کشف موجودی عجیب الخلقه نیمه انسان و نیمه درخت/ سبحان الله+تصاویر

  جمعه، 24 آذر 1402 ID  کد خبر 366860
کشف موجودی عجیب الخلقه نیمه انسان و نیمه درخت/ سبحان الله+تصاویر
ساعد نیوز: همه ما وقتی بچه بودیم، داستان‌هایی در مورد درخت‌هایی که حرف می‌زنند شنیده‌ایم اما اگر روزی این داستان‌ها تبدیل به واقعیت بشوند، چه؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از همشهری، این سرنوشت «ددی کاسوارا» - مرد اندونزیایی- بود؛ کسی که از دست‌ها و پاهایش بافت‌هایی مانند ریشه درخت درآمد! او آن‌قدر شبیه درخت‌ها شد که مردم بومی او را «مرد درختی» صدا می‌زدند و گروه‌های نمایشی او را به عنوان یک انسان عجیب این طرف و آن طرف برده و به مردم نشان می‌دادند.

ددی در روستای دورافتاده‌ای در جاوه غربی در اندونزی زندگی می‌کرذ. در نوجوانی زمانی که هنوز 15 سال داشت، زانویش به شدت زخمی شد؛ طوری که پزشکان مجبور شدند به سرعت زانوی پسرک را جراحی کنند. ددی بعد از مدتی سلامتی‌اش را به دست می‌آورد و ظاهرا همه چیز به حالت اول بازمی‌گردد اما بعد از مدتی بیماری عجیب و غریبی دیگری به سراغش می‌آید؛ به تدریج توده‌هایی به شکل ریشه گیاهان از دست و پایش بیرون می زند.

آن روزها این موضوع چندان توجه مرد اندونزیایی را جلب نکرد. او خودش هم فکر می‌کرد که به زودی این قضیه حل می‌شود و دوباره سلامتی‌اش را به دست می‌آورد. البته این بی‌خیالی ددی یک دلیل عمده داشت؛ آن روزها بیماری او به شکل پیشرفته هم رشد نکرده بود و ددی هنوز ظاهری عادی داشت! مرد جوان همان سال‌ها ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد اما بیماری کم‌کم رشد کرد و ظاهر ددی هر روز بیشتر از گذشته از حالت عادی خارج شد؛ به‌خصوص دست‌ها و پاهایش که کاملا شکل درخت پیدا کردند تا جایی که او دیگر نمی‌توانست از دست‌هایش استفاده کند یا روی پاهایش راه برود؛ طوری که دیگر از انجام کارهای روزانه‌اش هم عاجز شده بود! اما این تازه اول ماجرا بود و اول دردسرهای مرد جوان.

اولین ضربه روحی زمانی به ددی وارد شد که همسرش او را ترک کرد. او به این بهانه که از ظاهر شوهرش می‌ترسد و نمی‌تواند حضور او را در کنار خودش تحمل کند، خانه و زندگی‌اش را گذاشت و رفت و ددی ماند و بچه‌هایی که دست کمی از مادرشان نداشتند. مرد درختی خیلی سعی کرد از دو فرزندش مراقبت کند اما او حتی نمی‌توانست کارهای خود را انجام بدهد چه برسد به بچه‌ها. برای همین مجبور شد فرزندانش را نزد بستگانشان بفرستد و خودش تنها در دهکده دوران کودکی‌اش و همان خانه کوچک چوبی به زندگی‌اش ادامه دهد.

یک بیماری جدید

بیماری ددی سال‌ها پزشکان محلی را گیج کرد. خیلی‌ها درباره بیماری ددی و ابعاد آن صحبت کردند. بیشتر آنها معتقد بودند که بیماری او به خاطر یک نوع ویروس انسانی به نام پاپیلوما (HPV) است که چنین تومورهای سخت و ضخیمی در سطح بدنش به وجود آورده. ظاهرا این ویروس می‌تواند ضایعات پوستی ایجاد کند؛ البته ضایعاتی که در بیشتر موارد خطرناک نیستند و معمولا تنها باعث به وجود آمدن زگیل‌های معمولی، زگیل‌های کف دست و پا، زگیل‌های مسطح و زگیل‌های زیر ناخن می‌شوند. پس اگر این ویروس وارد بدن هرکسی غیر از ددی می‌شد مشکل چندانی به وجود نمی‌آمد اما مساله اینجاست که ددی یک آدم معمولی نبود. ویروس بی‌آزار به صورت خیلی اتفاقی وارد بدن کسی شده بود که سیستم ایمنی خیلی نادری داشت.

سیستم ایمنی بدن ددی قادر به دفع و مبارزه با این ویروس نبود؛ برای همین هم ویروس فرصت کافی پیدا کرد تا در بدن او رشد کند و همه ظاهرش را به هم بریزد. کم کم تمام بدن ددی پر از زگیل شد. البته این زگیل‌ها حتی در بدترین شکل هم در بدنی که سیستم ایمنی طبیعی دارد خطرناک به نظر نمی‌رسند چون سیستم ایمنی بدن با آنها مبارزه می‌کند اما در مورد ددی این طور نبود؛ پوستش کم کم حالت شاخی پیدا کرد و رگ و ریشه‌هایی مانند درخت از اطراف دست و پای او بیرون زد. با گذشت زمان زگیل‌ها بزرگ شدند و به شکل ریشه درخت در آمدند. این ریشه‌ها دست، پا، صورت و قسمت‌هایی از بدن ددی را به انحصار خود درآوردند و هرسال هم چیزی حدود پنج سانتی‌متر رشد کردند.

ددی درمان شد؟

وقتی پزشکان محلی از درمان بیماری ددی ناامید شدند، او را به بیمارستان «حسن سادیکین» در شهر «بندانگ» در غرب اندونزی فرستادند. او برای اولین بار در سال 1996 در بیمارستان بستری شد. اولین راه حل برای درمان ددی عمل جراحی بود. عمل‌های جراحی این مرد درختی سه مرحله اصلی داشت؛ مرحله اول شامل جدا کردن لایه ضخیم زگیل‌ها و دندانه‌های شاخ مانند از روی دستش بود. در این مرحله حتی از اره‌های برقی هم استفاده شد و پزشکان پوست سفت درخت مانند ددی را ورقه ورقه و خیلی نازک تراشیدند و در هر عمل 80 درصد از پوست ضخیم زائد او برداشته شد. مرحله دوم، جداسازی زگیل‌های کوچک‌تر از روی سر، صورت و ساق پاهایش بود و مرحله سوم، پوشاندن دست‌ها با پوست پیوندی! بعد از عمل هم درمان با ویتامین ادامه داشت.

سال ها از آن روزها گذشت و ددی به خاطر بیماری‌اش بارها تحت عمل جراحی قرار گرفت. طبق آمارها او 9 عمل جراحی روی این مرد درختی انجام شد و 2/13 کیلوگرم از بافت‌های زائد پوست او برداشته شد. بعد از این عمل‌ها بود که ددی توانست بعد از دو دهه شست پایش را دوباره ببیند. در طول سه دوره عمل، چهار کیلوگرم بافت زائد از روی پاهای او برداشته شد.

بعد از آخرین عمل جراحی مرد درختی توانست از دستانش هم استفاده کند، به تنهایی غذا بخورد، حمام برود، قلم را در دستانش نگه دارد و کمی بنویسد، از موبایلش استفاده کند و از شهر باندونگ به خانه‌اش و نزد بستگانش بازگردد.

یک بیمار زندانی

وقتی مرد درختی در سطح جهان معروف شد، پزشکان زیادی تمایل نشان دادند تا او را برای درمان به کشورشان ببرند. پزشکان آمریکایی جزو این گروه بودند که سعی داشتند تحقیقاتی وسیع روی مرد درختی انجام دهند. آنها به دولت اندونزی پیشنهاد دادند ددی را به آمریکا ببرند و رویش تحقیق کنند و راه درمانی برای این بیماری عجیب پیدا کنند اما در کمال تعجب، مسوولان کشور اندونزی با رفتن ددی مخالفت کردند.

پروفسور آنتونی گاسپاری - استاد دانشگاه مریلند آمریکا- از آن دسته دکترهای کنجکاوی بود که برای دیدن ددی از آمریکا به اندونزی رفت. زمانی که او برای اولین بار ددی را دید، گفت: «من بعد از دیدن ددی در برنامه مستند شبکه دیسکاوری تصمیم گرفتم به او کمک کنم. در نگاه اول نمی‌توان گفت او از چه نوع بیماری‌ای رنج می‌برد. شاید برای درمان او نیاز به تجهیزات بیشتری داشته باشیم ولی نمی‌دانم چرا دولت اندونزی اجازه خروج او از کشور را نمی‌دهد. در هر حال من تا جایی که می‌توانم به ددی کمک خواهم کرد».

دکتر گاسپاری در نهایت مجبور شد نمونه‌هایی از زگیل‌های درختی ددی و نمونه خون او را بردارد و برای تحقیقات بیشتر به آمریکا ببرد .

مشکلات مرد درختی

ددی در اوایل بیماری‌اش بسیار تنها بود؛ از کارش اخراج شد، نمی‌توانست ماهیگیری کند یا حتی با تراکتور سر زمین کشاورزی برود. همسرش ده سال پیش او را ترک کرده بود و او همه این مدت مجبور بود در نهایت فقر دو فرزندش را بزرگ کند. روزی نبود که او مورد ریشخند و استهزای ماهیگیران محلی قرار نگیرد.

اینجا بود که ددی مجبور شد برای گذراندن هزینه‌های زندگی‌اش با یک گروه نمایشی همراه شود تا مردم برای دیدن او به عنوان یک پدیده عجیب پول بدهند. برای اولین بار در نوامبر 2007، ویدئوی کوتاهی از مرد درختی روی اینترنت قرار گرفت. بعد از آن هم شبکه دیسکاوری از زندگی این مرد یک مستند به نام «داستان شوک برانگیز من» تهیه و او را بیش از پیش در جهان معروف کرد. البته عمل‌های جراحی ددی هم به‌صورت انحصاری توسط این شبکه خریداری شد.

برچسب ها: درخت انسان

2 دیدگاه
  دیدگاه ها
بانوی کورد آریایی
5 ماه پیش

فقط باید گفت سبحان الله
پربحث های هفته   
نگاهی به حیاط باصفا و دلباز ویلای زیبای بیرانوند و اکرم بانو با نگهبان مجهز +عکس/ دارندگی و برازندگی یعنی این! (13 نظر) یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر (13 نظر) دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (12 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (9 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (6 نظر) فال انبیاء روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403 (4 نظر) تیپ و چهره ناز لنا دختر نیوشا ضیغمی با عینک جدیدش+عکس / چقدر بهش میاد😍 (3 نظر) نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... (3 نظر) جای خالی امیرعبداللهیان در سالن سخنگویی وزارت خارجه؛ قاب‌هایی از اولین و آخرین عکس وزیر شهید روی میز+عکس (3 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (2 نظر) تصویر جدید ارسلان قاسمی در حال موتور سواری به مناسبت تولد 29 سالگی اش / مثل همیشه خوشتیپ و جذاب (2 نظر) دیدار علی دایی با پسر کارلوس کی‌روش+عکس (2 نظر) شهید امیرعبدالهیان به روایت همسر؛ خاطرات 30 سال زندگی مشترک با آقای وزیر! (2 نظر) جشن تولد شیدا خلیق چند روز بعد عروسی اش +عکس (2 نظر) علیرضا بیرو و حضور پدرانه اش در کنار کودکان بی سرپرست/ دل یه ملت رو شاد کردی با این کار مَرد+ فیلم (2 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال انبیاء روزانه سه شنبه 8 خرداد 1403 شام چی بپزم؟ 5 پیشنهاد سریع برای شام چی بپزم ابتکار خنده دار و هوشمندانه راننده ایرانی در روشن کردن ماشینش با قاشق+ویدیو/ جایزه نوبل حق توئه هموطن موهای پریشان رضا گلزار و چهره عصبانی اش/ آقای همیشه جذاب بعد از تمرینات سخت ورزشی + عکس افشاگری ستاره سادات قطبی درباره غیرایرانی بودن مادرش؛ کشوری که فکرش رو هم نمی کردین+ویدیو نگاهی به کوچکترین و ماهرترین چوپان ایرانی که هنوز 7 ساله هم نشده اما...؛ از چراندن 500 گوسفند تا چیدن پشم شان+ ویدیو راز دم کردن چای ایرانی خوش رنگ و شفاف رونمایی الهه منصوریان، بانوی قهرمان ایرانی از متن زیبا و عاشقانه روی لیوان قهوه‌اش+عکس نحوه صحیح شستن و ضدعفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات خلاقیت باحال بهرنگ علوی برای تبریک گفتن تولد بهرام افشاری/ اگه فرانسه به ایفل می‌نازه و ...+عکس درخواست قابل تامل مالک رحمتی، استاندار شهید تبریز برای خودداری از نصب بنر تبریک به ایشان بعد از انتصاب به مقام استانداری حضور بدون تشریفات امام جمعه محبوب، آیت الله آل هاشم در بازار سرپوشیده تبریز/ روحت شاد سید شریف+عکس میز رنگارنگ و شیک همسر بهرام رادان با چیدمان خاص و زیبا/ چقدر با سلیقه و قشنگ+عکس مجری برنامه پربازدید تلویزیون این بار در مجلس و در قامت نماینده تهران+عکس نگاهی به کیک تولد کلاهی شکل و عجیب مهدی کوشکی/ تا باشه از این تولدا + عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از خوانندگی پسر خوش صدا با آهنگ هر چی بین ما بود صحبت وفا بود +ویدئو فال قهوه با نشان روز سه شنبه 8 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز سه شنبه 8 خرداد 1403+ فیلم قتل با قیچی آرایشگری/ ضربات مرگبار شاگرد آرایشگر و دوستش جان پسر جوان را گرفت یک ترفند شاهکار و عالی برای انتخاب هندوانه رسیده، خوشمزه و قرمز در روزهای گرم تابستان+عکس معماری زیباترین مدرسه دنیا در چابهار که ضد زلزله است+عکس چهره غمزده و ناراحت محسن ابراهیم زاده و داریوش ارجمند در مراسم یادبود شهید رئیسی و یارانش در تالار وحدت+عکس شوخی خنده دار حامد آهنگی و وحید شمسایی با سکانس جنجالی سید جواد هاشمی در جکوزی/ این همه شهید شدی... چرا پریدی تو آب! خلاقیت خنده دار کارگر ساختمانی در ساخت خانه 3 طبقه حماسه آفرید/ مرد حسابی تو این خونه افقی بشی پاهات از پنجره بیرون میزنه+عکس جای خالی امیرعبداللهیان در سالن سخنگویی وزارت خارجه؛ قاب‌هایی از اولین و آخرین عکس وزیر شهید روی میز+عکس این محله زیبا ذغالی‌ترین کوچه تهران است+عکس بهترین روش پاک کردن خمیر بازی از روی مبل فال روزانه امروز سه شنبه 8 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 8 خرداد 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 8 خرداد 1403 خوشحالی و ذوق زدگی سعید مهری در عروسی کیوان ساکت اف/ از این رفیقا پیدا کنین که براتون این مدلی ذوق کنن+ عکس حضور محسن افشانی بعد از مدت‌ها در تلویزیون +عکس حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم نکات مهم و حیاتی دلمه خانگی لازم برای هر کدبانویی ! بدون زودپز گوشت و حبوبات رو فوری بپز + آموزش خودرویی که امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه شهید به جای بنز سوار شد +عکس تصاویر پریچهر قنبری از مادر و خواهر مرحومش / چقدر خانوادگی شبیه هم هستند علیرضا بیرو و حضور پدرانه اش در کنار کودکان بی سرپرست/ دل یه ملت رو شاد کردی با این کار مَرد+ فیلم انتقاد شنیدنی داریوش ارجمند، بازیگر سریال ستایش از آیت الله رئیسی/ چرا به عهدت وفا نمیکنی!+فیلم روایت مجری معروف از شباهت پدرش به رئیس جمهور شهید؛ خیلی دلم می‌سوزد، خیلی مظلوم بودید+عکس
منتخب روز   
حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله در تبریز+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو انتشار فیلم جلسه دفاع شهید رئیسی از رساله دکتری؛ چه کسی در جلسه بود؟ دعای شهادتِ شهید مالک رحمتی استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+ویدئو/آخرش هم به آرزوی دلت رسیدی قدیمی ترین عقد نامه دستنویس 133 ساله/ این عقد نامه یک سال قبل از ناصرالدین شاه نوشته شده روایت آیت الله آل هاشم از تعداد برادران و فرزندانشان بر سر مزار مادر مرحومش+ ویدیو/ با مدیریت برادرانم در سطح استان مخالفت کردم/صاحب 4 تا نوه هستم وداع تلخ همسر و دختر و خانواده شهید رحمتی با مالک آذربایجان+ویدئو/دنیا به احترام شما ایستاده...