ساعدنیوز
ساعدنیوز

عضو ناظر ورشکستگی کیست؟ + وظایف آن

  چهارشنبه، 09 فروردین 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
عضو ناظر ورشکستگی کیست؟ + وظایف آن
ورشکستگی یکی از مسائلی است که هر تاجر ممکن است با آن مواجه و در این صورت دادگاه حکم ورشکستگی را در خصوص این افراد به درخواست خود صادر مینماید بنابراین تعیین عضو ناظر برای نظارت بر رسیدگی به امور ورشکسته اشاره کرد که در این بین عضو ناظر ورشکسته به جای محکمه ناظر بر روند امور خواهد بود. در ادامه هر آنچه که باید در این درباره بدانید ارائه خواهد داد.

عضو ناظر ورشکستگی کیست؟

در پاسخ به این پرسش که عضو ناظر کیست و وظایف و مسئولیت های او چه می باشد؟ باید، اندکی در خصوص ورشکستگی، توضیح داد و سپس، گفت که عضو ناظر ورشکستگی کیست و چه مسئولیت هایی دارد. ورشکستگی، حالتی است که تاجر یا شرکت تجارتی، با آن، مواجه می شوند؛ بدین ترتیب که درآمد این اشخاص، از خرج کرد آن ها، کمتر شده و توان تسویه دیون حال خود را ندارند. در چنین شرایطی، ورشکستگی باید، توسط تاجر یا نمایندگان شرکت تجارتی یا طلبکاران و ذی نفعان، به محکمه، اعلام شود تا محکمه، اقدام به صدور حکم ورشکستگی نماید. تاجر، از هرگونه دخل و تصرف، در اموال خود، ممنوع بوده و تمامی امور مربوط به ورشکستگی، باید توسط، مدیر تصفیه و اداره تصفیه صورت گیرد و دعاوی، باید، به طرفیت مدیر تصفیه مطرح گردند. در این بین، همانطور که ماده 427 قانون تجارت، مقرر می دارد: "در حکمی که به موجب آن، ورشکستگی تاجر اعلان می‌ شود، محکمه، یک نفر را به سمت عضو ناظر، معین خواهد کرد." همچنین، در مواردی که قرارداد ارفاقی، میان تاجر ورشکسته و طلبکارها، منعقد شده باشد اما، این قرارداد، به علت وجود دلایل و شرایط قانونی، فسخ یا ابطال شود، در کنار مدیر تصفیه، عضو ناظر، تعیین می شود. عضو ناظر ورشکستگی، بر سرعت و جریان رسیدگی به امور فرد ورشکسته، توسط مدیر یا اداره تصفیه، نظارت می کند و تمام اختلافات در خصوص ورشکستگی، که حل و فصل و صدور حکم در خصوص آن ها، در صلاحیت دادگاه می باشد را به محکمه تعیین کننده عضو ناظر، گزارش می دهد. در تیتر بعدی محتوا، وظایف و مسئولیت های قانونی عضو ناظر را توضیح خواهیم داد.

پوستر مسائل حقوقی

وظایف و مسئولیت های عضو ناظر ورشکستگی

پس از توضیح در این باره که عضو ناظر ورشکستگی کیست، در این بخش از مقاله، قصد داریم تا به بررسی مهم ترین وظایف و مسئولیت های این عضو پرداخته و بگوییم که عضو ناظر ورشستگی، چه کارهایی را انجام می دهد. از مهم ترین وظایف و مسئولیت های عضو ناظر ورشکستگی عبارتند از:

  • نظارت بر اداره و سرعت رسیدگی به امور ورشکستگی تاجر یا شرکت تجاری، توسط مدیر و اداره تصفیه. (مستند این امر، ماده 428 قانون تجارت می باشد.)

  • گزارش تمام اختلافات مربوط به ورشکستگی که حل و صدور حکم در خصوص آن ها، در صلاحیت محکمه است، به دادگاه تعیین کننده عضو ناظر. (مستند این امر، ماده 429 قانون تجارت می باشد.)

  • مهر و موم اموال و دارایی فرد ورشکسته یا اجازه به مدیر تصفیه، در خصوص خارج کردن برخی اموال تاجر از مهر و موم. (مستند این امر، ماده 434 و ماده 444 قانون تجارت می باشد.)

  • اجازه فروش اشیای ضایع شدنی، غیر مفید یا اشیایی که در گذر زمان، کسر قیمت پیدا می کنند، همچنین به کار انداختن سرمایه تاجر، توسط مدیر تصفیه. (مستند این امر، ماده 445 قانون تجارت می باشد.)

  • تعیین نفقه خانواده و اقارب واجب النفقه تاجر، از دارایی او، با تایید محکمه. (مستند این امر، ماده 447 قانون تجارت می باشد.)

  • نظارت بر بستن دفاتر، در شرایطی که تاجر، به دعوت مدیر تصفیه، برای این امر، حضور پیدا نمی کند. (مستند این امر، ماده 448 قانون تجارت می باشد.)

  • تنظیم صورت از تحقیقات خود، در خصوص صورت دارایی تاجر، پس از تحقیق در این خصوص، از شاگردان و مستخدمین تاجر یا شخص تاجر. (مستند این امر، ماده 450 قانون تجارت می باشد.)

  • تسلیم صورت خلاصه وضعیت ورشکستگی و عوامل مصوب آن، به مدعی العموم ابتدایی محل، پس از دریافت این صورت، از مدیر تصفیه. (مستند این امر، ماده 454 قانون تجارت می باشد.)

  • نظارت بر وصول مطالبات و فروش برخی اثاثیه و مال التجاره تاجر، توسط مدیر تصفیه. (مستند این امر، ماده 457 قانون تجارت می باشد.)

  • ارائه حواله، جهت استرداد برخی از وجوهی که پس از وصول برخی مطالبات و مواردی از این قبیل، توسط مدیر تصفیه، به صندوق دادگستری واریز شده اند. (مستند این امر، ماده 460 قانون تجارت می باشد.)

  • تعیین ساعت و روزی که طلبکارها مکلفند، اسناد طلب خود را به دفتر دار دادگاه تسلیم کنند. (مستند این امر، ماده 463 قانون تجارت می باشد.)

  • تصدیق طلب مسلم و قبول شده، توسط مدیر تصفیه. (مستند این امر، ماده 467 قانون تجارت می باشد.)

  • ارجاع طلب مورد اختلاف، به محکمه و تحقیق در این خصوص، به دستور دادگاه. (مستند این امر، ماده 468 قانون تجارت می باشد.)

  • دعوت کلیه‌ طلبکارهای که طلب آن ها، تشخیص و تصدیق یا موقتا، قبول شده، با کمک دفتر دار دادگاه، جهت مشاوره قرارداد ارفاقی. (مستند این امر، ماده 476 قانون تجارت می باشد.)

  • تصدیق حضور وکیل برخی طلبکارها، به جای خود طلبکار، در مجمع عمومی، زمانی که طلبکار، شخصا، با یک عذر موجه، قادر به حضور در جلسه مجمع، جهت انعقاد قرارداد ارفاقی نیست. (مستند این امر، ماده 477 قانون تجارت می باشد.)

  • تنظیم صورت مجلس از مذاکرات و تصمیمات مجمع طلبکارها. (مستند این امر، ماده 478 قانون تجارت می باشد.)

  • گزارشی که متضمن کیفیت ورشکستگی و امکان قبول قرارداد ارفاقی است، به محکمه، پیش از آنکه محکمه، این قرارداد را تصدیق کند. (مستند این امر، ماده 487 قانون تجارت می باشد.)

  • تنظیم صورت مجلسی از اقدامات مدیر تصفیه، در راستای اتمام انعقاد قرارداد ارفاقی. (مستند این امر، ماده 491 قانون تجارت می باشد.)

  • دعوت طلبکارها، تاجر و مدیر تصفیه، پس از اتمام تفریغ عمل تاجر. (مستند این امر، ماده 511 قانون تجارت می باشد.)

  • اجازه به مدیر تصفیه، در خصوص تفویض باقی مانده مدت اجاره اموال منقول یا غیر منقولی که در اجاره تاجر بوده، به شخصی دیگر، همچنین، اجازه به مدیر تصفیه، جهت پرداخت طلب طلبکارها و خروج مال مروهونه از رهن (مستند این امر، ماده 513 و ماده 515 قانون تجارت می باشد.)

  • اجازه وصول طلب طلبکارهایی که ادعای وثیقه می کنند، توسط مدیر تصفیه. (مستند این امر، ماده517 قانون تجارت می باشد.)

پوستر مسائل حقوقی

نحوه تعیین عضو ناظر ورشکستگی

نحوه تعیین عضو ناظر ورشکستگی، چگونه می باشد؟ این سوالی است که اغلب افرادی که با مساله ورشکستگی، در قالب تاجر یا شرکت تجارتی و یا طلبکار از یک تاجر یا شرکت تجاری، مواجه شده اند، مطرح می نمایند. لذا در این بخش از مقاله، قصد داریم در خصوص نحوه تعیین عضو ناظر، توضیح دهیم. برای بررسی نحوه تعیین عضو ناظر، باید به فصل سوم قانون تجارت که در این خصوص صحبت می کند و ماده 427 قانون تجارت که در این فصل، پیرامون این موضوع مطرح شده است، مراجعه کرد. این ماده، مقرر می دارد: "در حکمی که به موجب آن، ورشکستگی تاجر اعلان می‌ شود، محکمه یک نفر را به سمت عضو ناظر، معین خواهد کرد." بنابراین، نحوه تعیین عضو ناظر ورشکستگی، بدین صورت خواهد بود که دادگاه رسیدگی کننده به ورشکستگی تاجر یا شرکت تجارتی، ضمن حکمی که در خصوص ورشکستگی، صادر می کند، یک نفر را نیز، به عنوان عضو ناظر ورشکستگی، معین می نماید تا وظایف و مسئولیت هایی که در تیتر قبلی ذکر کردیم را انجام دهد.

نحوه شکایت از عضو ناظر

چنانچه شخصی قصد داشته باشد، از عضو ناظر ورشکستگی، شکایت کند، باید این امر را مطابق مراحل و نحوه قانونی آن، انجام دهد. لذا، در این بخش از محتوا، قصد داریم درباره نحوه شکایت از عضو ناظر و مراحل آن، صحبت کنیم که به شرح زیر می باشد:

  • در ابتدا، متقاضی شکایت از عضو ناظر، باید به صورت حضوری یا اینترنتی( از طریق مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا آدرس sana.adlirn.ir)، نسبت به تشکیل حساب کاربری این سامانه و احراز هویت ثنا، اقدام کند.

  • سپس، متن شکواییه خود را تنظیم و در آن، علاوه بر شرح شکایت، تصریح کند که کدام شعبه و دادگاه، در چه شماره دادنامه ای، تعیین کننده عضو ناظر بوده است و فایل ورد شکواییه تنظیمی خود را بر روی تلفن همراه یا سی دی یا رم یا یک حافظه، ذخیره نماید.

  • در آخر، با در دست داشتن فایل ورد شکواییه و مدارک مربوط به حساب کاربری ثنا، به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه دادرسی شکایت خود و تعرفه خدمات دفاتر خدمات قضایی، اقدام به ثبت شکایت و ارسال آن، به دادگاه تعیین کننده عضو ناظر ورشکستگی نماید.

مرجع شکایت از تصمیمات عضو ناظر کدام است

در قسمت های قبلی مقاله، پس از توضیح در این باره که عضو ناظر ورشکستگی کیست و چه وظایف و مسئولیت هایی دارد، گفتیم که نحوه و مراحل شکایت از این عضو، چگونه است. یکی از پرسش هایی که در خصوص شکایت از عضو ناظر، مطرح می گردد، مبنی بر این است که مرجع شکایت از تصمیمات عضو ناظر کدام است و افراد، باید شکایت خود از این عضو را خطاب به چه مرجعی، بنویسند؟ برای پاسخ به این پرسش، باید به قانون تجارت، ماده 431، مراجعه کرد. این قانون، پس از تصریح و پیش بینی امکان شکایت از عضو ناظر ورشکستگی، در خصوص مرجع صلاحیت داری که شکایت، باید به طرفیت آن، مطرح گردد، مقرر می دارد: "مرجع شکایت، محکمه ای است که عضو ناظر را معین کرده."بنابراین، چنانچه شخصی، قصد شکایت از عضو ناظر ورشکستگی را داشته باشد، باید، شکایت خود را خطاب به دادگاه تعیین کننده عضو ناظر ورشکستگی، مطرح کند تا شکایت وی، بررسی شده و در خصوص آن، حکم مقتضی و شایسته، صادر گرد.

سخن پایانی

بنابراین عضو ناظر ورشکستگی، کسی است که توسط محکمه، هنگام صدور حکم ورشکستگی تاجر یا شرکت تجارتی، تعیین می گردد تا وظایف و مسئولیت هایی نظیر نظارت بر روند و سرعت رسیدگی به امور ورشکستگی، توسط مدیر تصفیه را انجام دهد و مرجع شکایت از این عضو، محکمه تعیین کننده آن، خواهد بود. امیدوارم از محتوای مسائل حقوقی نهایت استفاده را برده باشید و برای کسانی که دچار مشکل حقوقی هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم .

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (214 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (182 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (95 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (80 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (76 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (60 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (51 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (44 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (42 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از پوشش و ظاهر یک مرد گدا در دوره قاجار+عکس به این 5 دلیل کفش پاشنه بلند بپوشید تغییر استایل امیرمحمد متقیان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس نگاهی به حیاط باصفا و دلباز بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها/ خونه نگو باغ بگو+عکس نگاهی به زندگی فوق لاکچری همسر امام خمینی(نوه وزیر خزانه داری ناصرالدین شاه) در خانه پدری‌شان پیش از ازدواج؛ از کالسکه اختصاصی تا یادگیری زبان فرانسه+ویدیو موتور اسکوتر خوش رنگ محسن مسلمان ستاره تیم ملی/ موتور سواری آقای فوتبالیست به جای ماشین های آنچنانی+عکس واکنش فخری سریال بانوی عمارت به پیشنهاد ازدواج با یک مرد به عنوان زن دومش/ مریم مومن،: زاپاس کسی نمیشم!+فیلم همسر رهبر معظم انقلاب: من نمیخواهم پارتی بازی کنم+ فیلم ژست و استایل خاص و دیدنی بازیگران در عکس سلفی با برج ایفل/ از پوشش جالب مژده لواسانی تا خلاقیت بامزه لیلا بلوکات و نیما شاهرخ شاهی رونمایی از همسر و دختر باکلاس تهمینه میلانی برای اولین بار/ جشن تولد ساده و خلوت در یک رستوران شیک ایرانی+عکس تشویق بی امان نسرین مقانلو در کنسرت بعد از 2 سال عزاداری برای پسرش +ویدئو بوسه زیباترین دختر ایرانی روی صورت احسان علیخانی/ این صحنه دیدن داره😍+ویدئو زیبایی دلنشین نوه چشم رنگی و ناز محمود پاک نیت در آغوش پدربزرگش/ چقدر خوشگل و بانمکه+عکس نگاهی به خانه پدری ساده و بدون تجملات حامد بهداد در اولین روز فوت پدرش/ سادگی در نهایت زیبایی+عکس وفاداری عاشقانه همسر هاشمی رفسنجانی که پس از فوت ایشان هم لیوان و بشقاب شوهرشان را سر میز صبحانه می چینند+عکس مهران رجبی قرار بود چه نسبتی با نقی پایتخت داشته باشه؟ نگاهی به زمین فوتبال در باشگاه لاکچری هادی چوپان/گرگ پارسی مصدوم شد +فیلم نگاهی به مدرسه رشدیه تبریز، قدیمی ترین مدرسه ایران/ چه بنای زیبا و اصیلی+عکس کشف عجیب یک «همدان» دیگر در ایران! +ویدئو خلاقیت جالب و تحسین برانگیز دانش آموز ایرانی برای تبریک روز معلم با یک نامه عاشقانه/ لامصب قلبم اکلیلی شد😍+فیلم تصویری از خانه ابدی پدر داوود عابدی خبرنگار ورزشی/ روحش شاد و یادش گرامی دانلود آهنگ جدید "جاذبه" ماکان بند/ اصلا این روزا نیستم رو به راه نگو اصلا نپرس هی ازم چرا ...+فیلم گریه‌های دردناک و بی امان فریبا نادری در مراسم خاکسپاری همسر جوان و هنرمندش+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی کشف مومیایی های باستانی سالم در خوزستان/ جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما..+عکس رونمایی یک معلم از خلاقیت دانش آموزش برای جمله سازی با کلمه تشکر/ این دفترمشق پربازدید شد+عکس خصوصیات اخلاقی 7 تا خواهر شوهر مهربون ریما رامین فر، همای سریال پایتخت و خانواده پرجمعیت امیر جعفری/ خدا حفظشون کنه خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 رونمایی از استایل جالب و دهه شصتی محسن تنابنده، نقی معمولی پایتخت و پدرش در یک عروسی/ الان چقدر شبیه باباشه+عکس خلاقیت خنده دار و منحصربفرد اوستای لوله کش در لوله کشی خانه مشتری حماسه آفرید+عکس/ من در به در دنبالت میگردم فوت و فن کارِت رو یاد بگیرم😂 رونمایی المیرا شریفی مقدم از 2 پسرش/ بهش نمیخوره پسرایی به این سن و سال داشته باشه+ عکس خوانندگی شاد و باحال امیرمحمد متقیان با رفقای هنرمندش/ ای خالق هر قصه من...+ویدیو رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه کشاورز پاک دست 30 میلیارد تومان پول گمشده را به صاحبش بازگرداند! اقدام خلاقانه و جدید معلم ایرانی در پخش کردن آهنگ های محمدرضا شجریان برای کاهش استرس دانش‌آموزانش+ویدیو/ روزت مبارک معلم خوش ذوق😍 صحبت های خنده دار آقای قرائتی: من خودم بچه بودم خیلی چیزا کِش میرفتم میوه میخوردم فرار میکردم میگفتم هنوز 15 سالم نشده +ویدئو😂👌 اولین تصویر از مراسم عقد ستاره تیم ملی/رونمایی سردار آزمون برای اولین بار از شب دامادی اش در کنار آنا خانوم+ عکس سورپرایز متفاوت و خلاقانه دانش آموزهای ایرانی در روز معلم/ دست مریزاد واقعا+عکس هادی چوپان روز کارگر را به بچه های خودش هم تبریک گفت/ در هر شرایطی یادش نمیره از کجا به کجا رسیده👏 باغبانی محمود احمدی نژاد در باغچه حیاط باصفا و سرسبز خانه اش+عکس نگاهی به جِت شخصی سردار آزمون ستاره تیم ملی/ تنهایی تو هواپیماش چه کیفی میکنه+ عکس
تیتر امروز   
به این 5 دلیل کفش پاشنه بلند بپوشید دانلود آهنگ جدید "جاذبه" ماکان بند/ اصلا این روزا نیستم رو به راه نگو اصلا نپرس هی ازم چرا ...+فیلم کشف مومیایی های باستانی سالم در خوزستان/ جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما..+عکس کشاورز پاک دست 30 میلیارد تومان پول گمشده را به صاحبش بازگرداند! بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز روایت جدید از نحوه بازداشت نیکا شاکرمی در ون یخچالی/ ماجرای تجاوز جنسی قبل از فوت نیکا شاکرمی حقیقت دارد؟ چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟ پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟ استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذاران 103 کشور از ایران‌اکسپو2024 فرهنگیان بزرگترین جامعه آماری صندوق بازنشستگی/اجرای رتبه‌بندی برای بیش از 67 هزار بازنشسته برای نخبه های زندانی، برای آزادی دانشجویان آمریکایی/حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 با این 10 راهکار از شر درد پریود خلاص شو! / اگر در طول قاعدگی درد زیادی را تحمل می کنید حتما این کارهارو امتحان کن! کشف گنج هخامنشی و ساسانی در چالوس اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟+عکس (عکس)یک تاکسی پر از گلهای تازه؛ خلاقیت راننده تاکسی برای نشاط مسافران
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده