معرفی 11 پماد آفتاب سوختگی

  پنجشنبه، 22 اسفند 1398   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی 11 پماد آفتاب سوختگی
رایج‌ترین پماد آفتاب سوختگی موجود در بازار پماد دکتر ادیب، برناگل، کالاندولا، ریکاو، سیلور سولفات و پماد تتراسایکلین است که می‌توان برای درمان انواع سوختگی از جمله آفتاب سوختگی از این پمادها استفاده کرد.

"تله های آفتاب" مشهور بدن شامل صورت مخصوصاً لبه بینی، لب ها ، ناحیه چشم، پیشانی و گونه ها می شود. پوست صورت شما هر روز بدون محافظت در معرض آفتاب است. علاوه بر این، پوست صورت شما بسیار نازک تر و در نتیجه حساس تر است. به همین دلیل، به محافظت ضدآفتاب بسیار بیشتری نیاز دارد. در تعطیلات، حتماً از کرم ضدآفتاب مخصوص پوست حساس، زندگی روزمره و کرم روزانه دارای عیار محافظت در برابر آفتاب استفاده کنید. قسمت هایی که سریعتر دچار آفتاب سوختگی می شود شامل بالای قفسه سینه، گردن، بالای پا، شانه ها، گوش ها و پوست سر می شود.

انواع پماد آفتاب سوختگی

پمادهای سوختگی مختلفی در بازار وجود دارد که بر اساس نوع و شدت سوختگی می توان از آنها استفاده کرد. در این بخش برخی از رایج ترین پمادهای مناسب برای درمان آفتاب سوختگی موجود در بازار را برای شما معرفی خواهیم کرد.

پماد آفتاب سوختگی برناگل

آفتاب سوختگی جزء سوختگی های درجه یک و سطحی محسوب می شود. برای درمان سوختگی های سطحی مانند آفتاب سوختگی با استفاده از پماد برنا گل، باید روزی سه تا چهار بار از آن استفاده شود. این پماد به میزان زیادی برای درمان سایر سوختگی ها هم استفاده می شود. از پماد برنا گل در سوختگی های درجه دو و سه نیز می توان استفاده کرد و در سوختگی های ناشی از مواد شیمیایی هم قابل کاربرد است.

پماد سوختگی ادیب

این پماد گیاهی تولید داخل بوده و توسط یک شرکت دانش بنیان ساخته شده است. گیاهان به کار رفته در ساخت این پماد، نقش آنتی باکتریال دارند و قادر به کنترل عفونت های پوستی هستند.

پماد آفتاب سوختگی کالاندولا

از پماد کالاندولا نیز می توان برای درمان آفتاب سوختگی استفاده کرد، اگرچه که از این پماد بیشتر برای سوختگی پای کودکان در اثر استفاده از پوشک و یا ادرار سوختگی استفاده می شود. پماد کالاندولا نقش موثری در کاهش التهاب ناشی از آفتاب سوختگی دارد و همچنین به عنوان دارویی برای رفع خارش و سوزش مورد استفاده قرار می گیرد.

پماد سوختگی ریکاو

این پماد سوختگی نقش موثری در کنترل تاول و بهبود درد در اثر سوختگی دارد. پماد ریکاو سوزش و درد ناشی از سوختگی را کاهش می دهد. این پماد می تواند در کمتر از نیم ساعت سوزش ناشی از سوختگی درجه یک مانند آفتاب سوختگی و درجه دو را تسکین دهد. از پماد ریکاو در سوختگی های درجه یک تا سه، سوختگی پای نوزاد و سوختگی ناشی از لیزر استفاده می شود.

پماد ضد سوختگی سیلور سولفات

این پماد احتمال ایجاد عفونت های ناشی از سوختگی را کاهش می دهد. اما نباید از این پماد در نوزادان زیر یک ماه استفاده کرد زیرا خطر ابتلا به کرنیکتروس را افزایش می دهد. همچنین در صورت داشتن مشکلات کبدی و کلیوی نباید از پماد سیلور سولفات استفاده شود.

پماد تتراسایکلین برای درمان سوختگی

پماد تتراسایکلین در گروه داروهای ضد باکتری قرار دارد و مانع از عفونت باکتریایی می شود. علاوه بر این می تواند زخم های پوستی را که به دلیل سوختگی ایجاد شده اند را بهبود بخشد. این پماد برای درمان عفونت های عمیق و یا رد سوختگی کاربردی ندارد. پماد تتراسایکلین به دلیل داشتن خواص آنتی بیوتیکی مانع از عفونت می شود.

عوارض استفاده از پماد تتراسایکلین:

  • این پماد ممکن است سبب تغییراتی در میزان شنوایی و بروز اختلالات شنوایی شود.
  • گاهی نیز رنگ پوست را تغییر می دهد و منجر به بروز بثورات پوستی می شود.
  • ایجاد تهوع و استفراغ نیز از دیگر عوارض جانبی استعمال این پماد است.

پماد ناژو

این پماد برای سوختگی های سطحی و درجه یک مانند آفتاب سوختگی و یا ادرار سوختگی کودکان استفاده می شود. معمولا پماد ناژو برای بهبود زخم های سطحی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

پماد آفتاب سوختگی هربکس

این پماد ضد سوختگی از گیاه ابوخلسا به همراه سایر ترکیبات گیاهی مانند روغن زیتون و موم عسل تهیه می شود و می تواند سوختگی های مختلفی از جمله آفتاب سوختگی را درمان کند. این پماد از از عفونت و تاول زدن نیز جلوگیری می کند. این پماد با نام هربکس در داروخانه فروخته می شود. گیاه ابوخلسا دارای خواص ضد تورم و ضد باکتری است و زخم های جراحی، زخم های دیابتی و درد و التهاب زخم بستر را نیز درمان می کند.

پماد نیتروفورازون

پماد نیتروفورازون درمانی فوق العاده برای رفع التهابات ناشی از سوختگی و برطرف کردن آن است. این پماد بعد از پیوندهای پوستی و قبل و بعد از جراحی مورد استفاده قرار می گیرد.

تریامسینولون

این پماد سوختگی برای کنترل عوارض سوختگی مورد استفاده قرار می گیرد و مانع از خارش و التهاب می شود. پماد تریامسینولون فقط باید در نواحی خارجی بدن استفاده شود و اگر وارد بدن شد، سریعاً باید با آب سرد شسته شود.

پماد سوختگی هیدرودرم

این پماد از رویش باکتری و قارچ و عفونت بعد از سوختگی جلوگیری می کند و روند درمانی بریدگی های پوست و آسیب های ناشی از برخی عمل های زیبایی پوست مانند میکرودرم ابریشن، رادیو تراپی، پیلینگ، اپیلاسیون و الکترولیز را تسریع می کند. این پماد می تواند برخی از بیماری های پوستی مانند اگزما و آفتاب سوختگی و درماتیت را نیز درمان کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (646 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (51 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (31 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان