رژیم های مختلف لاغری سریع و داشتن اندام دلخواهتان

  یکشنبه، 26 مرداد 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
رژیم های مختلف لاغری سریع و داشتن اندام دلخواهتان
برای این‌که همیشه سالم و بانشاط و سرحال باشید و بتوانید از پسِ کارهای روزمره بربیایید، یا به موفقیت‌هایی که دوست دارید برسید، باید در درجه اول به فکر خودتان و بدنتان باشید.
گر به دنبال بهترین و آسان ترین رژیم غذایی لاغری هستید، باید اول ویژگی های رژیم لاغری خوب را بشناسید. همانطور که در مقاله ی رژیم لاغری به طور مفصل توضیح دادیم، یک برنامه غذایی اصولی برای کاهش وزن باید شامل همه ی گروه های غذایی باشد

https://kermany.com/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%9F/ | مجله سلامتی دکتر کرمانی
گر به دنبال بهترین و آسان ترین رژیم غذایی لاغری هستید، باید اول ویژگی های رژیم لاغری خوب را بشناسید. همانطور که در مقاله ی رژیم لاغری به طور مفصل توضیح دادیم، یک برنامه غذایی اصولی برای کاهش وزن باید شامل همه ی گروه های غذایی باشد

https://kermany.com/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%9F/ | مجله سلامتی دکتر کرمانی

لاغری و تناسب اندام یکی از آرزوهای افراد چاق می باشد . اگر تناسب اندام برای شما نیز مانند یک آرزو است با بهترین روش ها برای لاغری و تناسب اندام آشنا شوید.

لاغری و تناسب اندام چیست؟

اول از همه معلوم کنیم منظور از تناسب اندام یا همان فیتنس چیست. بنظر می رسد افراد برداشت های متفاوتی از تعریف و روش لاغری و رسیدن به تناسب اندام دارند. برخی از برداشت ها اینهاست: عضله سازی، افزایش یا کاهش وزن، بالا بردن آمادگی جسمانی، افزایش کارایی بدن و اندام ها، داشتن حس روی فرم بودن، احساس سلامتی و شادابی. همه این موارد جزو قابلیت های تناسب اندام هست.
در یک تعریف ساده می توانیم بگوییم تناسب اندام به معنی رسیدن به فرم ایده آل بدن شما برای انجام فعالیت های فیزیکی و زندگی روزمره است. با داشتن تناسب اندام شما می توانید مسافت های طولانی بدوید، براحتی در استخر شنا کنید و به اصطلاح «کم نیاورید». می توانید فعالیت های روزانه را انجام دهید و احساس ضعف و خستگی مفرط نداشته باشید. با تناسب اندام بدن شما به تعادل می رسد. تنفس، گردش خون و تپش قلب، تحرک عضلات و مفاصل، متابولیسم و سوخت و ساز بدن، چربی سوزی، ترشح هورمون ها و خلاصه همه چیز در بهترین شکل ممکن با توجه به فیزیولوژی شما قرار می گیرد.

۵ عامل اصلی تناسب اندام

1. انعطاف بدن: بدن شما چقدر انعطاف دارد؟
2. شاخص ترکیب بدن: بدن انسان ترکیبی از عضله، استخوان، آب و چربی است. هرچه چربی کمتر باشد، ترکیب بهتری بدست می آید.
3. قدرت عضلانی: توانایی اعمال نیرو بر اجسام. احساس قدرت ناشی از تناسب اندام از همین جا می آید.
4. مقاومت عضلانی: توانایی فعالیت بدون احساس خستگی

5. استقامت قلبی – عروقی: میزان سوخت و سازی که بدن می تواند در هنگام فعالیت بدنی صرف کند.

جدیدترین رژیم های لاغری و تناسب اندام

رژیم غذایی دکتر اتکینز

یکی از اصلی ترین ویتامین های مورد نیاز بدن برای سلامت دستگاه ایمنی ویتامین c است در رژیم های غذایی دکتر اتکینز استفاده از رژیم لاغری سرشار از مواد غذایی حاوی پروتئین و ویتامین باعث می شود تا مصرف غذاهای چرب به حداقل برسد در این رژیم لاغری میزان مصرف کربوهیدرات بسیار کم است از این رو با تقویت توانایی بدن جهت سوزاندن چربی ها و حذف غذاهای سرشار از کربوهیدرات یا شکر باعث حذف چربی ها می شود زیرا بدن برای تولید انرژی باید چربی ها را بسوزاند. در موارد طبیعی گلوکز به عنوان منبع انرژی برای بدن است و بدن از گلوکز استفاده می کند، در این رژیم به در نبود گلوکز از پروتئین و چربی به عنوان منابع اصلی انرژی استفاده می کند. و از ان جایی که بدن قادر به تولید گلوکز نیست سوخت چربی ها و کاهش وزن به سرعت اتفاق می افتد. از این رو مناسب ترین رژیم برای افرادی است که می خواهند در زمان کم وزن اضافه خود را کاهش دهند. علاوه بر کاهش وزن این نوع رژیم برای پیشگیری از دیابت نیز بسیار موثر است.

رژیم لاغری مدیترانه ای

یکی از رژیم های موفق و بروز در زمینه لاغری که از کشورهای ایتالیا و یونان گرفته شده است رژیم مدیترانه ای است که رژیم لاغری مدیترانه ای مصرف میوه و سبزی تازه بسیار بالا است فرد برای داشتن تناسب اندام بهتر است تا از مصرف چربی های مضر پرهیز کند و از این رو به سراغ غذا های چرب سالم مانند ماهی، آجیل و روغن زیتون و پروتئین و انواع ویتامین های مناسب در میوه ها و مکمل های گیاهی برود.

رژیم غذایی انعطاف پذیر Flexitarian

یکی از مناسب ترین رژیم های غذایی که تاثیر بسیار زیادی را در سلامت فرد و بخصوص قلب دارد رژیم لاغری انعطاف پذیر flexitarian است که این رژیم بر پایه پروتئین های گیاهی و ترکیبی از غذاهای گیاهی بسیار مفید می باشد که برای سلامتی شما بسیار عالیست. با توجه به این که این رژیم بر پایه گیاهی بنا شده می توان گروه های دیگر مواد غذایی مانند گوشت بدون چربی در مقادیر کم، تخم مرغ و غلات سبوس دار را در آن جای داد. در این رژیم میزان دریافت کالری روزانه ۱۲۰۰ است که این کالری برای افرادی که می خواهند تناسب اندام باشند بسیار کاربردی و مناسب است.

رژیم لاغری ویت واچرز Weight Watchers

انجام ورزش و در کنار آن رعایت کالری های مصرفی روزانه می تواند تا کمک بسیاری در رسیدن به وزن ایده ال داشته باشد در برنامه رژیمی آقای اپرا وینفری که با نام رژیم لاغری ویت واچرز Weight Watchers شناخته می شود برای فرد منع غذایی وجود ندارد بلکه در این رژیم مهم ترین نکته استفاده از غذا های کم کالری مانند سبزیجات ، میوه ها، غلات، گوشت های بدون چربی و مصرف مقادیر زیادی آب در کنار انجام فعالیت های ورزشی است که می تواند بسیار موثر باشد.

رژیم TLC

یکی از رژیم های غذایی که باعث ایجاد تغییرات بزرگ در شیوه زندگی و درمانی می شود رژیم TLC است که هدف از این نوع رژیم لاغری کمک به کاهش کلسترول و حذف چربی اشباع شده است با توجه به مصرف بالای فیبر در این نوع رژیم فرد برای داشتن تناسب اندام مسمم می شود تا چربی اشباع شده کمتری را مصرف کند. از این رو این نوع رژیم از فرد در برابر بیماری های قلبی نیز حفاظت می کند. اما این نکته را درباره این رژیم لاغری باید بگوییم که بر خلاف رژیم های لاغری دیگر که ممکن است در سریع ترین زمان به وزن مناسب برسید این نوع رژیم نیاز به رعایت آن برای مدت طولانی است. علاوه بر کاهش وزن در این رژیم این برنامه غذایی باعث کاهش سطح قند خون ،تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش فشار خون در فرد بیمار می شود از این رو می توانید با پیروی از این رژیم لاغری علاوه بر تناسب وزن از سلامت کلی بدن نیز بهره مند شوید.

رژیم لاغری Volumetrics

یکی از برنامه های رژیمی ارائه شده توسط باربارا رولز رژیم غذایی Volumetrics است که با توجه به این که در این رژیم لاغری با خوردن مقدار غذا کاملا احساس سیری می کنید حجم هم کم می کنید به این صورت که شما باید مواد غذایی که با ان معده خود را پر می کنید دارای کمترین کالری باشد تا شما در حین سیری کالری کمتری را دریافت کنید. مهم ترین مواد مصرفی در این نوع رژیم غذاهایی از مواد گوشتی و غلات، سبزیجات، میوه ها و حتی نشاسته، سیب زمینی و برنج است در نظر داشته باشید که در رعایت این رژیم برای وزن ایده آل روزانه یک ساعت ورزش کنید.

مهم ترین نکات در رعایت رژیم لاغری

* برای لاغری و تناسب اندام نوشیدن چای سبز یکی از روش های فوق العاده است که می تواند تاثیر زیادی را در چربی سوزی داشته باشد از این رو مصرف روزانه ۲ لیوان چای سبز مهم ترین نکته در رعایت رژیم غذایی است.

* حذف کامل روغن های جامد و روغن حیوانی.

* حذف میان وعده های پرکالری.

* حذف تنقلات و مصرف میوه و سبزی های تازه مانند کاهو، کرفس و خیار و . . .

* منع مصرف نوشیدنی های قندی.

فیبر بالای موجود در سبزیجات و میوه ها باعث می شوند تا بعد از مصرف آن ها فرد کمتر احساس گرسنی داشته باشد و با توجه به کالری کم آن ها به هیچ عنوان باعث چاق شدن نمی شوند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رونمایی از چهره همسر محجبه حسن یزدانی در حرم ثامن الحجج +عکس/ جهان پهلوان جایزه مدال المپیک پاریس را از سلطان خراسان گرفت (166 نظر) رونمایی از علی تبریزی رقیب مشهدی هادی چوپان با عضله های فولادی/ لقب اسطوره بدنسازی ایران برازندشه (154 نظر) خلاقیت بی نظیر زوج شاهرودی برای حمایت از سگ ها در سطح شهر حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست. (133 نظر) خلاقیت متفاوت بانوی هنرمند یزدی در طراحی زیبای چهره نورانی رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی به سبک سیاه قلم+عکس (83 نظر) نیلوفر شهیدی: در پروژه ای مشغول کار بودیم از همسرم خوشم اومد و گفتم قصد ازدواج ندارین خودمم فکرشو نمیکردم اما خواستگاری کردم+عکس (83 نظر) شهربانو منصوریان به سجاد غریبی: آقا پاشو بیا باشگاه یه هفته باهات کار کنم اگه نزدی همه رو نترکوندی هر چی خواستی بهم بگو+ویدئو (73 نظر) نگاهی به مدل مانتو کژوال ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان المپیک/ هم اسپرت و هم شیک+عکس (69 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (68 نظر) جشن تولد عاشقانه داریوش ارجمند درکنار همسر جوان و کم سن و سالش فرشته یغمایی/ ساده و خلوت در عین حال زیبا و شیک+عکس (65 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی (61 نظر) خلاقیت خنده دار راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پراید حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (59 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای خشک کردن فرش خیس حماسه آفرید/ اُستاد تمام خانه داری در سطح بین الملل+عکس🤣 (57 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای شاهین رضایی رقیب تبریزی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد تبریزی و گرگ پارسی (56 نظر) دانلود آهنگ جدید «مرور» حامیم +فیلم/ من خاطراتم با تو رو هرشب مرور میکنم میمیرم از دوریت ولی حفظ غرور میکنم… (53 نظر) حواسمان باشد مبینا گم نشود! / تحصیل او در دانشگاه جای کسی را تنگ می کند؟ (51 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 6 شهریور ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 6 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 6 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز سه شنبه 6 شهریور 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 6 شهریور 1403
فال انبیاء روزانه سه شنبه 6 شهریور 1403
بیوگرافی و زندگی شخصی بهروز تابانی رقیب هادی چوپان + عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی
خادمیاران شهرداری مرند به صف شدند / پای دل در مسیر دلدادگی
آش نذری اربعین ملکانی‌ها قسمت چینی‌های چشم بادامی شد + عکس
پارا تکواندوکار جوان مرندی از پارا المپیک پاریس می‌گویند: برایم دعا کنید
1 کشته و 4 مصدوم بر اثر واژگونی سمند در جاده اهر قره درویش
آشنایی با زنوزق، ماسوله خطه آذربایجان + تصاویر
بیوگرافی و زندگی خصوصی متین ستوده، بازیگر برنامه جوکر2 و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
صهبا شرافتی، روناک سریال نون خ: آقایی با من تماس گرفت و گفت من درباره چهره شما نظر دادم!
ویدیو/ ماجرای شنیدنی یک روزنامه‌نگار که برای رسیدن به موفقیت، 600 مقاله برای "واشینگتن پست" نوشت/ کارمند رویایی دیگران هستید یا کارفرمای ایده‌های خودتان!؟
منتخب روز   
زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس ویدیویی شوکه‌کننده از پرواز زنبور با وجود قطع شدن سر! +ویدئو عنکبوتی که از «چراغ‌قوۀ طبیعی» برای شکار استفاده می‌کند قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی