گرفتن تیک آبی اینستاگرام با چند قدم ساده+فیلم

  سه شنبه، 21 تیر 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
گرفتن تیک آبی اینستاگرام با چند قدم ساده+فیلم
تا همین چند وقت پیش، تایید اکانت اینستاگرام برای افراد عادی، تقریبا غیرممکن بود و دریافت تیک آبی اینستاگرام ، فقط برای 1% از کاربران اینستاگرام، یعنی «سلبریتی‌ها، افراد مشهور و برندها» امکان‌پذیر بود. اما امروزه هر شخصی می‌تواند این تیک آبی را بگیرد. در این مقاله به صورت مرحله به مرحله، روش دریافت تیک آبی اینستاگرام را توضیح می دهیم.

احتمالا بارها در اینستاگرام با پیج هایی روبرو شدید که در جلوی اسم آن ها یک تیک آبی وجود داشته که به تیک آبی اینستاگرام معروف است. تجربه نشان داده است که هر فردی با دیدن این تیک آبی خیلی سریع تر نسبت به پیج های دیگر آن را فالو کرده و به محتوای آن اعتماد می کند. تیک آبی اینستاگرام برای بسیاری از علاقمندان و کاربران اینستاگرام نوعی افتخار محسوب می شود؛ زیرا این تیک نماد اعتبار است و کاربران با دیدن آن به راحتی می توانند به فرد یا کسب و کار مورد نظر کار اعتماد کنند. برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که چگونه می توان این نماد را دریافت کرد؟

تیک آبی اینستاگرام چیست؟

زمانی که اینستاگرام تیک آبی را به اپلیکیشن خود اضافه کرد، بسیاری فکر می کردند که این نماد فقط به افراد مشهور و سلبریتی ها داده می شود چرا که در روزهای ابتدایی این قابلیت را جز این نیز نمیشد تصور کرد. اما بعدها و با توجه به رشد چشمگیر اینستاگرام در چند سال اخیر، این قابلیت دیگر تنها برای افراد مشهور نبود و بسیاری با فعالیت درست و افزایش فالوور اینستاگرام می توانستند این تیک را دریافت کنند. اگر بخواهیم خیلی ساده تیک آبی اینستاگرام را تعریف کنیم باید بگوییم که این علامت تنها نماد اعتبار و اعتماد به پیجی است که به دنبال آن هستید. امروزه تمامی افرادی که در اینستاگرام تیک آبی را دریافت می کنند مشهور به حساب می آیند و همچنان این تیک تنها نمادی است که با استفاده از آن می توانید فرد یا شخص مورد نظر خود را دنبال کنید. پیش از این، همه تصور می کردند که اینستاگرام فقط افراد مشهور را تأیید می کند و به آن ها تیک آبی می دهد ولی امروز این قضیه فرق کرده است و اگر بتوانید معیارهای اینستاگرام را رعایت کنید، خیلی راحت تأیید خواهید شد.

تصویرتیک آبی اینستاگرام

۴ شرط اساسی برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام

در صورتی که بخواهید تیک آبی اینستاگرام را بگیرید، اینستاگرام چهار شرط اساسی برای شما تعیین کرده است که در ادامه به این شروط پرداخته ایم:

  1. حساب شما باید معتبر باشد: حسابی که قصد دارید برای آن تیک آبی بگیرید، باید متعلق به یک شخص حقیقی، کسب و کار یا یک نهاد ثبت شده و واقعی باشد. این شرط یکی از مهم ترین شرایط تأیید شدن در شبکه اجتماعی اینستاگرام است.
  2. باید یک حساب منحصر به فرد داشته باشید: حساب شما باید تنها حسابی باشد که نمایانگر حضور یک شخصیت یا کسب و کار در اینستاگرام است. به بیان ساده تر اینستاگرام تنها به یک حساب که مربوط به شما است تیک آبی می دهد و یک شخصیت نمی تواند چندین حساب معتبر با اسم خودش داشته باشد. البته این موضوع یک استثناء دارد و آن این است که اگر یک شخصیت چندین حساب با زبان های مختلف داشته باشد می تواند برای هر کدام تیک آبی بگیرد. همچنین اینستاگرام به حساب های دارای منافع عمومی تأییدیه نمی دهد.
  3. حساب شما باید عمومی باشد: حسابی که می خواهید برای آن تیک آبی اینستاگرام را بگیرید، باید عمومی (همه بتوانند محتوا و پست های شما را مشاهده کنند) باشد. حساب شما باید بخش بیو، عکس پروفایل و حداقل یک پست داشته باشد. همچنین پروفایل شما نباید حاوی لینک به سایر شبکه های اجتماعی باشد.
  4. برجسته بودن شخصیت یا کسب و کار صاحب حساب: یکی از نکات مهم برای گرفتن تأییدیه اینستاگرام این است که حساب شما باید مربوط به یک شخصیت، برند، نهاد یا کسب و کار معروف باشد. در صورتی که حساب شما از طریق پول و تبلیغات معروف شده و جستجوی بالایی داشته باشد، قطعاً تیک آبی به شما تعلق نمی گیرد.

چهار شرطی که در بالا بیان شد، مهم ترین شروطی هستند که اینستاگرام بر اساس آن ها تصمیم می گیرد که حساب شما را تأیید بکند یا نکند. همان گونه که می دانید اینستاگرام به شرکت فیس بوک تعلق دارد. اما این شبکه اجتماعی تأکید کرده است که برای تأیید کردن، رویه و روشی متفاوت با فیس بوک دارد؛ زیرا ممکن است یک شخصیت در یک شبکه اجتماعی معروف و پرمخاطب باشد و در شبکه اجتماعی دیگر اصلاً هیچ حسابی نداشته باشد یا حساب او چندان پرطرفدار نباشد.

تصویر۴ شرط اساسی برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام

چگونه تیک آبی اینستاگرام را بگیریم؟

در صورتی که می خواهید تیک آبی اینستاگرام را بگیرید، در اولین گام باید درخواست تأیید را برای این شبکه اجتماعی ارسال کنید. پیش از هر چیز مطمئن شوید اکنون داخل همان حسابی هستید که می خواهید برای آن تیک آبی بگیرید. در صورتی که می خواهید تیک آبی را برای یک برند بگیرید، مراقب باشید که داخل حساب شخصی خودتان نباشید و وارد همان حساب کسب و کار (تجاری) شوید. وقتی از ورود به حساب اصلی اطمینان حاصل کردید، مراحل زیر را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید:

مرحله اول گرفتن تیک آبی اینستاگرام

وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید و روی آیکون موجود در گوشه بالای سمت چپ (سه خط موازی) بزنید.

تصویرپروفایل اینستاگرام

مرحله دوم گرفتن تیک آبی اینستاگرام

از منوی باز شده که در سمت چپ تصویر زیر مشاهده می کنید، گزینه تنظیمات یا Settings را که آخرین مورد از این منو است، انتخاب کنید.

تصویربخش تنظیمات اینستاگرام

مرحله سوم گرفتن تیک آبی اینستاگرام

اکنون که به بخش تنظیمات رفتید، به بخش حساب یا Account مراجعه کنید.

تصویرانتخاب حساب کاربری اینستاگرام

مرحله چهارم گرفتن تیک آبی اینستاگرام

از بخش حساب، درخواست راستی آزمایی را انتخاب کنید. در صورتی که زبان اینستاگرام شما انگلیسی باشد، باید گزینه Request verification را انتخاب کنید.

تصویر حساب اینستاگرام

مرحله پنجم گرفتن تیک آبی اینستاگرام

در این مرحله باید یک فرم برای اینستاگرام ارسال کنید و از مسئولان این شبکه اجتماعی بخواهید که صلاحیت شما را برای دریافت تیک آبی اینستاگرام بررسی کنند.

تصویردرخواست راستی آزمایی اینستاگرام

مطابق تصویر بالا، اینستاگرام نام کاربری یا همان Username شما را به صورت خودکار در فرم وارد کرده است. در بخش Full Name باید نام کامل خودتان یا کسب و کار خودتان را وارد کنید. اگر حسابی که می خواهید برای آن تیک آبی بگیرید شخصی است باید نام آن شخص و اگر تجاری است باید نام کامل کسی که حساب شما را مدیریت می کند وارد کنید. در بخش Known As باید بنویسید که کاربران شما را با چه نامی می شناسند و در فضای مجازی با چه نامی معروف هستید. سپس در بخش Category باید رشته فعالیت خودتان را انتخاب کنید. اینستاگرام یک لیست کامل در اختیار شما قرار می دهد و شما باید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

آخرین بخشی که باید تکمیل کنید Please attach a photo of your ID است. باید Choose file را انتخاب کرده و سپس تصویر کارت شناسایی خود را ارسال کنید. کارت شناسایی می تواند پاسپورت، گواهینامه رانندگی، کارت ملی و از این قبیل مدارک باشد. تجربه افرادی که در زمینه گرفتن تیک آبی سابقه دارند، این است که برای ما که در ایران زندگی می کنیم، بهتر است از پاسپورت استفاده کنیم. اکنون که کارهای لازم را انجام دادید زمان آن رسیده است که مطابق تصویر زیر دکمه Send را بزنید تا درخواست شما برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام ارسال شود.

تصویردرخواست راستی آزمایی اینستاگرام
با به کار بستن این مراحل می توانید درخواست خود را ارسال کنید. ممکن است چند روز طول بکشد تا اینستاگرام درخواست شما را بررسی کند و در نهایت به آن پاسخ دهد.

چند اقدام مهم برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام

در صورتی که قصد دارید در کنار نام کاربری خود در اینستاگرام یک تیک آبی قرار بگیرد، باید خودتان را به یک شخصیت عمومی، سلبریتی یا برند جهانی تبدیل کنید. به بیان ساده تر باید به یک اینفلوئنسر یا شخصیت تأثیرگذار واقعی تبدیل شویدشواهدی وجود دارد که نشان می دهد اگر می خواهید به یک شخصیت برجسته تبدیل شوید و تأیید اینستاگرام را بگیرید، باید در پلتفرمی غیر از اینستاگرام (مانند فیسبوک) به معروفیت برسید. اگر فالوورهای زیادی در اینستاگرام داشته باشید، خیلی راحت شما را پیدا خواهند کرد. در نتیجه اگر می خواهید تیک آبی اینستاگرام را بگیرید باید ابتدا در یک شبکه اجتماعی دیگر فعالیت کنید و شهرت و محبوبیت خودتان را افزایش دهید. این را بدانید که اگر قبل از هر شبکه ی دیگری، در اینستاگرام رشد کنید و مخاطبان خودتان را افزایش دهید، ممکن است هرگز نتوانید تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنید. در ادامه به چند اقدام مهم برای تأیید شدن در اینستاگرام اشاره شده است:

فالوورها و انگیجمت یا تعامل خود را بالا ببرید

واضح است که اگر می خواهید در فضای آنلاین به شهرت و محبوبیت دست پیدا کنید، باید به یک اینفلوئنسر واقعی و معتبر تبدیل شوید. وقتی محبوب شوید افراد زیادی تمایل دارند که شما را دنبال کنند و با شما تعامل داشته باشند. به این نکته توجه داشته باشید که شما باید به دنبال فالوورهایی باشید که بخواهند با شما تعامل و ارتباط داشته باشند و به پست ها و فعالیت شما در اینستاگرام واکنش نشان دهند. هیچ مزیتی و حُسنی در پیدا کردن فالوورهای غیرمرتبط وجود ندارد. اگر فالوورهای بی ربط جذب می کنید بدانید که فقط دارید تعداد را بیهوده بالا می برید.برای افزایش تعامل و تعداد فالوورهای مرتبط با صنعت خودتان باید روی محتوای گرافیکی (تصویر و ویدیو) کار کنید. همچنین باید یک گوشه بازار را انتخاب و روی آن تمرکز کنید. اگر می خواهید محبوب دل همه باشید و همه شما را بپسندند بدانید که دارید راه را اشتباه می روید. شما باید محبوب دل مخاطبان و علاقمندان به صنعت خودتان باشید تا تعامل خود را به معنای واقعی کلمه افزایش دهید.

از هشتک های معروف برای دیده شدن بیشتر خودتان استفاده کنید

اگر می خواهید پست ها و محتوای شما به دست مخاطبان بیشتری برسد، باید از هشتگ های مربوط و پرجستجو استفاده کنید. اینستاگرام و توییتر این امکان را به کاربران خودشان می دهند که از هشتگ های زیادی استفاده کنند. برای این که بیشترین بازدهی را از اینستاگرام دریافت کنید باید بدانید که نحوه استفاده از هشتگ چگونه است. همیار آکادمی یک مقاله عالی در زمینه شیوه استفاده از هشتگ دارد که به شما کمک می کند با استفاده از هشتگ گذاری مناسب، محبوبیت حساب کاربری خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

از شبکه های اجتماعی مختلف برای محبوبیت حساب خود استفاده کنید

یکی دیگر از اقدامات مهم برای افزایش محبوبیت حساب اینستاگرامی خود این است که از حساب هایی که در سایر شبکه های اجتماعی دارید، استفاده نمایید و مخاطبان خود در آن رسانه ها را ترغیب کنید که شما را در اینستاگرام نیز دنبال کنند. به عنوان مثال در یوتیوب فعالیت خوبی دارید و ویدیوهای شما را افراد زیادی دنبال می کنند. می توانید از مخاطبان خود در یوتیوب بخواهید که شما را در اینستاگرام هم دنبال کنند و محتوای جذاب شما در این رسانه اجتماعی را ببینند. توجه داشته باشید که یک وبلاگ دارید، وبلاگ هم راهکار خوبی برای افزایش محبوبیت در اینستاگرام است.

پست های خودتان را شخصی سازی کنید

توجه داشته باشید که دلیل اینستاگرام برای دادن تیک آبی به برخی از حساب ها به این علت است که به کاربران خود ثابت کند که این حساب ها معتبر هستند و حقیقتاً به شخصیت های عمومی، سلبریتی ها یا برندهای جهانی تعلق دارند. بنابراین اگر می خواهید به یک حساب معتبر تبدیل شوید باید محتوا و پست های شما خاص و منحصر به فرد باشد تا اگر کسی دنبال شما بود بتواند به راحتی شما را پیدا کند و به این اطمینان برسد که حساب شما جعلی نیست.باید پست های شما به گونه ای باشد که نشان دهد این حساب متعلق به شخص شما است. به عنوان مثال اگر یک شخصیت تأثیرگذار در عرصه مدلینگ هستید، چندان جذابیتی ندارد که تصاویر لباس ها را در حساب خود پست کنید. شما باید تصاویر خودتان را حین پوشیدن لباس پست کنید.

بهترین زمان ممکن برای ارسال پست را پیدا کنید

وقتی به افزایش تعامل خود با کاربران فکر می کنید، باید محتوای خودتان را در بهترین زمان ممکن در اختیار کاربران قرار دهید. باید تمام تلاش خود را بکنید تا این زمان عالی را پیدا کنید. اگر می خواهید به یک شخصیت تأثیرگذار یا اینفلوئنسر تبدیل شوید باید محتوای خود را در بهترین زمان ممکن در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

تصویرچند اقدام مهم برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام

فیلم آموزشی نحوه گرفتن تیک آبی در اینستاگرام


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
مهمترین حوادث هوایی برای مقامات کشوری و لشگری+عکس آخرین دیدار مردمی سید ابراهیم رئیسی در نمازخانه این شهرستان بود+ویدیو فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 روایت جالب محمدجواد ظریف از تماس تلفنی شهید ابراهیم رئیسی با ایشان بعد از اتمام دوره وزیری‌شان+ویدیو آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟ تعریف و تمجید حسین امیرعبداللهیان از محمد جواد ظریف+ویدیو/ ایشون به ما یاد داد که میشه بدون میز هم یک سیاستمدار موفق شد! خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...