ساعدنیوز
ساعدنیوز

راهنمای انتخاب مدل مانتو هایی که شما را قد بلند و کشیده نشان می دهند

  شنبه، 05 شهریور 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
راهنمای انتخاب مدل مانتو هایی که شما را قد بلند و کشیده نشان می دهند
ساعدنیوز: با یک سری ترفند طلایی انتخاب استایل به راحتی می توانید قد خود را بلند تر نشان دهید. با ما همراه باشید.

مانتویی کاملا اندازه و سایزتان را بپوشید

پوشیدن مانتویی که دقیقاً اندازه تن تان است، می تواند تأثیر بسزایی در نشان دادن بلندی قدتان داشته باشد. مانتو های ساده ای که تنگ و قالب تن هستند را انتخاب کنید تا اندامتان کشیده تر به نظر برسد. مانتوهای گشاد انتخاب های مناسبی نیستند؛ چون شما را از لحاظ عرضی بزرگ نشان می دهند. مانتوهایی که نسبتا جذب تن هستند. مانتو هایی که برش های پرنسسی و عصایی دارند و اندام را فیت نشان می دهند مناسب ترین انتخاب برای افراد قد کوتاه هستند.

استایل زنانه

استایلی چند لایه با مانتو نسازید

اگر لباس های جذب و تنگ را دوست ندارید و تصمیم دارید همراه با موج ترندها حرکت کنید و مانتوهای آزاد و گشاد را انتخاب کرده اید، از تعداد لایه ی کمتری در استایل تان استفاده کنید. بارزترین نکته ای که بین فشن بلاگرهای نسبتا قد کوتاه مشترک است، استفاده از کمترین تعداد لایه های لباس است. از متداول ترین استریت استایل ها استفاده از یک کت، مانتو یا کاپشن سایز بزرگ و یا گشاد است که با کمترین تعداد لباس ساده و تنگ در زیرش ست می شوند.

استایل زنانه پاییزی

یقه ی مانتو را دو دستی بچسبید!

یقه نقطه ی کانونی در قسمت بالا تنه ی شما است که توجه به انتخاب درست آن می تواند بالا تنه ی شما را باریک، بلند و کشیده تر نشان بدهد. یقه های کشیده و هفتی در لباس ها دو مزیت دارند؛ هم شما را شیک نشان می دهند و هم از طریق ایجاد خطای دید باز هم به لاغر نشان دادن تان کمک می کنند. یقه های هفتی و کشیده مثل یقه انگلیسی یا یقه آبشاری باعث بلندتر نشان دادن گردنتان می شود و با ایجاد خطای دید، یکی از راه های بلند شدن قدتان است. هرقدر عمق یقه ی شما بیشتر باشد به هدف نهایی یعنی قد بلندی نزدیک تر خواهید شد. برای یقه، صفر را نصف کنید! علاوه بر فرم یقه هفت، یقه های گرد هم راهگشا هستند به شرطی که گردی‏شان گود و شبیه نصف یک بیضی باشند. برای همین از عبارت نصف صفر استفاده می‏کنیم. پس یقه ها را دو دستی بچسبید!

استایل زنانه با کت

مانتوهای راه راه را انتخاب کنید

هر انتخابی که می خواهید داشته باشید؛ اما سراغ لباس‏هایی که راه راه افقی دارند نروید! خط های افقی شما را بلندتر نشان نمی دهند. راه راه های عمودی از دیگر راه های بلند نشان دادن قد است. البته راه راه ها هر چه باریک تر باشد مناسب تر هستند. این خطوط علاوه بر لاغر نشان دادن افراد، نقش پر رنگی در اضافه شدن به سانتی مترهای قدشان بازی می کنند. اگر دوست دارید کشیده به نظر برسید از مانتو هایی با خطوط تیره، نازک و عمودی کمک بگیرید. خطوط عمودی این مانتوهای کلاسیک، چشم بیننده را به سمت بالا و پایین هدایت می کند و این باعث خطای دید می شود. از این جهت، لباس دارای خطوط راه راه عمودی، قد را بلندتر نشان می دهد و در مقابل، راه راه افقی به شما ظاهری عریض تر و قد کوتاه می بخشد. همیشه به یاد داشته باشید خطوط عمودی ریز شما را باریک نشان می دهد در صورتی که طرح مانتو با خطوط عمودی پهن باعث می شود عریض تر به نظر برسید . پس در انتخاب طرح لباس عمودی نیز باید توجه بیشتری داشته باشید.

استایل خیابانی

مونوکروم بپوشید

رنگ مانتو را به نحوی انتخاب کنید که استایل شما مونوکروم (تک رنگ) باشد. تک رنگ پوشیدن در نشان دادن خط صافی از اندام تان تاثیر بسزایی دارد. اگر قد کوتاه هستید یا اندام ریزی دارید، از استایلی که تنوع رنگی بالایی دارد دوری کنید؛ چون پوشیدن دو رنگ مانتو و شلوار، بدن شما را در چشم بیننده به دو قسمت تقسیم می کند و چشم به اشتباه، قد را کوتاه تر تصور خواهد کرد. یک پوشش مونوکروم یا تک رنگ، یک راه هوشمندانه برای کشیده نشان دادن بدن شما (با ایجاد یک خط بصری عمودی) است. این کار، چشم ها را گمراه کرده، و اغلب ظاهر بلندتری را به اندام شما می بخشد.

استایل زنانه

در انتخاب جنس مانتو حساسیت به خرج دهید

افرادی که قد چندان بلندی ندارند با یک سری تغییرات ساده در استایل شان، می توانند خود را قد بلندتر نشان دهند. این تغییرات چندان سخت و پیچیده نیست و در هنگام خرید لباس به راحتی می توانید آن ها را به خاطر بسپارید؛ به عنوان مثال برای انتخاب جنس مانتو حساسیت به خرج بدهید. برای قد بلند به نظر آمدن باید از پوشیدن لباس هایی با طرح های برجسته و پارچه های زمخت خودداری کنید. در عوض پارچه های تیره رنگ، نازک و نرم را انتخاب کنید. خصوصا پارچه هایی که مانتوی شما را لَخت و افتاده نشان می دهد. از دو نوع پارچه باید دوری نمایید. یک پارچه های کشی و استرچ و دوم پارچه های ضخیم و کلفت. پارچه های استرچ به بدن می چسبند و باعث نمایان شدن تمام عیوب اندام می شوند. پارچه های ضخیم نیز اندام را چاق تر از اندازه واقعی نشان می دهند.

استایل دخترانه

مانتوهای طرح دار و پر زرق و برق ممنوع!

مانتو هایی با طرح های شلوغ و درشت برای افراد کوتاه قد مناسب نیستند. بهتر است از پارچه ها و مانتوهای بدون طرح و ساده استفاده کنید. اگر از مانتوهای ساده خسته شده اید، برای بلندتر نشان دادن قدتان مانتو هایی با طرح های ریز – مانند طرح چهارخانه ریز – شما را قد بلند و خوش اندام جلوه می دهد و می تواند یک گزینه مناسب باشد. در مقابل مانتو هایی با نقش و نگار شلوغ، اصلا مناسب شما نیستند. نقش های درشت روی لباس، باعث می شوند شما کوتاه تر و پهن تر به نظر بیایید. این نوع مانتو ها در واقع توجه را به یک تکه خاص جلب می کنن و سبب می شوند فرد کوتاه تر از حد معمول به نظر برسد.

استایل زنانه
استایل نامناسب برای افراد قد کوتاه

قانون دو به سه یا یک به سه

موثرترین و مهم ترین فاکتور برای انتخاب یک مانتو برای افرادی که چندان بلند نیستند، قد مانتو است. یک جستجوی ساده برای انتخاب قد مانتوی مناسب برای قدکوتاه ها، شما را گیج می کند. برخی منابع شما را به استفاده از مانتوهای بلند تا قوزک پا تشویق می کنند و برخی دیگر مدعی هستند که مانتوی خیلی کوتاه می تواند پاهای شما را کشیده تر نشان بدهد. هیچ کدام از این توصیه ها اشتباه نیست و البته کامل هم نیست. برای تشخیص درست، از قانون دو به سه (یا یک به سه) استفاده کنید. این الگو که به صورت ترکیبی از اعداد نام گذاری شده است، قانون ساده ای که در عکاسی از آسمان هم کاربرد دارد و به شما می گوید در یک عکس طبیعت، آسمان می تواند یک سوم فضای عکس و زمین دو سوم باقی مانده را اشغال کند یا برعکس. این قانون به سادگی در استایل کردن کوتاه قدها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد؛ مانتو دو سوم و شلوار یک سوم قد شما را در بر بگیرد یا برعکس. باید دقت کنید که از لباس هایی که تمام خطوط مرزی بدنتان را می پوشاند استفاده نکنید.

مانتو را با شلوار مناسب بپوشید

اگر کوتاه قد هستید و اضافه وزن هم دارید بهتر است قید شلوار های فاق کوتاه را بزنید. این مدل شلوار بیشتر از حد واقعی شما را کوتاه تر و چاق تر نشان می دهند. در عوض شلوار جین فاق بلند شما را بلندتر، باریک تر و کشیده تر و البته لاغرتر نشان می دهد. یک نکته دیگر هم برای افرادی با قد کوتاه و دارای اضافه وزن این است که شلوار جین کوتاه یا به اصطلاح قد بالای مچ یا برمودا نپوشید. شلوار شما بهتر است از مچ شما پایین تر باشد تا پاهای شما کشیده تر به نظر برسند. شلوار پاکتی را هم فراموش کنید چون حسابی کار را خراب می کند. مدل شلوار پیشنهادی ما که ترند امسال هم هست شلوار های بگی و نیم بگی می باشد این مدل شلوار ها به همراه کفش پاشنه بلند و همرنگ شلوار شما را قد بلند نشان می دهد.

استایل مونوکروم

استفاده از اکسسوری مناسب با استایل

در استایل مناسب خانم های سایز بزرگ، هر اکسسوری که شما را کشیده تر نشان دهد، بدن شما را لاغرتر می نمایاند. به این معنی که اگر برای مثال گردنبندی بلند و کشیده انتخاب کنید گردن و بالاتنه ی شما لاغرتر و کشیده تر دیده می شود. در مقابل برای مثال اگر شما گوشواره های عریض استفاده کنید صورت شما چاق تر از شکل واقعی دیده می شود. پس بهتر است از جواهرات کشیده و طویل بیشتر استفاده کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

7 دیدگاه
  دیدگاه ها
فاطمه سلطانی
2 سال پیش

خوب بود ولی ممکنه بیرون بهمون گیر بدن🚣😙
بازدیدکننده
2 سال پیش

اگر این نوع مانتوها را بپوشیم گشت ارشاد مارا می‌گیرد
محدثه
2 سال پیش

خوبه
ناشناس
2 سال پیش

الان هرکدوم ازاین مدلا رو بپوشیم جریمه داره،خخخخحح
پری 💐
2 سال پیش

مدل مانتو ها شیک و زیبا بود 😍 ممنونم از سایت که گذاشتید 🙏
قربانی
2 سال پیش

عالی بود
مینا
2 سال پیش

خوب بود...
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (277 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (105 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (59 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (48 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (37 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (36 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (22 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده