روستای فلکده، بهشتی که در انتظار شماست

  یکشنبه، 13 اسفند 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
روستای فلکده، بهشتی که در انتظار شماست
این شاید یکی از متداول ترین سوالاتی باشد که در فصل گرما در ذهنمان شکل می گیرد اینکه با همه ی گستردگی و تنوعی که در ایران وجود دارد در تابستان گرم به کجا سفر کنیم که از گرما رها شویم و چند روزی را بتوانیم در خنکای طبیعت به آرامش برسیم .جواب این سوال فلکده است.در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

روستای فلکده یکی از آبادی‌های تنکابن در میان جنگل‌های دوهزار است. اگرچه شهرت این روستا از چشمه های آب گرم سرچشمه می گیرد، آب و هوای معتدل روستا در فصول گرم سال نیز آن را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است. در نتیجه بسیاری از بازدیدکنندگان و دوستداران طبیعت از روستای فلکده به ویژه آبگرم آن دیدن می کنند. چشمه آبگرم فلکده یکی از برجسته ترین چشمه های آبگرم استان مازندران است. جذابیت آبگرم با زیبایی طبیعی اطراف افزایش یافته است. این آبگرم جدا از زیبایی شگفت انگیزش، به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی رودخانه لیره سر و چشمه آب سرد، مرموز به نظر می رسد. همچنین با جنگل های انبوه و کوه های جنگلی هم مرز است. وجود گوگرد در بیشتر چشمه های آبگرم باعث ایجاد بوی تند و نامطبوع می شود، اما در آبگرم فلکده اینطور نیست. آب چشمه آبگرم فلکده دمای متوسطی دارد و ویژگی اصلی آن عدم وجود گوگرد است.


روستای فلکده کجاست


از تهران به سمت جاده ی زیبا و پر پیچ و خم چالوس حرکت می کنیم و دلمان را به بی کران جاده می سپاریم . گذر زندگی این روزهای ما انسانهای شهری همچون پیچ و تاب این جاده ما را با خود می برد و هر کس در نقطه ای از آن آرام می گیرد . جاده چالوس جز قدیمی ترین مسیرهای دسترسی به شمال ایران بوده و در این 85 سالی که عمر دارد میلیاردها سواره و پیاده و رهگذر را به شمال ایران رسانده که همین نشانی از اهمیت این جاده می باشد .

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری جاده چالوس باغ لاله های گچسر می باشد که بی اغراق یکی از منحصربفردترین باغ گل های ایران می باشد که شما می توانید در این مجموعه ی بی نظیر با گونه های پر تنوع گلهای لاله در جهان آشنا شوید و سفر کنید به دنیای پر از زیبایی گل ها .این باغ گل در 54 کیلومتری جاده ی چالوس می باشد و بهترین فصل برای دیدن این باغ اردیبهشت می باشد.

از دیگر جاذبه های پر طرفدار جاده چالوس که در 120 کیلومتری این جاده واقع شده پیست اسکی دیزین که شاید تنها پیست بین المللی ایران می باشد و در فصل سرما هر روز صدها نفر از علاقه مندان به ورزش های زمستانی به این مجموعه می آیند و در کنار استفاده از خدمات آن می توانند در فضایی بسیار آرام اقامت داشته باشند.

روستای فلکده


مسیر دسترسی به فلکده


برای رسیدن به روستای فلکده، ابتدا باید به شهر تنکابن در استان مازندران سفر کنید. سپس از تنکابن به سمت خرم‌آباد و جاده دوهزار حرکت کنید. بعد از رسیدن به دو راهی جاده سه هزار و روستای لیره، مسیر خاکی را به سمت روستای فلکده ادامه دهید.

فلکده


جاذبه‌های فلکده


این روستا جاذبه های زیادی دارد در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

آبگرم فلکده


چشمه آبگرم فلکده، از جمله آبگرم‌های تماشایی استان مازندران به شمار می‌رود؛ طبیعت چشم‌نواز منطقه، زیبایی آبگرم را دو چندان کرده است. این آبگرم، در کنار زیبایی خیره‌کننده خود، اسرارآمیز نیز به نظر می‌رسد؛‌ چراکه در کنار رودخانه «لیره سر» و همجوار با یک چشمه آب سرد قرار دارد. پیرامون آن را نیز جنگل‌های انبوه و کوه‌های پوشیده از درخت فرا گرفته‌اند. در اکثر چشمه‌های آبگرم، وجود گوگرد سبب بوی زننده و نامطبوع می‌شود اما آبگرم فلکده این‌گونه نیست؛ آب چشمه آبگرم فلکده، دمای متوسط دارد و ویژگی اصلی آن‌ نداشتن گوگرد است؛ عدم وجود گوگرد سبب شده است تا بتوان بدون هیچ‌گونه مشکلی در آن شنا کرد و برخی برای نوشیدن نیز از آب این چشمه استفاده می‌کنند.

آب گرم

خواص درمانی آب گرم فلکده


ویژگی اصلی چشمه آبگرم فلکده، شیرین بودن آب‌های آن به شمار می‌رود؛ علاوه بر این، نبود گوگرد در آب‌های آبگرم فلکده، آن را قابل آشامیدن کرده است. بنابر آزمایش‌هایی که روی آب این چشمه صورت گرفته است، برخی منابع، پاکیزگی و قابل‌شرب بودن آن‌ را تایید کرده‌اند. از سوی دیگر، املاح معدنی گوناگونی داخل آب‌ چشمه فلکده وجود دارد.

گفته می‌شود آبگرم فلکده برای درمان کم خونی، سنگ کلیه و بیماری‌های مفصلی مفید است

برای چشمه آبگرم فلکده، خواص درمانی مختلفی گفته شده است؛ در این میان، برخی معتقدند که نوشیدن این آب در بهبود مشکلاتی چون سنگ کلیه و کم خونی و شنا کردن در آن باعث کاهش علائم بیماری‌های مفصلی و استخوانی می‌شود.

بهترین زمان بازدید از آبگرم فلکده


سفر به تنکابن در تمام چهار فصل سال، لذت‌های خاص خودش را دارد. در فصل بهار و تابستان، آب‌وهوای روستای فلکده، خنک و دلنشین است و قدم زدن در دل جنگل و صخره‌ها را لذت‌بخش می‌کند. از سوی دیگر، در این موقع از سال، جنگل در سرسبزترین وضعیت خود قرار دارد که بسیار تماشایی و خیره‌کننده است. در فصل پاییز، روستای فلکده و جنگل‌های پیرامون آن، همانند تابلویی رنگارنگ نقاشی می‌شوند. از این‌رو، پاییز نیز می‌تواند زمان بسیار خوبی برای قدم زدن در جنگل و عکاسی از مناظر رنگارنگ آن باشد. در فصل زمستان، آب‌وهوا رو به خنکی می‌رود و احتمال بارش باران و برف زیاد است؛ اما این فصل نیز با درختان پوشیده از برف، زیبایی‌های خودش را دارد و می‌تواند به گردشی جذاب تبدیل شود.از خرداد ماه تا آبان ماه، بهترین زمان ممکن برای بازدید از آبگرم فلکده است؛ البته باید توجه داشت که این فصل، اوج فصل گردشگری این منطقه به شمار می‌رود و باید انتظار شلوغی را داشت. اگر از شلوغی زیاد خوش‌تان نمی‌آید نیز می‌توانید در اوایل بهار یا پاییز، راهی آبگرم فلکده شوید تا در آسایش کامل، از طبیعت زیبای این جاذبه بهره ببرید.

آب گرم

طبیعت بکر


جنگل‌های انبوه و سرسبز، رودخانه خروشان، کوه‌های مرتفع، و دشت‌های شقایق، تنها بخشی از زیبایی‌های طبیعی روستای فلکده هستند. قدم زدن در این طبیعت بکر و تماشای مناظر چشم‌نواز، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

فلکده

پارک جنگلی چالدره


  • آدرس: مازندران، 18 کیلومتری مسیر تنکابن به دو هزار

پارک جنگلی «چالدره» با محیطی سرسبز و دوست‌داشتنی، مقصدی ایدئال برای گردش در طبیعت محسوب می‌شود. طبیعت بکر چالدره با درخت‌های بلند و کلبه‌های جنگلی‌ در کنار چشم‌اندازهای منحصربه‌فردش، هر بیننده‌ای را به حیرت وا می‌دارد. پارک جنگلی «چالدره»، از امکانات مناسبی برخوردار است که همین، از جمله دلایل محبوبیت آن در بین گردشگران به شمار می‌رود.

پارک جنگلی چالدره

ییلاق‌های دیدنی


در اطراف روستای فلکده، ییلاق‌های متعددی با چشم‌اندازهای زیبا و آب‌وهوایی خنک وجود دارد. ییلاق دوهزار، ییلاق سه هزار، و ییلاق عسل محله از جمله ییلاق‌های معروف این منطقه هستند.

ییلاق فلکده


اقامت و کمپ در روستای فلکده


از گزینه‌هایی که می‌تونه این سفر رو جذاب کنه اقامت شما در جنگل و طبیعت زیبای این منطقه هست. شما می‌تونید اقامت یک یا چند روزه در این جنگل زیبا و بکر رو داشته باشین. که هیچ وقت ازدحام و شلوغی زیادی نداره. آرامش خوبی رو در اینجا میتونید داشته باشید.

در مسیری که به سمت فلکده و آبگرم اون در حرکت هستین کلبه های جنگلی‌ای هم میبینید که گاها به علاقمندان اجاره داده میشه. اقامت در کلبه جنگلی هم گزینه جالب و تکرار نشدنیه که امتحان کردنش خالی از لطف نیست. بعد از گذر از محلی که کلبه‌ها ساخته شده شما به یک سرازیری می‌رسید که در انتهای اون درآبگرم وجود داره که مسافران میتوننند ازش استفاده کنند.

روستای فلکده


سخن آخر


روستای فلکده با طبیعتی بکر، آداب و رسوم خاص، غذاهای محلی خوشمزه، و سوغات‌های متنوع، مقصدی جذاب برای سفر و گردشگری است. اگر به دنبال سفری خاطره‌انگیز و تجربه‌ای متفاوت هستید، سفر به روستای فلکده را در برنامه خود قرار دهید


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
زندگی خلبان گنبدی پرواز «شهدای خدمت» در کلام بستگان+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم ادای احترام نظامی دختر شهید خلبان سید طاهر مصطفوی به تابوت پدرش / گر پدر نیست، تفنگ پدری هست هنوز اولین عکس از جمیله علم الهدی پس از شهادت سید ابراهیم رییسی +عکس حضور بدون تشریفات سید میثم خامنه‌ای در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش دعایی که رهبر انقلاب برای شهید سیدابراهیم رئیسی خواندند+ فیلم ورود هواپیماهای هیات‌های خارجی به فرودگاه مهرآباد+ویدئو (فیلم) آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای نوه‌های دختری شهید رئیسی / تسکینی برای قلب داغدیده دخترانش ... آماده‌سازی خانه ابدی شهید آیت‌الله آل‌هاشم در تبریز +فیلم حال منقلب برادر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در مراسم تشییع+فیلم کدام فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش حضور داشت؟+ عکس جدیدترین تصویر از برادران رئیس جمهور شهید+عکس توصیف حاج منصور ارضی از پیکر شهید رئیسی؛ مثل حضرت علی اکبر شده بود گفتم چجوری تو را بشورم! +ویدئو جواب رئوفانه و قابل تامل ابراهیم رئیسی به اظهارات فردی از مخالفان ایشان+ویدیو/ سعه صدر رو دیدین؟ حضور همسر و خانواده داغدار شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع +ویدئو/ عجب رسمیه رسم زمونه... جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی عکس‌ جالب و کمتر دیده شده از شهید آیت الله آل‌هاشم؛ در حال خرید نان+عکس تصویری تلخ از لباس پرواز سرهنگ بهروز قدیمی از شهدای کادر پروازی+عکس تصویری خاص از وداع یادگار امام سید حسن خمینی با شهید سید ابراهیم رئیسی +عکس خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور+ویدئو/ برای مردم این منطقه دوستی و محبت آوردی (عکس) تصویری تلخ از گریه آجودان مخصوص شهید رئیسی در مراسم تشییع او شعار یک توریست خارجی در مراسم تشییع شهدای خدمت+ویدئو (ویدیو) دختران شهید رئیسی و سردار سلیمانی در مراسم تشییع سید ابراهیم رئیسی این حرکت شهید امیر عبداللهیان اعراب را به تحسین واداشت/کاربران عرب این فیلم را جهانی کردند+ویدیو عکس قدیمی و کمتر دیده شده از خوش و بش شهید رئیسی و مرحوم هاشمی رفسنجانی دست‌نوشته جالب یکی تهرانی در وصف شهید رئیسی در مراسم تشییع: خیلی سوختیم که چرا...؟ فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... گریه های آیت الله علم الهدی در زمان نماز خواندن بر پیکر شهید رئیسی و همراهانش +عکس وداع جانسوز خانواده امیر عبداللهیان با پیکر وزیر خارجه فقید ایران+ویدیو انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو آروزی متفاوت و زیبای یک دختر بچه در مراسم تشییع رئیس جمهور عکس خوابیدن 3 دختربچه خسته در تشییع پیکر رییس جمهور شهید و همراهانش رئیس مجلس دومای روسیه وارد تهران شد +ویدئو آخرین عکس از رییس جمهور شهید قبل از پرواز آسمانی برای تشییع پیکرت همین یک عکس کافیست ...+عکس/ جهان گریست با این قاب (تصویر) کدام یک از مقامات به مراسم تشییع رئیس جمهور آمدند؟ شعری که شهید ابراهیم رئیسی آن را دوست داشت+ویدیو (ویدئو) بغض آیت الله علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر دامادش شهید سید ابراهیم رئیسی آخرین نماز شهید رئیسی و آیت الله آل هاشم و استاندار جوان در یک روستا پیش از شهادت+عکس
تیتر امروز   
جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی
رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)
آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان
پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
حواشی داغ امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد!