راه های مبارزه با استرس بر روی پوست

  پنجشنبه، 11 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
راه های مبارزه با استرس بر روی پوست
اگر نمی توانید حتی یک روز را بدون حرص و جوش بگذرانید تنها اعصاب تان را از دست نمی دهید!کسی را نمی توان در این دنیا پیدا کرد که برای یک روز هم که شده در زندگی اش استرس و اضطراب را تجربه نکرده باشد. استرس در زندگی هر فردی وجود دارد اما مشکلی نیست که قابل کنترل نباشد.

اگر نمی توانید حتی یک روز را بدون حرص و جوش بگذرانید تنها اعصاب تان را از دست نمی دهید!کسی را نمی توان در این دنیا پیدا کرد که برای یک روز هم که شده در زندگی اش استرس و اضطراب را تجربه نکرده باشد. استرس در زندگی هر فردی وجود دارد اما مشکلی نیست که قابل کنترل نباشد. استرس فقط روی اعصاب و روان تان تاثیر منفی نمی گذارد، بلکه متخصصان زیبایی معتقدند این لایه های درونی روانی می توانند زیبایی های شما را ازبین ببرند و عوارض ناگواری روی پوست و مو و حتی ناخن های شما بگذارند.
با این حال اگر با مشکلات پوستی بی دلیلی مواجه شدید یا بیماری پوستی تان بدون هیچ علت خاصی عود کرد، بهتر است به یاد استرس بیفتید و پی آن را بگیرید که از کجا نشأت گرفته است.
تغییرات پوستی گاهی اوقات خبر از سر درون می دهد. استرس حاد پوست را به طور موقت دچار تغییراتی می کند که با مشاهده این تغییرات متوجه می شوید شخص وضعیت جسمانی و روحی مناسبی ندارد، چراکه انقباض عروقی باعث رنگ پریدگی پوست می شود (در مواقعی که فرد دچار ترس و نگرانی است این حالت مشاهده می شود). حتی ممکن است عکس این اتفاق رخ دهد، یعنی فرد بر اثر افزایش فشار خون و عصبانیت، پوستش دچار پرخونی و التهاب شود. البته این تغییرات هم موقتی است و بعد از مدتی پوست به حالت طبیعی خود بازمی گردد.

در این شرایط می توان به مشکلات پوستی ازجمله جوش و آکنه اشاره کرد، گرچه در شرایط معمولی هم ممکن است بروز کند، اما چون یکی از عوامل تشدیدکننده جوش و آکنه مسئله هورمون های مردانه است؛ بنابراین افرادی که استرس مزمن دارند جوش های شان شدیدتر و مقاوم به درمان هستند برای همین مدت طولانی ممکن است روی پوست فرد باقی بمانند. اکثر این اشخاص به این موضوع اشاره می کنند که «در گذشته تعداد جوش و آکنه ها کمتر بوده اما مدتی است که هم تعدادشان افزایش پیدا کرده و هم به درمان مقاوم شده اند» که می توان از استرس به عنوان عامل اصلی این مشکلات یاد کرد.

همان طور که می دانید شیوع آکنه از سنین بلوغ است اما اگر آکنه بعد از ۳۰سال بروز پیدا کند یا تشدید شود، برای عموم مردم مسئله عجیبی است، بنابراین علت بروز ضایعات آکنه را در افراد بالای ۳۰سال استرس مزمن می دانند. علاوه بر آکنه، این افراد بروز جوش بعد از ۳۰سالگی را هم تجربه می کنند.

لباس های گشاد و مناسب بپوشید:

لباس های گشاد بپوشید و تا زمانی که کهیر ها بهبود نیافته اند, از گرفتن دوش آب گرم خودداری کنید. اگر لباس هایتان تنگ باشند التهاب پوستتان را تشدید میکنند به همین دلیل در طول این مدت,باید از استفاده هرگونه مرطوب کننده معطر بر روی جوش هایتان خودداری کنید.

آنتی هیستامین بخورید:

آنتی هیستامین ها به سرعت برای کاهش تورم و خارش کهیر ها عمل میکنند آنها اثر هیستامین را متوقف میکنند,اثر شیمیایی آن مسئول واکنش های آلرژیک است ، به محض اینکه واکنش رخ دهد، باید یک آنتی هیستامین بخورید.

لایه برداری:

لایه برداری برای پوست شما از جهت های مختلف مزیت های بسیاری دارد ؛ ابتدا,سلول های مرده سطح پوست را برطرف میکند و درنتیجه پوست شما را روشن تر میکند. لایه برداری همچنین منافذ شما را باز میکند,چربی را تولید میکند و ظهور جوش های سر سیاه و سر سفید را کاهش میدهد ؛ لایه برداری گردش خون را افزایش میدهد,به شما کمک میکند تا پوست درخشان و سالم تری داشته باشید. شما باید حداقل دوبار در هفته لایه برداری کنید اگر بیشتر ازاین باشد، پوستتان را از چربی های طبیعی محروم میکنید و این کار تاثیر گذار نخواهد بود.

مرطوب کننده ها:

برخی از مردم معتقد هستند با مرطوب کردن پوست چرب, جوش ها بدتر خواهند شد ؛ اگرچه,این مورد درست نیست. خودداری کردن از مرطوب کردن پوست شما را خشک میکندو در نتیجه بیش از حد چربی تولید میکند ،تا کمبود رطوبت را جبران کند این مهم است که به طور مرتب از پوست خود مراقبت کنید و هر صبح و عصر پوستتان را مرطوب کنید.

استفاده روزانه از پروبیوتیک ها:

زمانی که ما تحت استرس قرار میگیریم,بدنمان نوروپپتید و انتقال دهنده های عصبی را بیشتر ترشح و تولید میکند این باعث التهاب و گسترش رگ های خونی در پوست شما میشود.همچنین برای درمان پوست مستعد به آکنه و رزاشیا ,مصرف روزانه پروبیوتیک ممکن است موثر باشد ؛ این ها به عنوان باکتری های دوستانه دیده میشود و بیشتر در ماست و ممکل های غذایی یافت میشوند همچنین التهاب در روده ،میتواند باعث بروز رزاشیا شود.مصرف باکتری های سالم به شکل پروبیوتیک ها,مانعی برای ابتلا به این بیماری است.

نوشیدن آب:

زمانی که ما تحت استرس قرار میگیریم ,کورتیزول ترشح میشود ، این کار توانایی پوست شما را برای نگهداری آب کاهش میدهد.به همین دلیل است که پوست ما خشک و پوسته پوسته شده به نظر میرسد.با نوشیدن آب بیشتر,پوست شما هیدراته بیشتری جذب میکند. شما باید روزانه 8 لیوان آب بنوشید.

مرطوب کننده ها:

بدون شک,اگر از پوست خشک رنج میبرید,باید آن را مرطوب کنید ، به دنبال مرطوب کننده هایی با ویتامین E باشید,که لایه های عمیق پوست شما را تغذیه کند. همانطور که در بالا ذکر شد,شما باید به طور مرتب از پوستتان مراقبت کنید و مطمعن شوید که هر صبح و عصر پوستتان را مرطوب میکنید.برای شب از یک کرم غنی تر و برای روز از یک کرم سبک تر استفاده کنید.

به اندازه کافی بخوابید:

شما باید هرشب 8 ساعت بخوابید ، هرچه بیشتر بخوابید، احتمال بیدار شدن در تاریکی را کاهش میدهید و باعث ورم چشم در صبح میشوید.

از سرم و کرم های ضد پیری استفاده کنید:

کرم هایی که مناطق دارای مشکل را به طور خاص مورد هدف قرار میدهند,بهتر کار میکنند ؛ برای مثال;اگر شما از چین و چروک ها رنج میبرید، از یک سرم موثر چشم استفاده کنید.به دنبال محصولاتی با ویتامین E و Cباشید, زیرا باعث تولید کلاژن میشود و پوست شما را تسکین میدهد.باید کرم را همانطور که در برچسب آن توضیح داده است، مصرف کنید.

خوردن یک رژیم غذایی سالم:

شواهدی وجود دارد که نشان میدهد رژیم غذایی سالم و متعادل و غذاهای خاص و شناخته شده ضد پیری ,به بهبود سلامت پوست شما کمک میکند برای مثال:پسته,یک غذای فوق العاده برای محافظت از DNA و کاهش فشار خون کمک میکند در حالی که غذاهای دارای امگا 3 مانند ماهی چرب,تلومر ها را به رشد کردن تحریک میکند.ماست طبیعی پرچرب به استحکام پوست ،و سبزیجات سبز و زرد به کاهش چین و چروک پوست ،خصوصا در اطراف چشم کمک میکند. باید سعی کنید بیشتر این غذاها را به رژیم غذاییتان اضافه کنید.اگر احساس استرس دارید,عوارض پوستی شما را در برمیگیرد,توصیه های ذکر شده در بالا را دنبال کنید و از مزایای آن استفاده کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (81 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (79 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (67 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (64 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (51 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (39 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (34 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فال انبیاء روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه