ساعدنیوز
ساعدنیوز

29 خاصیت درمانی روغن میخک و طرز تهیه آن

  چهارشنبه، 19 تیر 1398   زمان مطالعه 11 دقیقه
29 خاصیت درمانی روغن میخک و طرز تهیه آن
روغن گل میخک برای زخم پوست، تقویت مو، بهبود هضم، مسائل دندانی و ناخالصی های خون موثر است بطوریکه حتی می توانید آن را در اکثر خمیر دندان ها و دهانشویه ها پیدا کنید. با ما همراه باشید تا سایر فواید این گیاه ارزشمند را بررسی کنیم.

گل میخک از جوانه های درختی که در مناطق گرمسیری رشد می کند، به دست می آید. میخک در بسیاری از غذاهای هندی برای اضافه کردن به طعم و عطر استفاده می شود. مزایای سلامتی زیادی دارد و می توانید در بسیاری از محصولات مورد استفاده مشاهده کنید. گل میخک را می توان در خمیر دندان، صابون، شامپو، لوسیون، و کرم های التیام بخش پیدا کرد، کمک می کند تا سلامت پوست و مو حفظ شود، حتی مسائل مربوط به هضم و سایر مشکلات معده را حل می کند. میخک همچنین با عفونت ها مبارزه می کندو سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.
روغن گل میخ دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که دلیل اصلی سلامتی است ؛ میخک حاوی مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن است و می توانید از روغن گل میخک به تنهایی استفاده کنید، یا با روغن های دیگر ترکیب کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

ارزش غذایی روغن میخک 

میخک دارای کربوهیدرات، انرژی، فیبر و پروتئین است. از جمله مواد معدنی موجود در این گیاه هم می‌توان به پتاسیم،کلسیم، سدیم و منیزیم اشاره کرد. در میخک، ویتامین‌ E، فولات، نیاسین و مواد دیگری مانند فسفر، آهن، روی، ویتامین C، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین A و ویتامین K وجود دارد.
پروفسور تام مبری (Tom Mabry) و همکارانش در دانشگاه تگزاس، مطالعاتی روی میخک انجام داده و متوجه شده‌اند که ترکیبات زیست‌فعال در میخک وجود دارد. این ترکیبات که از عصاره میخک گرفته شده‌اند، دارای هگزان، فلاونوئید، متیلن کلورید، اتانول، تیمول، بنزن و اوژنول هستند. این ترکیبات زیست‌شیمیایی خواص و ویژگی‌های مختلفی دارند. مثلا حاوی آنتی اکسیدان، محافظ کبد، ضدمیکروب و التهاب هستند.

۱. آکنه را درمان می‌کند

روغن میخک معمولا برای افراد مبتلا به آکنه توصیه می‌شود زیرا دارای خواص ضد میکروبی قدرتمندی است. تحقیقات نشان می‌دهند که این روغن می‌تواند باکتری‌های استافیلوکوک را که می‌توانند منجر به بروز آکنه، جوش، زخم‌های پوستی، راش، تاول،زردزخم و سندرم پوست ورقه‌ورقه‌ای استافیلوکوکی شود، درمان کند.
برای درمان آکنه، می‌توانید چند قطره روغن میخک را با ۱ قاشق غذا خوری روغن نارگیل یا روغن جوجوبا مخلوط کنید و آن را با کمک یک پنبه در ناحیه‌ی دچار التهاب استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید ۲-۳ قطره روغن را با ۱ قاشق چایخوری عسل خام مخلوط کنید و آن را استفاده کنید. زمانی که ترکیب روی پوست خشک آن را بشویید.

۲. عالی برای مراقبت از پوست 

اوژنول موجود در روغن میخک دارای خواص جوان‌کننده و تحریک‌کننده است که می‌توانند جریان خون را در پوست افزایش دهند و سبب درخشان شدن پوست شوند. شما  می‌توانید در بسیاری از محصولات پوستی مخصوص کاهش اثرات پیری از جمله چین و چروک، شل شدن پوست و لکه‌های پوستی، این ماده را پیدا کنید.
در خانه، روغن میخک را می‌توان با روغن‌های حامل مخلوط کرد و ترکیب به دست آمده را به عنوان محلول شستشوی صورت و یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی استفاده کرد. همچنین می‌توانید برای درمان زگیل، تاول‌های به وجود آمده در اثر زونا، و راش‌های ناشی از گرما و همچنین کاهش زخم‌ها آن را استفاده کنید.

۳. درمان عفونت‌های کاندیدا

کارواکرول و اوژنول موجود در روغن میخک دارای اثر ضد قارچی و ضد کاندیدا هستند. این روغن را می‌توانید برای درمانکاندیدیاز ناشی از یک قارچ به نام کاندیدا آلبیکانس مورد استفاده قرار بدهید. این عفونت‌های قارچی معمولا در دهان، گوش‌ها، بینی، ناخن‌ها، دستگاه گوارش و واژن رخ می‌دهند. روغن میخک همچنین در کشتن انگل‌های روده که می‌توانند باعث اسهال و سایر علائم شوند، موثر است. اگر می‌خواهید روده را با روغن میخک تمیز کنید، می‌توانید مقادیر کمی از آن را به صورت خوراکی مصرف کنید، اما بهتر است این کار را تحت نظارت یک پزشک انجام بدهید.

تصویر
 

۳. سلامت دهان و دندان 

خواص ضد باکتری و بی‌حس‌کننده‌ی روغن میخک سبب می‌شود که این ماده برای رفع درد دندان، درد لثه و زخم دهان بسیار موثر باشد. برای دندان درد، می‌توانید یک قطره روغن را به طور مستقیم روی دندان استفاده کنید. روش دیگر این است که می‌توانید یک توپ پنبه را آغشته به روغن کنید و آن را به صورت کمپرس روی دندان بگذارید. ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون و ۲-۳ قطره روغن میخک را با هم مخلوط کنید و یک تکه پنبه را به این ترکیب آغشته کنید. این پنبه را روی دندان دچار مشکل قرار بدهید و آن را گاز بگیرید. اگر راحت هستید اجازه بدهید پنبه به مدت حدود ۱۰ دقیقه یا کمی کم‌تر بماند. دهان‌تان را با آب گرم آبکشی کنید. این مخلوط را همچنین می‌توانید برای از بین بردن بوی بد برای شستشوی دهان استفاده کنید.

۴. درمان حفره خشک 

روغن میخک به عنوان یک راه‌حل مناسب برای حفره‌ی خشک محسوب می‌شود، نوعی اختلال دندانی دردناک که پس از کشیدن دندان فرد بزرگسال اتفاق می‌افتد. این روغن به علت خواص ضد التهابی و ضد میکروبی قدرتمندی که دارد درمان خوبی برای این مشکل است. تحقیقات منتشرشده در مجله‌ی دندانپزشکی نشان می‌دهند که روغن میخک به طور بالقوه می‌تواند جایگزینی برای بنزوکائین به عنوان یک بی‌حس‌کننده‌ی موضعی در درمان‌های دندان باشد.

۵. تسکین درد دندان درآوردن کودک

مطالعات اخیر در مورد خواص دارویی روغن میخک به این نتیجه رسیده‌اند که این روغن به عنوان یک تسکین‌دهنده برای نوزادانی که دندان‌های‌شان در حال درآمدن هستند قابل استفاده است. این روغن را به صورت بسیار رقیق می‌توانید روی لثه‌های کودک استفاده کنید، چرا که خواص ضدعفونی‌کننده و تسکین‌دهنده‌ی این روغن می‌تواند درد را تسکین دهد و ناراحتی فرزندتان را کم کند.

۶. تقویت قوای جنسی

روغن میخک از میخک ساخته شده‌است که به عنوان یک افزایش‌دهنده‌ی قوای جنسی خوب محسوب می‌شود. خوردن ۲-۳ قطره از این روغن در ترکیب با آب گرم می‌تواند باعث افزایش میل جنسی شود، گردش خون در ارگان‌های جنسی را افزایش دهد و ازانزال زودرس جلوگیری کند.

۷.ضدعفونی‌کننده

با توجه به خواص ضدعفونی‌کننده‌ای که روغن میخک دارد، برای زخم، بریدگی، ساییدگی، بیماری پای ورزشکاران، عفونت قارچی،کبودی، عرق‌سوز و دیگر انواع صدمات مفید است. روغن میخک همچنین می‌تواند برای درمان نیش حشرات استفاده شود. این روغن طبیعتی بسیار قوی دارد و همیشه باید به صورت رقیق استفاده شود. افرادی که پوست حساسی دارند باید این روغن را با دقت و احتیاط کامل استفاده کنند.

۸. تقویت سیستم ایمنی

هم میخک و هم روغن میخک برای تقویت سیستم ایمنی مفید هستند. خواص ضد ویروسی آن‌ها توانایی پاکسازی خون و افزایش مقاومت بدن را در برابر بسیاری از بیماری‌ها دارد، زیرا آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن معطر میخک، بدن را از شر رادیکال‌های آزاد خطرناک خلاص می‌کند. این روغن کمک می‌کند تا از شر بسیاری از بیماری‌ها مانند مشکلات قلبی و برخی انواعسرطان جلوگیری کنید.

۹.  آنتی‌اکسیدان فراوان

اژنول موجود در روغن میخک یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که دارای فعالیت مبارزه با رادیکال‌های آزاد است. این روغن آنتی‌اکسیدان‌هایی دارد و به لحاظ ORAC (ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن) در رتبه‌ی بالایی قرار می‌گیرد بدین معنا که مصرف مقدار کمی از آن روی پوست می‌تواند باعث کاهش استرس اکسیداتیو و جلوگیری از بروز بیماری‌های مزمن شود.

۱۰. افزایش گردش خون

اوژنول موجود در روغن میخک، به تحریک گردش خون کمک می‌کند. افزایش گردش خون سبب افزایش اکسیژن در سیستم‌های خونی و ارگان‌ها می‌شود و به این ترتیب سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد.

۱۱. بهبود فرایند هضم غذا 

روغن میخک از قدیم‌الایام برای درمان معضلات مربوط به معده مانند سوء هاضمه، اسهال، نفخ و گاز مورد استفاده قرار گرفته‌است. چند قطره از این روغن، اگر در منطقه‌ی معده مالش داده شود، می‌تواند به کاهش گاز و از بین بردن سموم بدن کمک کند.

۱۲. جلوگیری از بروز زخم

روغن میخک، بر اساس یک تحقیق، به تحریک سنتز مخاط، یک عامل مهم برای محافظت از گوارش، کمک می‌کند. به این دلیل که روغن و اوژنول، ترکیب اصلی آن، به محافظت از پوشش دستگاه گوارش کمک می‌کنند  و به این ترتیب از تشکیل زخم‌ها و گاستریت جلوگیری می‌شود.

۱۳. ضد التهاب

فلاونوئیدهای موجود در روغن میخک دارای خواص ضد التهابی قوی هستند. این روغن طبیعی قدرتمند برای درمان انواع التهاب در بدن استفاده می‌شود از درد دندان‌ها و ورم لثه گرفته تا اختلالات پوستی، درد عضلات و مفاصل و التهاب روده.

۱۴. کاهش حالت تهوع

روغن میخک به کاهش تهوع و استفراغ کمک می‌کند. با استفاده از آن برای آروماتراپی یا استفاده از آن روی بالش به مدت طولانی می‌تواند منجر به پدید آمدن اثرات مثبت شود.
برای تسکین حالت تهوع ناشی از حضور در دریا یا بیماری حرکتی، چند قطره روغن میخک را روی یک تکه پارچه بریزید و بعد آن را استنشاق کنید. این کار کمک می‌کند تا بدن‌تان تسکین بیابد و احساس سرگیجه را نیز کاهش می‌دهد.

۱۵. بهبود سلامت قلب

روغن میخک می‌تواند سلامت قلب را به روش‌های مختلفی بهبود دهد. تحقیقات منتشرشده در مجله‌ی انگلیسی فارماکولوژی نشان داد که اوژنول موجود در روغن میخک، باعث فراخ شدن شریان‌ها و کاهش فشار خون سیستمی می‌شود. همچنین، استیل اوژنول، یکی دیگر از ترکیبات زیست‌فعال موجود در این روغن، یک مهارکننده‌ی قوی پلاکت است، که مانع تشکیل ترومبوز یا لخته خون می‌شود.
 توجه: میخک یک منبع طبیعی رقیق‌کننده‌ی خون است و نباید همراه با سایر داروهای رقیق‌کننده مورد استفاده قرار بگیرد.

۱۶. ضد باکتری

روغن میخک دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی قدرتمندی است و می‌تواند رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها را مهار کند. بر طبق تحقیقات صورت گرفته، ترکیبات فنلی موجود در این روغن می‌تواند تعدادی از باکتری‌های گرم منفی و گرم مثبت را از بین ببرد.

۱۷. کاهش استرس

روغن میخک دارای اثر گرم‌کننده بر روی بدن و عطر تندی است که بلافاصله به حواس فرد طراوت می‌دهد. استفاده‌ی موضعی یا مصرف این روغن به صورت رقیق ‌شده می‌تواند به کاهش فشار ذهنی و خستگی کمک کند. روغن میخک را به دلیل طبیعت ضد التهابی که دارد، می‌توان با روغن‌های حامل مخلوط کرد و به عنوان روغن ماساژ از آن استفاده کرد. استفاده از این ترکیب برای ماساژ به کاهش استرس و تنش در بدن کمک می‌کند.

 
تصویر
 

۱۸. از بین بردن سردرد 

روغن میخک دارای فلاونوئیدهای زیادی است که از عوامل ضد التهابی هستند و به کاهش فشار در رگ‌های خونی کمک  که موجب سردرد می‌شود، می‌کند. برای تسکین فوری سردرد، چند قطره روغن میخک را با نمک مخلوط کنید و آن را روی پیشانی‌تان استعمال کنید.

۱۹. مسکن

تسکین‌دهنده‌ی درد است. روغن میخک معمولا به عنوان یک تسکین‌دهنده‌ی درد استفاده می‌شود. چند قطره از این روغن، هنگامی که روی مفاصل و عضلات استعمال می‌شود، به تسکین درد و تورم کمک می‌کند.

۲۰.درمان مشکلات تنفسی

روغن میخک دارای اثرات خنک‌کننده و ضد التهابی است و اغلب برای پاکسازی مجرای بینی استفاده می‌شود. این روغن به نوعی اکسپکتورانت است و بنابراین یک درمان مفید برای انواع اختلالات تنفسی از جمله سرماخوردگی، سرفه، برونشیت، آسم، سینوزیتو سل است.

۲۱. درمان گل‌مژه 

روغن میخک به دلیل طبیعت ضد التهابی که دارد برای درمان گل‌مژه بسیار موثر است. گل‌مژه در واقع التهاب مژه است و می‌تواند یک وضعیت بسیار آزاردهنده و دردناک باشد. روغن میخک به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد، از بروز عفونت‌های چشم نیز جلوگیری می‌کند.

۲۲. درمان درد گوش 

ترکیبی از روغن روغن میخک و روغن کنجد، یک درمان خوب برای درد گوش است زیرا این ناحیه را بی‌حس می‌کند و در نتیجه دردی احساس نمی‌شود.

۲۳. پاکسازی خون

روغن میخک به پاکسازی خون کمک می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که عصاره‌های معطر آن می‌توانند باعث کاهش سمیت خون شوند و فعالیت آنتی‌اکسیدانی را در سراسر بدن تحریک کنند، و به این ترتیب سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در عین حال پلاکت‌ها را پاکسازی کنند.

۲۴.کنترل دیابت

روغن میخک به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند، و به همین دلیل برای بیماران مبتلا به دیابت بسیار مفید است. مطالعات نشان داده‌اند که مکانیسم‌های انسولین بعد از غذا و واکنش گلوکز بیش‌تر تنظیم می‌شود زمانی که روغن بر روی سیستم بدن تاثیر می‌گذارد. این تاثیر در درجه‌ی اول به دلیل فنل موجود در این روغن است که یکی از بالاترین‌ها نسبت به گیاهان دارویی  دیگر محسوب می‌شود.

۲۵. جلوگیری از بروز سرطان

محققان در مطالعات اولیه دریافته‌اند که اولئانولیک اسید، یک ترکیب زیست‌فعال در روغن میخک، باعث جلوگیری از رشد تومور می‌شود. هم عصاره و هم روغن میخک می‌توانند درمان جدیدی برای از بین بردن سرطان باشند.

۲۶. مراقبت از موها

اثر گرمایشی روغن میخک باعث افزایش گردش خون در پوست سر و تحریک فولیکول‌های مو می‌شود و در نتیجه رشد مو را افزایش می‌دهد. استفاده از چند قطره روغن میخک، همراه با ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن جوجوبا، می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند، رشد موهای سالم را بهبود بدهد و طاسی را درمان کند.

۲۷. محافظت از کبد

مطالعات انجام شده نشان می‌دهند که ترکیبات زیست‌فعال موجود در روغن میخک می‌توانند به بهبود سلامت کبد کمک کنند. آن‌ها قادر هستند به جلوگیری از بیماری کبد چرب و رفع نشانه‌های سیروز کبدی کمک کنند.

۲۸.درمان تبخال

روغن میخک دارای خواص قوی آنتی‌بیوتیکی و ضد قارچی است که به مهار هرپس سیمپلکس کمک می‌کند، نوعی ویروس که باعث زخم‌های مخاطی در دهان (زخم‌های سرد) یا ناحیه‌ی تناسلی می‌شود.

۲۹. درمان وبا 

روغن میخک رقیق‌شده در آب به عنوان یک درمان سنتی برای جلوگیری از بروز وبا و و درمان آن استفاده می‌شود.

طرز تهیه روغن میخک

درست کردن روغن گل ميخک در خانه بسيار ساده است. براي اين منظور يک هشتم فنجان ميخک را در يک دوم فنجان روغن گياهی مثلا روغن ذرت يا آفتابگردان قرار دهيد و بگذاريد به مدت 24 ساعت در آن بماند. سپس ميخک‌ها را از درون روغن خارج کنيد. 

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (268 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (50 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (38 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (9 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (7 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو (7 نظر) حضور چهره های فوتبالی در منزل عمارت گونه امیر قلعه نویی برای تسلیت به سرمربی بابت فوت مادرش و گریه های بی امان سکاندار تیم ملی+عکس/ فرهاد مجیدی، فتح الله زاده و... (7 نظر) خلاقیت خنده دار اسباب بازی فروش اهوازی در کشاندن بچه ها به مغازه حماسه آفرید+عکس/ مغز تورو باید طلا نه الماس گرفت😂 (6 نظر)
دیگران می‌خوانند   
دلتنگی شدید فرزاد حسنی برای مادرش و گلباران کردن خانه ابدی مادر ساداتش+عکس/ روحش شاد چیدمان میز کنسول شیک و خاص خانه مدرن علیرضا بیرانوند با لوازم دکوری آنتیک/ خونه اس یا عتیقه فروشی؟ فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 ابتکار هوشمندانه و زیبای یک شخص در ایجاد کندوی عسل مدرن پشت پنجره خانه اش+ویدیو/ مغز تو رو واقعا باید طلا گرفت (ویدئو) غوغای صدای بهشتی پسر چوپان در صحرا با خوانندگی آهنگِ خدایا بی پناهم ،زتو جز تو نخواهم/حنجرشو فرشته ها بوسیدن... سکانس فراموش نشدنی از سریال باغ مظفر/حیف نون میگه به من رحم نمی کنین به عیالم رحم کنین!😂 تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس تنها قاب خانوادگی کامبیز دیرباز در کنار همسر و دخترش+عکس/ کنار هم خوشبخت بشین نگاهی به خلاقیت زیبا و جذاب شهرداری ایرانی برای طراحی نیمکت پارک/ چقدر خاص و دلپسند+عکس تبرک جستن رهبر معظم انقلاب از تربت حرم امام حسین (ع) +ویدئو/یا رب این گل از شش جهتش دار نگاه... نوه خوشگل و دوست داشتنی ایرج طهماسب با موهای فرفری در پارک/ چقدر ناز و گوگولیه+عکس (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم تزئینات بامزه و شیک اتاق پسر بهرام رادان به دست مادر خوش سلیقه و باکلاسش مینا خانوم + ویدیو/ مثل همیشه عالی و بیست👌 رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
تیتر امروز   
تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس