چرایی تاخیر در ایجاد شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت سمنان/فعالیت 40دفتر کارگزاری‌ بورسی در استان

  سه شنبه، 16 دی 1399 ID  کد خبر 127403
چرایی تاخیر در ایجاد شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت سمنان/فعالیت 40دفتر کارگزاری‌ بورسی در استان
ساعد نیوز: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان از فعالیت بیش از 40 دفتر کارگزاری‌های بورسی در سطح این استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا: امیر خلیلی خواه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر 20 دفتر فعال کارگزاری های رسمی در سمنان، 15 دفتر در شهرستان شاهرود، چهار دفتر در دامغان و یک دفتر نیز در شهرستان گرمسار به کاربران و فعالان بازار بورس خدمات ارائه می دهند.

وی با اشاره به شمار سهام داران سهام عدالت در این استان افزود: از ابتدای طرح اعطای سهام عدالت به گروه های مختلف 415 هزار نفر در استان متقاضی دریافت سهام عدالت بودند که 392 هزار نفر از آنان مشمولین نهایی و واجد دریافت این سهام بودند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر قریب ۳۹۲ هزار نفر از هم استانی ها، دارای سهام عدالت هستند خاطرنشان کرد: ۱۷۲ هزار نفر از ۳۹۲ هزار سمنانی دارای سهام عدالت، روش مستقیم را انتخاب کردند.

وی با اشاره به انتخاب روش غیرمستقیم از سوی 220 هزار سهام دار عدالت در استان سمنان از لزوم ثبت نام این مشمولین در سامانه سجام خبر داد و گفت: تا کنون حدود ۴۷ هزار نفر از کسانی که سهامداری غیرمستقیم را انتخاب کردند در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد بورسی دریافت کردند.

خلیلی خواه با بیان اینکه 44 درصد سهام داران عدالت در استان روش مستقیم و 56درصد روش غیرمستقیم را انتخاب کردند ادامه داد: متوسط ارزش سهام عدالت سهام داران استان در زمان دریافت این سهام 535 هزار تومان بوده است افزود: ارزش این سهام از سال 95 به این سود افزایش قابل توجهی داشته به طوری که ارزش سهام هر کدام از سهام داران امروز بسیار بیشتر از ارزش اسمی آن است.

وی با بیان اینکه سهام هر کدام از سهام داران متنوع و از شرکت های بورسی مختلفی است افزود: سهام موجود در پرتفوی سهامداران عدالت از 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیربورسی است که عمدتا از شرکت های سودده و موفق در بازار سرمایه هستند.

وی با اشاره به ضرورت دریافت کد بورسی از سوی سهام داران گفت: متاسفانه بسیاری از سهام داران هنوز کد بورسی دریافت نکردند و این در حالی ست که دریافت سود سهام، امکان خرید و فروش سهام و اطلاع از سهام و...منوط به دریافت کد بورسی و ثبت نام در سجام است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان از تلاش برای تشکیل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت در استان سمنان خبر داد و افزود: استان سمنان از گذشته دارای پنج تعاونی شرکت سهام عدالت بوده است. البته در حال حاضر باید این شرکت از سهامی عام به سهامی خاص تغییر وضعیت داده و به اصلاح ساختار شرکت بپردازد که بتواند فعالیت خود را آغاز کند.

وی بر ضرورت تسریع در ایجاد شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان تاکید و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل برخی مشکلات در حساب رسی ها تشکیل این شرکت در استان با مشکلاتی مواجه شده که با تلاش همکاران به دنبال رفع این مشکل و بستر سازی برای ایجاد شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان سمنان هستیم.

خلیلی خواه از سهام عدالت مردم این استان به عنوان یک سرمایه و ظرفیت بسیار بزرگ در استان نام برد و اظهار کرد: ارزش مجموع ارزش سهام مردم استان که در اختیار این 36 شرکت سهام عدالت در استان است، افزون بر 2 هزار و 780 میلیارد تومان بوده که امروز به بیش از 2 هزار و 920 میلیارد تومان رسیده است.

دلایل تاخیر در راه اندازی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان

وی با اشاره به برنامه ریزی بسیاری از استان ها برای تشکیل شرکت استانی سرمایه گذاری سهام عدالت خاطرنشان کرد: تاکنون 26 استان کشور موفق به تشکیل این شرکت شدند. متاسفانه ما در استان کمی عقب تر هستیم و هنوز موفق به راه اندازی این شرکت نشدیم.

وی با بیان اینکه شرکت های این 26 استان مراحل نهایی برای پذیرش در بازار بورس را طی کردند افزود: تنها چهار شرکت استانی در این بخش در کشور تشکیل نشده که یکی از آنها استان سمنان است.

وی مهمترین عامل موثر در تاخیر در راه اندازی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان را غیراستاندارد بودن، عدم حسابرسی شفاف و وجود برخی مشکلات در صورت های مالی شرکت های استان برشمرد و گفت: تامادامی که این شرکت راه اندازی نشود امکان پرداخت سود سهام و یا خرید و فروش آن ممکن نیست.

سود سهام عدالت آماده توزیع است

وی از آماده توزیع بودن سودهای سال 98 سهام عدالت خبر داد و افزود: سود سهام عدالت چه برای آن دسته از سهام داران که روش مستقیم را انتخاب کردند و چه آنها که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند باید در حساب مندرج در ثبت نام سامانه سجام واریز شود لذا تا وقتی صاحبان سهام عدالت اقدام به ثبت نام در سامانه سجام نکنند امکام واریز سود سهام آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه 220 هزار سهام دار عدالت در استان روش غیرمستقیم را انتخاب کردند گفت: برای تشکیل شرکت سرمایه گذاری، شکل گیری مجمع و تصمیم گیری درباره آن باید حداقل 50 درصد سهام داران که 110 هزار نفر می شوند ثبت نام خود را تکمیل کرده باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون 24 درصد از کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند موفق به ثبت نام در سامانه سجام شدند گفت: از عموم سهام داران هم استانی انتظار می رود که هرچه سریع تر نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام کنند.

وی تشکیل مجمع را منوط به ثبت نام حداقل نیمی از سهام داران عدالت در استان برشمرد و اظهار کرد: تاکنون 15 استان کشور اعلام کردند که تا 27 دی ماه جاری مجمع خود را تشکیل می دهند. متاسفانه استان سمنان در این بخش نیز تا حدی عقب است.

وی ضمن دعوت مجدد از عموم سهام داران برای ثبت نام در سجام گفت: در حال حاضر زمینه برای ثبت نام غیرحضوری و رایگان همه شهروندان فراهم شده لذا از هم استانی ها می خواهیم که هر چه سریع تر نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند تا در آینده نزدیک شاهد شکل گیری شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان سمنان نیز باشیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (3 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر) عرض ارادات اشکان دژاگه ستاره فوتبال در دیدار با رئیسی/ تواضع آقای فوتبالیست در حضور سید محرومان +عکس (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس تسلیت رئیس فیفا درپی شهادت رئیس‌جمهور+ عکس برخورد جالب و تحسین برانگیز سید ابراهیم رئیسی با فردی که جلوتر از ایشان منتظر رای دادن بود +ویدیو این گیاهان آپارتمانی باعث خنک شدن هوای خونه میشن {ویدئو} اینجوری گرفتگی سینک ظرفشویی رو باز کن | ساخت چاه باز کن خونگی با جوش شیرین استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود بهترین راه برای پاک کردن نخود فرنگی و فریز کردن آن گریه و بی تابی هیأت دولت در مراسم استقبال از پیکر شهدای خدمت/ خوش آمدی سید شهید+ویدیو
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد
کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی
واکنش جوادنکونام سرمربی استقلال به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه