ساعدنیوز
ساعدنیوز

بدن روزانه به چه مقدار کالری نیاز دارد؟

  پنجشنبه، 27 تیر 1398   زمان مطالعه 11 دقیقه
بدن روزانه به چه مقدار کالری نیاز دارد؟
ساعد نیوز: شما کالری زیادی برای انجام فعالیت های روزانه از گروه های غذایی دریافت می کنید و می سوزانید اما چه مقدار اطلاعات درباره این واحد که نیاز بدنتان را فراهم می کند دارید؟

کالری دقیقا چیست؟

تصویر

کالری واحدی از انرژی است. سلول های بدن برای حرکت دادن خون، تنفس هوا و عضلات به انرژی نیاز دارند و این انرژی را از سه منبع کربوهیدرات، پروتئین، و چربی ها ( به عبارت دیگر درشت مغذی ها ) دریافت می کنند. هر گرم چربی 9 کالری و کربوهیدرات یا پروتئین نیز 4 کالری به بدن می رسانند. کالری های بیشتر از نیاز بدن به صورت چربی ذخیره و سبب اضافه وزن می شوند. بنابراین بسیار مهم است که بین آنچه مصرف می کنید و آنچه دریافت می کنید تعادل برقرار نمایید.

آیا با تماشای تلویزیون واقعا کالری می سوزانیم؟

تصویر

همه ما چیزی به نام میزان متابولیسم پایه یا مقدار انرژی که بدنتان می سوزاند را برای انجام عملکردهای ضروری مانند تنفس، فکر کردن و یا پمپاژ خون نیاز داریم. میزان متابولیسم پایه بر اساس قد، وزن و سن تعیین می شود و محدوده آن از 1400 کالری برای خانم ها تا 2000 کالری برای آقایان متفاوت است.

برای مثال میزان متابولیسم پایه مانند قبض برق است، یعنی شما مقدار مصرف ثابت خود را می دانید اما هزینه در هر ماه و هر فصل بر اساس آنچه در خانه روشن است ( کولر و … ) تغییر می کند. با توجه به میزان مصرف شما مبلغ پرداختی افزایش یا کاهش می یابد.

کالری مورد نیاز بدن ؛ روزانه به چه مقدار کالری نیاز دارم؟

تصویر

برای افراد بالغ فعال ( آقایان ) در سنین 31 تا 50 مقدار کالری مورد نیاز 2800 تا 3000 کالری است و برای خانم ها این نیاز حدود 2200 کالری می باشد. البته، کلمه جادویی ” فعال ” از فردی به فرد دیگر متفاوت است و بستگی به شاخص هایی مانند شدت و سلامت متابولیک دارد. این اعداد برای بسیاری از افرادی که ورزش می کنند متغییر است. هرچقدر بیشتر فعال باشید، کالری بیشتری نیاز دارید.

چه مقدار باید اضافه کنید؟ یک دفترچه یادداشت روزانه داشته باشید تا مقدار کالری که روزانه دریافت می کنید را در آن ثبت کنید. سپس بر اساس احساسی سیری یا گرسنگی که دارید کالری روزانه خود را تنظیم کنید. اگر مقدار کالری دریافتی احساس گرسنگی تان را برطرف کرد و به هدف اصلی خود رسیدید اما روی عملکردتان تاثیری نداشت، سعی کنید زمان وعده ها را دست کاری کنید. گاهی اوقات زمان دریافت کالری ها در رسیدن به کاهش وزن بسیار مهم است.

اگر فرد که رژیم می گیرد آقا باشد ممکن است اطلاعات کالری ها که به صورت آنلاین است برایش گیج کننده باشد، دلیلش هم این است که بیشتر این اطلاعات بر اساس مقدار مورد نیاز خانم ها آورده شده است. اما مقدار کالری مورد نیاز برای مردان چه مقدار است؟ بسیاری از خانم ها برای لاغر شدن از رژیم 1200 کالری در روز استفاده می کنند، در حالی که مقدار کالری مورد نیاز برای مردان معمولا بالاتر است.

کالری مورد نیاز بدن مردان در برابر خانم ها

تصویر

اگر به دنبال این مطلب هستید که روزانه به چه مقدار کالری نیاز دارید، محاسبه کالری یکی از بهترین روش ها است. تقریبا تمام محاسبه کننده های کالری مورد نیاز علاوه بر وزن و سطح فعالیت های روزانه جنسیت را نیز به حساب می آورند. چرا؟ چون بدن مردان به انرژی بیشتری نیاز دارد حتی اگر سایز بدن مردی با یک خانم برابر باشد. مردها نسبت به خانم ها بافت عضلانی بیشتری دارند. این عضلات اضافی نیاز به انرژی بیشتری دارند. آقایان معمولا نسبت به خانم ها قد بلندتر هستند و سبب افزایش کالری مورد نیاز بدن می شود.

اما حتی در خانم ها و آقایان هم سایز نیز آقایان به کالری بیشتری نیاز دارند. ریه آقایان معمولا گنجایش بیشتری دارد که به آنها اجازه می دهد در طول ورزش و فعالیت های فیزیکی سخت تر کار کنند و برای تثبیت وزن به کالری بیشتری نیاز دارند. مقدار کالری دقیق مورد نیاز برای هر فرد متفاوت است و به همین خاطر است که محاسبه کالری اهمیت دارد. به عنوان مثال یک مرد 32 ساله با قد معمولی که وزنش 72 کیلو است و سطح فعالیتش نیز متوسط است برای تثبیت وزن خود به 2600 کالری نیاز دارد. با این حال اگر فرد بخواهد وزن خود را کاهش یا افزایش دهد این مقدار تغییر می کند.

کالری مورد نیاز بدن مردان برای تثبیت وزن

تصویر

برای تثبیت وزن خود باید به اندازه غذا دریافت کنید تا به مقدار انرژی مورد نیاز خود در طول روز برسید. در صورت دریافت نکردن کالری مورد نیاز، چربی و بافت عضلانی را خواهید سوزاند. اگر هم کالری بالایی دریافت کنید بدن آن را به صورت چربی ذخیره می کند.

از ابزار محاسبه کالری برای بدست آوردن مقدار کالری که باید روزانه بسوزانید استفاده کنید. برای تثبیت وزن و دریافت مقدار کالری روزانه به این ابزار نیاز دارید ( با ثبت نام در به اندام این اطلاعات را بدست بیاورید ). در ادامه بر اساس اطلاعات مردی با فعالیت بدنی متوسط، قد معمولی و وزن 79 کیلوگرم به شما خواهیم گفت در هر سن برای تثبیت وزن به چه مقدار کالری نیاز دارید.

  • یک مرد 20 ساله باید حدود 2800 کالری در روز غذا دریافت کند تا وزنش ثابت بماند.
  • یک مرد 30 ساله باید حدود 2728 کالری در روز غذا دریافت کند تا وزنش ثابت بماند.
  • یک مرد 40 ساله باید حدود 2651 کالری در روز غذا دریافت کند تا وزنش ثابت بماند.
  • یک مرد 50 ساله باید حدود 2573 کالری در روز غذا دریافت کند تا وزنش ثابت بماند.
  • یک مرد 60 ساله باید حدود 2496 کالری در روز غذا دریافت کند تا وزنش ثابت بماند.
  • یک مرد 70 ساله باید حدود 2418 کالری در روز غذا دریافت کند تا وزنش ثابت بماند.
  • یک مرد 80 ساله با فعالیت بدنی سبک باید حدود 2076 کالری در روز غذا دریافت کند تا وزنش ثابت بماند.

اگر فعالیت بدنی تان بسیار کم یا سبک است برای تثبیت وزن خود باید کالری کمتری دریافت کنید. اگر بسیار فعال هستید ( شغلتان طوری است که از نظر فیزیکی کاملا فعال هستید و یا به صورت مرتب ورزش با شدت بالا انجام می دهید ) برای ثابت نگه داشتن وزن خود باید کالری بیشتری دریافت کنید.

همچنین با بالارفتن سن، مقدار کالری مورد نیاز برای تثبیت وزن کمتر و کمتر می شود. با بالا رفتن سن سوخت و ساز بدن کند می شود و برای تامین انرژی بدن به غذای زیادی نیاز نداریم. به دلیل کاهش مقدار بافت عضلانی، سوخت و ساز بدن هم کند می شود و همچنین سرعت سبک زنگی فرد نیز پایین می آید. معمولا با بالا رفتن سن فعالیت ها هم کمتر می شود.

کالری مورد نیاز بدن برای مردان جهت افزایش وزن

تصویر

اما اگر از کسانی باشید که می خواهند وزن اضافه کنند چه؟ یک مرد برای افزایش بافت عضلانی خود به چه مقدار کالری نیاز دارد؟ برای افزایش وزن باید بیشتر از آنچه برای تثبیت وزن کالری نیاز دارید غذا بخورید و حواستان به نوع کالری مصرفی تان باشد. حالا می خواهیم به عنوان نمونه ببینیم یک مرد با وزن 72.5 در سنین مختلف با چه مقدار کالری وزن خود را به 81.5 برساند. در این محاسبه اضافه کردن حدود نیم کیلو در هفته محاسبه شده است:

  • یک مرد 20 ساله باید حدود 3200 کالری در روز غذا مصرف کند تا وزنش اضافه شود
  • یک مرد 30 ساله باید حدود 3123 کالری در روز غذا مصرف کند تا وزنش اضافه شود
  • یک مرد 40 ساله باید حدود 3045 کالری در روز غذا مصرف کند تا وزنش اضافه شود
  • یک مرد 50 ساله باید حدود 2968 کالری در روز غذا مصرف کند تا وزنش اضافه شود

برای اینکه مطمئن شوید عضله می سازید نه چربی اضافی باید رژیم روزانه خود را طوری تنظیم کنید که به ساخت بافت عضلانی کمک کند. مصرف پروتئین خود را افزایش دهید، غذاهای فرآوری شده و سرشار از قند را نخورید و مقدار کربوهیدرات تصفیه شده در برنامه غذایی تان را نیز محدود کنید. باید روی دریافت منابع سالم چربی تمرکز کنید و از خوردن مقدار زیادی چربی اشباع یا غذاهایی با چربی ترانس پرهیز کنید.

چه مقدار پروتئین کافی است؟ پروتئین مورد نیاز برای آقایان بر اساس سطح فعالیت متفاوت است. برای افزایش بافت عضلانی باید در یک برنامه ورزشی قدرتی شرکت کنید. به علاوه باید در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن 1.2 تا 1.7 گرم پروتئین مصرف کنید. منابع سالم پروتئین کم چرب شامل گوشت کم چرب، مرغ، تخم مرغ، آجیل، حبوبات و غذاهای دریایی می شود.

کالری مورد نیاز بدن مردان برای کاهش وزن

اگر مردی هستید که هدفش لاغر شدن است باید برای کاهش وزن کمبود کالری ایجاد کنید. یک فرد برای اینکه به خوبی وزن خود را کاهش دهد باید کمتر از نیاز خود کالری دریافت کند. به عنوان یک قانون اصلی باید حدودا 500 کالری به صورت روزانه یا 3.500 کالری در هفته کمتر غذا بخورید تا بتوانید نیم کیلو کم کنید.برای افزایش سرعت کاهش وزن خود این اعداد را دوبرابر کنید.

سن و فعالیت در کاهش وزن بسیار مهم است. بنابراین مقدار کالری هایی که در ادامه تعیین می شود بر اساس فعالیت و سن یک مرد است:

یک مرد 20 ساله با فعالیت کم برای کاهش وزن باید روزانه 1808 کالری دریافت کند

  • یک مرد 20 ساله با فعالیت متوسط برای کاهش وزن باید روزانه 2481 کالری دریافت کند
  • یک مرد 30 ساله با فعالیت کم برای کاهش وزن باید روزانه 1748 کالری دریافت کند
  • یک مرد 30 ساله با فعالیت متوسط برای کاهش وزن باید روزانه 2404 کالری دریافت کند
  • یک مرد 40 ساله با فعالیت کم برای کاهش وزن باید روزانه 1688 کالری دریافت کند
  • یک مرد 40 ساله با فعالیت متوسط برای کاهش وزن باید روزانه 2326 کالری دریافت کند
  • یک مرد 50 ساله با فعالیت کم برای کاهش وزن باید روزانه 1628 کالری دریافت کند
  • یک مرد 50 ساله با فعالیت متوسط برای کاهش وزن باید روزانه 2249 کالری دریافت کند

تعادل درشت مغذی ها در کاهش وزن مهم است. وقتی کالری دریافتی را محدود می کنید، سعی کنید در وعده های غذایی خود از منابع سالم پروتئین کم چرب و کربوهیدرات های سالم مانند غلات کامل، میوه ها و سبزیجات استفاده کنید. پروتئین و فیبر کمک می کنند برای طولانی مدت احساس سیری کنید و در رژیم غذایی دچار لغزش نشوید. برای تقویت احساس سیری به برنامه غذایی خود و سالم نگه داشتن بدن منابع سالم چربی اضافه کنید.

قبل از ورزش باید غذا بخورم؟

تصویر

جواب کوتاه نه است. به صورت کلی افرادی که کمتر از 75 دقیقه ورزش می کنند به انرژی اضافه نیاز ندارند. استثناهایی نیز مانند اینکه اگر 6 ساعت غذا نخورده باشید وجود دارد. در غیر این صورت هیچ مزیتی در پر کردن معده قبل از انجام یک ورزش با شدت متوسط وجود ندارد. یک بدن معمولی 100.000 کالری از چربی های ذخیره شده دارد، بنابراین هر زمان لازم باشد به این منابع سوخت دسترسی پیدا می کند.

کالری مورد نیاز بدن بعد از ورزش

بله و بسیار مهم است که در زمان مناسب و از منبعی درست غذا میل کنید. شاید درباره پنجره آنابولیک حدود 30 دقیقه بعد از ورزش، شنیده باشید. پنجره آنابولیک زمانی است که بدن آماده ی دریافت مواد مغذی برای ترمیم بافت عضلانی مطلوب است.

چه مقدار نیاز دارید؟ مقدار دقیق بستگی به میزان مصرف کالری تان دارد، البته این مقدار به اندازه ایجاد تعادل بین درشت مغذی هایی که استفاده می کنید مهم نیست.

اگر بیش از آنچه می خورم کالری بسوزانم چه؟

وقتی مقداری دچار کمبود کالری می شوید، بدن برای بدست آوردن انرژی به سراغ گلیکوژن هایی که ذخیره کرده می رود. اگر کمبود کالری مدت زمان بیشتری طول بکشد، بدن شروع به سوزاندن چربی ها می کند، به همین دلیل است که ورزش های طولانی مدت با شدت کم برای کاهش وزن عالی هستند. مشکل این است که اگر به اندازه سوخت نداشته باشید، بدن به سراغ سوزاندن پروتئین ها می رود ( در واقع عضله خودش را می خورد ) که به عملکردتان آسیب می رساند. به همین دلیل است که اگر بیش از 75 دقیقه ورزش می کنید باید روی دریافت کالری خود نظارت داشته باشید. به هر نحو ممکن باید جلوی پروتئین سوز شدن بدنتان را بگیرید.

بدن من تفاوت بین یک دونات و موز را می داند؟

تصویر

بله، همه کالری ها یکسان نیستند. با اینکه یک دونات ممکن است به اندازه موز در طول ورزش انرژی تان را بالا ببرد، اما یکی سرشار از ویتامین است و دیگری سرشار از قند و چربی های فرآوری شده است که در طولانی مدت به سلامت تان آسیب می رساند. هر زمان که توانستید، سعی کنید کالری های مورد نیازتان را از غذاهایی دریافت کنید که بیشترین تشابه را به شکل واقعی شان داشته باشند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
ناشناس
4 سال پیش

مطالب بالا برای آقایون بود پس خانومها وی ظاهرا خانوم ها مهم نیستند
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (211 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (13 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم (12 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (11 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه (10 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خوانندگی خنده دار حامد آهنگی به زبان چینی/ سلطان اشعار نامفهوم😂+فیلم تعریف و تمجید پسر شقایق فراهانی از مادرش + ویدئو/مامانش چه ذوقی میکنه باورش نمیشه ...! تحلیل خنده دار مهران مدیری از تبلیغات تلویزیونی/ رب گوجه فرنگی چه ربطی به کیک داره آخه!! +فیلم کادوی عجیب و معنادار بهرنگ علوی برای مهران غفوریان؛ آدامس ترک سیگار!+ویدیو/ بخاطر دخترت خریدم (فیلم) ماجرای عکس معروف حاج قاسم که روی زمین خوابیده و برگ های پاییزی روی ایشان ریخته / عسل خانم تنها تسکین دهنده روزهای ناراحتی سردار ... چیدمان قاشق چنگال های خوشگل و شبرنگ فریبا نادری روی میز شام رنگی و مفصلش برای بازیگران/ چه باسلیقه عکس هایی که شایعه رابطه داماد و مادرزن بودن مریم امیرجلالی و مجید یاسر را بر سر زبان‌ها انداخت! تاب بازی سپیده بزمی پور، همسر شاهرخ استخری با دخترش پناه در بلژیک+ویدیو/ چه مامان باحوصله و پایه‌ای😍 صفی الدوله “سریال گیل دخت” در کنار همسر هنرمند و دختر زیباش +عکس عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم عربی حرف زدن دم دری و خنده دار حامد آهنگی با علی انصاریان/ اهلا وسهلا حبیبی😂+فیلم تصاویر جهانی از پَرش بلند حسن یزدانی کشتی گیر ایرانی/ برگای رونالدو با این عکس ریخت +عکس گریه‌های تلخ و دردناک ساکنین روستای امامزاده ابراهیم در رشت پس از آتش سوزی مهیب چند روز پیش+ویدیو/ تصاویر قبل و بعد گویای همه چیزه تصویری از منوچهر هادی و یکتا ناصر در پشت صحنه سریال دل قبل از طلاقشان/چهره شاد هنرمندان و لبخندی که دیگر نیست +عکس رونمایی از مادر کم سن و سال و محجبه امید نورافکن ستاره فوتبال/ همیشه کنار هم و سلامت +عکس آیت‌الله جنتی: رهبر انقلاب، جوانی ما را قبول ندارند! +فیلم نگاهی به موتور سوزوکی امیرمحمد یزدانی کشتی گیر افتخار آفرین/ علاقه خاص آقای ورزشکار به موتورها +عکس روایت قابل تامل مهناز افشار از شکست و سرخوردگی پس از مهاجرتش+ویدیو/ داغ بودم نفهمیدم! (عکس) وقتی همسر خلاق یک آقا تی شرتی منحصر به فرد برای او می دوزد! / مروری بر تی شرت های دو سال اخیر با یک مارک و سراسر جیب!!! چهره دلنشین و مظلوم آقای شمر سریال مختارنامه در واقعیت/ با این استایل عمرا بشناسیدش!+عکس وقتی رضا داوودنژاد خودش زمان فوتش را اعلام میکنه+فیلم (عکس) روش خلاقانه یک کارگر ساختمانی برای صرفه جویی در وقت در فضای مجازی پربازدید شد / قشنک تهدید صاحبکار رو به فرصت تبدیل کرده! امتناع مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران چینی و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (عکس) وقتی یک مادر حداکثر استفاده رو از شلوارهای جین خانواده میکنه! / یعنی نذاشته یک سانتی متر به هدر بره!😃 (فیلم) شوخی خنده دار شهاب حسینی و پژمان جمشیدی با اسم یک دختر/ بیچاره دختره کشت خودشو😂 (عکس) کیک تولد پروانه ای بارانا، دختر علیرضا بیرانوند / تولد با تم دلتنگی برای بابا و پاسخ بابا به یکی یه دونش از هزاران کیلومتر دورتر! ویدئویی از تدریس محمود احمدی نژاد برای دانشجویان مختلط مهندسی عمران (عکس) استایل دهه شصتی حامد آهنگی در دوران مدرسه با پیراهن پلنگی و شلوار خمره‌ای! / از همون موقع تو مدرسه آتیش میسوزوند! ویوی فوق العاده چشم نواز آپارتمان مهدی قائدی در دوبی رو به برج های شیخ نشین در استوری همسر سابقش / فقط لباس عربی و دمپایی قائدی😁 تسلط شگفت انگیز و غیرقابل باور پیرمرد ماهی فروش اهوازی به زبان انگلیسی+ویدیو/ چقدر عالی و بدون لهجه حرف میزنه (فیلم) ماجرای ازدواج ملیکا شریفی نیا، حدیث سریال دلنوازان با عمو پورنگ که در فضای مجازی سرو صدا کرد! جواب حیرت برانگیز الهام حمیدی به مریم مومن درباره ازدواج هایش +ویدئو/ رونمایی از بزرگترین تصمیم اشتباه خانم بازیگر ! (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2) باهوشا بگن این عکس چه مشکلی داره؟! رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود! (تصویر) نمونه‌ای از یک معلم خوش‌ذوق که عاشق کار خود است! (ویدئو) صحنه‌ی آخرالزمانی همنشینی آتش‌فشان و صاعقه! راز قدرت مانور مگس‌ها در این تصویر فاش شد! (ویدئو) بیک، از فرانسه تا ایران به روایت علی‌اکبر رفوگران شیبا اینو: نگاهی عمیق به ارز دیجیتالی که دنیای مالی را تکان داد
تیتر امروز   
اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! امتناع مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران چینی و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2) باهوشا بگن این عکس چه مشکلی داره؟! رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود! (تصویر) نمونه‌ای از یک معلم خوش‌ذوق که عاشق کار خود است! (ویدئو) صحنه‌ی آخرالزمانی همنشینی آتش‌فشان و صاعقه! راز قدرت مانور مگس‌ها در این تصویر فاش شد! (ویدئو) بیک، از فرانسه تا ایران به روایت علی‌اکبر رفوگران ویدئویی عجیب از بازی کردن یک دانشجو سر کلاس درس / وقتی پدر و مادرت فکر می‌کنن داری تو دانشگاه درس می‌خونی 😂 (ویدئو) چند لحظه قبل از انقراض دایناسورها را ببینید (تصویر) با عجیب‌ترین میوه‌ی دنیا آشنا شوید! بازگشت دلار به کانال 59هزار/ دلار تلگرامی خریدار ندارد دانلود آهنگ جدید "خط قرمز» سهراب پاکزاد +فیلم/ انگار اصلا بی تو یجوریه تنها برم توی جمعا میره توهم اخمام... واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ...