ساعدنیوز
ساعدنیوز

نحوه عضویت در نظام مهندسی ساختمان

  دوشنبه، 15 مرداد 1397 ID  کد خبر 10911
نحوه عضویت در نظام مهندسی ساختمان
ساعد نیوز: نحوه ثبت نام در نظام مهندسی ساختمان به چه صورت است؟

نحوه عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان

گروه نظام مهندسی- تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارند می توانند به عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها در بیایند.

منظور از اشخاص حقیقی و حقوقی چیست؟

گفتنی است اشخاص حقیقی باید در یکی از رشته های هفت گانه که شامل معماری ، عمران، تاسیسات مکانیکی، ترافیک، شهرسازی، تاسیسات برقی و یا نقشه برداری فارغ التحصیل شده باشند.

آیا یک مهندس می تواند به طور هم زمان به عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان دیگر نیز در بیاید؟

از سال ۱۳۹۳ روند ثبت نام مهندسان به صورت الکترونیکی شد بدین معنا که دیگر مهندسان حوزه ساخت و ساز نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام در سازمان نظام مهندسی ساختمان نداشتند.

نحوه ثبت نام الکترونیکی مهندسان حقیقی

فرد می تواند اطلاعات مربوط به خود را در لینک عضویت الکترونیکی اشخاص حقیقی سازمان نظام مهندسی ساختمان وارد کند و سپس در تاریخ معین اصل مدارک و فیش بانکی واریزی را به مسوول عضویت دهد تا پس از بررسی مدارک مسوول ذی ربط کارت عضویت را به مهندس متقاضی تحویل دهد.

باید توجه داشت که در ثبت نام الکترونیکی زمان مشخصی برای تحویل مدارک به سازمان نظام مهندسی ساختمان تعیین می شود که در صورت عدم مراجعه در زمان مقرر فرد باید تمام مراحل ثبت نام الکترونیکی دوباره انجام دهد.

نحوه ثبت نام اشخاص حقوقی

اشخاص حقوقی  شامل شرکت ها و موسساتی می شوند که به صورت مجموعه ای از مهندسان اقدام به فعالیت در حوزه  ساخت و ساز می نمایند.

اشخاص حقوقی به چه طریقی می توانند کارت عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان را دریافت کنند؟

آنچه مسلم است اشخاص حقوقی می توانند برای عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان به دو صورت حضوری و یا اینترنتی اقدام نمایند.

بدیهی ثبت نام اینترنتی به دلیل سرعت بالا در روند انجام امور بسیار توصیه می شود، بدین معنا که می توانند با ورود به لینک ثبت نام الکترونیکی که بر روی سایت نظام مهندسی ساختمان استان ها قرار دارد اقدام نمایند و پس از تکمیل فرم درخواستی اقدام به واریز فیش بانکی نمایند و در زمان مقرر برای تسلیم اصل مدارک به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مراجعه نمایند.

ثبت نام حضوری

برای انجام ثبت عضویت از طریق روش حضوری نماینده شرکت باید در ابتدا  فرم های عضویت حقوقی را از طریق لینک  عضویت حقوقی در وب سایت سازمان دریافت نماید.

سپس بعد از چاپ و تکمیل فرم ها آنها را همراه با اصل مدارک مورد لزوم عضویت حقوقی به سازمان تحویل دهد. مسئول دفتر تاریخی را برای پاسخ گویی و مراجعه بعدی نماینده شرکت تعیین می کند.

باید توجه داشت ثبت نام به روش حضوری می تواند موجب اتلاف وقت و یا مراجعات پی در می نمایندگان شرکت شود.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید

مدارک لازم جهت عضویت در نظام مهندسی ساختمان

پذیرش عضو جدید

عضو حقیقی:

مدارک لازم جهت عضویت:
۱-تکمیل کاربرگ درخواست عضویت در سازمان نظام مهندسی استان تهران(کاربرگ شماره ۲- اشخاص حقیقی)
۲-اصل و تصویر شناسنامه(چنانچه محل تولد ذکر شده در شناسنامه،استان تهران نباشد،ارائه مدرک،دال بر سکونت در استان تهرانحداقل به مدت شش ماه قبل از تاریخ تقاضای عضویت الزامی است.
مدارک قابل قبول جهت احراز سکونت در استان تهران عبارتند از:
( اجاره نامه رسمی محل سکونت )(سند مالکیت محل سکونت بنام خود،پدر،مادر و یا همسر+ آخرین قبض تلفن به نام صاحب سند)
۳-اصل و تصویر کارت ملّی
۴-اصل و تصویر مدارک تحصیلی معتبر (برابر با اصل شده مراجع قضایی)
دو قطعه عکس ۶x4 رنگی با زمینه روشن.( پشت نویسی شده ،بدون عینک، کلاه و کراوات و برای خانمها با مقنعه)که از تاریخ گرفتن عکس بیش از ۶ ماه نگذشته باشد.
۶-اصل و تصویر فیش واریزی به مبلغ ۰۰۰/۶۶۰ریال به یکی از شماره حسابهای نام برده شده در زیر (۰۰۰/۳۶۰ریال بابت ورودیه و ۰۰۰/۳۰۰ریال بابت حق عضویت)
حساب جاری شماره ۱۰۲۹۱۵ نزد موسسه مالی و اعتباری توسعه(۱-شعبه سعادت آباد.۲-باجه مستقر در سازمان،طبقه۳ )
حساب جـاری شـماره ۰۱۰۷۲۹۷۳۳۴۰۰۰نـزد بانـک ملی.(۱-قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی ۲-باجه مستقر در طبقه همکف سازمان)
مدارک اختصاصی مورد نیاز جهت انتقال عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان از سایر استانها به استان تهران
۱-تصویر پروانه اشتغال به کار مهندسی در صورت داشتن
۲-اصل نامه انتقالی از استان قبلی شامل:(تسویه حساب ،ظرفیت اشتغال استفاده شده در موقع انتقال،عدم محکومیت شورای انتظامی و آخرین وضعیت مالیاتی)

توجه: کلیه تصاویر ذکر شده فوق الزاماً می‌بایست در قطع A4 ارائه گردد.

عضو حقوقی:

مدارک لازم جهت عضویت:
۱-تکمیل کاربرگ اطلاعات و درخواست عضویت اشخاص حقوقی (کاربرگ شماره ۱- اشخاص حقوقی)
۲-اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملّی مدیر عامل
۳-اصل و تصویر کلیه صفحات اساسنامه شرکت یا تشکیلات سازمانی مصوب شرکت دولتی و وابسته به دولت، مؤسسه و نهاد عمومی غیر دولتی که اقدام به تأسیس واحد های سازمانی فنی خاص نموده است. با ارسال مستندات تصویب در مرجع صلاحیت دار مربوطه
۴-اصل و تصویر آگهی تأسیس شرکت مندرج در روزنامه رسمی کشور
۵-اصل و تصویر آگهی آخرین تغییرات شرکت مندرج در روزنامه رسمی کشور
۶-تکمیل کاربرگ سوابق کاری شرکت/مؤسسه (کاربرگ شماره ۹- اشخاص حقوقی) “در صورت داشتن سوابق کاری”
۷- اصل و تصویر فیش واریزی به مبلغ۰۰۰/۲۰۰/۱۳ ریال به یکی از شماره حسابهای نام برده شده در کادر زیر (۰۰۰/۲۰۰/۷ ریال بابت ورودیه و ۰۰۰/۰۰۰/۶ریال بابت حق عضویت سالانه)
از آنجا که مبلغ ورودیه و حق عضویت سالانه پرداختی به هیچ وجه قابل استرداد نمی باشد، لذا قبل از واریز آن، حتماً از شرایط و ضوابط عضویت اطلاع کامل بدست آورید.
حساب جاری شماره ۱۰۲۹۱۵ نزد موسسه مالی و اعتباری توسعه(۱- شعبه سعادت آباد.۲- باجه مستقر در سازمان)
حساب جـاری سـپهر به شـماره ۰۱۰۱۲۲۹۲۱۰۰۰۰ نـزد بانـک صادرات شعبه شهرک قدس کد۲۷۵۷ بنام سـازمان نـظام مهندسـی ساختمان استان تهران.(قابل پرداخت در کلیه شعب بانک صادرات)
توجه: کلیه تصاویر ذکر شده فوق الزاماً می‌بایست در قطع A4 ارائه گردد.

پروانه اشتغال به کار

عضو حقیقی:

مدارک لازم جهت صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی (برای اولین بار)
۱-تکمیل کاربرگ درخواست صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی(کاربرگ شماره ۴- اشخاص حقیقی)
۲-رائه گواهی عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و همچنین گواهیسابقه کار متقاضی موضوع ماده ۶ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از سازمان نظام مهندسی‌ساختمان‌استان تهران.کارشناسی: ۳ سال، کارشناسی ارشد: ۲سال، دکتری: ۱ سال
۳-ارائه شماره سریال قبولی در آزمون حرفه ای مهندسان از پایگاه اطلاع رسانی وزارت مسکن به نشانی www.maskan-sakhteman.ir
۴-اصل و تصویر مدارک تحصیلی معتبر.
برای فارغ التحصیلان خارج از کشور ارائه اصل ارزشنامه تحصیلی الزامی است.
برای فارغ التحصیلان داخـل کـشور در صورتیکه اعتبار گواهینامه موقت به پایـان رسیده باشد، می‌بایست اصـل گواهینـامه پایـان تحصیـلات یا دانشنامه تحصیلی ارائه گردد.
دارندگان مدارک تحصـیلی کارشناسی ارشد ناپیوستـه و بالاتر می باید مدارک مربوط به کـارشنــاسی و یا کاردانی خود را نیز جــهت احتساب سابقه و تعیین کد رشته ارائه نمایند.
کسانیکه دارای تعهد خدمت میباشند، در صورت اخذ نـامه از صندوق رفاه دانشجویان(واقع در‌خیابان شهیدبهشتی، خیابان پـاکستان کوچه دوم) می توانند گواهینامه موقت را ارائه نمایند.
۵-اصل و تصویر شناسنامه.
۶-اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (برای متولدین ذکور که سن آنها با احتساب روز و ماه کمتر از ۵۰ سال تمام باشد).
تبصره:(با استثنای اعضای رسمی یا پیمانی هیأت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد تأیید وزارت علوم،تحقیقات و فناوری با ارائه معرفینامه مستند از این بند مستثنی می باشند).
۷-دو قطعه عکس ۶x4 رنگی با زمینه روشن.( پشت نویسی شده ،بدون عینک، کلاه و کراوات و برای خانمها با مقنعه)که از تاریخ گرفتن عکس بیش از ۶ ماه نگذشته باشد.
۸-_ اصل و تصویر رسید بانکی ( واریز شده به حساب شماره ۲۱۷۳۶۳۱۳۵۸۰۰۱بـانک ملی ایران بنام تمـرکز وجـوه حاصـل از فـروش سایـر خدمات به مبلـغ ۰۰۰/۶۰ ریال قابـل پرداخت درکلیه شعب بانک ملی ایران ، یا باجه موسسه مالی و اعتباری توسعه مستقر در سازمان)
۹-پاکت پستی و« آگهی تحویل مرسولات پیشتاز» (تکمیل شده توسط شخص متقاضی ، قابل تهیه از واحد نشریات مستقر در طبقه همکف سازمان)
توجه: کلیه تصاویر ذکر شده فوق الزاماً می‌بایست در قطع A4 ارائه گردد.

مدارک لازم جهت تمدید،تعویض،ارتقای پایه پروانه اشتغال به کارمهندسی:

۱-مدارک عمومی
تکمیل کاربرگ درخواست تمدید،تعویض،ارتقای پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی ( کاربرگ شماره ۷- اشخاص حقیقی )
دو قطعه عکس ۶x4 رنگی با زمینه روشن.( پشت نویسی شده ،بدون عینک، کلاه و کراوات و برای خانمها با مقنعه)که از تاریخ گرفتن عکس بیش از ۶ ماه نگذشته باشد.
اصل پروانه اشتغال به کار مهندسی قبلی
نامه تسویه حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران
اصل و تصویر رسید بانکی ( واریز شده به حساب شماره ۲۱۷۳۶۳۱۳۵۸۰۰۱بـانک ملی ایران بنام تمـرکز وجـوه حاصـل از فـروش سایـر خدمات به مبلـغ ۰۰۰/۶۰ ریال قابـل پرداخت درکلیه شعب بانک ملی ایران ، یا باجه موسسه مالی و اعتباری توسعه مستقر در سازمان)
پاکت پستی و« آگهی تحویل مرسولات پیشتاز» (تکمیل شده توسط شخص متقاضی و قابل تهیه از واحد نشریات مستقر در طبقه همکف)
۲-مدارک اختصاصی جهت تمدید پروانه اشتغال به کار
نامه مفاصا حساب مالیاتی‌از حوزه‌ مربوط به ‌نشانی ‌درج‌شده در پشت ‌پروانه اشتغال به‌کار(با اخذ معرفی‌نامه‌از ‌سازمان‌نظام‌مهندسی‌ساختمان‌استان‌تهران)
گواهی قبولی در آزمون آشنایی با فرآیند جوشکاری و بازرسیجوش(صرفاً جهت تمدید صلاحیت نظارت رشته عمران).
۳-مدارک اختصاصی جهت ارتقای پایه
ارائه سابقه کارمورد نیاز ،طبق ماده ۶ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان.
ارائه گواهینامه پایان دوره های آموزشی مصوب (۴ دوره آموزشی جهت ارتقاء از پایه ۳ به پایه۲ و ۵ دوره آموزشی جهت ارتقاء از پـایه ۲ به پایه ۱) طبق جدول ابلاغ شده توسط وزارت مسکن و شهرسازی.
چنانچه متقاضی بصورت همزمان خواستار ارتقای پایه و تمدید پروانه اشتغال به کار مهندسی به مدت ۳ سال باشد ارائه نامه مفاصا حساب مالیاتی الزامیست
۴-مدارک اختصاصی جهت اضافه نمودن صلاحیت جدید در پروانه اشتغال به کار
جهت اضافه نمودن صلاحیت مجـری برای رشـته‌های معماری، عمران(پـایـه ۳)، تـاسیسات مکانیکی، تاسیسات ‌برقی و نقشه برداری در پـروانه اشتغال به کار مهندسی، ارائه یکسال سابقه کار در امر اجرای ساختمان در رشته مورد تقاضا ضروری است.
جهت اضـافه نمودن صـلاحیت بازرسی لوله کشی گاز برای رشـته مـکانیک ،‌ ارائه گواهینامه آزمون دوره آموزشی ( مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان و گواهی انجام دوره کارآموزی) ضروری است.
۵- مدارک مورد نیاز جهت صدور پروانه اشتغال به کار شخص حقوقی (طراحی-نظارت)
کاربرگ اعلام اطلاعات جهت صدور پروانه اشتغال به کار شخص حقوقی طراحی-نظارت

توجه: کلیه تصاویر ذکر شده فوق الزاماً می‌بایست در قطع A4 ارائه گردد.

دفاتر مهندسی طراحی:

مدارک لازم جهت صدور مجوز فعالیت دفاتر مهندسی طراحی ساختمان
۱-ارایه درخواست صدور مجوز فعالیت دفتر مهندسی طراحی ساختمان (کاربرگ شماره ۳- دفاتر مهندسی طراحی ساختمان)
۲-ارائه مشارکت نامه رسمی ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی و مدارک مؤید مربوط به تأسیس دفتر با مسئولیت مشترک کلیه شرکاء، مطابق (کاربرگ شماره ۴ – دفاتر مهندسی طراحی ساختمان)”درصورتیکه دفتر تک نفره باشد این بند حذف می شود”
۳-تکمیل کاربرگ معرفی‌ مسئول ‌دفتر‌ و تعهدنامه ‌شرکاء، درخصوص انجام‌ وظایف، ضوابط و مقرراتی که مربوط به فعالیت دفتر مهندسی است. (کاربرگ شماره ۵ – دفاتر مهندسی طراحی ساختمان)
۴-تکمیل کاربرگ شرح وظایف مسئول دفتر (کاربرگ شماره ۶- دفاتر مهندسی طراحی ساختمان)
۵-تکمیل کاربرگ تعهدنامه ‌شرکای دفتر در خصوص وظایف آنها (کاربرگ شماره ۷- دفاتر مهندسی طراحی ساختمان)
۶-تکمیل کاربرگ خود اظهاری مسئول دفتر در خصوص مشخصات محل، تجهیزات و امکانات دفتر مهندسی (کاربرگ شماره ۸- دفاتر مهندسی طراحی ساختمان)
یک نسخه  نظام نامه داخلی دفتر که به تصویب کلیه شرکای دفتر مهندسی رسیده است.
۸-داشتن عضویت معتبر کلیه شرکای دفتر مهندسی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و تسویه حساب با سازمان (ملاک تسویه حساب، اطلاعات موجود در پرونده الکترونیکی اشخاص حقیقی در واحد عضویت و صدور پروانه اشتغال بکار مهندسی می باشد).
۹-اصل و تصویر پروانه اشتغال به کار مهندسی معتبر همه شرکاء.
۱۰-تصویر صفحه اول شناسنامه مسئول دفتر.
۱۱-دو قطعه عکس ۶x4 رنگی مسئول دفتر با زمینه روشن.( پشت نویسی شده ،بدون عینک، کلاه و کراوات و برای خانمها با مقنعه)که از تاریخ گرفتن عکس بیش از ۶ ماه نگذشته باشد.
۱۲-اصل و تصویر رسید بانکی ( واریز شده به حساب شماره ۲۱۷۳۶۳۱۳۵۸۰۰۱بـانک ملی ایران بنام تمـرکز وجـوه حاصـل از فـروش سایـر خدمات به مبلـغ ۰۰۰/۳۰۰ ریال، قابـل پرداخت درکلیه شعب بانک ملی ایران، یا باجه موسسه مالی و اعتباری توسعه مستقر در سازمان)
۱۳-رسمی مربوط به محل دفتر مهندسی که در آن نشانی محل دفتر قید گردیده باشد.
۱۴- مدارک لازم جهت تمدید مجوز فعالیت یا تغییرات دفاتر مهندسی طراحی ساختمان کاربرگ شماره ۲

توجه: کلیه تصاویر ذکر شده فوق الزاماً می‌بایست در قطع A4 ارائه گردد. آدرس درج شده در ظهر پروانه اشتغال به کار اشخاص حقیقی می بایست مطابق با حوزه آدرس مندرج در ظهر مجوز دفتر مهندسی باشد.

اشخاص حقوقی:

طراحی و نظارت:
مدارک مورد نیاز جهت صدور پروانه اشتغال به کار شخص حقوقی
۱-تکمیل کاربرگ اعلام اطلاعات جهت صدور پروانه اشتغال به کار شخص حقوقی (کاربرگ شماره۲- اشخاص حقوقی)
۲-تکمیل کاربرگ درخواست صدور پروانه اشتغال به کار شخص حقوقی طراحی- نظارت (کاربرگ شماره ۳- اشخاص حقوقی)
۳-گواهی عضویت معتبر شخص حقوقی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران
۴-اصل و تصویر کلیه صفحات اساسنامه شرکت یا تشکیلات سازمانی مصوب شرکت دولتی و وابسته به دولت، مؤسسه و نهاد عمومی غیر دولتی که اقدام به تأسیس واحد های سازمانی فنی خاص نموده است. با ارسال مستندات تصویب در مرجع صلاحیت دار مربوطه
۵-اصل و تصویر آگهی تأسیس شرکت مندرج در روزنامه رسمی کشور
۶-اصل و تصویر آگهی آخرین تغییرات شرکت مندرج در روزنامه رسمی کشور
۷-اصل و تصویر پروانه اشتغال به کار معتبر مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره و کلیه شاغلان مورد نظر اعم از تمام وقت و پاره وقت
توجه : باتوجه به بند ۹ ماده ۳ فصل اول پیوست مبحث دوم مقررات ملی ساختمان اشخاص حقوقی موظفند قبل از اتمام مدت اعتبار پروانه اشتغال اشخاص حقیقی شاغل در شخص حقوقی نسبت به تمدید و یا ارتقای پایه پروانه اشخاص حقیقی اقدام نمایند. وصول درخواست این موارد به سازمان نظام مهندسی استان تهران، نباید کمتر از ۱۰ روز به پایان مدت اعتبار پروانه باشد.
۸-تکمیل فرم خوداظهاری مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره و کلیه شاغلان در شرکت “برای هریک بصورت جداگانه” و درج وضعیت تمام وقت و پاره وقت بودن آنها و تائید آن توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران (کاربرگ شماره ۴- اشخاص حقوقی)
۹-اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملّی مدیر عامل
۱۰-دو قطعه عکس ۶x4 رنگی مدیر عامل/ مسئول واحد فنی با زمینه روشن.( پشت نویسی شده ،بدون عینک، کلاه و کراوات و برای خانمها با مقنعه)که از تاریخ گرفتن عکس بیش از ۶ ماه نگذشته باشد.
۱۱-اصل و تصویر رسید بانکی ( واریز شده به حساب شماره ۲۱۷۳۶۳۱۳۵۸۰۰۱ بـانک ملی ایران بنام تمـرکز وجـوه حاصـل از فـروش سایـر خدمات به مبلـغ ۰۰۰/۳۰۰ ریال قابـل پرداخت درکلیه شعب بانک ملی ایران ، یا باجه موسسه مالی و اعتباری توسعه مستقر در سازمان)
۱۲-تکمیل کاربرگ اعلام مشخصات محل، تجهیزات و امکانات شرکت / مؤسسه (کاربرگ شماره ۵- اشخاص حقوقی)
۱۳-اصل و تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه محل شرکت / مؤسسه به نام یکی از اعضای هیأت مدیره شرکت / مؤسسه
۱۴-گواهی تأیید صلاحیت در رشته/ رشته های مورد درخواست از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری “صرفاً جهت متقاضیان موضوع تبصره ۴ ماده ۱۱ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان”
توجه: کلیه تصاویر ذکر شده فوق الزاماً می‌بایست در قطع A4 ارائه گردد.

مدارک مورد نیاز جهت صدور احراز صلاحیت سازنده حقوقی

۱_ کاربرگ شماره۱-درخواست احرازصلاحیت

۲_ کاربرگ شماره۲-مشخصات متقاضی احرازصلاحیت

۳_ کاربرگ شماره۳-امتیازبندی پایه پروانه اشتغال اعضای حقیقی شاغل امتیازآور

۴- کاربرگ شماره۴-ارزیابی توان مالی،امکانات وتجهیزات

۵- کاربرگ شماره۵-ارزیابی سوابق حرفه ای – تعهدات مهندس ناظر

۶- کاربرگ شماره۶-ارزیابی مطلوبیت کارهای اجرا شده

۷-تکمیل فرم خوداظهاری مدیرعامل واعضای هیأت مدیره وکلیه شاغلان درشخص حقوقی “برای هریک بصورت جداگانه”ودرج وضعیت تمام وقت وپاره وقت بودن آنهاوتاییدآن توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

۸- اصل و تصویر پروانه اشتغال به کار معتبر مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره و کلیه شاغلان مورد نظر اعم از تمام وقت و پاره وقت

توجه : باتوجه به بند ۹ ماده ۳  فصل اول پیوست مبحث دوم مقررات ملی ساختمان اشخاص حقوقی موظفند قبل از اتمام مدت اعتبار پروانه اشتغال اشخاص حقیقی شاغل در شخص حقوقی نسبت به تمدید و یا ارتقای پایه پروانه اشخاص حقیقی اقدام نمایند. وصول درخواست این موارد به سازمان نظام مهندسی استان تهران، نباید کمتر از ۳۰ روز به پایان مدت اعتبار پروانه باشد.

۹_ گواهی عضویت حقوقی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

۱۰_ دو قطعه عکس ۴x6 رنگی مدیر عامل/ با زمینه روشن.( پشت نویسی شده ،بدون عینک، کلاه و کراوات و برای خانمها با مقنعه) که از تاریخ گرفتن عکس بیش از ۶ ماه نگذشته باشد

۱۱_ اصل و تصویر رسید بانکی ( واریز شده به حساب شماره ۲۱۷۳۶۳۱۳۵۸۰۰۱ بـانک ملی ایران بنام تمـرکز وجـوه حاصـل از فـروش سایـر خدمات به مبلـغ ۰۰۰/۳۰۰ ریال قابـل پرداخت درکلیه شعب بانک ملی ایران ،  یا باجه موسسه مالی و اعتباری توسعه مستقر در سازمان)

۱۲_ اصل و تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه محل شخص حقوقی به نام یکی از اعضای هیأت مدیره یا شرکت

۱۳_ تکمیل تعهدنامه های مربوطه درسربرگ شخص حقوقی

 توجه: کلیه تصاویر ذکر شده فوق الزاماً می‌بایست در قطع A4 ارائه گردد.

اسناد ارائه شده می بایست توسط کارشناس رسمی دادگستری یا کارشناس ماده سازمان۲۷ ارزشیابی گردد.

تمامی صفحات مدارک و اسناد ارائه شده می بایست به تأیید مجتمع قضایی رسیده و صحت آن تایید شود.

همراه داشتن مهر شرکت جهت انجام کلیه مراحل اداری در سازمان نظام مهندسی استان تهران الزامی می‌باشد.

ساعت اخذ مدارک: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۴ می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت صدور احراز صلاحیت سازنده حقیقی

۱_ کاربرگ شماره۱-درخواست احرازصلاحیت

۲_ کاربرگ شماره۲-مشخصات متقاضی احرازصلاحیت

۳_ کاربرگ شماره۳-امتیازبندی پایه پروانه اشتغال

۴- کاربرگ شماره۴-ارزیابی توان مالی،امکانات وتجهیزات

۵- کاربرگ شماره۵-ارزیابی سوابق حرفه ای – تعهدات مهندس ناظر

۶- کاربرگ شماره۶-ارزیابی مطلوبیت کارهای اجرا شده

۷- اصل و تصویر پروانه اشتغال به کار معتبر

۸_ دو قطعه عکس ۴x6 رنگی / با زمینه روشن.( پشت نویسی شده ،بدون عینک، کلاه و کراوات و برای خانمها با مقنعه) که از تاریخ گرفتن عکس بیش از ۶ ماه نگذشته باشد

۹_ اصل و تصویر رسید بانکی ( واریز شده به حساب شماره ۲۱۷۳۶۳۱۳۵۸۰۰۱ بـانک ملی ایران بنام تمـرکز وجـوه حاصـل از فـروش سایـر خدمات به مبلـغ ۰۰۰/۳۰۰ ریال قابـل پرداخت درکلیه شعب بانک ملی ایران ،  یا باجه موسسه مالی و اعتباری توسعه مستقر در سازمان)

۱۰_ اصل و تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه محل به نام سازنده

 توجه: کلیه تصاویر ذکر شده فوق الزاماً می‌بایست در قطع A4 ارائه گردد.

اسناد ارائه شده می بایست توسط کارشناس رسمی دادگستری یا کارشناس ماده سازمان۲۷ ارزشیابی گردد.

تمامی صفحات مدارک و اسناد ارائه شده می بایست به تأیید مجتمع قضایی رسیده و صحت آن تایید شود.

همراه داشتن مهر جهت انجام کلیه مراحل اداری در سازمان نظام مهندسی استان تهران الزامی می‌باشد.

ساعت اخذ مدارک: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۴ می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت صدور سازنده حقوقی دارای رتبه بندی ازمعاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری(پیمانکاران)

۱_ کاربرگ شماره۱-درخواست احرازصلاحیت

۲_ کاربرگ شماره۲-مشخصات متقاضی احرازصلاحیت

۳_ گواهی عضویت حقوقی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

۴- دو قطعه عکس ۴x6 رنگی مدیر عامل/ با زمینه روشن.( پشت نویسی شده ،بدون عینک، کلاه و کراوات و برای خانمها با مقنعه) که از تاریخ گرفتن عکس بیش از ۶ ماه نگذشته باشد

۵- اصل و تصویر رسید بانکی ( واریز شده به حساب شماره ۲۱۷۳۶۳۱۳۵۸۰۰۱ بـانک ملی ایران بنام تمـرکز وجـوه حاصـل از فـروش سایـر خدمات به مبلـغ ۰۰۰/۳۰۰ ریال قابـل پرداخت درکلیه شعب بانک ملی ایران ،  یا باجه موسسه مالی و اعتباری توسعه مستقر در سازمان)

۶- گواهی تاًیید صلاحیت از معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی ریاست جمهوری

۷_ اصل و تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه محل شخص حقوقی به نام یکی از اعضای هیأت مدیره یا شرکت

۸_معرفی نامه ازتشکل مربوطه درخصوص اعلام ظرفیت ریالی باقیمانده و تبدیل آن به مترمربع برمبنای خوداظهاری متقاضی

۹- اصل و تصویر پروانه اشتغال به کار معتبر مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره

۱۰- تعهد نامه اشخاص حقوقی دارای رتبه بندی

توجه : باتوجه به بند ۹ ماده ۳  فصل اول پیوست مبحث دوم مقررات ملی ساختمان اشخاص حقوقی موظفند قبل از اتمام مدت اعتبار پروانه اشتغال اشخاص حقیقی شاغل در شخص حقوقی نسبت به تمدید و یا ارتقای پایه پروانه اشخاص حقیقی اقدام نمایند. وصول درخواست این موارد به سازمان نظام مهندسی استان تهران، نباید کمتر از ۳۰روز به پایان مدت اعتبار پروانه باشد.

توجه: کلیه تصاویر ذکر شده فوق الزاماً می‌بایست در قطع A4 ارائه گردد.

همراه داشتن مهر شرکت جهت انجام کلیه مراحل اداری در سازمان نظام مهندسی استان تهران الزامی می‌باشد.

ساعت اخذ مدارک: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۴ می باشد

 شرایط عضویت در سازمان نظام مهندسی

1-1-مدارک لازم جهت عضویت در سازمان نظام مهندسی :
۱- تکمیل کاربرگ درخواست عضویت در سازمان نظام مهندسی
۲- اصل و تصویر شناسنامه
۳- اصل و تصویر کارت ملّی
۴- اصل و تصویر مدارک تحصیلی معتبر
۵- دو قطعه عکس ۴x6 رنگی با زمینه روشن
۶- اصل و تصویر فیش واریزی۲٫ شرایط دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی
دریافت پروانه اشتغال بکار نیازمند موفقیت در آزمون ورود به حرفه مهندسی و ارائه مدارک زیر در صورت موفقیت در آزمون می باشد. خاطر نشان میگردد جهت ثبت نام در آزمون، عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان ضروری می باشد.

۲-۱- انواع آزمون ورود به حرفه نظام مهندسی
آزمونهای ورود به حرفه مهندسان جهت اخذ پروانه اشتغال به کار در هفت رشته مهندسی به شرح زیر برگزار میگردد:
-معماری (چهار بخش عمومی تستی، تخصصی تستی، ترسیمی و طراحی)
-شهرسازی
-عمران ( در دو بخش نظارت و محاسبات)
-مکانیک
-برق
-نقشه‌برداری
-ترافیک

جهت شرکت در آزمون حرفه‌ای مهندسان (پایه سه) و اخذ پروانه پایه ۲ و ۱، حداقل سوابق کار حرفه‌ای لازم پس از اخذ اولین مدرک مهندسی به شرح جدول زیر می‌باشد:

آزمون حرفه‌ای

ردیف

مقطع تحصیلی

پایه سه

پایه دو

پایه یک

مهندسان

۱

کارشناسی

۳سال

۷سال

۱۲سال

۲

  کارشناسی ارشد

۲سال

۶سال

۱۱سال

۳

دکتری

۱سال

۵سال

۱۰سال

2-۲- مواد آزمون ورود به حرفه مهندسان

رشته معماری
• قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌نامه‌های اجرایی آن
• مبحث دوم (آئین نامه ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و شیوه‌نامه آن)
• مبحث سوم (حفاظت ساختمانها در مقابل حریق)
• مبحث چهارم ( الزامات عمومی ساختمان)
• مبحث پنجم ( مصالح و فراورده‌های ساختمانی)
• مبحث هشتم (طرح و اجرای ساختمانهای با مصالح بنایی)
• مبحث نهم (طرح و اجرای ساختمانهای بتن‌آرمه) – فصول اول تا نهم
• مبحث دوازدهم ( ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا )
• مبحث پانزدهم (آسانسور ها و پله های برقی )
• مبحث هجدهم ( عایق‌بندی و تنظیم صدا)
• مبحث نوزدهم (صرفه‌جوئی در مصرف انرژی)
• مبحث بیستم (علائم و تابلوها)
• راهنمای صرفه جویی در مصرف انرژی
• راهنمای جوش واتصالات جوشی درساختمانهای فولادی ( بخش‌های نظارت و اجرا )
• مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری
• مسائل مکانیکی و برقی در ساختمان
• طرح معماری
• جزئیات ساختمان (ترسیمی)
• روشها و مسائل اجرایی

رشته عمران ( محاسبات )
• اصول و مبانی بارگذاری ساختمان و مبحث ششم
• اصول و مبانی تحلیل سازه‌ها
• اصول و مبانی مکانیک خاک و مهندسی پی و مبحث هفتم
• اصول و مبانی طراحی و اجرای ساختمانها با مصالح بنایی و مبحث هشتم
• اصول و مبانی طراحی و اجرای ساختمانهای بتنی و مبحث نهم
• اصول و مبانی طراحی و اجرای ساختمانهای فولادی و مبحث دهم

رشته عمران ( نظارت )
• قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان
• مبحث دوم ( نظامات اداری)
• مبحث پنجم (مصالح و فرآورده‌های ساختمانی)
• مبحث ششم (بارهای وارد بر ساختمان)
• مبحث هفتم (پی و پی‌سازی)
• مبحث هشتم (طرح و اجرای ساختمانهای با مصالح بنایی)
• مبحث نهم (طرح و اجرای ساختمانهای بتن آرمه) مصوب ۱۳۸۸و تکنولوژی بتن
• مبحث دهم (طرح و اجرای ساختمانهای فولادی)
• مبحث یازدهم (اجرای صنعتی ساختمانها)
• مبحث دوازدهم (ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا)
• راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمانهای فولادی ( بخش‌های نظارت و اجرا )
• راهنمای قالب‌بندی ساختمانهای بتن‌آرمه
• تحلیل سازه‌ها و طراحی سازه‌های فولادی و بتنی (در حد اطلاعات دانشگاهی و کلی)
• روشها و جزئیات اجرایی ساختمان

رشته تاسیسات برقی
• قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌نامه‌های اجرایی آن
• مبحث دوم ( آئین‌نامه ماده۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و شیوه‌نامه آن)
• مبحث دوازدهم (ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا)
• مبحث سیزدهم (طرح و اجرای تأسیسات برقی ساختمانها)
• مبحث پانزدهم (آسانسورها و پله‌های برقی)
• راهنمای مبحث سیزدهم( طرح و اجرای تأسیسات برقی ساختمانها)
• طرح و اجرای تأسیسات برقی

رشته تاسیسات مکانیکی
• قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌نامه‌های اجرایی آن
• مبحث دوم ( آئین‌نامه ماده۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و شیوه‌نامه آن)
• مبحث دوازدهم (ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا)
• مبحث چهاردهم (تأسیسات گرمایی، تعویض هوا و تهویه مطبوع)
• مبحث پانزدهم (آسانسورها و پله‌های برقی)
• مبحث شانزدهم (تأسیسات بهداشتی)
• مبحث هفدهم (تأسیسات لوله‌کشی و تجهیزات گاز طبیعی ساختمانها)
• مبحث نوزدهم (صرفه جویی در مصرف انرژی)
• طرح وا جرای تأسیسات مکانیکی

رشته شهرسازی
• قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌نامه‌های اجرایی آن
• مبحث دوم ( نظامات اداری)
• مبحث چهارم( الزامات عمومی ساختمان)
• مبحث بیستم( علائم و تابلوها)
• حقوق، قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌های مربوط به شهرسازی کشور( نظیر قانون تغییر نام آبادانی و مسکن به وزارت مسکن و شهرسازی، قانون تاسیس شورایعالی    شهرسازی و معماری ایران، قانون شهرداریها، آیین نامه بررسی و تصویب انواع طرحها از سطح ملی تا محلی، مباحث عمومی حقوق شهری و مشابه)
• مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران
• اطلاعات تکنیکی لازم در زمینه نقشه کشی و آمار

رشته نقشه برداری
• قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌نامه‌های اجرایی آن
• مبحث دوم ( آئین‌نامه ماده۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و شیوه‌نامه آن)
• مبحث دوازدهم (ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا)
• دستورالعمل‌های تیپ نقشه‌برداری
• متره و برآورد کارهای نقشه‌برداری
• نقشه‌برداری عمومی
• کاربرد روشها و دستگاههای نقشه‌برداری در ساختمان‌سازی و شهرسازی
• کاربرد عکس‌های هوایی و اطلاعات ماهواره‌ای در صنعت ساختمان‌سازی
• تعیین موقعیت املاک
• گرایشهای، میکروژئودزی(جهت رفتارسنجی و کنترل سازه‌های سنگین)، فتوگرامتری(کاربردی)، هیدروگرافی سیستمهای اطلاعات جغرافیایی (GIS,LIS)

رشته ترافیک
• قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌نامه‌های اجرایی آن
• مبحث دوم ( آئین‌نامه ماده۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و شیوه‌نامه آن)
• آئین‌نامه طراحی راههای شهری، مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری
• اطلاعات لازم در مورد مطالعات ترابری و طرحهای ساماندهی ترافیک
• طراحی جزئیات فنی و مهندسی معابر و تقاطع‌ها

مدارک لازم جهت صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی

۱- تکمیل کاربرگ درخواست صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی
۲- ارائه گواهی عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و همچنین گواهی سابقه کار متقاضی
۳- ارائه شماره قبولی در آزمون حرفه ای مهندسان
۴- اصل و تصویر مدارک تحصیلی معتبر
۵- اصل و تصویر شناسنامه
۶- اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
۷- دو قطعه عکس ۴x6 رنگی با زمینه روشن
۸- اصل و تصویر رسید بانکی

دوره های آمادگی آزمونهای نظام مهندسی

۳-3- نحوه تمدید و ارتقاء پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی
۱- عوامل موثر در تمدید و ارتقاء پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی :
۱-۱- شرکت در دوره‌های آموزشی و قبولی در آزمون پایان این دوره‌ها
۱-۲- شرکت در سمینارها و کارگاه های آموزشی
۱-۳- داشتن تألیفات و پژوهش
۱-۴- کارنامه حرفه ای

۲- امتیازهای هریک از عوامل :
۲-۱- به ازاء‌ هر ساعت شرکت در دوره های آموزشی ۵ امتیاز در نظر گرفته خواهد شد، که ۴۰% آن به حضور در کلاس و ۶۰% آن به قبولی درآزمون پایان آن دوره اختصاص دارد.
* موفقیت در آزمون پایان دوره‌های آموزشی جهت ارتقاء پایه پروانه اشتغال بکار الزامی می‌باشد.
۲-۲- به ازاء هر ساعت شرکت در سمینارها و کارگاه های آموزشی ۵/۲ امتیاز در نظر گرفته خواهد شد.
۲-۳- فعالیتهای پژوهشی
۳- امتیازات مورد نیاز :
جدول امتیاز مورد نیاز برای تمدید و ارتقاء پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی به شرح زیر می‌باشد:

ارتقاء  کل امتیاز مورد نیاز
ارتقاء از پایه ۳ به ۲ ۴۰۰
ارتقاء از پایه ۲ به ۱  ۵۰۰
ارتقاء از پایه ۳ به ۱ ۹۰۰

۳-۱- امتیاز مربوط به هر عنوان از دوره های آموزشی و سمینار صرفا یک بار جهت ارتقاء و تمدید پروانه اشتغال بکار محاسبه خواهدشد.
۳-۲- گواهی مربوط به دوره های آموزشی، سمینارها و کارگاه ها صرفا به مدت ۳ سال به ترتیب ازتاریخ آزمون پایان دوره و روز برگزاری سمینار دارای اعتبار می باشد.
۳-۳- متقاضیان ارتقاء یا تمدید در زمینه نظارت، طراحی و محاسبه و یا اجرا باید امتیاز بخش های مختلف را به صورت جداگانه اخذ نمایند.

۳-۱- مدارک لازم جهت تمدید و ارتقاء پایه پروانه اشتغال به کارمهندسی
۱- مدارک عمومی
(۱-۱) تکمیل کاربرگ درخواست تمدید و ارتقاء پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی
(۱-۲) دو قطعه عکس ۴x6 رنگی با زمینه روشن
(۱-۳) اصل پروانه اشتغال به کار مهندسی قبلی
(۱-۴) نامه تسویه حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران
(۱-۵) اصل و تصویر رسید بانکی
۲ – مدارک اختصاصی جهت تمدید پروانه اشتغال به کار
(۲-۱) نامه مفاصا حساب
۳ – مدارک اختصاصی جهت ارتقای پایه
(۳-۱) ارائه سابقه کارمورد نیاز
(۳-۲) ارائه گواهینامه پایان دوره های آموزشی
(۳-۳) برای ارتقاء پایه و تمدید پروانه اشتغال به کار مهندسی بصورت همزمان ارائه نامه مفاصا حساب مالیاتی الزامیست.

لازم به ذکر است  دارا بودن گواهی سه سال سابقه کار جهت اخذ پروانه اشتغال الزامی میباشد+لیست کارهای انجام شده + تایید توسط ۲ نفر مهندس دارای پروانه اشتغال با مهر نظام مهندسی (بیمه الزامی نیست!)

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

2 دیدگاه
  دیدگاه ها
رخساره آقازاده
3 سال پیش

با سلام اگر با گذشت دوسال از اخذ مدرک کارشناسی در مقطع ارشد شرکت کنیم سنوات چطور محاسبه میشه؟برحسب کارشناسی یا ارشد؟
رضا نورمحمدیار
4 سال پیش

با سلام و تشکر از مطالب مفید و راهنمایی کننده شما.
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (64 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (47 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (35 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (34 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (31 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (24 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (17 نظر) درخواست جالب یک دختر کنکوری از رهبر معظم انقلاب برای شرکت در آزمون/ استرس نداشته باشید+ویدیو (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
اولین ویدیو از دختر گمشده گلستانی بعد از نجات معجزه آسا/ تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان+ویدیو لحظه احساسی بوسه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبر انقلاب در بیمارستان+عکس بازی یکتا ناصر مقابل منوچهر هادی در فیلم مشترکشان قبل از طلاق +عکس/عجیب ترین تقابل عشق و نفرت... نگاهی به خونه زندگی لوکس و ایرانی پسند علیرضا نیکبخت واحدی با رونمایی از بریز و بپاش های همسرش برای تولدش+ویدیو/ چه مبلایی، چه دکوراسیونی😍 فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار اوستا معمار در تقسیم باد کولر گازی بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ مغز نیست که یه تیکه جواهره فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ مناطق محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم که توجه همه رو به خودش جلب کرد+عکس/ فقط نگاه های فرزاد حسنی (تصاویر) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق ماجرای عاشقانه پسر میوه فروش صداتو و بغض شدید کیایی و امیرمهدی ژوله/ صدای بهشتی پسر حنجره طلای ایرانی با آهنگ تنهاترین عاشق+ویدیو خلاقیت خنده دار اوستای صافکار در تعمیر ماشین مشتری حماسه ساز شد+عکس/استاد ببخشید دفتر صد برگ برای نوشتن جزوه کافیه😂 رونمایی از 4 قلوهای تو راهی مژده لواسانی و اسم های زیباشون/ خدا از الان حفظشون کنه+ویدئو ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری آرزوی محال پدر غزل بدیعی و رضا داوودنژاد برای بچه دار شدنشان/ 10 تا بچه هم کمه!+فیلم رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی فرهاد شهریزی، سنجر سریال گیلدخت / مبارکا باشه+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از آوازخوانی ترانه سریال پس از باران توسط پسر شمالی/ ماشالا چه صدایی!+فیلم خادمی ثریا قاسمی، خانم گل گیلدخت با چادر نماز سفید در صحن حرم امام رضا(ع)+عکس (ویدئو) دوربین مخفی این پسر خوش ذوق با سرکار گذشتن مردم/فقط واکنش مردم دیدنیه!!😂 آخرین عکس تهیه کننده ایرانی و همسر جوانش سارا صوفیانی قبل از ترک ایران/ زوجی که 28 سال اختلاف سنی دارند!+عکس لهجه اصفهانی بانمک و مسلط احمدرضا عابدزاده که به لطف داشتن همسر اهل اصفهان یاد گرفته +ویدیو/ فقط عرض ارادت آخرش! گریم معرکه آزیتا حاجیان و اکبر عبدی در نقش های ماندگار عجوزه پیر و پسرش/ اصلا قابل شناسایی نیست+عکس خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای حل مشکل درختان شهرداری حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 عرض ارادت احساسی روسای جمهور دوره‌های مختلف به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ روحانی، احمدی نژاد و... استفتاء از رهبری درباره چند همسری و نظر قابل تامل ایشان/خدا یکی محبت یکی یار یکی +فیلم سالن زیبایی اختصاصی همسر شاهرخ استخری داخل خونه شیک و لوکسشون در بلژیک/ مامان هنرمند داشتن نعمتیه+عکس
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...