بهترین فرش سال 1402، شگفت‌انگیزترین تنوع فرش سال

  سه شنبه، 15 فروردین 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
بهترین فرش سال 1402، شگفت‌انگیزترین تنوع فرش سال
در این مقاله قصد داریم جدیدترین و پر فروش ترین انواع فرش برای سال 1402 را معرفی کنیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

با شروع سال نو عده‌ای تصمیم به نو کردن دکوراسیون منزل خود می‌گیرند که از آن جمله فرش است که جلوه جدیدی به دکوراسیون هر خانه‌ای می بخشد. هر ساله هزاران فرش با رنگ، طرح و نقوش متفاوت و جدید به بازار عرضه می‌شوند. برای افرادی که قصد خرید فرش در سال جدید دارند، یکی از سؤالات متداول این است که جدیدترین و متناسب‌ترین رنگ و طرح فرش برای دکوراسیون، که مد سال باشد کدام است. هنگام انتخاب فرش باید به مد و به روز بودن طرح، نقش و رنگ فرش توجه کرد، زیرا فرش یکی از ماندگارترین اجزا هر دکوراسیونی خواهد بود. به همین دلیل هنگام خرید باید جدیدترین مدل فرش سال را انتخاب کنید تا دیرتر قدیمی شود. در این مقاله قصد داریم جدیدترین و پر فروش ترین انواع فرش برای سال 1402 را معرفی کنیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

فرش چاپی، جدید ترین فرش سال

اگر از طرح‌های متداول فرش خسته شده اید و یا به دنبال طرحی خاص که فقط مختص شما باشد هستید، چرا از فرش چاپی استفاده نکنید؟ فرش چاپی یکی از روش‌های مدرن تولید فرش است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. . در روش‌های متداول بافت فرش همیشه محدودیت‌هایی برای طرح و رنگ وجود داشته و لذا فرش چاپی برای غلبه بر تمام محدودیت‌ها پا به عرصه وجود گذاشته است. فرش چاپی را با بی نهایت طرح و رنگ می‌توان تولید کرد؛ کافی است عکسی از طرح دلخواه خود داشته باشید تا به آسانی بتوان آن را چاپ کرد. فرش چاپی توسط دو تکنولوژی کلاریس و سابلیمیشن تولید می‌شود. تفاوت فرش سابلیمیشن با فرش کلاریس میزان عمق نفوذ رنگ است. در فرش‌های کلاریس، رنگ مقداری درعمق نفوذ کرده و در فرش های سابلیمیشن بر روی سطح فرش چاپ می‌شود. هر دو نوع این فرش‌ها از ثبات رنگی خوبی برخوردارند و به مرور رنگ خود را از دست نمی‌دهند. نحوه تولید این فرش‌ها به این صورت است که ابتدا فرش بصورت خام سفید بافته می‌شود، سپس طرح دلخواه به روش چاپ نسبتا عمیق (کلاریس) یا چاب بر روی سطح فرش (سابلیمیشن) تولید می‌شود.

فرش چاپی

از فرش چاپی در هر فضایی می‌توان استفاده کرد. فرش چاپی برای اتاق خواب بهترین فرش است چرا که پرزدهی ندارد، در ضمن تنوع رنگ و طرح باعث می‌شود بهترین فرش برای اتاق کودک باشد. با فرش چاپی، می‌توان رنگ‌های جذاب و شاد برای اتاق کودک تولید کرد. هم چنین این فرش‌ها ظاهری یکنواخت و یک دست‌تری نسبت به فرش‌های بافته شده دارند.

برای آشپزخانه نیز فرش چاپی انتخاب مناسبی است، زیرا این فرش‌ها در برابر رطوبت کاملاً مقاوم هستند و به دلیل وجود طرح‌های جذاب و زیبا بهترین گزینه نیز هستند . فرش چاپی شستشوی آسانی دارد، فقط نباید از سفید کننده برای شستشوی فرش استفاده کنید و بهتر است فرش خود را با شامپو فرش بشویید تا آسیبی به الیاف فرش وارد نشود.

از فرش چاپی برای تولید تابلو فرش‌های خاص یا حتی عکس یادگاری خودتان استفاده کنید. با پیشرفت فرش‌های ماشینی چاپی، امروزه این نوع از فرش‌ها برای سالن و حتی فضاهای پر رفت آمد نیز مناسب هستند. فرش چاپی جدیدترین گزینه برای استفاده درسالن است و تنوع رنگ و طرح‌های بی نظیری که قبلاً در صنعت فرش وجود نداشته امروزه به لطف فرش چاپی وجود دارند.

فرش چاپی

ممکن است به دلیل جدید بودن این تکنولوژی، باورهای غلطی درمورد فرش چاپی وجود داشته باشد. لازم به ذکر است که فرش‌های چاپی قابل شستشو هستند و با شستشو رنگ خود را از دست نمی‌دهند. دوام و ثبات رنگی دارند و سالها در منزل شما رنگ‌های جذاب خود را حفظ می‌کنند. این نوع فرش ها معمولاً در سایزها و اندازه‌های مختلفی بافته می‌شوند. این فرش‌ها در هر سایزی قابل سفارش هستند و می‌توان آنها را در همه ابعاد از جمله تابلو فرش، قالیچه، 6 متری،9 متری و 12 متری نیز سفارش داد. همچنین در انواع مختلفی همچون فرش چاپی کلاسیک، فرش چاپی وینتیج، فرش چاپی پتینه، فرش چاپی آشپزخانه، فرش چاپی مدرن و … در بازار وجود دارد. هیچ محدودیتی در انتخاب سایز یا طرح و رنگ وجود ندارد و شما برای هر قسمت از منزل خود می‌توانید از این نوع فرش‌ها استفاده کنید.

مجموعه فرش افرند با درنظر گرفتن سلیقه نوجوانان اقدام به تولید انواع فرش های BTS ، WEDNESDAY ،GOD OF WAR و… نموده است. این فرش ها در ابعاد گوناگون قابل سفارش هستند. هم چنین شما می توانید با ارسال عکس مورد نظر خود به مجموعه فرش افرند، سفارش تولید فرش چاپی در اندازه دلخواه تان را بدهید. فرش افرند می‌تواند چاپ عکس روی فرش را در سریعترین زمان ممکن تولید و بدست شما برساند.

فرش‌های ریز بافت و پر جزئیات

در سال جدید فرش‌های متراکم و ریز بافت 1500 شانه بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت چرا که ریز بافتی این فرش‌ها باعث می‌شود شبیه فرش‌های دست باف، ریز بافت و متراکم باشند. تراکم بالای این فرش‌ها باعث می‌شود تا طراح بتواند نقوش زیبا و پر جزئیاتی خلق کند. اگر قصد خرید فرش کلاسیک دارید بهترین انتخاب برای شما فرش 1500 شانه خواهد بود، زیرا فرش‌های 1500 شانه در اصالت طرح، بی نظیر هستند. تعداد گره‌های بافت موجود در یک متر عرضی این فرش 1500 گره و تعداد گره‌های یک متر در طول این فرش 4500 گره است که نشان از ریزبافتی فوق العاده این فرش دارد. بیشتر نخ مورد استفاده در این فرش‌ها اکریلیک هیت شده است که پرز دهی ندارد. فرش 1500 شانه به دلیل ریز بافتی و تعداد گره زیاد، بسیار مقاوم و با دوام است و بهترین گزینه برای سالن یا فضاهای مجلل می‌باشد. فرش 1500 شانه را حتی می‌توان در محل‌های پر رفت آمد و رسمی استفاده کرد. قیمت فرش 1500 شانه نسبت به فرش‌های 1200 شانه، 1000 شانه و 700 شانه بیشتر است اما این اختلاف قیمت، در مقابل زیبایی چشم نواز این گونه فرش‌ها قابل اغماض است. در سال جدید اختلاف قیمت فرش 1500 شانه با 1200 شانه چشم گیر نیست، پس بهتراست با اندکی هزینه بیشتر، زیباترین و بهترین فرش سال را انتخاب کنید.

فرش فانتزی

فرش پتینه و وینتیج

با ورود به سال جدید، می‌توانیم نگاهی به گذشته و تاریخ پرهنر خود بیندازیم. همه ما از دیدن فرش‌های قدیمی وکهنه لذت می‌بریم؛ به همین علت فرش‌های پتینه و وینتیج (کهنه نما) بسیار پر طرفدار هستند. فرش وینتیج با الهام از نقوش کلاسیک، خاص‌ترین فرش سال 1402 خواهند بود که برای سالن و فضاهای لوکس مناسب هستند. اغلب فرش‌های پتینه و وینتیج 1200 شانه هستند که با توجه به متراکم بودن و ریز بافتی این فرش‌ها، جلوه زیبا و کم نظیری به منزل شما می‌بخشند. جنس نخ خاب این فرش‌ها معمولاً از اکرولیک هیت ست است که با توجه به شانه و تراکم بالا از دوام خوبی برخوردارند و برای محل‌های پر رفت و آمد نیز مناسب هستند. فرش‌های وینتیج و پتینه بهترین گزینه برای دکوراسیون‌های مدرن هستند؛ هم چنین می‌توانید از این فرش‌ها در دکوراسیون‌های کلاسیک و رسمی نیز استفاده کنید.

فرش وینتیج

فرش‌ فانتزی و مدرن

فرش‌هایی که باید انتظار داشت در سال جدید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرند، فرش‌های فانتزی و مدرن است. فرش مدرن از طرح هندسی نامتقارن و طرح‌های غیر معمول بیشتر استفاده می‌شود. فرش‌های مدرن بهترین گزینه برای اتاق خواب نوجوان، آشپز خانه و سالن‌های مدرن در سال جدید هستند. این فرش‌ها با دکوراسیون و مبلمان مدرن، زیبایی منحصر به فردی به منزل شما می‌بخشند.

فرش‌ دست باف نما

فرش های دست‌باف بخاطر اصالت نقشه و طرح هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند و همیشه طرفداران خاص خود را دارند.همان طور که می دانید بهترین انتخاب برای ماندگار بودن زیبایی دکوراسیون‌ کلاسیک، فرش دست‌باف است. اما به دلیل قیمت بالای فرش‌های دست‌باف، خرید آن برای همه مقدور نیست. برای حل این مشکل، شما می‌توانید فرش‌های ماشینی که بسیار شبیه فرش دست‌باف است خریداری کنید که اصطلاحا به آن ها فرش دستباف‌نما می گویند. فرش‌های ماشینی دست باف‌نما از جمله فرش های بسیار با کیفیتی هستند که به دلیل استفاده از نخ پلی استر فیلامنت (ابریشم مصنوعی) در قسمت هایی از آن، ظاهری بسیار شبیه فرش‌های دست باف دارند و تشخیص ماشینی بودن این فرش‌ها را دشوار می کند.

فرش کلاسیک

گبه

اگر از رنگ‌های بی‌روح و خنثی فرش در چند سال اخیر خسته شده اید و یا طرفدار دکوراسیون‌های سنتی با رنگ‌های گرم هستید، گبه بهترین انتخاب برای شماست. گبه‌های ماشینی مانند گبه دست‌باف هستند و با رنگ‌های گرم، زیبایی خیره ‌کننده‌ای به دکوراسیون شما می‌بخشند. گبه‌های ماشینی معمولا مانند گبه‌های دست‌باف ضخیم هستند وعلاوه بر نرمی و زیبایی، حس گرمی به منزل شما می‌بخشند. از گبه می‌توان در اتاق‌خواب، آشپزخانه و سالن با فضای سنتی نیز استفاده کرد.

گبه


رنگ فرش در سال 1402 بسیار مهم است

در سال جدید در کنار انتخاب طرح فرش، رنگ فرش نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. در سال جدید رنگ های خنثی طوسی و طلاکوب مد سال هستند. فرش های طوسی با ترکیب رنگ های گرم و شاد مثل قرمز ، صورتی ، سرمه ای و سبز بهترین گزینه برای تمامی دکوراسیون ها خواهند بود. در سال جدید بهتر است تعدادی رنگ گرم به مبلمان منزل اضافه کنید تا زیبا و چشم نوازتر شود . با توجه به اینکه رنگ سال Viva Magenta اعلام شده، این رنگ یک رنگ قرمز آتشین متمایل به زرشکی و متعادل بین طیف گرم و سرد است؛ همچنین یک رنگ ترکیبی است که به راحتی بعدهای فیزیکی و معنوی دنیای چند بعدی ما را در بر می‌گیرد. در سال جدید شاهد فرش هایی با این رنگ خواهیم بود که با رنگ هایی مثل طوسی، ذغالی، دودی و صدفی ترکییب می‌شود و حس نشاط و آرامش به منزل شما می بخشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص
دیگران می‌خوانند   
پست عاشقانه علی سرابی برای همسرش مارال بنی آدم و کامنت معنادار سحر دولتشاهی+عکس آموزش کشیدن مرحله به مرحله خط چشم برای تازه کارها واکنش های جالب کودک یک ساله ای که برای اولین بار دنیا را دید! از ذوقش بغضم ترکید+ ویدئو تصویری زیرخاکی از مهدی قایدی در سال 1386 سکانس خاطره انگیزی که مادر لیلا حاتمی نقش همسر امیر کبیر را ایفا کرد/ روحش شاد+فیلم رونمایی شاهرخ استخری از چهره جدید و سبیل دارش+عکس/ و سبیلی که اصلا به آقای بازیگر نمیاد! رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست ماجرای هانیه غلامی و علیرضا طلیسچی/ دختران جوان با فحش سرازیر شدند! گریه های بهنوش طباطبایی به یاد پدرش آتیلا پسیانی: من بعد رفتنش یتیم شدم+فیلم حمل بار دریایی و هوایی: پرکاربرد ترین روش های حمل و نقل بین المللی خرید میز جلو مبلی چوبی جدید در سایت دکورال تصویر جالب از کودکی مهدی طارمی در زنگ ورزش مدرسه+ عکس چرا لباس فرم می پوشیم؟ جدید ترین و ترسناک ترین تصویر از سیاهی آسمان مشهد در نیمه روز/ سیل هولناک در راه است محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ میدونستید کسی که کاشت ناخن رو مد کرد یه آقا بوده؟ وقتی سالهاست مردی ولی ناخنکارا از ایده تو پول درمیارن+فیلم آهنگ جدید و البته خیابانی بنیامین‌به نام فاتح‌ شدم+ویدئو رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد! غالب بودن رنگ سفید در دکوراسیون خانه آرامش بخش و دلنشین لیلا حاتمی+عکس/ چقدر خاص و متفاوته👌 درگیری شدید حامد بهداد برای گرفتن سلفی بی‌موقع یک هوادار در مراسم ختم زری خوشکام/ لیلا حاتمی پا درمیانی کرد! عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس استایل و شلوار عجیب محمدرضا گلزار در حین اجرای مسابقه!+ عکس ترانه خوانی عجیب بنیامین بهادری در کوچه های تاریک تهران/ بنیامین بهادری از ماتریکس خارج شد😂+فیلم میز غذای خوشمزه جورجینا با استیک و میگو/ از رژیم هم خبری نیست+عکس میز غذای مفصل و رنگارنگ همایون شجریان و دخترش و سحر دولتشاهی در رستورانی خارج از ایران+عکس/ این همه غذا برا 3 نفر!؟ میز کار شلوغ و پلوغ مریم معصومی با خوراکی های خوشمزه+عکس سکوت ارسطو درباره حذف سارا نیکا از پایتخت 7 شکست! +عکس چهره بهت زده و غمگین لیلا حاتمی و همسر و دخترش با مشاهده دفن دارایی باارزش زندگیشان +عکس/ روحش شاد رونمایی از ورژن کیوت سریال پایتخت با شخصیت های عروسکی/ نقی معمولی لگو شد+فیلم رونمایی مونا کرمی همسر سپند امیرسلیمانی از لباس عروس شیک و دست دوزش/ ایشالا خوشبخت باشین+ویدیو جورجینا رودریگز با جدایی از رونالدو صاحب این چیزها می‌شود!! ترفندهای یک آرایش مناسب و سریع برای محل کار تعطیلات آخرهفته هادی چوپان درکنار خانواده پرجمعیتش در طبیعت/ ماشاءالله بچه هاش یکی از یکی نازتر+عکس کویرگردی دلچسب مینا مختاری همسر بهرام رادان در یزد زیبا+عکس رادش : با وافور تریاک می کشیدم ! /قدرت خدا بود بچه ام این صحنه را دید !+ویدئو درگیری و تذکر حامد بهداد به درخواست طرفدارانش درباره گرفتن عکس سلفی در مراسم تشییع مادر لیلا حاتمی+ویدیو/ و خانم بازیگری که به موقع دخالت کرد تغییر چهره هوش پران محمد سریال لحظه گرگ و میش با استایل فشن و امروزی/ اصلاً قابل شناسایی نیست!+عکس اشک های جانسوز لیلا حاتمی بر سر خانه ابدی مادرش زری خوشکام+عکس کتک‌کاری جیگر وسط برنامه به خاطر یک شوخی!+ فیلم پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس
تیتر امروز   
رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس
جورجینا رودریگز با جدایی از رونالدو صاحب این چیزها می‌شود!!
پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس
(ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی...
این زن در آذربایجان غربی پسر 7 ماهه و دختر 6 ساله اش را به قتل رساند +عکس
تنبیه بدنی ؛ زخم‌های عمیق بزرگسالان دیروز بر روان بزرگسالان امروز
چرا نمایندگان موافقت رهبر انقلاب و مراجع تقلید را با مصوبه تعطیلی شنبه اعلام کردند؟ / دور زدن قانون یا تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان؟!
بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟
گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت
نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم
متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران
قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند
از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف تا خاکسپاری مادر لیلا حاتمی در حواشی داغ امروز جمعه 29 اردیبهشت 1403
منتخب روز