ساعدنیوز
ساعدنیوز

کاهش سایز با راهکارهای ساده و تضمینی

  شنبه، 10 خرداد 1399   زمان مطالعه 15 دقیقه
کاهش سایز با راهکارهای ساده و تضمینی
ساعدنیوز: کاهش سایز به غیر از تأثیری که در زیبایی دارد، سلامتی و اعتمادبه‌نفس فرد را نیز افزایش می‌دهد, و این روزها به یک موضوع پرطرفدار در بین خانم ها تبدیل شده است.شما هم این روزها دغدغه کاهش سایزتان را دارید؟ پس با ما همراه شوید و با این راهکارهای ساده و تضمینی به سایز دلخواهتان برسید.

کاهش سایز یعنی چه؟

کاهش سایز، اشاره مستقیم به سایز لباس دارد؛ مثلاً یکی از ساده ترین راه ها برای دانستن سایزتان این است که نگاهی به لیبل سایز روی پیرهن و شلوارتان بیندازید؛ به عنوان مثال XL همان سایز شماست؛ پس وقتی می گویم کاهش سایز، یعنی مثلاً از سایز XL به سایز L برسید.

تصویر

چگونه سایز خود را تشخیص دهیم؟

دانستن سایز لباس همیشه دغدغه مهمی بوده، اما نگران نباشید؛ مشکل آن قدرها هم که فکر می کنید، بزرگ نیست. بهترین و استانداردترین وسیله برای اندازه گیریِ سایز بدن، مترهای خیاطی است. هنگام اندازه گیری، متر باید کاملاً کشیده شده و روی بدن بچسبد، اما حواستان باشد که کششِ بیش ازحد در متر ایجاد نشود؛ زیرا منجربه اندازه گیریِ نادرست می شود. خب، حالا برای شروع، ابتدا ابعاد دور سینه، کمر و باسنتان را اندازه گیری کنید.

از نمودارها و جداول اندازه گیری کمک بگیرید

حالا به سراغ جدولِ سایزبندیِ لباس ها رفته و باتوجه به نمودارها، سایز خودتان را پیدا کنید. دقت داشته باشید که سایزبندی سیستم های مختلفی دارد و برای آقایان و خانم ها متفاوت است. گاهی اوقات حتی برندهای خاص برای خودشان جدول اندازه گیریِ مخصوصی دارند.
دانستن سایز دقیق دارای اهمیت زیادی است و برای اینکه لباس به اصطلاح به بدنتان بنشیند، باید نسبت به سایز خود آگاهی داشته باشید. این بدین معنی است که نه لباس بی اندازه برایتان بزرگ باشد که شما را چاق نشان دهد و نه بیش ازحد تنگ باشد که با پوشیدنِ آن احساس ناراحتی کنید.

کاهش وزن یا کاهش سایز ,کدام بهتر است؟

تصویر
کاهش سایز به مراتب از کاهش وزن بهتر می باشد. با کاهش سایز بدن شما اندامی تر می شود. زیبایی اندام با کاهش سایز اتفاق می افتد. وقتی بدون ورزش وزن کم کنید، بدن افتاده و لخت می شود. شما که دوست ندارید اندام زشتی داشته باشید. وقتی سن از حدود ۳۵ سال بالاتر می رود، سالی حدود ۳ درصد از حجم عضله کم می شود. در کاهش سایز این کاهش عضله وجود ندارد و شما برای آینده عضله ذخیره می کنید. و شما بدنی زیباتر و ورزیده تر خواهید داشت. هنگامی که بدن شما توده ای و عضلانی شود، توان و انرژی شما نیز افزایش می یابد. بعلاوه لباس به تن شما زیباتر نمایان می شود.

به چند راهکار مناسب برای کاهش سایز دقت کنید:

راهکار اول: اصلاح برنامه غذایی

تصویر

۱. کالری کمتری مصرف کنید
برای سایز کم کردن، نیاز به رژیم لاغری شکم دارید. کاملا واضح است که برای کاهش سایز شکم تان باید کالری های ورودی تان را کم کنید. کاهش وزن یک معادله ی ساده است: کالری هایی که بدن می سوزاند باید بیشتر از مقداری باشد که دریافت می کند. و جالب است بدانید که ورزش کردن کمتر از چیزی که بیشتر افراد تصور می کنند کالری می سوزاند. کمبود ۳۵۰۰ کالری منجر به کاهش تنها کمتر از نیم کیلوگرم از وزن شما می شود. بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که اگر برنامه ی غذایی تان را نظارت کنید و فهرستی از چیزهایی که هر روز می خورید و کالری دریافتی تان تهیه کنید، احتمالا خوراک تان را کمتر خواهید کرد.از ابزارهای کالری شمار آنلاین یا برنامه های تنظیم کالری استفاده کنید تا ببینید هر یک از چیزهایی که می خورید چند کالری دارد. چیزهای جانبی را فراموش نکنید، مثلا سس سالاد بیشتر از چیزی که فکر می کنید کالری دارد. کاهش روزانه ی فقط ۱۰۰ کالری در درازمدت می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.دویدن راه بسیار خوبی برای سوزاندن کالری است. سعی کنید حداقل سه بار در هفته به مدت سی دقیقه بدوید. اوایل کار می توانید بین دویدن و راه رفتن تناوب داشته باشید تا زمانی که قوی تر شوید. اگر بتوانید هر هفته کمی بیشتر از سی کیلومتر آرام بدوید می توانید در مدت ۶ ماه مقدار زیادی از چربی های شکمی را آب کنید.

۲. پروتئین و فیبر بیشتری مصرف کنید

برای کاهش سایز کمر پروتئین و فیبر مصرف کنید. وقتی غذاهای دارای پروتئین بالا مصرف می کنید احساس سیری بیشتری می کنید و در نتیجه کمتر غذا می خورید. مخصوصا خوردن صبحانه ی غنی از پروتئین بسیار مؤثر است. هرگز از صبحانه تان نزنید. با شروع یک رژیم غنی از پروتئین می توانید سرعت کاهش وزن تان را تا ۲۵ درصد افزایش دهید.
به یاد داشته باشید که ۸۰ درصد کاهش وزن وابسته به برنامه ی غذایی است، نه ورزش و فعالیت بدنی.
تخم مرغ، تن ماهی، سبزیجات، انواع سالاد، بادام، سیب و گوشت کم چرب انتخاب های خوبی هستند. اگر احساس می کنید اصلاح برنامه ی غذایی تان کار خیلی سختی است به یاد بیاورید که اگر دور کمرتان بیشتر از ۸۸ سانتیمتر است به شدت در معرض خطراتی مانند بیماری های قلبی، دیابت و فشارخون بالا هستید؛ و سایز کمرتان هم به طرزی جادویی و بدون اصلاح برنامه ی غذایی کم نخواهد شد.
سعی کنید میزان مصرف لبنیات تان را کنترل کنید. مرغ بدون پوست، برنج قهوه ای و کلم بروکلی غذاهایی هستند که باید سعی کنید در برنامه ی غذایی تان بگنجانید. این مواد غذایی به باریک شدن کمرتان کمک می کنند.
اگر می توانید تحمل کنید، سعی کنید حداقل یک سوم از کل غذای مصرفی تان خام باشد.

۳. از مصرف شکر و نشاسته خودداری کنید

یکی از مضرات شکر و نشاسته این است که تولید انسولین را افزایش می دهند. این هورمون با افزایش سایز کمر در ارتباط است، پس باید شکر و کربوهیدرات را از برنامه ی غذایی تان بیرون بیندازید. همچنین از کربوهیدرات های تصفیه شده بپرهیزید (غذاهای حاوی آرد سفید، تأثیر خوبی بر سایز کمر شما نخواهند داشت).
غذاهای دارای قند بالا می توانند با نفخ شکم مرتبط باشند، و بعضی از آنها، خوراکی هایی مثل لوبیا، سیب زمینی و موز هستند که احتمالا آنها را به عنوان غذایی سالم می شناسید.
مشکل دیگر نشاسته و شکر کالری بالا و سیرکنندگی کم است. این ها کالری های خالی هستند و ارزش غذایی کمی دارند. به عنوان نمونه می توان به پیراشکی، سیب زمینی سرخ شده و نان سفید اشاره کرد.
به برچسب اطلاعات تغذیه ای دقت کنید و فروکتوز را از برنامه ی غذایی تان حذف کنید. فروکتوز کاهش وزن را برای شما بسیار سخت می کند. فروکتوز در بسیاری از غذاها و نوشیدنی های فرآوری شده وجود دارد . شما باید مصرف فروکتوز را به ۱۵ گرم در روز محدود کنید. ماست، آب گازدار و بعضی از غذاهای رژیمی از جمله موادی هستند که به نظر سالم می آیند ولی فروکتوز بسیار زیادی را در خود جای داده اند.

۴. نوشیدنی های گازدار مصرف نکنید

حتی اگر نوشیدنی گازداری که معمولا مصرف می کنید رژیمی باشد، می تواند بر سایز کمرتان تأثیر منفی بگذارد.
نوشیدنی های گازدار میزان گاز سیستم گوارش شما را افزایش می دهند. علاوه بر این، بعضی از نوشیدنی های گازدار دارای شیرین کننده هایی هستند که هضم آنها برای بدن دشوار است. هر دوی این موارد بر افزایش سایز کمر مؤثر هستند.
به جای این نوشیدنی ها آب بنوشید. نوشیدن آب در طول روز به افزایش متابولیسم بدن شما نیز کمک می کند. نوشیدن چای نعنا را هم امتحان کنید. یکی دیگر از دلایلی که ثابت می کند چرا باید آب بیشتری بنوشید، این است که افراد معمولا دهیدراته شدن را با گرسنگی اشتباه می گیرند. پس اگر احساس گرسنگی کردید قبل از اقدام به خوردن غذا، یک بطری آب بنوشید.

رژیم لاغری سریع لیمو برای کاهش سایز شکم و دور کمر

براساس برخی شواهد با رعایت این رژیم چهار روزه می توان تا ده سانتی متر از سایز کمر کم کرد که در ادامه به شرح آن می پردازیم:
رژیم لاغری 4 روزه سریع
هر فرد باید برای حفظ سلامت خود بین شش تا هشت لیوان آب مصرف کند. این رژیم نیز تقریبا بر همین اساس استوار است. اما مواد لازم برای تهیه محلول جادویی مناسب لاغری شما عبارتند از:
یک عدد خیار حلقه شده
یک عدد لیمو ترش حلقه شده
یک قاشق چایخوری زنجبیل
چند پر نعناع
کافیست این مواد را در یک پارچ محتوی هشت لیوان آب بریزید و بگذارید تا یک شب تا صبح در یخچال بماند. صبح زود آب پارچ را صاف کنید و در طول روز به جای آب خوردن از این محلول شگفت انگیز بیاشامید.

5. کاهش تعداد وعده های غذایی

تصویر
وقتی غذایی میل می کنید که سرشار از پروتئین بدون چربی و چربی های سالم است بدون اینکه وزن اضافه کنید یا بیش از حد غذا مصرف کنید برای مدت زمان طولانی احساس سیری خواهید کرد. فراموش نکنید در وعده های غذایی تعادل را رعایت کنید، کربوهیدرات های سرشار از فیبر ( میوه، سبزیجات و غلات کامل ) پروتئین و چربی تا قند خونتان ثبات پیدا کند. مقدار وعده ها کاهش مقدار وعده ها هنگام لاغری چیزی طبیعی است. با این حال وقتی با غذاهای سرشار از مواد مغذی و کم کالری به بدن سوخت رسانی کنید ( همانطور که بالا اشاره شد ) میزان دریافت کالری به صورت طبیعی کاهش می یابد. سعی کنید مقدار وعده ها را کمتر کنید اما نباید کل روز احساس گرسنگی داشته باشید. برخی تحقیقات نشان داده کاهش ۲۰ درصد از مقدار وعده های غذایی نقش موثری در کاهش وزن دارند. افزایش مصرف آب تامین آب بدن در طول کاهش وزن بسیار مهم است. آنقدر در طول روز آب بنوشید که رنگ ادرارتان زرد بسیار کم رنگ شود. در نوشیدن مایعات همیشه اولویت با آب باشد، آبی که می نوشید را با میوه و برخی گیاهان طعم دار کنید.

6. از قرص های لاغری اجتناب کنید

از قرص های لاغری اجتناب کنید بسیاری از قرص ها و داروهای لاغری قول کاهش وزنی چشم گیر در دو هفته می دهند و شاید مردم فکر کنند عجب راه ساده و بی دردسری برای حل مشکلشان پیدا کرده اند. بی ضرر بودن و تاثیر این نوع داروها به خوبی بررسی نمی شوند و معمولا با دست گذاشتن روی تنبلی ( بدون نیاز به ورزش! ) برای فرد تبلیغات جذابی می کنند ولی متاسفانه فقط پولتان را تمام می کنند. تغذیه مناسب بدن برای کاهش وزن مهمترین چیز است و تکیه بر داروها به جای برنامه غذایی اصلا عاقلانه نیست.

راهکار دوم: انجام تمرینات ورزشی مناسب

تصویر
بنابه نظر متخصصان بهترین راه حل برای کاهش سایز ورزش کردن است.

در ورزش دو اتفاق اساسی رخ می دهد
1. یکی اینکه چربی ها آب می شوند
2. دوم اینکه عضله اضافه می شود. به طور معمول در بدن انسان وقتی چربی کم می شود بجای آن عضله می نشیند.اما عضله سنگین تر بوده و در وحله بعدی عضله جا کمتر می گیرد.
این ورزش ممکن است جزو موارد زیر باشد:

  • باشگاه ورزشی رفتن
  • دو در جا
  • پیاده روی
  • رقص
  • ایروبیک
  • طناب زدن
  • و یا هر ورزش دیگری

۱. چرخش و حرکات کمر را تمرین کنید

مطمئن شوید ورزشی که انتخاب کرده اید بر روی کمر تأثیر می گذارد. از درازونشست به روش قدیمی (نوعی از درازونشست که نیمه ی پایین کمر از زمین بلند نمی شود) پرهیز کنید. چرا که به ستون مهره های شما آسیب می زند.یک میله را روی شانه هایتان قرار دهید و با دو دست خود آن را نگه دارید. صاف بایستید و پاهایتان را به اندازه ی عرض شانه باز کنید. در حالی که روی خود را به سمت جلو نگه داشته اید کمرتان را متناوبا به سمت چپ و راست بچرخانید. سعی کنید هربار ۵۰ چرخش انجام دهید. می توانید این حرکت را جایگزین درازونشست کنید: به پشت بخوابید و کف دست هایتان را روی زمین قرار دهید. زانوهایتان را خم کنید و سر و گردن تان را کمی از زمین بلند کنید.

۲.حلقه بزنید

اگر ورزش های معمول برای تان خسته کننده اند، بهتر است از حلقه ی تناسب اندام استفاده کنید. حتی با روزانه چند دقیقه حلقه زدن می توانید کمرتان را باریک تر کنید.
با روزانه ۱۰ دقیقه حلقه زدن هم می توانید سایز کمرتان را کم کنید. فقط چند دقیقه حلقه زدن در روز می تواند ۱۰۰ کالری بسوزاند.
برای بهتر حلقه زدن، کمرتان را راست نگه دارید، موقع شروع حلقه زدن، حلقه را به پشت کمرتان تکیه دهید و سعی کنید باسن را زیاد حرکت ندهید. پای راست تان را کمی جلوتر از پای چپ تان قرار دهید، حلقه را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و باسن را از جلو به عقب حرکت دهید تا حلقه به چرخیدن ادامه دهد. باید مرکز بدن تان را درگیر کنید تا بتوانید حلقه را دور کمرتان نگه دارید.
تحقیقی نشان داده است که سه بار حلقه زدن در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه می تواند در مدت تنها یک ماه ۷ تا ۱۵ سانتیمتر از سایز کمر شما را کم کند. بنابراین به جای صرف هزینه های هنگفت، با خرید یک حلقه ی تناسب اندام، به روشی ارزان و راحت می توانید در محیط خانه ورزش کرده و سایز خود را کاهش دهید.

۳. در کلاس پیلاتس یا تمرینات دوره ای شرکت کنید

تمرینات دوره ای روش خوبی برای کم کردن سایز هستند، چون ترکیبی از تمرینات قدرتی، مقاومتی و ورزش هوازی هستند که همگی برای کاهش سایز کمر مفیدند. پیلاتس هم حرکات زیادی دارد که بر مرکز بدن متمرکزند.تمرینات دوره ای به طور معمول شامل چهار بخش هستند که هر کدام تمرینات مختلفی دارند و شما باید هر حرکت را سه بار انجام دهید و به صورت گردشی به سراغ حرکت بعدی بروید و این کار را ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کنید. تمرینات دوره ای معمولا شامل اسکوات، درازونشست، پرش بلند، کش ورزشی و دمبل سبک هستند. از آنجا که تمرکز حرکات پیلاتس روی تقویت مرکز بدن است، پس این ورزش می تواند کمر شما را باریک کند.

۴. از شکم بند لاغری استفاده کنید

اگر ورزش کردن به شما کمک نمی کند می توانید از مُد جدید این روزها کمک بگیرید. کمربندهای لاغری جدید این روزها مورد توجه بسیاری از افراد هستند.استفاده از شکم بند لاغری در طول روز می تواند به کم شدن سایز شما کمک کند. شکم بندی بگیرید که دارای خاصیت انعطاف باشد تا بتوانید به راحتی نفس بکشید. انتظار نتیجه ی فوری نداشته باشید. ممکن است چند ماه طول بکشد تا اثر تلاش تان را ببینید.همچنین می توانید گن ضدآبی بخرید که زیر لباس هایتان به کمر ببندید و هر بار که سایزتان کمتر می شود آن را تنگ تر کنید. با این روش هم پیشرفت تان را بررسی می کنید و هم اگر در حال چاق شدن باشید به سرعت متوجه می شوید .

5. تمرینات هوازی و بدنسازی را امتحان کنید

اگر وقت کافی برای ورزش کردن ندارید, تمرینات شدتی ایروبیک یا استقامتی را امتحان کنید که به شما کمک میکند طی دو ساعت اول بعد از تمرین، 50 تا 150 کالری دیگر هم بسوزانید. برای تمرینات هوازی خود از تمرینات ترکیبی با سرعت های مختلف و برای تمرینات اسقامتی و بدنسازی خود از چرخه های تمرینی استفاده کنید.

10: تمرینات سریع را تمرین کنید

این تمرین چرخشی مخصوص کل بدن برای روزهایی که زمان کمتری را می توانید صرف ورزش کنید عالی است. هرکدام از این تمرینات را در یک دقیقه انجام دهید و دو تا سه بار کل چرخه را تمام کنید.
- اسکات (15 تا 20 تکرار)
- شنا ((10 تا 15 تکرار)
- پلانک (30 تا 60 ثانیه)
- لانژ (15 تکرار برای هر طرف)
- پُل (15 تا 20 تکرار)

راهکار سوم: اصلاح شیوه زندگی

تصویر
۱. استرس را از بین ببرید

شاید باورش سخت باشد اما استرس با افزایش سایز کمر در ارتباط است. چون استرس باعث افزایش هورمون کورتیزول می شود که در افزایش چربی نواحی شکمی تأثیرگذار است.
مشکل دیگر استرس این است که باعث می شود بعضی ا فراد بیشتر بخورند، یا به دنبال تنقلات بیشتری برای رفع استرس شان بگردند. مدیتیشن و یوگا می توانند به شما کمک کنند که از استرس خود بکاهید.
مردم معمولا می پرسند چون سایز کمر علاوه بر برنامه ی غذایی، به هورمون های کورتیزول و انسولین هم وابسته است, کاهش سایز کمر سخت تر می شود و با درک این موضوع متوجه می شوید که کاهش استرس می تواند کلید کاهش سایز کمرتان باشد.

۲. خوب بخوابید

متخصصان می گویند که بی خوابی باعث افزایش وزن، به خصوص در ناحیه ی شکم می شود. دلیل این امر به مسائل هورمونی برمی گردد.
باید سعی کنید هر شب ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. به این ترتیب تولید این هورمون ها و در نتیجه اشتها کاهش پیدا می کند. خواب، هورمون رشد را در انسان افزایش می دهد که همین امر باعث چربی سوزی و ساخت عضله خواهد شد.
بی خوابی نیز یکی دیگر از عوامل افزایش استرس است که با افزایش تولید کورتیزول بر سایز کمر تأثیر می گذارد.

۳. سیگار و سایر مخدرها را نکشید

مواد مخدر و سیگار علاوه بر تأثیر بدی که بر شش ها می گذراند، چربی های اطراف شکم را نیز افزایش می دهند. پس اگر قصد دارید لاغر شوید باید آنها را کنار بگذارید.تحقیقات نشان داده اند که سیگار کشیدن باعث افزایش سایز کمر می شود. این ایده که با سیگار کشیدن می توان وزن کم کرد اصلا فکر خوبی نیست و مطمئن باشید که سیگار کشیدن اصلا کمکی به آب کردن چربی های اطراف شکم و کمر شما نخواهد کرد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (278 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (106 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (47 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (42 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (35 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (26 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو نوشته تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی درباره حمل بار با ماشینش+ویدیو/ اینجور صحنه ها مختص شهر اولین ها ست و بس👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده