طرز تهیه  پیراشکی کرمدار ساده ی خانگی

  جمعه، 06 خرداد 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه  پیراشکی کرمدار ساده ی خانگی
پیراشکی نوعی نان مغز دار است که با استفاده از مخمر به طور کامل به عمل آمده است و در آن پف دهنده های شیمیایی استفاده نشده است. از این پیراشکی می توان به عنوان نان یا صبحانه و عصرانه در کنار چای و قهوه مورد استفاده قرار داد. پیراشکی کرم دار، مانند پیراشکی معمولی تهیه می شود ولی درون آن را با کرم پر می کنند.

پیراشکی نوعی نان مغز دار است که با استفاده از مخمر به طور کامل به عمل آمده است و در آن پف دهنده های شیمیایی استفاده نشده است. از این پیراشکی می توان به عنوان نان یا صبحانه و عصرانه در کنار چای و قهوه مورد استفاده قرار داد. پیراشکی کرم دار، مانند پیراشکی معمولی تهیه می شود ولی درون آن را با کرم پر می کنند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی کرم دار در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی کرم دار

  • کره ۷۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر ۴ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • نمک ۱/۴ ق چای خوری
  • آب ولرم یا شیر ۱ پیمانه
  • خمیر مایه ۱ ق غذا خوری
  • آرد ۴ لیوان

مواد لازم برای تهیه کرم پیراشکی

  • نشاسته ذرت ۱/۴ پیمانه
  • شیر یا آب ۱.۵ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه پیراشکی کرم دار خانگی

ابتدا کره نرم شده در دمای محیط را به همراه تخم مرغ و وانیل و ۳ ق غذا خوری شکر را داخل کاسه ریخته و با همزن دستی هم بزنید. در ادامه آب ولرم یا شیر را داخل یک کاسه ریخته و خمیر مایه و ۱ ق غذا خوری شکر را اضافه کنید و هم بزنید و روی لیوان را برای ۵ دقیقه بپوشانید تا خمیر مایه عمل بیاید.

در ادامه خمیر مایه عمل آمده را به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید. حالا نوبت افزودن آرد است باید آرد را لیوان به لیوان اضافه کنید تا جایی که خمیر جمع شود. میزان آب خور آردها باهم مختلف است و ممکن است کمی کمتر یا بیشتر آرد مصرف شود خمیر را برای ۱۰ دقیقه ورز دهید. خمیر را به شکل توپ در بیاورید و در جای گرم به مدت ۱.۵ ساعت استراحت دهید تا حجیم و دو برابر شود.

در ادامه وقتی خمیر حجیم شد. پف آن را با مشت بگیرید و خمیر را روی سطح آردپاشی شده به ضخامت ۱ سانت باز کنید و با کاتر گرد و یا ته یک کاسه یا لیوان برش بزنید. خمیر کاتر زده روی کاغذ روغنی آردپاشی شده بریزید و برای ۳۰ دقیقه مجدد استراحت دهید تا خمیر دوباره پف کند. در ادامه داخل یک شیرجوش روغن ریخته و به آرامی دانه دانه پیراشکی ها را سرخ کنید تا طلایی و پخته شود.

در ادامه صبر کنید تا پیراشکی خنک شود. برای تهیه کرم این پیراشکی نشاسته را با شیر حل کنید و بعد شکر را اضافه کنید و مواد را روی حرارت ملایم تفت دهید تا کم کم غلیظ شود و در انتها وانیل را اضافه کنید. حالا پیراشکی ها را کمی برش بزنید و کرم را با کمک قیف یا قاشق داخل پیراشکی بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پیراشکی کرم دار خانگی

  1. باید رد قاشق روی کرم بماند.
  2. بعد از سرخ شدن پیراشکی ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.
  3. کره باید به دمای محیط برسد و نرم باشد.
  4. با این دستور حدود ۱۶ عدد پیراشکی سایز متوسط خواهید داشت.

 پیراشکی کرم دار خانگی

مواد لازم پیراشکی کرمدار خانگی روش دوم

  • آرد ۵۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شیر ولرم ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • مایه خمیر فوری ۱/۲ قاشق سوپ خوری
  • نمک ۱/۸ قاشق چای خوری
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • وانیل‏ ۱/۴ قاشق چای خوری

مواد لازم کرم پیراشکی خانگی روش دوم

  • شکر ۱ پیمانه
  • آرد ۱/۳/۴ پیمانه
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • وانیل‏ ۱/۲ قاشق چای خوری
  • کره ۵۰ گرم

طرز تهیه پیراشکی کرمدار خانگی روش دوم

یک قاشق غذاخوری از شکر را با خمیرمایه و شیر ولرم در ظرف بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه در جای گرم قرار دهید تا عمل بیاید. در کاسه ای نمک، روغن، بقیه شکر، وانیل و تخم مرغ را بریزید و هم بزنید تا یکدست شوند. مخلوط شیر را اضافه کرده و مخلوط کنید. آرد را کم کم اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید. خمیر حاصل را نباید وزر دهید، زیرا بعد از پخت خشک می شود. خمیر را درون کاسه ای که کمی چرب کرده اید گذاشته و روی آن یک نایلون بکشید. یک پارچه هم روی آن بگذارید و سپس ظرف را در جای گرم مثل کابینت یا داخل فر خاموش به مدت یک ساعت قرار دهید تا خمیر استراحت کند. سطح کار را کمی آرد بریزید. خمیر را روی آن قرار داده و با وردنه به قطر تقریبی ۳ میلی متر باز کنید. خمیر را قالب بزنید و خمیرهای اضافی را از دور قالب ها جمع کنید. روی خمیرهای قالب زده را با پارچه بپوشانید و ۲۰ دقیقه استراحت دهید.

شکر و آرد را با هم مخلوط کنید. شیر را اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود، قابلمه را روی حرارت بگذارید و مرتب هم بزنید تا کمی غلیظ شود. وانیل و کره را اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا کرم غلیظی حاصل شود. قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا مواد خنک شوند. داخل یک قابلمه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. خمیر پیراشکی های قالب زده را بعد از استراحت دوم آهسته و ملایم داخل روغن داغ انداخته و سرخ کنید، سپس آنها را روی صافی بگذارید تا روغن اضافه شان گرفته شود. پس از سرد شدن، خمیرها را با چاقوی نوک تیز از پهلو برش بزنید و از کرم سرد شده یک قاشق داخلش قرار دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! (1 نظر) سرگرمی بی پرده نوجوانان ایرانی با داستان های جنسی و پورن شخصیت های کره ای و بی تی اس/ پدر و مادرا خبر دارین؟+فیلم (1 نظر) صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال روزانه امروز جمعه 4 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 4 خرداد 1403 خاطره جالب محافظت از امام جمعه محبوب و شهید تبریز با اسلحه پلاستیکی!+عکس ناگفته های کارگردان اخراجی ها از رئیس جمهور، شهید سید ابراهیم رئیسی ساخت خانه با بطری های پلاستیکی نوشابه/ ابتکار جالب این جوان رو ببینید!+ویدیو نجابت و اصالت ستودنی پدر آیت الله آل هاشم وقتی از صندلی خودشان بلند شدند تا مهمانان بنشینند+ویدئو این خبر دروغ درباره بالگرد رئیس جمهور 40 میلیون بازدید گرفت/ فردی که دروغ‌پراکنی کرده بود احضار شد گل آرایی محل دفن و مزار شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع)+عکس پیام تسلیت علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی برای رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس حضور پسر رهبر معظم انقلاب در مراسم تدفین شهید رئیسی+عکس گزارش تصویری از مراسم تشییع و تدفین امام جمعه معتبر، شهید آل هاشم در تبریز اولین تصاویر از مزار شهید آیت الله رئیسی/ آسمان بار امانت نتوانست کشید، کوه اینبار تو را سخت در آغوش گرفت دست نوشته متفاوت بانوی عزادار برای شهید جمهور: آری شش کلاس! و قسم به آسمانی که در سوگ رئیس جمهور گریست+فیلم علت به وجود آمدن لکه‌ی سفید روی ناخن و روش‌های درمان آن فال ابجد روزانه جمعه 4 خرداد 1403 آیا می‌توان سیب‌زمینی جوانه‌زده را مصرف کرد فال قهوه با نشان روز جمعه 4 خرداد ماه 1403 فال انبیاء روزانه جمعه 3 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 4 خرداد 1403 + فیلم اولین تصویر از محل دفن‌ شهید رئیسی در حرم‌ امام‌رضا(ع)+عکس استقبال مادر رئیس جمهور شهید از پیکر فرزندش در فرودگاه مشهد راه‌های مهاجرت به اسپانیا در سال 2024 + نکات مهم رسول خطیبی فوتبالیست سابق در مراسم تشییع پیکر شهید آل هاشم/ علی وار زندگی کرد و علی وار شهید شد+ فیلم ماکان آریا پارسا به کمک فرزاد فرزین می آید – بررسی سریال قطب شمال از قسمت اول تا چهارم ماجرای کیش و مات شدن امانوئل مکرون در برابر سخنان سید ابراهیم رئیسی از زبان رئیس جمهور شهید کشور+ویدیو بهترین گزینه برای سفر به ترکیه کدام شهر است؟ عبور پدر آیت الله آل هاشم از میان سیل انبوه مردم برای رفتن به مزار فرزندش +فیلم بی تابی شدید و جگرخراش خواهر و فرزندان شهید دریانوش قبل از خاکسپاری بر سر قبر خالی برادرش+ویدیو پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم در وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد گریه های جگرسوز پدر شهید آل هاشم/حضور پرشور مردم تبریز در وادی رحمت +فیلم حضور همسر و پسر شهید امیرعبداللهیان در مراسم وداع با پیکر شهید + فیلم حضور دلی بانوان جوان تبریزی در مراسم وداع با پیکر شهید آیت الله آل هاشم از دید لنز ساعد نیوز دور نماند+فیلم اهدای انگشتر حاج قاسم توسط دخترش برای تدفین همراه با پیکر شهید امیرعبداللهیان+ویدئو ناگفته‌های زندگی شهیدموسوی؛ سرتیم حفاظت رئیس جمهور/ بیقراری دختر سردار شهید+عکس نوای حیدر حیدر مردم تبریز در وادی رحمت در مراسم بدرقه آیت الله آل هاشم+فیلم میز عزایی که مادر سید ابراهیم رئیسی برای پسر شهیدش در خانه چیده است+عکس/ ساده و بی ریاترین چیدمان! خداحافظی آخر و سوگواری پدر شهید آیت‌الله آل‌ هاشم برای پسرش+ویدیو لحظه ورود پیکر شهیدجمهور به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد+ فیلم چهره غمزده ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان سرشناس ایرانی در مراسم تشییع شهدای خدمت+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 4 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 4 خرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 4 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 4 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 4 خرداد 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 3 خرداد ماه 1403
پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم در وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد
ناگفته های کارگردان اخراجی ها از رئیس جمهور، شهید سید ابراهیم رئیسی
ناگفته‌های زندگی شهیدموسوی؛ سرتیم حفاظت رئیس جمهور/ بیقراری دختر سردار شهید+عکس
18 چهره‌ای که استادان سید ابراهیم رئیسی بوده‌اند
اطلاعیه برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای سانحه هوایی از سوی رهبر انقلاب
ماجرای تذکر جدی رئیسی درباره اخراج استادان | سفر را ناتمام گذاشتم و...
پیمان جبلی :صداوسیما در تدارک مناظره‌های ریاست جمهوری/ دوری از آسیب‌های قبلی!
هنرمندان از رئیس جمهور شهید می‌گویند
روایت وزیر ارشاد ابراهیم رئیسی از محبوس شدنش به همراه رئیس جمهور شهید در هتلی در کاظمین