تمرینات ورزشی سینه سه‌بعدی و عضله‌ای

  سه شنبه، 23 شهریور 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
تمرینات ورزشی سینه سه‌بعدی و عضله‌ای
تمرین سینه یکی از تمرینات پرطرفدار در بدنسازی است. استفاده از یک برنامه تمرینی سینه حرفه‌ای و فوق‌العاده برای تفکیک و رشد سینه‌ها یکی از خواسته‌های بدنسازانِ حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای است.

احتمالاً برنامه همیشگی شما این است: چهار ست فلت دمبل، پرس بالاسینه دامبل و فلت فلای. اگر همین طور است باید بدانید افراد زیادی مانند شما همین کار را انجام می دهند. این همان برنامه ای است که سال هاست بدن سازان از آن پیروی می کنند و در این سال ها هیچ گونه اصلاحاتی بر روی آن انجام نشده. دلیلش هم این است که این برنامه همیشه برای همه موثر بوده است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که حرکات پرورش اندام برای شما یکنواخت شده و نمی توانید آخرین باری که در برنامه تمرینات خود تغییر ایجاد کردید را به یادآورید، بهتر است اضافه کردن چند حرکت جدید در تمرین عضلات سینه هایتان را در نظر داشته باشید. بهترین روش برای پرورش عضلات سینه انجام تمرینات مختلف و استفاده از زوایای مختلف در تمرینات است. در 5 حرکتی در ادامه معرفی می شوند، این مسائل در نظر گرفته شده است:

ساختار و عملکرد سینه

سینه های شما از دو دسته عضله ساخته شده اند: 1- عضله پکتورالیس ماژور (ماژور به معنی بزرگ _ پکتوس در زبان یونانی به معنی سینه است) 2- پکتورالیس مینور (کوچک) که در زیر آن قرار دارد. پکتورالیس ماژور عضله ای بزرگ و ضخیم است که سر آن از طرفین به نیمه داخلی سطح قدامی ترقوه ، نیمه عرضی سطح قدامی جناغ، غضروف های تمام دنده های حقیقی و به نیام عضله مایل خارج شکمی متصل است (مبدأ یا سر عضله) و انتهای آن به ناحیه ای کوچک در لبه خارجی ناودان اینترتوبرکولار در بالای هومروس (استخوان بازو) ختم می شود. عملکرد اصلی این عضله جمع کردن، خم کردن به جلو و عقب، و چرخش داخلی استخوان بازو است. عضله نشان داده شده: در سمت راست پکتورالیس مینور و در سمت چپ پکتورالیس ماژور می باشد پکتورالیس مینور (کوچک) عضله ای نازک و مثلثی شکل است که از سطح خارجی و فوقانی سه دنده آغازشده و تا زائده کوراکوئید استخوان کتف کشیده شده است. وظیفه اصلی پکتورالیس ماژور (بزرگ) حرکت دادن هومروس (استخوان بازو) است. این حرکات به 3 دسته تقسیم می شوند: بلند کردن بازو از طرفین (جمع کردن) مثل حرکت دست ها در هنگام در آغوش گرفتن، بالا آوردن بازو از جلو (خم کردن) مثلاً هنگام بلند کردن یک بچه، و چرخش بازو (چرخش داخلی) که در بازی مچ انداختن انجام می شود. پکتورالیس مینور (کوچک) نیز یک وظیفه اصلی و مهم دارد و آن محکم نگه داشتن استخوان کتف است. بهترین تمرینات برای سخت تر کردن حرکات پایه ای شامل، پرس سینه تخت (bench press) ، پرس دمبل (dumbbell press)، دمبل فلای (dumbbell fly = قفسه سینه تخت)، کراس اور وسط سینه (cable crossover) و انجام حرکات شنا می باشد.البته این ها تنها تمریناتی نیستند که می تونید انجام دهید. حال تمرینات سینه را یک مرحله بهبود داده و از تکنیکهای پیشرفته برای پرورش عضلاتتان استفاده کنید.

بهترين برنامه براي عضلات سينه در خانه

تقویت ماهیچه های سینه و قدرتمندتر شدن عضلات آن، از رازهای داشتن تناسب اندام ایده آل است که بر جذابیت شما می افزاید. چنانچه می خواهید عضلات سینه پهن تر، بهتر و قوی تر داشته باشید با ما همراه باشید.

  • حرکت شنا

در طول انجام این حرکت ورزشی باید کمر (پشت) و گردن صاف باشند. به آرامی آرنج را خم کنید تا قفسه سینه در موازات زمین قرار گیرد. چند ثانیه در این حالت بمانید و آنگاه آرنجها را صاف کنید تا به حالت آغاز بازگردید. این حرکت را 3 نوبت و هربار 10 دفعه تکرار کنید. دقت کنید که در طول این حرکت نباید درد غیرعادی حس کنید.

  • کشیدن بند کشی (سیم کش)

این حرکت را می توانید به طور ایستاده یا نشسته بر روی زانو انجام دهید. در این حرکت هم کمر باید صاف باشد و با یک دست بند کشی را بگیرید و به طرف بدن (نزدیک استخوان لگن) بکشید. دقت کنید که کمر و آرنج نباید خم شود و باید صاف باشد تا فشار بر ماهیچه های سینه ای وارد شود. این وضعیت را هم 3 نوبت و هربار 10 دفعه برای هر دست تکرار کنید.

  • پلاور دمبل بر روی توپ سوئیسی یا میز

برای این تمرین به یک دمبل (یا هر وزنه ای) و یک توپ سوئیسی (یا میز) احتیاج دارید. تمرین را با خوابیدن بر روی میز یا توپ شروع کنید و دقت داشته باشید که کمر و گردن باید صاف و در یک راستا باشند همینطور وزنه یا دمبل را با دو دست بگیرید به نحوی که آرنج صاف و در امتداد بدن باشد. آنگاه وزنه را به طرف بالای سر (روبروی صورت) بیاورید، چند ثانیه نگه دارید و به حالت آغاز برگردید. اگر این تمرین را بر روی میز انجام می دهید دقت کنید که میز نرم باشد و همه سطح کمر بر روی میز و کف پاها روی زمین قرار گرفته باشند.

  • پرس سینه با کش

برای گرم کردن قبل از تمرین سینه یا سرد کردن بدن برای پایان تمرین، وضعیت پرس (فلای) سینه با کش را انجام دهید. این حرکت با پرس سینه دستگاه فرق زیادی ندارد، اما به علت استفاده از باند های کششی در دسترس تر است. شیوه انجام حرکت: دو عدد باند کششی را به یک پایه محکم، متصل کنید. انتهای باند ها را در کف هر دست گرفته و دور دست های خود بپیچید. بایستید و پا ها را به اندازه عرض شانه باز کنید به صورتی که انگشتان یک پا پشت پاشنه پای دیگر قرار گیرند. بازو ها باید کشیده اما قدری خمیده باشند. از قسمت ران خود قدری به جلو خم شوید و تلاش کنید پشت خود را نچرخانید. بدون تغییر خمیدگی بازو های خود، دست های خود را به هم برسانید. با محکم نگه داشتن باند ها، به آهستگی حرکت را به شکل معکوس انجام دهید.

برنامه حرفه ای تمرینی سینه عضلانی

اگر برنامه تمرینی سینه را به درستی انتخاب کرده و اتنجام دهید، گویی به میان بری دست یافته اید که مسیر رسیدن به هدفتان یعنی داشتنِ سینه حجیم و عضلانی را برایتان کوتاه می کند. در این مطلب ۴ برنامه تمرینی سینه حرفه ای، مختص اهداف مختلف را در اختیارتان قرار می دهیم تا با توجه به هدفتان برنامه مورد علاقه خود را انتخاب کنید

بدنساز

برنامه تمرینی سینه شماره 1: تمرین سینه حجیم کننده

اگر هدفتان حجم گیریِ عضلات سینه است، برای این کار باید اصول خاصی را رعایت کنید:

  • تمرین سینه را با حرکات چندمفصلی شروع کنید؛
  • یک عضله را از زوایای مختلف هدف قرار دهید؛
  • تنوع تمرینی تان را فراموش نکنید (بعد از مدتی تعداد حرکات، ست ها و تکرارها را تغییر دهید).

اولین تمرین سینه ای که به شما آموزش خواهیم داد براساس برنامه هرمیِ معکوس نوشته شده که به شما اجازه می دهد تا با ست های بیشتر به حد ناتوانی عضلات برسید. تمرین با پرس سینه با هالتر شروع می شود، زیرا کنترل دمبل نسبت به هالتر سخت تر بوده و محدوده حرکتی بیشتری را در اختیارتان قرار می دهد. همین تکنیک ساده رشد بیشتری را برای عضلاتتان به همراه خواهد داشت.

نکات مهم برای تمرین سینه حجیم کننده

  • وزن دمبل ها و وزنه را مقداری در نظر بگیرید که بتوانید تا حد ناتوانی و خستگی به پیش بروید.
  • بعد از ست های اول و دوم هر حرکت، وزنه سبک تری را برای تکرارهای بیشتر انتخاب کنید.
  • اگر مربی یا هم تمرینی ای دارید که مراقب شماست، بهتر است بعد از رسیدن به خستگی چند تکرار تحمیلی (Forced reps) داشته باشید، ولی اگر کسی مراقبتان نیست، رسیدن به همان حد خستگی برایتان کفایت می کند.

تمرین سینه حجیم کننده

تمرین ست تکرار استراحت
پرس سینه با دمبل ۴ ست ۸-۶، ۸-۶، ۱۰-۸، ۱۲-۱۰ تکرار ۶۰ تا ۹۰ ثانیه
پرس سینه شیب دار با هالتر دست جمع ۳ ست ۸-۶، ۱۰-۸، ۱۲-۱۰ تکرار ۶۰ تا ۹۰ ثانیه
سینه پارویی کاهشی ۳ ست ۱۰-۸، ۱۰-۸، ۱۲-۱۰ تکرار ۶۰ تا ۹۰ ثانیه
فلای با دمبل شیب دار ۳ ست ۱۰، ۱۰، ۱۲ تکرار ۶۰ تا ۹۰ ثانیه
پروانه ۳ ست ۱۲ تکرار (بعد از رسیدن به خستگی در آخرین ست حرکت را تا چند تکرار ادامه دهید) ۶۰ تا ۹۰ ثانیه

برنامه تمرینی سینه شماره 2: تفکیک عضلات سینه

در این سبک تمرینی از تکنیک های قدیمی وزنه سبک با تکرار بالا استفاده نشده و قصد داریم کالری سوزی و میزان اکسیژنِ مصرفی بعد از تمرین (EPOC) شما را افزایش دهیم که این به معنی چربی سوزی فوق العاده بعد از تمرینتان خواهد بود. این تمرین ترکیب حرکات چند مفصلی، سوپرست، کاهش استراحت بین حرکات بوده و شما را یک قدم به نمایان کردنِ عضلاتتان نزدیک خواهد کرد.

نکات مهم برای تفکیک عضلات سینه

  • وزنه ای را انتخاب کنید که با توجه به تکرارهای داخل برنامه تان بتوانید تا حد ناتوانی پیش بروید.
  • اولین حرکت را با وزنه های سنگین تر شروع کنید، این کلیدی ترین نکته برای حفظ بافت عضلانی و افزایش متابولیسم و چربی سوزی است.
  • زمان استراحت و وقفه بین ست هایتان را کم در نظر بگیرید تا به نفس نفس بیفتید و از فواید ورزش هوازی هم بهره مند شوید.
تمرین ست تکرار استراحت
سوپرست اول

پرس سینه با هالتر- دست جمع

۳ ست ۸ تکرار بدونِ استراحت
فلای با دمبل ۳ ست ۱۲-۱۰ تکرار فقط در صورت نیاز استراحت کنید.
سوپرست دوم

پرس سینه شیب دار با دستگاه اسمیت

فلای با دمبل شیب دار

۳ ست

۳ ست

۱۰ تکرار

۱۲-۱۰ تکرار

بدونِ استراحت

فقط در صورت نیاز استراحت کنید.

سوپرست سوم

پرس سینه پارویی کاهشی

شنا

۳ ست

۳ ست

۱۰ تکرار

تا حد ناتوانی

بدونِ استراحت

فقط در صورت نیاز استراحت کنید.

برنامه تمرینی سینه شماره 3: شروع تمرین سینه

بهترین کار برای مبتدی ها، تمرکز روی حرکات و الگوهای صحیح حرکتی است. برای رسیدن به این خواسته نباید سراغ وزنه های سنگین بروید، بلکه باید تمرینات خود را با وزنه های سبک شروع کنید. استفاده از دستگاه ها نیز می تواند به آموزش نحوه صحیح حرکات شما کمک زیادی کند تا کنترل بیشتری روی وزنه ها داشته باشید. بعد از این که کاملاً با حرکات آشنا شدید، می توانید به سراغ وزنه های آزاد مثل دمبل و هالتر بروید.

نکات مهم برای شروع تمرین سینه

  • وزنه ای را انتخاب کنید که بتوانید تا حد ناتوانی و خستگی با آن به تمرینتان ادامه دهید.
  • دقت کنید که دو حرکت ابتدایی تمرینتان به شیوه هرمی نوشته شده باشد. بعد از ست ابتدایی سنگینی وزنه را افزایش داده و از تکرارها کم کنید.

تمرین مبتدی عضلات سینه

تمرین ست تکرار استراحت
پرس سینه ۳ ست ۱۰، ۱۲، ۱۵ ۶۰ تا ۹۰ ثانیه
پرس سینه پارویی کاهشی ۳ ست ۱۰، ۱۲، ۱۵ ۶۰ تا ۹۰ ثانیه
پروانه ۳ ست ۱۰ ،۱۲، ۱۵ ۶۰ تا ۹۰ ثانیه
شنا ۲ ست تا حد خستگی و ناتوانی ۶۰ تا ۹۰ ثانیه

برنامه تمرینی سینه شماره 4 : درگیر کردن عضلات بالا سینه ای

این حرکت فقط یک بار حرکت پرس سینه شیب دار نداشته و دو بار آن را تجربه خواهید کرد. البته زاویه درگیریِ عضلات در هر دو حرکت یکسان نبوده و عملکرد هالتر و دمبل در این حرکت متفاوت است. همچنین شدت و تکرارها در هر زاویه وجه تمایز این دو حرکت یکسان خواهد بود.

نکات مهم برای درگیرکردن عضلات بالا سینه ای

  • وزنه سبک تری بردارید که بتوانید تا حد خستگی به تکرارهایتان ادامه دهید.
  • این برنامه بدنسازی سینه براساس هرم معکوس طراحی شده و طبق آن در هر ست بعد از ۱ یا ۲ ست ابتدایی بهتر است وزنه را سبک تر انتخاب کنید.
  • شما می توانید برای تمریناتتان شیب حرکت را تغییر دهید، ولی دقت کنید که شیب بیش ازحد نیمکت را توصیه نمی کنیم.
  • اگر مربی یا همراه تمرینی دارید، در سنگین ترین ست تمرینی تان (ست اول یا دوم) چند تکرار تحمیلی انجام دهید. اگر کسی مراقب تمرینات شما نیست، تا یک قدمی رسیدن به خستگی عضلانی تمرین کرده و سپس به سراغ ست بعدی بروید.

تمرین عضلات بالا سینه ای

تمرین ست تکرار استراحت
پرس سینه شیب دار با هالتر ۴ ست ۸-۶، ۸-۶، ۸-۱۰، ۸-۱۰ ۶۰ تا ۹۰ ثانیه استراحت
پرس سینه شیب دار با دستگاه اسمیت ۳ ست ۱۰-۸ ۶۰ تا ۹۰ ثانیه استراحت
پرس سینه شیب دار (زاویه کم) ۴ ست ۱۰-۸، ۱۰-۸، ۱۲-۱۰، ۱۲-۱۰ ۶۰ تا ۹۰ ثانیه استراحت
سوپرست

فلای با سیم کش شیب دار

۳ ست ۱۲-۱۰ ۶۰ تا ۹۰ ثانیه استراحت
شنا شیب دار ۳ ست تا حد خستگی و ناتوانی ۶۰ تا ۹۰ ثانیه استراحت

نتیجه گیری

بسیاری از بدنسازان روزانه چند ساعت را صرف تمرین سینه می کنند، اما تعداد کمی از آن ها به نتیجه ای که می خواهند می رسند. برای رسیدن به نتایج دلخواه، لازم است که از یک برنامه بدنسازی اصولی و حرفه ای استفاده کنید. در این مطلب نیز چند برنامه شامل تمرین سینه با اهداف مختلف ارائه شد تا بتوانید با توجه به هدف خود برنامه مورد نظر را انجام دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید
دیگران می‌خوانند   
تلاش بامزه سردار آزمون برای سوار کردن سفیدبرفی ناز و خوشگلش روی اسب خاص+عکس آوازخوانی بی‌نظیر و حال خوب کن پارسا خائف، پسر خوش صدای اردبیلی/ صداش بهشتی و محشره+ویدیو عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست! (فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم