با شوهر ناراحت خود چگونه برخورد کنیم؟

  چهارشنبه، 20 بهمن 1400   زمان مطالعه 12 دقیقه
با شوهر ناراحت خود چگونه برخورد کنیم؟
در این مطلب به شما نشان می دهیم وقتی مردی ناراحت است چه باید کرد. ناراحتی مردان می تواند دلایل بسیار زیاد و متفاوتی داشته باشد در چنین مواقعی باید بتوانید با آرامش دادن به شوهر این ناراحتی را از بین ببرید.در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

همه انسان ها هر از گاهی نیازمند تنها بودن هستند و دوست دارند چند ساعت و یا چند روزی را در یک جای دنج با خودشان خلوت کنند.تنهایی زن و مرد نمی شناسد؛ اما نحوه ی خلوت کردن با خود در زنان و مردان متفاوت است. تا پیش از ازدواج وقتی مردان وارد این دوره می شوند شاید از سوی خانواده مورد بازخواست و سوال و جواب واقع نشوند چرا که ممکن است به بهانه های مختلف از خانه خارج و وارد این غار تنهایی خود شودن اما پس از تأهل وارد شدن در غار تنهایی مساوی با هجوم افکار نامناسب از سوی همسرشان است.مگر نه این است که انسان ها ازدواج می کنند که تنها نباشند، پس چرا مردان به غار تنهایی می روند؟ وظیفه ی زنان در زمان تنهایی مردان چیست؟

تحقیقات نشان داده است که زنان در بیان احساسات و ناراحتی های خود مشکلی ندارند و با روش هایی همچون گریه کردن ناراحتی خود را نشان می دهند. اما مردان به ندرت ناراحتی خود را ابراز کرده و بیشتر به روش هایی همچون خشم و سکوت متوسل می شوند. اما این سکوت نشانه عدم احساسات نیست بلکه مردان نیز به اندازه زنان احساساتی می شوند و غم و ناراحتی را به اندازه آن ها احساس می کنند. اما نمی توانند آن را بیان کنند و تلاش می کنند که آن را مخفی نگه دارند. احساسات برای مردان یک امر حساس است که همیشه آن را پشت ماسک خود نگه می دارند. همین موضوع ان ها را در معرض ابتلا به افسردگی قرار می دهد.

چرا مردان به غار تنهایی می روند؟

گاهی همسر شما دوست ندارد خیلی حرف بزند و توضیح دهد، در این حالت به اصطلاح عامیانه وارد غار تنهایی می شود که سَردر این غار نوشته است "ورود ممنوع"؛ یعنی تا زمانی که من حالم خوب نشده است و خودم نخواستم حرف بزنم کاری به کار من نداشته باشید.در بین سرخ پوستان آمریکایی رسم بر این بوده که اگر مرد از دست کسی ناراحت می شد، در یک غاری از دیگران دوری می کرد و کسی هم به دنبال او نمی رفت. آن ها به این باور رسیده بودند که مردها هنگام ناراحتی نیاز به تنهایی دارند و زن ها هم عقیده داشتند که در این غارها اژدهایی است که اگر آن ها داخل این غار بروند آن ها را می سوزاند؛ به هر ترتیب غار تنهایی یک سمبل و نشانه از تفکر سرخ پوستان آمریکایی است.

غار تنهایی برای مردان یک جای وحشت انگیز نیست بلکه واکنشی است که مردان در برابر تنش ها و درگیری های ذهنی شان انجام می دهند اما متأسفانه خانم ها به این مسئله واقف نیستند و در چنین مواقعی حساسیت به خرج می دهند و فکرهای پلیدی به ذهنشان خطور می کند که نکند قضیهٔ عشق و عاشقی در میان است، نکند مسئله ای در خانواده اش اتفاق افتاده است و از من پنهان می کند و ...درحالی که بعضی وقت ها اختلافات هورمونی در آدم ها موجب می شود که چند روزی را دست از دنیا بکشند و بخواهند تنها باشند که البته این مسئله در مردان بیشتر دیده می شود.

مرد ناراحت

نشانه های ناراحتی مردان

  • او از رابطه سرد می شود و از شما فاصله می گیرد البته برای مدتی کوتاه تا زمانی که ناراحتی اش رفع شود
  • نسبت به رابطه جنسی ممکن است برای مدت کوتاه بی میل شود
  • سکوت می کند
  • خود را غرق در کار می کند یا بیشتر از قبل با موبایل خودش را مشغول می کند
  • ممکن است تحریک پذیر و پرخاشگر باشد
  • می گوید:«منو تنها بذار» یا «حوصله ندارم»
  • ممکن است بخواهد به تنهایی بیرون از خانه برود و پیاده روی کند
  • اگر سیگاری باشد، بیشتر از قبل سیگار می کشد
  • کم حرف می شود
  • صمیمیت و ابراز عشقش نسبت به شما کم می شود
  • حوصله فرزندان را نخواهد داشت و بیشتر تمایل دارد تنها باشد یا به اصطلاح در غار تنهایی خود فرو می رود

دلایل ابراز نکردن ناراحتی توسط مردان

همانطور که اشاره شد، در مقوله چرا مردان ناراحتی خود را نمی گویند، علل و مؤلفه های متعددی وجود دارد. تفاوت های مغزی یکی از دلایل عدم ابراز ناراحتی مردان است. بطور کلی، مسئول عواطف و احساسات، نیمکره راست و مسئول منطق، نیمکره چپ مغز می باشد. ارتباط و تعامل نیمکره های راست و چپ مغز در زنان قوی تر است که در نتیجه آن تعادل میان احساسات و عقل به خوبی صورت می گیرد.در مردان تعادل برقرار کردن میان احساسات و منطق به سختی انجام می پذیرد. بر همین اساس، ابراز ناراحتی و احساسات در مردان امری سخت و دشوار تلقی می گردد. از دیگر دلایل مهم، غرور مردانه می باشد. از عنفوان کودکی این حرف را آویزه گوش پسرها می کنند که مرد هرگز گریه نمی کند.

فراگیری و تلقین این آموزه ها باعث شرم و خجالت مرد در مواقع ابراز ناراحتی و غم می شود. چرا که مردان تصور می نمایند در صورت نشان دادن ناراحتی و اندوه خود، غرور مردانه آنها بشدت تحت شعاع قرار می گیرد. بر این اساس و بمنظور از بین نرفتن غرور مردانه و حفظ شخصیت مردانه خود، در برابر بیان ناراحتی، سکوت اختیار می کنند.

مکانیزم بقا، از دیگر علل مهم در مقوله چرا مردان ناراحتی خود را نمی گویند، تلقی می شود. مردان هنگام قرار گرفتن در موقعیت های ناراحت کننده، علاوه بر کم حرف و ساکت شدن، اقدام به ترک محیط و شرایط ناراحت کننده می نمایند. این امر یک عمل کاملاً غریزی در مردان است که بر احساسات آنها، تاثیر بسزایی از خود بر جای می گذارد. ناگفته نماند که مردان در موقعیت های احساسی، بسیار آسیب پذیر بوده و احتمال بروز خطراتی نظیر حمله قلبی و فشار خون در آنها زیاد می باشد.

آنها یاد گرفتند که باید خودشان مشکل شان را حل کنند

در بیشتر خانواده ها به پسر گفته می شود «قوی باش!» و «خودت باید مشکلت رو حل کنی و باید تلاش کنی». این جملات و سبک فرزندپروری به این معنا است که پسر در بزرگسالی هم باید خودش مشکلش را حل کنید، نباید غر بزند، نباید ناله کند یا از دیگران کمک بخواهد وگرنه ضعیف دیده می شود و از قدرت مردانه اش کم می شود. بنابراین برای قدرتمند دیده شدن، مردان اهل صحبت کردن درباره ناراحتی ها و مشکلات خود نیستند. اتفاقا برخلاف خانم ها، هرچقدر درباره این مسائل صحبت کنند، بیشتر ناراحت و عصبی خواهند شد.

خجالتی و درون گرا هستند

برخی از افراد به دلیل تیپ شخصیتی و ویژگی های شخصیتی شان است که دوست ندارند درباره ناراحتی خود صحبت کنند و ترجیح می دهند همه چیز را به تنهایی حل کنند.

نمی خواهند اطرافیان شان را ناراحت کنند

برخی از مردان برای اینکه خانواده، شریک عاطفی یا همسر خود را هم ناراحت نکنند و به دیگران انرژی منفی ندهند، دوست ندارند درباره مشکلات و ناراحتی هایشان حرف بزنند.

تنها هستند و کسی را ندارند که با او صحبت کنند

عده کمی از افراد که واقعا هیچ دوست یا فرد نزدیک و صمیمی ندارند، درباره ناراحتی هایشان حرف نمی زنند چون کسی را ندارند یا با کسی اینقدر صمیمی نیستند که بتوانند به او اعتماد کنند و حرف بزنند.

نمی خواهند کسی در کارشان دخالت کنند

برخی از مردان می گویند که چون نمی خواهند کسی در کارهایشان دخالت کند یا نظر بدهد، ترجیح می دهند درباره ناراحتی های خود حرف نزنند و خودشان همه چیز را مدیریت و حل کنند.

در هنگام ناراحتی مردان چه کار باید کرد؟

بهترین راه برای برخورد با ناراحتی مردان، این است که آن ها را بشناسید و به احساسات و عواطف شان احترام بگذارید. در مواقع ناراحتی با شناختی که از همسر خود دارید می توانید در مورد نحوه برخورد خود تصمیم بگیرید. برخی مواقع، مردان گارد خود را به شدت حفظ می کنند و در مقابل ابراز ناراحتی مقاومت می کنند. در ادامه راهکارهای بیشتری ارائه می شود.

علت ناراحتی او را کشف کنید

ابتدا کشف کنید که علت ناراحتی اش چیست؟ می توانید از خودش بپرسید و یا خودتان فکر کنید و به نتیجه درست برسید. اگر از شما ناراحت شده است و مشکلی بین تان وجود دارد، کمی به او فرصت بدهید که به آرامش برسد و بعد با او صحبت کنید و مشکل را حل کنید. بابت سهمی که در ناراحت کردن او داشتید، عذرخواهی کنید. اما اگر مورد دیگری ناراحت است که به زندگی مشترک یا رابطه تان مربوط نیست، ادامه مقاله را دنبال کنید و به راهکارهای زیر عمل کنید.

به او گوش بدهید

اگر خواست با شما صحبت کند، گوش شنوای خوبی برایش باشید. وسط حرف هایش نپرید، زود نتیجه گیری و قضاوت نکنید و با زبان بدن تان نشان دهید که با دقت به او گوش می دهید. اجازه بدهید حرف هایش تمام شود و بعد اگر خواستید نظرتان را اعلام کنید. اگر جایی را متوجه نشدید، از او بپرسید تا برداشت اشتباه نکنید. اگر او از شما راه حل نمی خواهد و فقط می خواهد گوش بدهید، راه حل ارائه ندهید. همین که گوش کنید و شنونده خوبی باشید، او را خوشحال و آرام تر می کنید.

به او بگویید که مشکلی ندارد اگر ناراحت است

احساسات او را تایید کنید و باارزش بدانید. به او بگویید اگر نیاز دارد گریه کند یا به نحوی ناراحتی اش را تخلیه کند، می تواند این کار را انجام بدهد و نیاز نیست خودش را سانسور کند.

از او بپرسید به چه چیزی نیاز دارد تا خوشحال شود

نیازها و خواسته هایش را از او بپرسید. او بهتر از هر کسی می تواند راهنمایی تان کند که چه کار می توانید بکنید تا خوشحال شود.

او را تشویق کنید کاری که از آن لذت می برد را انجام بدهد

اگر او در هنگام ناراحتی سعی کند کاری را انجام بدهد که دوست دارد و از انجام دادنش لذت می برد، می تواند تا از زیادی از ناراحتی اش کم کند.

تشویقش کنید بیرون برود و پیاده روی کند

با هم یا به تنهایی او را تشویق کنید که کمی پیاده روی کند. قدم زدن در هوای آزاد، به او کمک می کند روحیه اش بالا برود و ناراحتی اش کاهش پیدا کند.

به او هدیه بدهید

زمانی که ناراحت می شود، یکی از کارهایی که می توانید انجام بدهید، هدیه دادن به او است که هم او را خوشحال می کند و هم سورپرایز می شود.

برایش نامه بنویسید

برای اینکه خوشحال شود برایش نامه بنویسید. در نامه از احساسات تان بنویسید و همچنین از او بابت ویژگی های خوبش و کارهای خوبی که برایتان تا حالا انجام داده است تشکر کنید. این نامه را می توانید هم به صورت دستی بنوسید و برایش بفرستید یا خودتان به او بدهید، و یا می توانید به صورت تایپی برایش ارسال کنید.

اگر ناراحتی اش طولانی مدت است، به او پیشنهاد بدهید از کمک حرفه ای مشاور استفاده کند

اگر ناراحتی اش طولانی مدت است و با سایر علائم افسردگی همراه است، به او پیشنهاد بدهید از یک روانشناس کمک بگیرد. ممکن است به افسردگی مبتلا شده باشد.

در هنگام ناراحتی مردان، این جملات را نگویید

  • اینکه چیزی نیست که بابتش ناراحت شدی.
  • سر چه چیز مسخره ای ناراحت میشی!
  • من که کاری نکردم! تو خیلی زودرنج و حساسی.
  • تقصیر تو بود که منم اون کار رو کردم و بعدشم ناراحت شدی. الآن من باید ناراحت باشم، نه تو!

این جملات نه تنها ناراحتی او را برطرف نمی کند، بلکه بیشتر حالش را بد می کند. پس از گفتن آنها جدا خودداری کنید.

در هنگام ناراحتی مردان، این جملات را بگویید

  • من پیشتم. ناراحت نباش.
  • چیکار میتونم بکنم که حالت بهتر بشه؟
  • خیلی برام مهمه که همیشه خوشحال باشی و لبخند بزنی. با ناراحتی تو، منم ناراحت میشم.
  • تو برام خیلی مهم و باارزش هستی.
  • تو خیلی خوب داری تلاش می کنی، ناراحت نباش. حتما موفق میشی.
  • من بهت افتخار می کنم.
  • چطور میتونم کمکت کنم؟
  • من عاشقتم عزیزم.
  • شاید درک نکنم شرایطتت رو چون توش نیستم اما هر کاری بگی میتونم انجام بدم که کمکت کنم.
  • امروز خیلی خوشتیپ شدی.
  • تنها چیزی که الآن میخوام اینه که بتونم خوشحالت کنم.
  • تو همه چیز منی.
  • تا زمانی که من زنده ام، تو هرگز تنها نخواهی بود.
  • به خودت سخت نگیر عزیزم.
  • تعارف نکن. اگه کمکی میتونم بهت بکنم حتما بگو.
  • غم و افسردگی اصلا بهت نمیاد عزیزم.
  • همیشه یادت باشه کسی هست که تو رو دوست داره و زحماتت رو میبینه. اونم منم.
  • روزت چطور بود عزیزم؟ اگه میخوای با کسی درباره اش صحبت کنی، میتونی روی من حساب کنی.
  • من اینجام، هر وقت خواستی باهام میتونی صحبت کنی تا اروم بشی.
  • روزهای سخت از تو آدم بهتری می سازه. پس نگران نباش. این روزها هم تموم میشن.
  • تو فوق العاده ای عزیزم!
  • من واقعا قدردان تلاش ها و زحمات تو هستم.
  • تو باهوش و توانمند هستی عزیزم.
  • متاسفم بابت اتفاق بدی که افتاده ولی این رو بدون که تقصیر تو نیست. خودتو سرزنش نکن.
  • این روزها هم می گذره عزیزم.
  • با همدیگه میتونیم سخت ترین شرایط رو هم بگذرونیم. نگران نباش. من باهاتم.
  • من قبلا به عشق اعتقاد نداشتم تا زمانی که تو اومدی تو زندگیم. زندگی بدون تو مثل الآن قشنگ نخواهد بود.
  • تسلیم نشو عزیزم. تو میتونی!
  • متاسفم عزیزم. میفهمم که در شرایط سختی هستی.
  • وقتی این روزها بگذره، با هم جشن می گیریم این پیروزی رو! من مطمئنم تو موفق میشی.
  • ما با هم یه تیم هستیم، مگه نه؟ پس میتونی ازم کمک بخوای عزیزم.
  • دوست داری برات غذای مورد علاقه ات رو بپزم و بیارم با هم بخوریم. مطمئنم مودت عوض میشه!
  • کی قراره دوباره بری برای معاینه؟ منم میخوام باهات بیام و هواتو داشته باشم.
  • من میخوام تکیه گاه تو باشم. منو ببخش اگه به خاطر فاصله ای که از هم داریم، نمیتونم خوب نقشم رو ایفا کنم.
  • دارم میام پیشت. چیزی میخوای برات بخرم؟
  • تو برای من مهم هستی. مراقب خودت باش.
  • حالت خوبه عزیزم؟ امروز چطوری؟

10 دیدگاه
  دیدگاه ها
فاطنه
2 سال پیش

من نامزدمو خیلی دوس دارم اونم همین طور ولی سره یه جیز کوچیک تز هم نارحت میشم نمیدونم چرا☹
فرح
2 سال پیش

ممنون از مطالب خوبتون واقعا در هنگام ناراحتی مردها باید آنها را درک کرد باید باری از روی دوش آنها برداشت
بازدیدکننده
2 سال پیش

عزیزم با ملایمت بگو اصلن کلمه چته باعث میشه اون بیشتر ناراحت بشه و فک کنه برات مهم نیست فقط می خوای از سرت بازش کنی اما میتونی وقتی از سر کار میاد خسته هست یه چایی براش ببری شام درست کنی بعد بهش بگو دوسش داری و نمی تونی ناراحتی هاشو ببینی و این حرفا .... خلاصه یادت نره ما زن ها ستون خانواده ایم
یاسمین
2 سال پیش

اگه به.عشقم بگم چته توخودش میریزه حرف نمیزنه پرخاشگری میکنه
بازدیدکننده
2 سال پیش

منو شو هر م همیشه کنار همیم و مشکلات رو حل میکنیم خداروشکر خیلی خو شبختیم
بازدیدکننده
2 سال پیش

احسنت، کاملا موافقم
امیر
2 سال پیش

نه 🤣
بازدیدکننده
2 سال پیش

در کشوری که اموزشهای رانندگی دهها شعبه دارد و بدون گواهی رانندگی ممنوع هنوز مردان بدون کمترین اموزش به خودشان اجازه ازدواج و مسولیت یک زندگی را می دهند. باید فکری برای بلوغ ورشد مسولیت قبل از ازدواج در جامعه ایجاد شود.وگرنه تمام متن شما که درمانگری بود نه پیشگیرانه و و مدل زندگی های موفق
طیبه
2 سال پیش

واقعن همین طوره
طاها
2 سال پیش

امر دیگه ای ندارید ؟
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان