معرفی و بررسی خودروی پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳

  چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳
پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک، دومین محصولی است که خودروساز آلمانی از سری Heritage Design تولید می‌کند. ما در این مطلب مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی می کنیم.

در دنیای امروز مدل های مختلفی از پورشه در حال تولید است. با توجه به پیشرفت جهان کنونی همه به دنبال ماشین های پیشرفته هستند و این قضیه در مدل پورشه هم صادق است. به عبارتی همه ما انتظار داشتیم که شرکت پورشه از آخرین فناوری ها، در پیشرفته ترین حالت ممکن استفاده کند و حتی طبق مدل های قبلی، این مدل هم به شکل گوزن باشد. در حالی که پورشه در یک حرکت جالب و به دور از انتظار، یک خودرو با نام پورشه 911 اسپرت کلاسیک سال 2023 را معرفی کرد.

پورشه استاد تولید نسخه های تولید محدود و بسیار خاص برای سوپراسپرت 911 است. هدف پشت چنین اقداماتی این بوده که پورشه 911 را در کانوت توجه طرفداران این برند قرار دهد و جدیدترین ثمره این برند پورشه 911 اسپرت کلاسیک بوده که دارای المان های ظاهری کلاسیک و نوستالژی بوده که به تاریخ پورشه و همچنین گذشته 911 گره خورده است.

مشخصات فنی پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳

نسل 997 پورشه 911 اسپرت کلاسیک بر پایه نسخه کررا S در سال 2009 توسعه یافته بود و دارای یک پیشرانه 402 اسب بخاری بود. اما پورشه در اقدامی بسیار جالب نسل جدید 911 اسپرت کلاسیک را بر پایه نسخه واید بادی سری 992 توربو اس توسعه داده که به یک پیشرانه 3.7 لیتری شش سیلندر تخت دو توربوشارژ مجهز است.

همین پیشرانه در پورشه 911 توربو سری 992 قادر به تولید 572 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور و در مدل 911 توربو اس نیز قادر به تولید 640 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور است. پورشه 911 توربو و توربو اس سری 992 هر دو دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک و گیریکس هشت سرعته اتوماتیک دو کلاچه هستند. ولی پورشه 911 اسپرت کلاسیک که پیشرانه مشابهی با 911 توربو و توربو اس دارد، تنها قادر به تولید 542 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی تولیدی توسط یک گیربکس 7 سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل می شود. بدین ترتیب این خودرو قدرتمندترین پورشه 911 دنده دستی در حال حاضر است.

پورشه اظهار کرده که تفاوت پیشرانه 911 اسپرت کلاسیک با مدل توربو و توربو اس در مپینگ پیشرانه بوده و هیچ آمار و ارقامی در خصوص عملکرد این نسخه جدید منتشر نکرده است. ولی بی شک به مراتب کندتر از 911 توربو اس با شتاب 2.7 ثانیه ای صفر تا 100 خواهد بود. پورشه 911 اسپرت کلاسیک به لطف بهره بردن از گیربکس دنده ای و سیستم انتقال قدرت عقب محرک، 70 کیلوگرم نسبه به دو مدل توربو و توربو اس سبک تر بوده و از نظر عملکردی بین مدل GTS و توربو قرار می گیرد.

مشخصات کلی پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور

۳.۷ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۶ / ۲۴

تنفس موتور

توربو

قدرت

۵۴۳ اسب بخار

گشتاور

۵۹۹ نیوتن.متر

گیربکس

۷ سرعته دستی

محور محرک

دیفرانسیل عقب

مصرف سوخت

۱۲.۶ لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

سدان

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳

طول

۴۵۳۶ میلیمتر

عرض

۲۰۲۴ میلیمتر

ارتفاع

۱۳۰۳ میلیمتر

فاصله محورها

۲۴۵۱ میلیمتر

تعداد سرنشین

۴ نفر

ظرفیت صندوق

۲۶۳ لیتر (عقب)

۱۲۷ لیتر (جلو)

قطر رینگ

۲۰ – ۲۱ اینچ

آپشن ها و امکانات پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

ندارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

ندارد

طراحی ظاهری پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳

پورشه ۹۱۱ یکی از معدود خودروهایی است که می توان آن را حتی از روی سایه اش شناخت. این سبک طراحی ظاهری که طی ۶ دهه حفظ شده است، یکی از مزیت های این خودرو اسپرت به حساب می آید.طراحی ظاهری پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک تقریبا بی عیب و نقص است. المان های ظاهری مدل های قبلی ۹۱۱ در این خودرو نیز دیده می شود، همچنین قطعاتی مثل اسپویلر دم اردکی، از ۹۱۱ اولیه و ۹۱۱ کاررا RS ۲.۷ مدل ۱۹۷۲ گرفته شده است. خودرو جدید آلمانی ها بر اساس بدنه ۹۱۱ توربو ساخته شده و دارای سقف دو حبابی است.

پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک با رنگ های مشکی، خاکستری عقیق متالیک و آبی جنتیان متالیک عرضه می شود. اما خاص ترین رنگ این خودرو، خاکستری فشن است که در پورشه ۳۵۶ استفاده شده بود. نوارهای دوتایی روی کاپوت و سقف و اسپویلر به رنگ خاکستری روشن، حالت اسپرت خودرو را دو چندان کرده است. همچنین مشتریان می توانند اعداد ۱ تا ۹۹ را روی درهای جانبی خودرو درج کنند.رینگ های ۲۰ اینچی (برای جلو) و ۲۱ اینچی (برای عقب) با نگاهی به طرح کلاسیک چرخ های پورشه از نو طراحی شده و همچنین ورودی های هوای جانبی توربو در مدل اسپرت کلاسیک وجود ندارد.

پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳

طراحی داخلی پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳

استفاده از المان های کلاسیک و قدیمی در طراحی داخلی پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ادامه پیدا کرده است. پلاک طلایی رنگ روی داشبرد، نشان دهنده خاص بودن این خودرو است.صندلی ها و رودری ها دارای طرح کلاسیک Pepita (طرح سگ شکاری)، طرح الماسی سیاه و سفید با خط های اریب است که اولین بار در پورشه ۹۱۱ مدل ۱۹۶۵ به کار رفت. چرم با رنگ های مشکی و قهوه ای روی داشبرد، درها و کنسول مرکزی را پوشانده است.نشان اورجینال پورشه ۹۱۱ روی فرمان، پشتی سری صندلی و حتی کیف کلید دیده می شود. عقربه کیلومترشمار به رنگ سفید است و پس زمینه آن با رنگ سبز پورشه ۳۵۶ کار شده و همین طرح روی زمان سنج روی داشبرد هم به کار رفته است. کفپوش و سقف نیز با نگاهی به مدل های دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی ساخته شده است.

داخل کابین پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳

پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک؛ میراث آلمانی

پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک، دومین محصول خودروساز آلمانی از سری Heritage Design و با الهام از ۹۱۱ اصلی و ۹۱۱ کاررا RS ۲.۷ طراحی شده است. هر چند این خودرو ابعاد و اندازه و ظاهری شبیه ۹۱۱ توربو دارد، اما گیربکس و دیفرانسیل عقب باعث شده تا کلاسیک تر از هم خانواده اش باشد. همچنین پیشرانه ۳.۷ لیتری با ۵۴۳ اسب بخار، اسپرت کلاسیک را به قوی ترین پورشه ۹۱۱ دستی تبدیل می کند.

پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳، اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه می شود و فقط ۱۲۵۰ دستگاه از آن تولید و فروخته خواهد شد و بنابراین، خریداران اصلی آن مجموعه داران خودرویی هستند.هنوز مشخص نیست که خرید خودرو چقدر برای مشتریان آب می خورد، اما احتمال دارد از پورشه ۹۱۱ توربو ۲۰۷ هزار دلاری گران تر باشد. با پرداخت مبلغ کمتر می توان مرسدس AMG GT C کوپه را خرید و یا به سراغ فراری روما رفت که کمی گران تر است و البته هر دو، ماشین های جذاب تری از پورشه هستند. با این حال، گزینه اول و آخر طرفداران دو آتشه ۹۱۱، فقط پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک ۲۰۲۳ است


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو
دیگران می‌خوانند   
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری حضور رهبر معظم انقلاب در آرامگاه سعدی در شیراز+ویدیو/ رهبری فرهنگ دوست و علاقمند به شعر علت نیامدن شهاب حسینی در اکران مست عشق چه بود+ویدئو ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش! (عکس) تصاویری از ظاهر امروزی دختران مهران مدیری و فاطمه گودرزی در سریال دردسرهای والدین / چقدر بزرگ شدن ... دو وزنه‌بردار ایرانی با هم ازدواج کردند +‌ عکس تواضع و فروتنی حسن یزدانی قهرمان کشتی در حضور رئیس جمهور + عکس اولین عکسی که مهران غفوریان با دخترش هانا گرفت / تصویر جالب اولین روز بابا شدن آقای بازیگر (عکس) بازیگر «آمنهوتپ سوم» سریال یوسف پیامبر بعد 20 سال در کنار جمشید هاشم پور (فیلم) رفتار جالب جواد عزتی با کوچکترین دختر طرفدارش / محبوب و مردمی مثل جواد عزتی پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند فیلم لحظه شروع سیلاب در بلوار نماز مشهد را ببینید /آب، این‌گونه سیل شد نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش عکس‌های «یانگوم» در کنار پدر و مادر واقعی‌اش به مناسبت «روز والدین» آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان (عکس) سرگرمی جالب و جدید «دنیز دایی دختر علی دایی» در لندن مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ... ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر کشف موش‌های مومیایی شده در مقبره مصر پلیس به دنبال دزدهای وحشی مسلح خانه های تهران و کرج / گانگسترهای نقابدار تحت تعقیب! سردارسلیمانی فردای‌عروسی خود راهی جبهه شد ویدئویی دیده نشده از حضور مجتبی خامنه ای پسر رهبر انقلاب در جبهه جنگ/ دفاع از وطن و ناموس و اسلام +فیلم از فیلم جدید مدیری تا کار کردن عطاران در سوپر مارکت در حواشی داغ امروز جمعه 28 اردیبهشت 1403 تنها تصویر از پدر و مادر عرفان طهماسبی، نابغه عصر جدید/ آقای خواننده رو اون گوشه دیدین؟ دورهمی دونفره و دلنشین یوسف تیموری به همراه مادرش در رستورانی شیک+عکس/ و آقای بازیگری که کپی مامانشه امضای جهانبخش بر روی پای شکسته دختر هلندی!+ عکس قاب اختصاصی نجم الدین شریعتی و جواد نکونام در یک مکان مذهبی خوانندگی زیبا و پراحساس مرد خوش صدای روشندل با یک آهنگ عاشقانه/ همه محو اجراش شدن+ویدیو انتشار عکس پسر جوان مریم کاویانی، عمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ خیلی شبیه مامانشه+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 آخرین سلفی نرگس محمدی با برادرزاده ی نازش امیرعلی که بر اثر بیماری فوت شد +عکس/ روحش شاد نگاهی به گران ترین جشن عروسی سال با تجملات چشم نواز+تصاویر نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد پسری که شاگرد باباش بود ماشین سنگین میخره و تو جاده پدرش و میبینه+ ویدئو/فقط واکنششو ببین... هیجان و خوشحالی نصف شبی مجید صالحی با شنیدن جواب مثبت زیبا بروفه به خواستگاریش+ ویدئو/ من با واکنش پدرش 2 ساعت خندیدم😂
تیتر امروز   
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش
آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم
پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم
کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر
کشف موش‌های مومیایی شده در مقبره مصر
پلیس به دنبال دزدهای وحشی مسلح خانه های تهران و کرج / گانگسترهای نقابدار تحت تعقیب!