ساعدنیوز
ساعدنیوز

راهنمای انتخاب مدل مانتو های جذاب برای استایل دانشجویی

  چهارشنبه، 23 شهریور 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
راهنمای انتخاب مدل مانتو های جذاب برای استایل دانشجویی
ساعد نیوز: انتخاب لباس برای استایل دانشجویی بسیار مهم است؛ چون با توجه به مقررات و قوانین دانشگاه پوشیدن هر تیپ و لباسی جایز نیست. در ادامه به استایل های اشاره خواهیم کرد که به راحتی در محیط دانشگاه بتوانید از آن استفاده کنید. همراه ساعدنیوز باشید.

شروع شدن ترم جدید دانشگاه همه دانشجویان به خصوص دانشجویان دختر را به فکر می اندازد، که لباس مناسبی را همانند مانتو دانشجویی بلند برای دوره تحصیلی خود تهیه کنند. مهم ترین آیتم استایل خانم ها، مانتوها هستند که باید برای انتخاب آن وقت بسیارزیادی گذاشته شود. البته پوشش مناسب برای دانشگاه باید ویژگی های خاصی را داشته باشد که با محدودیت های دانشگاه متناسب باشد. پیشنهاد ما به شما خرید مانتو دانشجویی بلند است . در ادامه دراین باره بیشتر بحث خواهیم کرد با ماهمراه باشید.

اهمیت استایل در دانشگاه

از آنجایی که در دوران دانشجویی بیشتر زمان خود در طول روز را ممکن است در دانشگاه سپری کنیم، پس داشتن استایل زیبای دانشجویی برایمان به اندازه دیگر محیط ها اهمیت دارد. ممکن است شما هم خانم هایی را دیده باشید که در عین سادگی همیشه ظاهر زیبایی دارند و شیک پوش هستند.
شاید فکر کنید این افراد در طول ماه هزینه های زیادی را برای خرید مانتو صرف می کنند و همیشه یک مدل مانتوی گران به تن دارند. اما شما نمی خواهید و یا نمی توانید در ماه هزینه های بالایی را صرف خرید مانتو کنید. باید بگویم که در اکثر مواقع اصلاً نیازی به خرید لباس های گران برای محیط دانشگاه نیست. در خرید مانتوی دانشجویی چند نکته بسیار ساده وجود دارد که با رعایت آنها می توانید همیشه شیک به نظر برسید. فقط کافیست هوشمندانه خرید کنید.

استیل خیابانی

مانتوهای مدل دار و مجلسی را فراموش کنید

شاید با دیدن تیتر این قسمت عصبانی شده باشید و با خود فکر کنید که می خواهم مانند یک ناظم مدرسه لباس فرمی دلگیر و بد رنگ را به تن شما کنم. اما باید بگویم که هرگز قصد انجام چنین کاری را ندارم. اما بیایید این واقعیت را قبول کنیم که مانتوی کار شده براق یا مانتویی که آن قدر مدل داشته باشد که دائم جلوی دست و پایتان را بگیرد برای دانشگاه مناسب نیست، به علاوه، فقط ایجاد مزاحمت خواهد کرد. از طرفی دیگر ست کردن مانتوهای مدل دار با دیگر لباس هایمان سخت است و فکرمان را بیش از اندازه درگیر انتخاب می کند. اما تصورش را بکنید که پوشیدن یک مانتوی ساده و شیک می تواند به راحتی با مدل کفش و شلوارمان ست شود. همچنین اگر قبل از رفتن به دانشگاه هم بسیار عجله داشته باشیم می توانیم به سرعت آن را با دیگر لباس هایمان ست کنیم

استیل خیابانی و دانشجویی

رنگ های عجیب و غریب را کنار بگذارید

خرید مانتوی سرخابی جیغ و یا زرد قناری خیلی انتخاب هوشمندانه ای برای محیط دانشگاه نیست. چرا؟ دلیل اول این است که ست کردن این رنگ ها کاری بسیار سخت و زمان بر خواهد بود. دلیل دوم این که معمولاً این رنگ ها بعد از مدتی دل شما را خواهند زد؛ زیرا ممکن است مدت طولانی در روز به تن شما باشد و در نتیجه رنگ آن چشم شما را خسته کند.
و دلیل آخر این که با این کار رنگ مانتوی شما زیادی به چشم دوستان تان می آید و نمی توانید مدت زیادی آن را بپوشید و به تیپ خود تنوع بدهید. حتی اگر کفش و شلوارتان را نیز عوض کنید باز هم انگار همیشه یک لباس تن تان است. اما با خرید مانتوهایی با رنگ های ملایم و یا خنثی می توانید هر روز یک تیپ متفاوت داشته باشید.

استایل شیک

مانتویی بخرید که به راحتی ست شود

وقتی صحبت از ست کردن لباس ها به میان می آید حتماً منظورمان این نیست که مثلاً سر تا پا سبز و یا سر تا پا بنفش بپوشید. چیزی که به تیپ شما هارمونی بسیار چشم نوازی می بخشد، مدل لباس شماست که علاوه بر رنگ آنها باید با هم تناسب داشته باشند. سعی کنید مانتویی بخرید که مدل آن هم با شلوار جین ست شود هم با شلوارهای پارچه ای؛ هم به کفش کتانی بیاید هم به کفش کالج. به این شکل می توانید به راحتی مانتوی خود را با هر چیزی ست کرده و خوش استایل به نظر برسید

استایل دانشجویی

انتخاب مدل مانتو بر اساس کمد لباس

قبل از خرید مانتو حتماً به کمدتان نگاهی بیندازید. کفش ها، کیف ها و شلوارهایتان را نگاه کنید و ببینید که بیشترین رنگی که در کمدتان به چشم می خورد چه رنگی است؟ معمولاً در میان لباس هایمان یک یا دو رنگ بیشتر از دیگر رنگ ها استفاده شده است زیرا با آن رنگ ها احساس راحتی بیشتری داشته ایم. در واقع بیشترین انتخاب هایمان بر اساس آن رنگ ها بوده اند.
پس بهتر است مانتوی دانشگاه خود را نیز بر اساس این رنگ ها انتخاب کنید. به طور مثال تصور کنید بیشتر از یک کیف آبی آسمانی دارید. می توانید مانتویی که با آبی آسمانی هم خوانی داشته باشد بخرید. در کنار آن با پوشیدن یک شلوار جین روشن که اغلب در کمد همه مان پیدا می شود یک تیپ بسیار شاد تابستانی داشته باشید

استایل دخترانه

سلیقه به خرج دهید

اغلب دختر خانم های جوانی را می بینیم که در دانشگاه لباس هایی با رنگ های تیره یا مدل های خسته کننده می پوشند. به نظر می رسد این دختران برای این که خیال خود را راحت کنند خودشان را در رنگ مشکی حبس کرده اند. وقتی از آنها می پرسید که چرا همیشه مشکی می پوشید به شما می گویند که تیپ دانشگاهی چیزی غیر از این نمی تواند باشد.
آیا در دانشگاه باید خود را به پوشیدن لباس های دل مرده محکوم کنیم؟ آیا چون دانشگاه محیطی است که باید قانونمندتر لباس بپوشیم پس نمی توانیم خوش تیپ باشیم؟ اصلاً اینطور نیست! اتفاقاً خوب است این را بدانید که از آن جایی که زمان زیادی در طول روز در محیط دانشگاه هستید، بهتر است تیپ تان کاملاً باب سلیقه تان باشد. به این ترتیب لباس پوشیدن باعث روحیه گرفتن شما می شود. نیازی نیست حساسیت بیش از اندازه نشان دهید اما نباید همیشه هم مانتوهای بی مدل مشکی رنگ به تن داشته باشید

استایل دانشگاهی

یک مانتوی رسمی برای روز مبادا

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که زیاد به پوشیدن لباس های رسمی علاقه نشان ندهید. اما داشتن حداقل یک مدل مانتوی رسمی در کمدتان می تواند در مواقع لزوم به داد شما برسد. تصورش را بکنید که کنفرانس دارید و یا می خواهید درسی را جلوی دیگر دانشجویان ارائه بدهید. در این مواقع بهترین نوع پوشش چه پوششی است؟

حتما در این شرایط بهترین کار پوشیدن مانتو های رسمی است. زیرا هم به شما اعتمادبه نفس بیشتری می دهد هم باعث می شود سخنان شما تاثیرگذارتر باشد. پس حداقل یک مانتوی ساده ی رسمی برای این شرایط در کمد خود داشته باشید تا در شب های قبل از کنفرانس ها نگرانی بابت لباس تان نداشته باشید.

استایل رسمی

چند نکته مهم در انتخاب مانتو برای دانشگاه

بانوانی که در مناطق شمالی و غرب کشور که کوهستانی و جنگلی و سرد است تحصیل می کنند، مانتو دانشجویی پاییزه می تواند حتی دوران زمستان آن ها را نیز پوشش دهد. چرا که با پوشیدن کاپشن، این مشکل حل می شود و نیاز به ضخیم تر کردن پارچه مانتو دانشجویی نیست.

نکته دیگری که در انتخاب این پوشش زمان دانشجویی نیاز است بدانید، طرز نگهداری آن است. مانتو های دانشجویی خیلی زود و کثیف و پاره می شوند و به دلیل برخورد وسایل زبر به سطخ پارچه، آسیب می بینند. لذا با توجه به افزایش قیمت پارچه و هزینه خرید این پوشش، در استفاده صحیح از آن دقت کرده و فرآیندهای مراقبتی را در نظر داشته باشید. از شستن متعدد آن با ماشین لباس شویی خودداری کرده و اگر قصد خشک کردن آن را با خشک کن های اتوماتیک دارید، این کار خیلی طول نکشد. آب ولرم برای شستن مانتو دانشجویی توصیه می شود. هم چنین آویزان کردن آن بر روی آویز تا چروک نشود.

استایل دانشجویی
استایل و سبک پوشش نیمی از هویت و شخصیت شما را شکل می دهد بخش فرهنگ و هنر ساعد نیوز یک پلتفرم برای افزایش آگاهی و اطلاعات شما در زمینه مد و فشن است ما در کنار شما هستیم تا بهترین ها را با یکدیگر تجربه کنیم. برای پیگیری جدید ترین اخبار و ترند های مد و فشن با بخش فرهنگ و هنر ساعد نیوز همراه باشید.
شما برای دانشگاه چه نوع استایلی را ترجیح می دهید؟ نظرات شما برای ما ارزشمند است دیدگاه خود را نسبت به این استایل ها به اشتراک بگذارید.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

5 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
2 سال پیش

انگار رفتن عروسی ن دانشگاه🤣
اتنا
2 سال پیش

چ نازن
فریده
2 سال پیش

واقعا خیلی قشنگن ما دیدیم که همه میخوان برن دانشگاه اینجوری میرن و اینجوری لباس میپوشن واقعا آفرین 😍👌🏻👏👏👏
یک عدد خر
2 سال پیش

انواع استایل دانشجویی موقع اخراج 😑 خب اگه اینا رو بپوشیم همون موقع اخراجیم 🤸‍♀️
نوشین
2 سال پیش

خوشبحالتون که محصلین و من که نه 🤔
پربحث های هفته   
مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (385 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (382 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (251 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (242 نظر) سوژه شدن موجودی حساب هوش پران مشتری مغازه آجیل فروشی+عکس/ تا حالا این همه عدد رو کنار هم ندیده بودم که امروز دیدم🙄 (245 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (196 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (190 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (174 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (154 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (145 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (138 نظر) حضور علی دایی در رستوران شیک فریبا نادری به صرف افطار+عکس/ ذوق و خوشحالی خانم بازیگر از حضور شهریار ایران در رستورانش (131 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (128 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (126 نظر) خنده های رهبر معظم انقلاب به اشعار شاعر طنزپرداز با موضوع آقازاده+ویدئو/ ای صورت و سیرت تو مطلوب، به‌به به‌به به این ژن خوب (118 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تهران گردی رضا قوچان نژاد، شوهر خواهر خوشتیپ و باکلاس ساره بیات همراه با پسرش+عکس (فیلم) افطاری ساده و صمیمی در بیت رهبری و پذیرایی دوستانه رهبر معظم انقلاب از مهمانان/ یک لقمه نان با دل خوش بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی (عکس) چیدمان مبلمان استیل و سلطنتی خونه وریا غفوری و همسر چشم رنگی اش در یک جشن تولد عاشقانه/ ماشالا چقدر به هم میان😍 آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات دیزاین شیک کیک حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل با یک عکس عاشقانه برای سالگرد ازدواجشان+عکس بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند (عکس) ابتکار خنده دار جوان ایرانی در پیوند موفقیت آمیز درب بازکن نوشابه به در ماشین/ سلطان مدیریت بحران😂👌 پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات (عکس) خلاقیت خنده دار یک ایرانی در نصب شیر آب روشویی به پراید/ لامصب از مغزش بهینه استفاده کرده😂 انتشار اولین عکس از رهبر معظم انقلاب با لباس محلی سیستان و بلوچستان 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار خانه تاریخی حیرت انگیز در گود چهک شهر بهبهان + تصاویر توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاسخ جالب رهبر انقلاب به طلبه‌ای که از ایشان افطاری می‌خواست +فیلم/ما کجاییم در این بحر تفکّر ... پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد عکس عجیب ماشین آتش‌نشانی 90 سال پیش! (ویدئو) عجیب ترین و خاص ترین بستنی ایران/ خلاقیت بستنی فروش تهرانی مثل بمب صدا کرد (ویدئو) مدل عجیب و غریب فنجان فضایی برای نوشیدن چای در فضا استوری مشترک ترلان پروانه و شروین حاجی پور با یک نوزاد بامزه +عکس (ویدئو) ترکیب هنر و علم ریاضیات مساوی می‌شود با خلق اثری بی‌نظیر از تصویر مریم میرزاخانی/ کاش هنرمندش رو هم نشون میداد دعای زیبای محیا مهمان برنامه محفل برای امام زمان (عج) + فیلم حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! خلاقیت بی نظیر بستنی فروش تبریزی، با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا تصاویری از جسدی 800 ساله که قبل مرگش بسیار ترسیده بوده!/ رنج‌های انسان جایی در تاریخ ثبت میشوند؟ سفره هفت سین ساده و بدون تجملات خانه مدرن کریم باقری+ عکس/میشه کلی ازش ایده گرفت! کیک تولد متفاوت نرگس محمدی در کانادا و حضور فریبا نادری، پری سیمای سریال ستایش در تولدش +عکس سکانس خنده دار ذهن منحرف یوسف تیموری درباره فیلمنامه محیا دهقانی/ همه از شدت خنده منفجر شدن+ویدیو حضور مهران مدیری، رامبد جوان و المیرا شریفی مقدم در یک ضیافت افطاری مشترک/ یک میز با غذاهای ساده و رنگارنگ+عکس (ویدئو) ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد! شام عاشقانه رامید جوان و همسرش نگار جواهریان در یک جگرکی/ چقدر این زوج خاکی و خاص هستن+عکس (تصاویر) تغییر چهره و تیپ «جمیله» همسر تقی معمولی در سریال پایتخت بعد 5 سال فال انبیاء روزانه جمعه 10 فروردین ماه 1403 عکس جنجالی با استایل بهاری مرجانه گلچین/ فخر فروشی مرجانه گلچین با طلا و جواهراتش ! (عکس) نمایی دیده نشده و خاص از دکوراسیون داخلی و نوروزی خانه ملیکا شریفی نیا/دکور شاد و رنگی رنگی! عکس عاشقانه امیر علی نبویان و همسرش بهار نوروزپور با دسته گل زیبا و بهاری/ جذاب ترین زوج تلویزیون ! جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین!
تیتر امروز   
آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین! 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر