معرفی فیلم فرشته ها با هم می آیند

  دوشنبه، 24 خرداد 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی فیلم فرشته ها با هم می آیند
«فرشته‌ها با هم می‌آیند» نخستین ساخته سینمایی حامد محمدی است که پیش از این فیلم تجربه نوشتن فیلمنامه‌های دو فیلم «طلا و مس» و «حوض نقاشی» را در کارنامه خود داشته و در اولین تجربه کارگردانی‌اش، فیلمنامه‌ای از خودش را جلوی دوربین برده که شباهت‌های زیادی به فیلم «طلا و مس» دارد.

خلاصه داستان فرشته ها با هم می آیند

فرشته ها باهم می آیند داستان طلبه جوانی به نام احمد (جواد عزتی) است که زندگی ساده و محقری را با همسر باردارش، لیلا (نازنین بیاتی) می گذراند. احمد به جز تحصیل، بنایی هم می کند تا چرخ زندگی را بچرخاند. لیلا و احمد باوجود فقر و تنهایی که در تهران دارند، زندگی عاشقانه ای دارند و در انتظار اولین فرزندشان هستند. تا اینکه مشخص می شود که لیلا سه قلو باردار است. همین موضوع مشکلات مالی زندگی آن ها را بیشتر می کند و احمد را وادار می کند تا علی رغم میلش، پیشنهاد بازی در یک فیلم را بپذیرد.

نکاتی درباره فیلم فرشته ها با هم می آیند

منوچهر محمدی به عنوان تهیه کننده، فیلم هایی چون «زیر نور ماه»، «مارمولک» و«طلا و مس» را پیش از این فیلم با موضوع روحانیون تهیه کنندگی کرده و هم چنین تهیه کنندگی فیلم هایی چون «مسافر ری»، «ارتفاع پست»، «میم مثل مادر» و… را در کارنامه دارد.

حامد محمدی نیز پیش از این در فیلم «طلا و مس» نشان داده بود که علاقه به پرداختن به زندگی طلبه های جوان که هنوز در راه یادگیری مفاهیم درس و بحث خود هستند، دارد و تلاش می کند تا این زندگی ها را به دور از شغل، پیشه و از درون روابط شخصی افراد به نمایش بگذارد. اتفاقی که در آن فیلم با استقبال مخاطبین مواجه شد. فیلمی که همایون اسعدیان کارگردانی آن را بر عهده داشت و فضایی جدی تر و متمرکزتری نسبت به «فرشته ها با هم می آیند» را در خود می دید.

در نگاه اول «فرشته ها با هم می آیند» فیلمی به نظر می رسد که می خواهد درباره ی یک شغل خاص و مشقاتش سخن بگوید. یعنی اینکه جوانی در این جامعه یک پیشه را به عنوان آینده کاری و زندگی خود در نظر گرفته و تمام سختی ها و حواشی اطرافش را نیز پذیرفته است. حال این پیشه در این فیلم بحث طلبگی و روحانیت است که اتفاقا با توجه به شرایط متفاوت و مختلف افراد حاضر در این حوزه در کشور ما و محدودیت هایی که در سینما همواره در پرداختن به آن ها وجود داشته، جذابیت های بیشتری نیز برای عامه ی مردم می تواند داشته باشد.

زیرا مردم همیشه تعداد خاصی از این افراد را دیده و حرف هایشان را شنیده اند و شاید طی طریق طلبگی تا به اجتهاد رسیدن یک فرد، مسیر جالب و پرچالشی باشد که مانند هر شغل و حرفه دیگری مشکلات، سختی ها و فضای خاص خود را دارد. پس ابزار آماده اند تا محمدی فیلمی را با نگاهی جدید نسبت به یک قشر خاص برای مخاطب عیان نماید. فیلم با همین نگاه آغاز می شود، ما جوان طلبه ای به نام احمد (جواد عزتی) را می بینیم که با همسر جوان خود لیلا (نازنین بیاتی) در خانه ای که به تازگی آن را اجاره کرده اند زندگی می کنند.

لیلا باردار است و احمد نیز همزمان هم به حوزه می رود هم کار برق کشی ساختمان را انجام می دهد. این شروع فیلم، بیننده را به این سمت سوق می دهد که نگاه فیلمساز، نگاهی در مورد سختی های زندگی یک طلبه است که این پیشه را به عنوان شغل و حرفه برگزیده، اما شرایط قطعا آن چیزی نیست که ایده آل و یا حتی خوب به نظر برسد.

این خط داستانی بسیار کوتاه در فیلم روایت می شود و در همان نیمه ابتدایی فیلم، مسائل و مشکلاتی به میان می آیند که تمرکز از روی شغل، پیشه و اعتقادات احمد کنار می رود و حالا او با چیزهایی طرف است و یا حداقل فیلمساز تصمیم گرفته این بخش های زندگی او را به ما نمایش دهد؛ در نتیجه یکپارچگی ای در اثر دیده نمی شود و بیننده نمی داند دقیقا فیلم درباره ی چه چیزهایی دغدغه دارد.

اینکه برق کشی این طلبه بخشی از برخورد او با زندگی و مشکلاتش است، یا اینکه می پذیرد در فیلمی به ایفای نقش بپردازد و نگاه ها به او عوض شوند، بیانگر چه موضوع مهمی در زندگی اوست، مشخص نمی شوند. زیرا نه نگاه مالی او به این اتفاق را می توان پذیرفت، نه نگاه های سطحی دیگران را که از پس انجام این کار به وجود می آیند.

در میان همه ی این ها، او و همسرش صاحب سه قلو می شوند و موضوعی که تعجب برانگیز است، عدم تمرکز فیلم به طور خاص روی این مساله و اتفاق بزرگ است. یعنی طلبه ای که به شدت مشکلات مالی داشته، آمادگی حضور سه فرزند را به هیچ وجه در خود نمی دیده و تغییری نیز در زندگی خود نداده، بعد از به دنیا آمدن فرزندانش نیز، چندان تغییر نمی کند و بیننده به هیچ وجه نمی تواند هیچ بعدی از شخصیت، کیفیت زندگی و مصائب او را ببیند و لمس کند.

یعنی حتی میزان توکل او، میزان تلاش مضاعف او برای تهیه ی مایحتاج زندگی، شکل مشکلاتی که در ازای پذیرفتن این سبک از زندگی برایش به وجود می آیند و دلایل میزان آرامش او در برابر مشکلات نیز بروز پیدا نمی کنند و از این رو فیلم نه می تواند فیلمی درباره ی این شخصیت به طور خاص و نه درباره ی یک داستان مشخص از زندگی یک فرد در جامعه با شغلی خاص باشد.

اینگونه از دور نگریستن به مسائل زندگی این شخصیت ها و عدم نزدیک شدن به اندازه ی کافی به آن ها، هیچ حرف جدیدی را برای بیننده نمی تواند بیان کند و قطعا بیننده ای که توقع داشته چیزی فراتر از دانش خود نسبت به یک مسئله ی خاص را ببیند، دچار سردرگمی خواهد شد.

حتی نگاه طنزآمیز فیلم با حضور چند کاراکتر مثل صاحبخانه و یا صاحب کار احمد نیز نمی تواند کمکی به کلیت قضیه انجام دهد، زیرا وقتی هنوز شخصیت به درستی برای بیننده واکاوی نشده و کوچکترین ظرافتی از خود او و زندگی اش به مخاطب نشان داده نمی شود، سایر ابعاد و فاکتورها چندان به کار نخواهند آمد.

این در حالی است که حضور احمد در حوزه و کلاس ها، مشکلاتش برای هماهنگ کردن این کلاس ها، کارش بیرون از حوزه و رسیدن به همسر و فرزندانش و تغییرات و درگیری های ذهنی او حداقل در خلوت خودش، کشمکش های جذابی را برای او و در پی آن برای بیننده می توانستند ایجاد نمایند و آن گاه فیلم نیز می توانست مدعی باشد که نگاه ویژه و یا خاصی به یک شغل خاص و یا به یک فرد خاص که پذیرفته کاری را به عنوان حرفه اصلی خود در زندگی انجام دهد، دارد و در این صورت امکان این وجود داشت که بازی خوب و به اندازه جواد عزتی نیز بیشتر به چشم آید. اما عدم تمرکز روی یکی از این مسائل مطرح شده در فیلم و عنوان کردن تیتروار آن ها و دور ماندن از شخصیتی که هیچ شناختی از او و زندگی اش نداریم، فیلم را نیز از بیننده دور کرده است.

بازیگران فیلم فرشته ها با هم می آیند

جواد عزتی , نازنین بیاتی ,الهام کردا, رضا ناجی, لیلی فرهادپور, سعید آرمند, الهام شعبانی, حسین پرستار, بهاره ریاحی

دیگر عوامل فرشته ها با هم می آیند

منوچهر محمدی همایون اسعدیان مریم هژیروند نگار جنیدی امید جزینی مهیار علیزاده ندا آصف مجید کریمی مهدی عراقی سجاد رحیمی حسین مجد داوود امیر بهادری احمد عبدالهی زهرا موسوی فرشاد محمدی احمد کاووسی مهرداد میرکیانی رضا عربی، مریم رخ افروز ساسان نخعی بردیا کربلایی مهدی دلخواسته حسین محمدی

مشخصات فرشته ها با هم می آیند

ژانر :خانوادگی

زبان : فارسی


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
سوگل نهالی
3 سال پیش

واییی نازنین عشقه جیگر تو دل برو❤🥺
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم
دیگران می‌خوانند   
آخرین دیدار مردمی سید ابراهیم رئیسی در نمازخانه این شهرستان بود+ویدیو فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 روایت جالب محمدجواد ظریف از تماس تلفنی شهید ابراهیم رئیسی با ایشان بعد از اتمام دوره وزیری‌شان+ویدیو آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟ تعریف و تمجید حسین امیرعبداللهیان از محمد جواد ظریف+ویدیو/ ایشون به ما یاد داد که میشه بدون میز هم یک سیاستمدار موفق شد! خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...