مزایای استفاده از مسواک مخصوص برای دندان های مصنوعی

  شنبه، 13 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
مزایای استفاده از مسواک مخصوص برای دندان های مصنوعی
مسواک دندان مصنوعی برس خاصی است که به طور خاص برای تمیز کردن پروتز طراحی شده و برس های آن به راحتی با شکل پروتز منطبق می شود. مسواک دندان مصنوعی از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به این مطلب میپردازیم.

مسواک دندان مصنوعی برس خاصی است که به طور خاص برای تمیز کردن پروتز طراحی شده و برس های آن به راحتی با شکل پروتز منطبق می شود. مسواک دندان مصنوعی از بخش های مختلفی تشکیل شده است یک سر صاف با برس های نرم برای استفاده در سطوح صاف مانند قسمت بیرونی کام و یک سر با برس های مخروطی برای تمیز کردن نقاطی با دسترسی سختیک مسواک دندان مصنوعی خوب دارای دستگیره ارگونومیک مناسب نیز هست که کار تمیز کردن را برای شما ساده تر می کند. توصیه می شود پروتز خود را حدود دو دقیقه تمیز کنید.

مزایای استفاده از مسواک دندان مصنوعی

استفاده از محلول پاکسازی پروتز، نرم نگهداشتن، مسواک زدن دندان و جلوگیری از خراشیدگی سطح دندان مصنوعی از نکات بسیار مهمی هستند که موجب طول عمر دندان مصنوعی می شوند. همانطور که قبلا اشاره کردیم این نکات موجب می شوند ذرات غذایی و باکتری ها به سختی به پروتز چسبیده و دندان ها برای مدت طولانی سفید و تمیز بمانند. یکی از مزایای استفاده از مسواک مخصوص دندان مصنوعی طراحی بهتر آن است.

طراحی بهتر

فرقی نمی کند که پروتز شما کامل یا جزئی است درهر صورت مسواک مخصوص دندان مصنوعی بهترین گزینه برای تمیزکردن پروتزها است چراکه آن ها به گونه ای طراحی شدند که:

  • گرفتن آن ها در دست راحت است
  • هنگام استفاده کمتر موجب خستگی می شود
  • کنترل آن ها راحت است

طراحی ارگونومیک دسته مسواک دندان مصنوعی برای افراد مسن بسیار مناسب است و موجب می شود حفظ بهداشت و سلامت دهان و دندان ها راحت تر صورت گیرد.

استفاده از مسواک برقی برای دندان مصنوعی

افرادی که دندان مصنوعی دارند می توانند با مسواک دستی یا مسواک برقی به نتایج یکسان دست یابند. اجازه دهید نگاهی به مزایا و معایب مسواک زدن دندان های مصنوعی با مسواک برقی داشته باشیم. مزایا و معایب استفاده از مسواک برقی به شرح زیر است:

مزایا

مزایای استفاده از مسواک برقی برای دندان مصنوعی عبارت اند از:

  • مسواک های برقی به دلیل این که فشار کمتری به دندان وارد می کنند درنتیجه سطح دندان مصنوعی از آسیب درامان خواهد بود.
  • مسواک برقی می تواند آلودگی های باکتری که ممکن است روی دندان مصنوعی تجمع داشته باشند را برطرف نماید. این آلودگی ها همانند پلاک هایی هستند که روی دندان معمولی رشد می کنند.
  • برس های مسواک برقی در هر دقیقه بین 3000 و 6000 دور می چرخد و موجب می شود در آن واحد بتوان مقدار زیادی از سطح دندان را تمیز کرد.
  • مسواک های برقی دارای تنوع شکل، اندازه، ویژگی و رنگ هستند. این بدین معنا است که شما می توانید مسواک برقی مناسب با نیاز خود را پیدا کنید.

معایب

  • استفاده از مسواک برقی برای تمیز کردن دندان های مصنوعی با معایبی نیز همراه است که عبارت اند از:
  • مسواک های برقی اگر با پاک کننده درست و مناسب استفاده نشوند ممکن است موجب خراشیدگی شوند.
  • مسواک های برقی می توانند موجب خراشیدگی پروتز شوند مگر این که با آب استفاده شوند.
  • خبر خوب این است که انواع مختلفی از پاک کننده های دندان مصنوعی وجود دارند که می توانند به حذف باکتری هایی که ممکن است با مسواک برقی یا آب خالی پاک نشوند کمک کنند.

انتخاب مسواک مناسب برای استفاده

هنگام انتخاب مسواک مناسب برای تمیزکردن دندان های مصنوعی با گزینه های متعددی مواجه خواهید شد. انتخاب نهایی مسواک های ویژه که فقط برای تمیزکردن دندان مصنوعی طراحی شدند سلیقه ای بوده و بیشتر به نکاتی که مدنظر فرد است و همچنین طراحی که کاربرد آن بسیار راحت باشد بستگی خواهد داشت. بعد از انتخاب باید به فکر تمیز نگهداشتن مسواک و استفاده مفید آن بود. تولیدکنندگان مسواک با اطلاع از این موضوع اقدام به طراحی تعداد بیشماری از لوزام جانبی مختلف کردند. بنابراین شما می توانید ابزاری نظیر: درپوش مسواک و قاب مخصوص نگهداری دندان مصنوعی را به کلکسیون ابزار بهداشت دهان و دندان خود بیفزایید. هنگامی که تمام امکانات لازم جهت تمیزکردن دندان مصنوعی را در اختیار داشته باشید می توانید به نحو احسن از آن ها مراقبت نمایید. علاوه بر این، اگر پروتزها را روزانه و به طور صحیح تمیز کنید می توانید برای مدت طولانی لبخند زیبای چهره خود را حفظ کنید.

چگونه دندان های مصنوعی را حرفه ای سفید کنیم؟

اگر از ظاهر پروتزهای دندانی تان بعد از مراقبت های خانگی باز هم راضی نیستید، باید نزد دندانپزشک مراجعه کنید. پروتزهای دندان می تواند به طور کاملا حرفه ای پولیش داده شوند و لکه های روی آن از بین بروند. متخصص ایمپلنت غرب تهران این گونه شرح می دهد که پاکسازی حرفه ای تنها چند دقیقه زمان می برد. بعد از پاکسازی، دندان های مصنوعی به نظر دوباره نو می رسند. این نوع از پاکسازی معمولا یک یا دوبار در سال نیاز می باشد، اما دندانپزشک ممکن است ترتیب یک برنامه دیگر را بدهد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (543 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (520 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (344 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (212 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (20 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...