روش‌های درمان جوش با سیر

  شنبه، 25 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش‌های درمان جوش با سیر
جوش یک بیماری است که غدد چربی پوست را درگیر می نماید. منافذ کوچک روی پوست شما در زیر پوست با غدد چربی در ارتباط می باشد. این غدد یک ماده روغنی به نام سبوم تولید می نمایند. منافذ از طریق کانال هایی به نام فولیکول با غدد در ارتباط هستند.

جوش یک بیماری است که غدد چربی پوست را درگیر می نماید. منافذ کوچک روی پوست شما در زیر پوست با غدد چربی در ارتباط می باشد. این غدد یک ماده روغنی به نام سبوم تولید می نمایند. منافذ از طریق کانال هایی به نام فولیکول با غدد در ارتباط هستند.

داخل فولیک ها این ماده روغنی سلولهای مرده پوست را به سطح پوست انتقال میدهند. هنگامی که فولیکول یک غده پوستی مسدود میگردد یک جوش رشد می نماید. اغلب جوش بر روی صورت، گردن، کمر، سینه و شانه ها دیده میشوند. جوش یک مشکل جدی تهدید کننده حیات نیست، اما میتواند منجر به ایجاد زخم گردد .

جوش ها اغلب به زیر سطح پوست نفوذ می کنند و به ضایعات نیمه خونی و قرمز تبدیل می شوند.اکثریت افراد در معرض جوش و آکنه روی صورت خود هستند، اما سینه، گردن، شانه ها و بالای کمر نیز مستعد ایجاد آکنه می باشد.

برآورد شده است که تقریبا 30 درصد از نوجوانان از آکنه شدید رنج می برند و برای برخی افراد ژنتیک عامل اصلی این قضیه است و خارج از کنترل می باشد.هنگامی که جوش درمان نشود منجر به زخم میشود و احتمال دارد که پوست متورم و دردناک و قرمز شود.آکنه معمولاً در سه سطح خفیف، متوسط و شدید دسته بندی می شود.

خیلی از افراد هستند که به دنبال درمان آکنه هستند. همانطور که می دانیم سیرعلاوه برخاصیت و مصرف غذایی، مصرف دارویی هم دارد و یکی از موادی است که برای مراقبت از مو و پوست بسیار موثر است. بروز آکنه برای هر فردی در هر سنی ممکن است به وجود آید، برای درمان آکنه، روش های متعددی وجود دارند. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، درمان آکنه با سیر توضیح داده شده است.

آیا واقعا سیر در درمان آکنه موثر است؟

به دلیل خواص آنتی باکتریالی که دارد بسیار مناسب است.سیر با کمک همین خاصیتش به مبارزه علیه منافذ پوستی و رادیکال های آزاد پوست می پردازد.سیر به دلیل داشتن یک ترکیب شیمیایی به نام آلیسین، می تواند باکتری های مسبب بروز آکنه را از بین ببرد.با خوردن سیر خام به هنگام صبح، سیستم ایمنی تان را قوی تر کنید.همه می دانند که سیر به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی، موجب درمان جوش های قرمز، تورم، خارش و درد می شود.برای داشتن پوستی سالم تر سیر بخورید. سیر با بالا بردن سرعت گردش خون، در سلامت پوست موثر است.درمان آکنه های به وجود آمده بر اثر عفونت های قارچی در سطح پوست، توسط سیر انجام می شوند. سیر با دارا بودن سولفور، موجب خشکی جوش و درمان آکنه می شود.
سیر غنی از مواد معدنی و پروتئین ها است که به درمان آکنه و خراش های پوستی کمک می کند. سیر تولید انسولین را بالا می برد.

روش های درمان جوش با سیر

طبق یکی از مطالعات انجام شده، سیر به درمان و بهبود مشکلات پوستی کمک می کند. از سیر به یکی از سه شکل زیر می توانید استفاده کنید:

  • آب سیر خام
  • آب سیر پخته
  • پودر سیر خشک شده
  • عصاره سیر

حبه های سیر برای درمان موضعی جوش

برای درمان جوش با حبه های سیر ابتدا ۳ تا ۴ حبه سیر را پوره کرده و آن را مستقیما روی پوست قرار دهید.چند دقیقه صبر کنید.سپس صورت تان را با آب بشویید.در نهایت پوست را به آرامی خشک کنید.توجه داشته باشید که اگر در حین درمان متوجه شدید که پوست تان زیاد می سوزد، درمان را متوقف کنید.

خوردن سیر

خوردن سیر هم می تواند در درمان جوش موثر باشد. سیر را به صورت خام یا پخته در وعده های غذایی تان بگنجانید و از فواید آن بهره مند شوید.

سیر و آب

اگر حس می کنید که استفاده موضعی از سیر برای تان موثر نیست یا حتی دوست ندارید این کار را انجام دهید، راهکار دیگری هم برای شما وجود دارد. و آن هم این است که سیر را با آب رقیق کنید. این کار از تاثیر سیر کم می کند و باعث می شود که پوست در حین درمان واکنش کمتری نشان دهد.برای درمان جوش با آب سیر مراحل زیر را طی کنید.۲ حبه سیر تازه را خرد کنید.۱ قاشق آب یا گلاب به آن اضافه نمایید.مخلوط را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید.کمی صبر کنید.سپس این قسمت را با آب بشویید.در نهایت هم به آرامی پوست تان را خشک کنید.

آب سیر خام

روش دیگر استفاده از آب سیر به ترتیب زیر است.۵ حبه سیر را رنده کرده و له کنید.کمی به آن استراحت بدهید.سپس به کمک یک پارچه نازک آب اضافه آن را بگیرید.آب سیر را در محلی که جوش دارد بریزید.۱۰ دقیقه به آن زمان بدهید.سپس محل را بشویید و خشک کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان