بهترین رستوران های استانبول: معرفی 12 رستوران برتر

  پنجشنبه، 25 آبان 1402   زمان مطالعه 8 دقیقه
بهترین رستوران های استانبول: معرفی 12 رستوران برتر
استانبول شهری شلوغ و پرجنب‌وجوش است. این شهر زیبا، مدرن و تاریخی، مقصد نهایی گردشگران زیادی است. به همین دلیل در گوشه‌وکنارش رستوران‌های زیادی دیده می­‌شود. پیداکردن رستوران خوب در شهر بزرگ استانبول زمان زیادی می­‌خواهد، اما ما برای اینکه کارتان را راحت کنیم، در این مطلب بهترین رستوران‌ های استانبول را به شما معرفی کرده‌ایم.

استانبول یکی از محبوب‌ترین شهرهای دنیاست که هرساله بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا برای گشت‌وگذار به آن سفر می‌کنند. به همین دلیل مراکز تفریحی و رستوران‌های متعددی در این شهر ساخته شده است. رستوران‌های استانبول بسیار متنوع بوده و می‌تواند همه افراد با هر سلیقه‌ای را راضی کند. برای تجربه یک سفر خاطره‌انگیز به استانبول بهتر است رستوران‌های این شهر را بشناسید. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با بهترین رستوران‌های استانبول آشنا کنیم.

رستوران لوکانتا مایا


اگر صف طولانی در جلوی یک رستوران دیدید، شک نکنید که به‌‌ احتمال‌زیاد آن رستوران، رستوران لوکانتا مایا است. این رستوران توسط سرآشپز معروف دیدم شنول اداره می‌شود. در این رستوران غذاهای جدید ترکی و غذاهای مخصوص فصلی ارائه می‌شود. رسپی‌هایی که در لوکانتا مایا استفاده می‌شود خاص و پرطرفدار است. مهمان‌های رستوران علاقه‌مند بودند که دستور تهیه برخی از غذاهای رستوران لوکانتا مایا را بدانند. چه غذاهایی؟ مجوش و زوکینی فریترز. استقبال از دستورپخت این دو غذا به‌اندازه‌ای بود که شنول طرز تهیه آن‌ها را روی آینه رستوران نوشت. این روزها شهرت رستوران لوکانتا مایا به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌‌های استانبول در کل این شهر به‌گوش می‌رسد.

رستوران

رستوران فاروس


رستوران فاروس یکی از بهترین رستوران های استانبول در منطقه تکسیم است. این رستوران در زمینه غذاهای ایتالیایی و مدیترانه‌ای تخصص داشته و غذاهایی با بهترین کیفیت را به مشتریان ارائه می‌دهد. رستوران فاروس به دلیل بوفه صبحانه و سرو صبحانه در طول روز شهرت دارد. این موضوع سبب شده است که بسیاری از افراد برای غذا خوردن این رستوران را انتخاب کنند. از جمله غذاهای پررنگ در منو این رستوران می‌توان به سوسیس ترکی اشاره کرد. همچنین اگر اهل غذاهای گیاهی هستید، می‌توانید در منو این رستوران تنوع بالایی از غذاهای گیاهی را مشاهده کنید.

رستوران

رستوران استانبول 360


از دیگر رستوران‌های معروف در میدان تکسیم استانبول می‌توان به رستوران استانبول 360 اشاره کرد. این رستوران در ارتفاع و روی پشت‌بام قرار گرفته و دیوارهای شیشه‌ای آن یک چشم‌انداز 360 درجه از شهر استانبول را به شما خواهد داد. منوی این رستوران بسیار متنوع بوده و ترکیبی از غذاهای مدیترانه‌ای، ترکی، ایتالیایی و هندی است. همچنین پیش غذاها و دسرهای خوش‌مزه و نوشیدنی‌های گوارا این رستوران توانسته است نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

از دیگر ویژگی‌های این رستوران می‌توان به اجرا زنده موسیقی در برخی شب‌ها اشاره کرد. علاوه‌بر غذاهای لذیذ، شما می‌توانید تنوع بالایی از نوشیدنی را در منو این رستوران مشاهده کنید. نوشیدنی‌های سنتی هندی در منو این رستوران بسیار برجسته است و امتحان آن می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر برای شما باشد.

رستوران

رستوران چانگا


رستوران چانگا رستورانی بسیار دلباز و زیبا بوده که در خانه‌ای تاریخی 100 ساله تاسیس شده است. سقف و دیوارهای شیشه‌ای این رستوران به مشتریان اجازه می‌دهد تا به راحتی بتوانند آشپزخانه و سرآشپزها را هنگام پخت غذا تماشا کنند. همچنین بخش از این رستوران به آثار هنری هنرمندان ترکیه اختصاص داده شده است. این موضوع بر جذابیت رستوران چانگا می‌افزاید.

از بهترین و محبوب‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان به کنگر اشاره کرد. این غذا یک صدف خوراکی اسپانیایی است که با سبزیجات مختلف تهیه می‌شود. همچنین شما می‌توانید در این رستوران قهوه ترک و بستنی و بیسکویت را به عنوان دسر سفارش دهید.

چانگا

رستوران هاوس کافه


رستوران هاوس کافه در آپارتمانی تاریخی قرار گرفته و با استایل غربی و شیک خود توانسته است به عنوان یکی از بهترین رستوران های استانبول شناخته شود. نورپردازی‌های زیبا، موسیقی ملایم و دلنواز و فضای بسیار زیبای رستوران سبب شده است که هاوس کافه به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های این شهر در بین بسیاری از افراد معرفی شود.

اگر به دنبال فضایی صمیمی و لذت‌بخش برای غذا خوردن هستید، این رستوران می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند. سرآشپز این رستوران در یکی از بهترین مدارس آشپزی ایتالیا آموزش دیده است و غذاها را با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه می‌دهد. از محبوب‌ترین غذاهای رستوران هاوس کافه می‌توان به سالمون گریل شده با سبزیجات اشاره کرد. این غذا در کنار بی‌بی اسفناج، رزماری، سیب‌زمینی و آویشن سرو می‌شود.

هاوس

رستوران توگرا


رستوران توگرا در استانبول یکی از بهترین رستوران های این شهر است و با توجه به منظره ی زیبا و تماشایی که دارد سبب شده تا علاقمندان زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جذب کند. این رستوران در طبقه اول کاخ مجلل عثمانی به نام چراغان واقع است و با میدان تکسیم 3 کیلومتر فاصله دارد. با ورود به رستوران توگرا، محیطی با نورپردازی‌های زیبا و میزهای چوبی بزرگی را می‌بینید که با فاصله از هم قرار گرفته‌اند. تا زمانی که منتظر آماده شدن غذای خود هستید، مشغول تماشای چشم‌انداز زیبای رستوران باشید.

امکانات این رستوران در حد بسیار بالایی است و مکانی ایده آل برای صرف یک وعده شام ترکی به شمار می رود. آنچه جالب است درباره رستوران توگرا در استانبول بدانید این است که سرآشپز این رستوران سزی اردوغان به منظور تهیه منوی خود از غذاهای تاریخی مناطقی چون توپکانی نیز الهام می گیرد و یکی از معرفی دسرهای این رستوران کونفه نارنگیلی است.

رستوران

رستوران کاراکوی لوکانتاسی


این رستوران از زمان بازگشایی در سال 2000 میلادی یکی از شلوغ‌ترین رستوران‌های استانبول بوده است. راز موفقیتش سرو غذاهای سنتی ترکی با ترفندها و روش‌هایی مدرن و استفاده از بهترین مواد اولیه است که در دو منوی جداگانه برای ناهار و شام عرضه می‌شود. منوی ناهار شامل غذاهای خانگی و کلاسیک مثل «هونکار بِگِندی» (hünkar beğendi) گوشت گاو آرام‌پز شده همراه با بادمجان کبابی، کوفته‌ی «ایزگارا» (ızgara köfte) متشکل از گوشت قلقلی‌های گریل شده، و «حلوای تاهینی» (tahinli muhallebi) که از پودینگ کندر و کنجد تهیه می‌شود. منوی شام این رستوران هم شامل پیش‌غذاهای مختلف و ماهی گریل‌شده است.

رستوران

رستوران روملی ‌حصار اسکله


در تنگه بسفر و در اسکله‌ای که از دوران امپراتوری عثمانی به‌جای‌مانده، یک رستوران کوچک و خاص به نام رستوران روملی ‌حصار اسکله دیده می‌شود. این رستوران در سایه یک قلعه باقی‌مانده از قرون وسطی قرار دارد.رستوران روملی‌حصار اسکله که شبیه یک کلبه ماهیگیری است، چشم‌انداز زیبایی دارد. موقع غذاخوردن در این رستوران می‌توانید منظره جذاب غروب خورشید روی دریا را تماشا کنید.

سرو غذا در رستوران روملی ‌حصار اسکله آداب خاصی دارد. کارکنان این رستوران طبق رسمی که برای سرو غذاهای ترکیه استانبول وجود دارد، ابتدا یک پیش‌غذای سرد برای مهمانان می‌آورند. سپس یک پیش‌غذای گرم سرو می‌شود و در انتهای غذای اصلی ارائه می‌شود. اگر به غذاهای دریایی علاقه‌مندید، این رستوران می‌تواند یک انتخاب مناسب برایتان باشد. رستوران روملی ‌حصار اسکله به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌ های استانبول در بین توریست‌ها شناخته می‌شود.

روملی

رستوران بی نوی


رستوران بی نوی به عنوان یکی از بهترین رستوران ‌های گیاهی استانبول شناخته می‌شود. منو این رستوران کاملا گیاهی است. این رستوران به عنوان یکی از معروف‌ترین رستوران‌های گیاهی استانبول شناخته شده و مشتریان بسیاری دارد. در این رستوران غذا یا مواد اولیه کهنه و مانده نخواهید دید. این رستوران برای افرادی که تنها رژیم گیاهخواری خاصی مانند خام گیاهخواری دارند نیز منو غذایی مناسبی را در نظر گرفته است.

در رستوران بی نوی می‌توانید بدون خوردن گوشت، طعم بی‌نظیر غذاهای ترکی را بچشید. فضای رستوران بسیار دنج بوده و پس از یک گشت‌وگذار طولانی در استانبول می‌توانید آرامش کافی در کنار تجربه خوشمزه‌ترین غذاهای گیاهی را در این رستوران داشته باشید. همچنین شما می‌توانید در فضای داخلی رستوران نشسته یا در بیرون رستوران غذای خود را میل کنید.

رستوران

رستوران تاواناراسی


رستوران تاواناسی نیز یکی از معروف‌ترین رستوران‌های گیاهی استانبول بوده که در تمام روزهای هفته شلوغ است. این رستوران در طبقه بالای یک ساختمان مسکونی قرار گرفته و توانسته است با غذاهای گرم و دلچسب گیاهی، محبوبیت بسیاری میان مشتریان به دست آورد. هنگامی که به این رستوران مراجعه کنید، اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند، حال‌وهوا و فضای روستایی ترکیه است. فضای گرم و صمیمی این رستوران سبب تجربه غذایی لذت‌بخش و چند برابر بهتر شدن طعم غذا می‌شود.

میز و صندلی‌های استفاده شده در طراحی داخلی رستوران سبب شده است که حس و حال فضای روستای ترکیه به شما القا شود. همچنین رفتار تمامی کارکنان این رستوران اعم از مدیر، پیش‌خدمت و آشپز بسیار دوستانه بوده و احساسی بسیار خوشایند را در شما ایجاد می‌کند. اگر به دنبال یک رستوران گیاهی با قیمتی بسیار مناسب هستید، این رستوران می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.

رستوران

رستوران ایکس استانبول


شنیدن نام رستوران ایکس می‌تواند شروعی برای یک ماجراجویی جذاب باشد. این رستوران در بالای یک ساختمان قدیمی 90ساله بازسازی‌شده قرار دارد. منظره بی‌نظیری که رستوران ایکس دارد در شهرتش به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌ های استانبول بی‌تأثیر نبوده است. موقع غروب خورشید می‌توانید شاخ طلایی که در امتداد دریای مرمره به‌وجود آمده را از رستوران ایکس تماشا کنید.

در طراحی داخلی رستوران ایکس هم از وسایل سنتی استفاده شده و هم از وسایل مدرن. حتی غذاهای این رستوران هم دو دسته محلی و امروزی است. پیتزایی که درون کوره آجری پخته می‌شود از غذاهای محبوب این رستوران است. درون منوی رستوران ایکس می‌توانید انواع غذاهای مدیترانه‌ای را نیز ببینید.

رستوران

رستوران استانبول وگان


رستوران استانبول وگان را نیز می‌توان بهترین رستوران استانبول برای گیاهخواران به‌شمار آورد. منوی این رستوران کاملا گیاهی بوده و فضایی گرم و صمیمی دارد. در این رستوران می‌توانید هر غذایی اعم از پیتزا، دلمه سالاد و سوپ را سفارش دهید. علاوه‌بر غذاهای گیاهی خوشمزه، می‌توانید نوشیدنی‌های مورد علاقه خود را نیز در این رستوران امتحان کنید. پیدا کردن نوشیدنی‌ها و میان وعده هایی که با رژیم غذایی گیاه‌خواران مناسب باشد، کاری بسیار سخت است.

این رستوران بهترین نوشیدنی‌ها و میان وعده‌های گیاهی را برای افراد گیاهخوار در نظر گرفته است. همچنین شما در رستوران وگان می‌توانید غذاهای خانگی با دستور پخت خانگی را انتخاب کرده و طعم بی‌نظیر غذاهای محلی و گیاهی استانبول را تجربه کنید. از لحاظ قیمت نیز قیمت غذاهای موجود در این رستوران نسبت به کیفیت بالای آن‌ها بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. پس از یک گشت‌وگذار طولانی می‌توانید در این رستوران اوقات خوشی را با تجربه طعم بهترین غذاها برای خود رقم بزنید.

رستوران


3 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
6 ماه پیش

در پاسخ به: نظری ندارم
پس چرا اینجا اومدی باهوش 🤣
پرتو
6 ماه پیش

نظری ندارم
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (408 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (61 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس