درمان کم آبی پوست با روش های کم هزینه

  یکشنبه، 23 شهریور 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
درمان کم آبی پوست با روش های کم هزینه
از مهم‌ترین دلایل کم آبی پوست، عدم دریافت میزان کافی از آب آشامیدنی در طول شبانه روز است. بنابراین می‌توان گفت یکی از اساسی‌ترین و آسان‌ترین پیشنهادها در رابطه با درمان این کم آبی، نوشیدن مقادیر کافی از آب در طول روز است.

تفاوت بین پوست خشک و دهیدراته چیست؟

پوست های خشک و دهیدراته بسیاری از علائم و نشانه های یکسان را دارند اما در واقع کاملاً مشخص هستند. در اینجا سریع توضیح داده می شود که چگونه این دو مشکل پوستی متفاوت است:

پوست خشک

پوست خشک به عنوان یک نوع پوست طبقه بندی می شود و از طریق ژنتیک شما به ارث می رسد.پوست خشک را پوستی تعریف می کنند که مستعد تولید ناکافی چربی های طبیعی پوست می باشد. علاوه بر این ، پوست خشک می تواند به عدم تعادل هورمونی یا تیروئید تحت فشار مرتبط باشد. که می تواند تولید سبوم پوست شما را مهار کند و منجر به ایجاد خشکی پوست شود. در حالی که نوع پوست خشک قابل تغییر نیست ، می توانید با افزودن محصولات حاوی روغن به روال مراقبت از پوست ، ظاهر آن را بهبود بخشید.

پوست دهیدراته

از طرف دیگر پوست دهیدراته یک بیماری پوستی است. این بیماری ناشی از عناصر خارجی (تغییرات آب و هوایی و فصلی) ، رژیم غذایی ناسالم و انتخاب شیوه زندگی (مصرف الکل یا کافئین) است. همه این عوامل باعث کاهش میزان آب پوست شما می شوند. یک نکته مهم و اساسی این است که دهیدراته بودن پوست با کمبود آب سنجیده می شود – نه با کمبود چربی های پوست.حتی انواع پوست های چرب می توانند دچار کم آبی شوند. خوشبختانه ، پوست های دهیدراته موقتی است و با ترکیبی از درمان های موضعی و تغییر سبک زندگی می توان آن را درمان بخشید.

راه های درمان کم آبی پوست

نوشیدن آب

از مهم ترین دلایل کم آبی پوست، عدم دریافت میزان کافی از آب آشامیدنی در طول شبانه روز است. بنابراین می توان گفت یکی از اساسی ترین و آسان ترین پیشنهادها در رابطه با درمان این کم آبی، نوشیدن مقادیر کافی از آب در طول روز است.

شستشوی پوست با آب ولرم

اگر از جمله افرادی هستید که عادت دارید پوست خود را با آب داغ بشویید یا با آب داغ دوش بگیرید، باید بدانید که مسبب کم آب شدن پوست خود هستید. زیرا آب داغ با از بین بردن چربی طبیعی پوست، موجب از دست رفتن آب طبیعی موجود در پوست نیز می شود. بنابراین سعی کنید برای شستشوی پوست خود آب ولرم را جایگزین آب داغ خود کنید. هم چنین مدت زمان و دفعات استحمام را کمتر کنید تا چربی طبیعی پوستتان حفظ شود.

خوردن میوه ها و سبزیجات

اکثر میوه ها و سبزیجات دارای مقادیر قابل توجهی آب در کنار ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند که موجب می شود علاوه بر خواص سرشاری که برای زیبایی پوست دارند، بتوانند پوست را آبرسانی کنند. متخصصان تغذیه برای درمان کم آبی پوست خوردن مقدار کافی از میوه ها را به شما توصیه می کنند.

عدم استفاده از صابون

صابون ها از رایج ترین مواد شوینده ی پوست در طول زمان های مختلف بوده اند. اما بشر امروزی دریافته که استفاده از صابون ها برای پوست مضراتی به همراه دارد. از نمونه های این مضرات می توان به قلیایی شدن پوست (بالا بردن PH پوست) و از دست دادن بیش از حد چربی و رطوبت اشاره کرد. بنابراین پوست ضمن دهیدراته شدن مستعد آسیب پذیری خواهد شد. توصیه می شود که به جای صابون ها، از فوم ها و ژل های شستشو که متناسب با نوع پوست شما هستند، استفاده نمایید. سپس ترجیحا پس از شستشو، پوست خود را با لایه ای از کرم ها یا لوسیون های مرطوب کننده بپوشانید.

استفاده از ماسک ها و مواد آبرسان بر روی پوست

انواع مختلفی از ماسک های خانگی و صنعتی را می توان برای درمان کم آبی پوست، به کار برد. ماسک های خانگی حاوی عسل، روغن های گیاهی همچون روغن زیتون و نارگیل، میوه های مختلف همچون آووکادو و حتی برگ های آلوئه ورا انتخاب های مناسبی برای آبرسانی پوست هستند. علاوه بر آن، ماسک های آماده و صنعتی که حاوی عصاره های گیاهی، مواد آبرسان یا هیالورونیک اسید هستند، موجب رطوبت رسانی به پوست شما شده و رطوبت از دست رفته را به خوبی جبران خواهند کرد.

استفاده از محصولات آبرسان

در کنار روش های دیگر که گفته شد، می توانید از محصولات آرایشی-بهداشتی که با هدف رطوبت رسانی به پوست در کمپانی های مختلف تولید شده اند نیز استفاده کنید. کرم های مرطوب کننده، ماسک های آبرسان، کره های بدن، تونرها، لوسیون ها و حتی سرم های آبرسان که دارای ترکیبات مغذی نیز هستند، به خوبی می توانند درمان کم آبی پوست را تحقق ببخشند. این محصولات ضمن تعدیل در چربی پوست که به حفظ رطوبت کمک می کند، دارای مقادیر مناسب آب و هیالورونیک اسید برای آبرسانی به پوست های دهیدراته هستند. استفاده ی منظم از آن ها موجب بازگشت رطوبت لازم و شادابی و لطافت به پوست شما خواهد شد.

محافظت در برابر تابش اشعه آفتاب:

تابش نور آفتاب و اشعه های مضر موجود در آن سبب خشکی پوست و کاهش سطح چربی در پوست می گردند و با محافظت در برابر آن به نحو مقتضی میتوان از ازدست رفت آب و بروز خشکی نیز جلوگیی نمود. بهتر است با توجه به منطقه جغرافیایی زندگی خود و پوستتان اقدام به انتخاب ضد آفتاب مناسب نمائید.

اصلاح تغذیه:

بدن در طول روز به حداقل هایی تاز مواد غذایی شامل کربو هیدرات، چربی؛ پروتئین؛ ویتامین و املاح برای ادامه صحیح حیات سلول های خود دارد. در صورتیکه دریافت این مواد غذایی به اندازه کافی صورت نپذیرد مشکلات فراوانی از جمله خشکی و از دست رفت آب پوست نیز ممکن است رخ دهد. لذا دریافت مقادیری از چربی، پروتئین و کربوهیدرات در طول روز به همراه املاح و ویتامین ضروری است.

استفاده از کرم یا دیگر محصولات مرطوب کننده:

کرم های محافظت کننده پوست بخصوص آنهائیکه دارای مقادیر کافی و مناسبی از چربی هستند و موجب تامین چربی از دست رفته سطح پوست می گردند لازم است .بهتر است از کرم هایی استفاده نمائیم که دارای ساختاری مناسب و سازگار با پوست باشند . صرف وجود یک ماده چرب در کرم یا لوسیون دلیلی بر برطرف نمودن مشکل پوست نیست و در صورت وجود روغن های نا مناسب این محصولات می توانند ود موجب بروز آسیب درپوست همانند ایجاد جوش و خارش گردند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (122 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (85 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (51 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (23 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (13 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (10 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 7 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 7 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر 1403
برای بازیگر زن سریال «ستایش» دعا کنید+عکس/ عمل جراحی سنگین تومورِ خانم بازیگر
آموزش انواع کرلی در خانه+عکس
چه کسی می‌خواهد مملکت را اداره کند؟ همین آقای خامنه‌ای...!/پاسخ صریح شهیدجمهور به ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر به جرم دختر بودن / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟