ساعدنیوز
ساعدنیوز

نقش چربی ها در رژیم روزانه ی غذایی چیست؟

  شنبه، 29 خرداد 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
نقش چربی ها در رژیم روزانه ی غذایی چیست؟
چربی ها یکی از غذا های مهم و اصلی روزانه افراد می باشد که نقش مهمی در تامین و حفظ سلامتی آنها دارد. لایه خارجی ضد آب که بر روی پوست بدن قرار دارد، از جنس چربی بوده که علاوه بر شادابی و استحکام پوست به حفظ رطوبت آن نیز کمک زیادی می کند.

چربی رژیم غذایی به طور معمول از شهرت بدی برخوردار است. با وجود آنچه ممکن است شنیده باشید، چربی تا زمانی که حد اعتدال در مصرف آن رعایت شود، موجب چاقی نمی شود. در حقیقت، چربی بخشی ضروری از یک رژیم غذایی متعادل است. بدن برای بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی به چربی رژیم غذایی نیاز دارد. مصرف ناکافی چربی می تواند ارائه عملکرد درست را برای بدن دشوار کرده و به بروز مشکلات سلامتی منجر شود.

انواع چربی غذایی

چربی های رژیم غذایی را به می توان به چهار دسته چربی های ترانس، چربی های اشباع، چربی های تک غیر اشباع، و چربی های چند غیر اشباع تقسیم کرد.

چربی های ترانس

چربی های ترانس که در درجه نخست در روغن های نیمه هیدروژنه وجود دارند، ناسالم ترین نوع چربی برای بدن انسان هستند. روغن های هیدروژنه اغلب برای بهبود طعم و طول عمر غذاهای فرآوری شده روی قفسه فروشگاه ها استفاده می شوند.بدن انسان به چربی های ترانس نیاز ندارد. مصرف میزان زیاد از این نوع چربی می تواند خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 را افزایش دهد.چربی های ترانس ممکن است در موارد زیر وجود داشته باشند:

  • غذاهای فرآوری شده مانند پیتزاهای منجمد، پاپ کورن های مایکروویوی، و کراکرها
  • غذاهای پخته شده مانند کیک ها، کلوچه ها و شیرینی ها
  • غذاهای سرخ شده مانند دونات ها و سیب زمینی سرخ شده
  • مارگارین و چربی های نباتی

برای آگاهی از وجود چربی های ترانس می توانید برچسب مواد تشکیل دهنده روی محصول را مطالعه کنید. اگر با نام هایی مانند روغن نیمه هیدروژنه مواجه شدید، بهتر است از خرید آن محصول پرهیز کنید.

چربی های اشباع

چربی های اشباع در بسیاری از محصولات حیوانی مانند گوشت، تخم مرغ، و لبنیات وجود دارند. این چربی ها به طور معمول در دمای اتاق جامد هستند.وزارت کشاورزی آمریکا تامین کمتر از 10 درصد کالری روزانه از چربی های اشباع را توصیه کرده است. پژوهش های جدید نشان داده اند که استفاده از چربی غیر اشباع به جای چربی اشباع با خطر کمتر بیماری قلبی مرتبط است.

چربی های تک غیر اشباع

به گفته انجمن قلب آمریکا، چربی های تک غیر اشباع می توانند به کاهش کلسترول بد (LDL) در خون انسان کمک کنند. این می تواند خطر شرایطی مانند بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.برخلاف چربی های اشباع، چربی های تک غیر اشباع در دمای اتاق مایع هستند. از جمله منابع غذایی خوب برای این نوع چربی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن کانولا، روغن کنجد و روغن گلرنگ
  • مغزدانه ها مانند بادام، بادام زمینی، گردو و بادام هندی
  • کره مغزدانه ها مانند کره بادام زمینی و کره بادام
  • آووکادو

چربی های چند غیر اشباع

بدن انسان چربی های چند غیر اشباع را تولید نمی کند و بر همین اساس باید آنها را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. این چربی ها به عنوان «چربی های ضروری» نیز شناخته می شوند. اسیدهای چرب امگا-3 نوع خاصی از چربی چند غیر اشباع است که می توانند به کاهش خطر بیماری قلبی، محافظت در برابر ضربان قلب نامنظم، و کاهش فشار خون کمک کنند.از جمله منابع غذایی خوب برای اسیدهای چرب امگا-3 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماهی های چرب مانند سالمون، خالمخالی، شاه ماهی، و ساردین

  • دانه های کتان
  • صدف چروک
  • دانه های چیا
  • گردو

برای حفظ سلامت مطلوب، بیشتر چربی هایی که مصرف می کنید باید از نوع تک و چند غیر اشباع باشند.

نقش چربی ها در رژیم روزانه و میزان اشتها چیست؟

چربی ها با دو روش باعث ایجاد احساس سیری می گردند. در روش اول، پس از ورود چربیها به معده هورمونی به نام لپتین (Leptin) از بافتهای چربی در بدن ترشح می شود که از طریق جریان خون به بخشی از مغز به نام هیپوتالاموس که میزان اشتها را کنترل می کند، رفته و به این مرکز پیام سیر شدن و توقف خوردن را می دهد. در روش دوم، از آنجا که چربیها دیرتر هضم می شوند و معده دیرتر از غذا خالی می گردد، احساس گرسنگی ناشی از خالی ماندن معده نیز دیرتر به وجود میاید. به عبارت دیگر، افرادی که چربیها را تا حد امکان از غذایشان حذف می کنند، به سرعت گرسنه می شوند و ممکن است برای جبران این گرسنگی کالری بیشتری را با مصرف کربوهیدرات ها و مواد نشاسته ای و قندها وارد بدنشان نمایند. در اینجا باید به نقش مهم تغذیه ای چربی ها در رژیم غذایی روزانه نیز اشاره کرد. ویتامین های مهم A، D، E و K در آب حل نمی شوند و محلول در چربی می باشند. اگر چربی ها از رژیم غذایی حذف شوند، بدن تقریبا از جذب این ویتامین ها محروم می گردد که می تواند باعث مشکلات جبران ناپذیری گردد. از سوی دیگر، چربی ها نقش مهمی در ساختمان دیواره سلولهای بدن و نیز ساخت هورمون هایی نظیر تستوسترون و کورتیزول دارند و کمبود آنها از این لحاظ نیز مضر خواهد بود.

برای کاهش وزن باید چربی نیز مصرف کرد! از مطالب بالا به سادگی می توان دریافت که حذف چربی ها از رژیم غذایی کاری نادرست بوده و می تواند به بدن آسیب برساند. امروزه با شناخت نقش هورمون لپتین در کنترل اشتها، اکثر متخصصان معتقدند که بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری دریافتی روزانه باید از چربی ها تامین گردد. راه حل کاهش وزن، حذف چربی ها نیست، بلکه کاهش کل کالری دریافتی با رعایت نسبت صحیح سه گروه پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها می باشد. تا زمانی که اعتدال را در مصرف چربی های مفید رعایت کنید، این مواد می توانند به برنامه و رژیم غذایی کاهش وزن شما کمک کنند. بسیاری از تولید کنندگان مواد غذایی که غذاهایی با برچسب «بدون چربی» تولید می کنند، برای جبران کمبود چربی و مزه آن از قندها استفاده می کنند که در بعضی از موارد باعث افزایش میزان کل کالری می گردد. اگر شما این ترفند تبلیغاتی را باور نمایید، به این امید که این غذاها چاق کننده نیستند، ممکن است حتی کالری بیشتری هم دریافت نمایید.

چربی های مفید و مضر کدامند؟

چربی های مفید، چربی های اشباع نشده و با منشا گیاهی هستند که در آجیل، دانه های روغنی، آووکادو و روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و کانولا یافت می شوند. ماهی و تخم مرغ غنی شده (Omega-3 Eggs)نیز حاوی چربی های مفید به خصوص امگا-۳ می باشند. توفو (Tofu) یک غذا با منشا گیاهی (Soybean) است که برای کاهش وزن بسیار مفید است و سرشار از پروتئین و روغن امگا-۳ می باشد. مصرف غذاهای حاوی چربی های مفید با القای احساس سیری در هنگام غذا خوردن، به کاهش وزن فرد در درازمدت کمک می کنند. این غذاها همچنین باعث تامین ویتامین های A، D، E و K گردیده و با تعدیل میزان کلسترول خون از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می نمایند. چربی های مضر، چربی های اشباع شده و ترانس هستند که در کره، مارگارین و چربی گوشت و مرغ یافت شده و در تهیه اکثر اسنک ها و فست فودها کاربرد دارند. این چربی ها از عوامل اصلی بروز بیماری های قلبی می باشند و مضرات مصرف آنها معمولا بیشتر از منافعشان می باشند، پس بهتر است که مصرف آنها را بسیار محدود نموده ویا حذف نمایید. برای دانستن میزان چربی های ترانس و اشباع شده به دنبال دو عبارت Trans Fats و Saturated Fats در روی برچسب Nutrition Facts بگردید.

چربی جانشین کربوهیدرات می شود

وقتی به درصد درشت مغذی های رژیم غذایی یعنی چربی، کربوهیدرات و پروتئین خود نگاهی بیندازیم، باید مجموع درصد آن ها در رژیم به 100 برسد.خوردن کمتر از یک درشت مغذی به این معنی است که باید دریافت شما از یک درشت مغذی دیگر افزایش یابد.بدون توجه به هدف (کاهش چربی، زیبایی اندام، حجیم شدن ماهیچه ها و …) شما ابتدا باید نیازهای پروتئینی خود را بررسی و برطرف کنید و سپس با تکیه بر آن، مقدار چربی و کربوهیدرات را نیز تنظیم کنید.از دیدگاه کاهش چربی، جایگزینی کربوهیدرات با افزایش چربی در رژیم شما شرایط را برای ایجاد یک محیط مطلوب در جهت کاهش وزن فراهم می کند.ترشح کمتر انسولین (که با کاهش کربوهیدرات ها اتفاق می افتد) به بدن شما اجازه می دهد که به سراغ منابع ذخیرهٔ چربی برای تأمین انرژی برود، درحالی که چربی همچنان به عنوان سوخت برای ماهیچه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کاهش اشتها با چربی سالم

فواید هورمونی و متابولیکی خوردن چربی سالم بیشمار است؛ یکی از مهم ترین تأثیرات چربی تأثیر سیرکنندگی چربی ها است.هیچ چیز بدتر از یک رژیم کم کالری نیست که تمام وقت شما را گرسنه نگه می دارد. یک مشکل بسیار بزرگ در رژیم ها همین است که شما را از خوردن غذاهایی با محتوای چربی زیاد مثل مغزها، ماهی های چرب، پنیر و آووکادو منع می کنند.اگر خاطرتان باشد، در مطلبی دیگر از مجله فیت شیپ که دلایل شایع گرسنگی را معرفی کردیم، از کمبود مصرف چربی در وعده های غذایی صحبت کرده بودیم.چربی ها باعث می شوند شما احساس سیری کنید. وقتی که چربی غذا به روده می رسد آبشاری از سیگنال ها را ایجاد می کند که شامل ترشح هورمون ها است.این هورمون ها نقش عمده ای در اشتها آوری و سیرکنندگی دارند (از این دسته هورمون ها می توان به لپتین و گرلین اشاره کرد). هر چه شما بیشتر احساس سیری کنید، کمتر تمایل دارید مخفیانه از تنقلات مختلف استفاده کنید!

چه میزان چربی در روز باید مصرف کنید؟

به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا حداکثر کل چربی مصرفی روزانه فرد اگر یک رژیم غذایی حاوی 2,000 کالری در روز را دنبال می کند برابر با 78 گرم است. البته این میزان می تواند برای هر فرد با توجه به میزان کالری مصرفی روزانه متفاوت باشد. با این وجود، آن را می توان به عنوان یک شاخص مد نظر قرار داد.

به عنوان مثال، زنان کوچک جثه که تنها به مصرف 1,500 کالری در روز نیاز دارند، ممکن است به مصرف حداکثر 58 گرم چربی نیاز داشته باشند. از سوی دیگر، ورزشکاران حرفه ای که نیازمند دریافت 3,500 کالری در روز هستند می توانند تا 135 گرم چربی نیز مصرف کنند.

افزون بر این، نباید بیش از 10 درصد کالری های روزانه شما به چربی اشباع اختصاص داده شود. پس اگر روزانه حدود 2,000 کالری مصرف می کنید، باید مصرف چربی اشباع را حداکثر به 22 گرم محدود کنید. این در شرایطی است که انجمن قلب آمریکا مصرف نیمی از این مقدار و حدود 13 گرم را برای ارتقا سلامت قلب پیشنهاد کرده است.

از مصرف چربی های ترانس باید به طور کامل پرهیز کرد. این نوع چربی به طور معمول در غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده وجود دارد. برای اطمینان از این که محصولی که می خرید فاقد چربی های ترانس است، می توانید برچسب مواد تشکیل دهنده محصول را در پی مواردی مانند چربی های هیدروژنه یا نیمه هیدروژنه بررسی کنید.

عوارض جانبی بلند مدت بالقوه مصرف بیش از حد چربی چه هستند؟

مصرف بیش از حد از یک نوع غذا می تواند شما را از دریافت مواد مغذی دیگر باز دارد. پس اگر زیاد غذاهای سرشار از چربی مانند گوشت، برخی انواع ماهی و حتی مغزدانه ها را به جای یک رژیم غذایی متعادل حاوی مواد غذایی مختلف مانند سبزیجات، میوه ها، و غلات کامل مصرف کنید، ممکن است با کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی مواجه شوید.

یک مورد کلیدی دیگر تغییر بیوشیمی ذاتی بدن است. اگر به طور منظم غذاهای سرشار از کالری یا غذاهای سرشار از چربی را مصرف کنید، افزایش وزن خود را تجربه خواهید کرد و این می تواند شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به مقاومت در برابر انسولین قرار دهد. این می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت نوع 2، بیماری کبد چرب و پرفشاری خون را افزایش دهد.

همچنین، مصرف بیش از حد چربی می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. مطالعات نشان داده اند که ارتباطی بین مصرف چربی زیاد و نرخ های بالاتر ابتلا به سرطان وجود دارد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (70 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (63 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (27 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (21 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (17 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تیپ خاص و جذاب رضا عطاران، رامین سریال متهم گریخت بعد از دو دهه، مُد روز شد!+عکس نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری نگاهی به جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس نگاهی به خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر منحصر به فردش/ چه متن معنادار و زیبایی روی مزارش نوشتن+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت جالب و خنده دار شهرداری تهران برای تبریک روز دانشجو/ این بنر بامزه پربازدید شد+عکس شوخی بامزه رهبر انقلاب با درخواست های متعدد یک دانشجو برای گرفتن هدیه: دَبه در نیار...+ویدیو خطرات پروتز پستان ابراز علاقه خنده دار حامد آهنگی به نعیمه نظام دوست در خیابان: باید عروس ننم بشی+ویدیو شباهت بی حد و اندازه جواد عزتی به پدر و برادر جوانش/ چه خانواده اصیل و صمیمی+عکس نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس اولین ویدیو از دختر گمشده گلستانی بعد از نجات معجزه آسا/ تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان+ویدیو لحظه احساسی بوسه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+عکس بازی یکتا ناصر مقابل منوچهر هادی در فیلم مشترکشان قبل از طلاق +عکس/عجیب ترین تقابل عشق و نفرت... نگاهی به خونه زندگی لوکس و ایرانی پسند علیرضا نیکبخت واحدی با رونمایی از بریز و بپاش های همسرش برای تولدش+ویدیو/ چه مبلایی، چه دکوراسیونی😍 فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار پدر ایرانی در هدایت باد کولر بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ انیشتین ثانی برازنده توست هموطن😂😂 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ منطقه محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم بعد از طلاق؛ این بار در قامت همکار و نه زن و شوهر! +عکس/ جوری نشستن که همدیگرو نبینن
تیتر امروز   
نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک کارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...