تزریق ماهانه ۲۰ میلیون واکسن کرونا در کشور از تیر ماه

  دوشنبه، 11 اسفند 1399 ID  کد خبر 139172
تزریق ماهانه ۲۰ میلیون واکسن کرونا در کشور از تیر ماه
ساعد نیوز: معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: پاندمی کرونا، یک نبرد واقعی است. آینده در مورد این پاندمی بهتر قضاوت خواهد کرد. قطعا در آینده یکی از شاخص های موفقیت کشورها، مدیریت رهبران کشورها در بیماری کووید۱۹ است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رییسی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در مازندران اظهار داشت: در طول یکسال گذشته اتفاقات زیادی در دنیا رخ داد. خیلی از رهبران کشورها، کرونا را جدی نگرفتند و مسخره کردند و گفتند کرونا در کار نیست و اتفاقا خودشان درگیر این بیماری شدند و دیدند که کرونا هست. خیلی از کشورها که ادعای عدالت و حقوق بشر را می کردند، در فرودگاه ها ماسک و لوازم حفاظت فردی همدیگر را به سرقت می بردند.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: علیرغم صحبت هایی که به دروغ گفته می شد که کشور ایران از نظر لوازم پزشکی و حتی در مدیریت کووید۱۹ تحت تحریم نیست اما واقعا اینگونه نبود. ماسک و لوازم حفاظت فردی نیروهای بهداشتی و درمانی برای ایران خریده بودیم اما در فرودگاه انگلیس جلوی آن را گرفتند و یا کیت خریده بودیم اما در ترکیه جلوی آن را گرفتند.

دکتر رییسی ادامه داد: کرونا یکی از رویدادهایی بود که همه کشورها از نقطه سرخط شروع کردند. هیچ کشوری در مورد کرونا، اطلاعات بیشتری از کشورهای دیگر نداشت. در بیماری های قلبی و عروق و گوارشی یا برخی اعمال جراحی، برخی کشورها پیشرفته تر هستند و از قبل خودشان را آماده کرده اند اما تنها بیماری که همه از سرخط شروع کردند، کووید۱۹ بود.

وی تصریح کرد: سیستم بهداشتی و درمانی انگلیس و آلمان، بسیار قوی و با تجربه بالا است اما الان در مقابل ویروس جهش یافته به زانو درآمده است و دستانشان را بالا برده اند و نمی دانند باید چکار کنند. آمریکا به عنوان یک کشور سرمایه دار، تا کنون حدود ۵۲۰ تا ۵۳۰ هزار مورد مرگ و میر از کل دو و نیم میلیون مرگ و میر بیماران کووید۱۹ در جهان داشته است. دیدید که رهبر آن کشور از ابتدا چگونه با این بیماری برخورد کرد و صحبت های عجیبی داشت. همین کرونا باعث شد تا او رای نیاورد و می بینیم که کرونا در سیاست هم تاثیرگذار است و عدم کفایت در مدیریت این کشور را نشان داد چون این کشور در بحث اقتصادی و قلدری، زبانزد بود اما نتوانست این بیماری را مدیریت کند تا جاییکه رهبر این کشور به مردمش گفت مواد ضدعفونی را به خودتان تزریق کنید. این اتفاقات را با اقداماتی که در کشور ما انجام شد، مقایسه کنید.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد: در ایران حدود ۱.۶ تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر جمعیت وجود دارد در حالیکه این شاخص در فرانسه ۷.۷ و در ترکیه ۴ تخت است و خیلی از کشورهای اروپایی قطعا بالای ۴ تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر جمعیت دارند اما بیماران در آن کشورها، در خیابان ماندند و برای فوت شدگانشان جا نداشتند اما با ۱.۶ تخت به ازای هر هزار نفر در کشور، هیچ بیماری پشت درب بیمارستانها نماند. نه فقط بیماران کرونایی بلکه بیماران دیگر هم خدمت گرفتند که افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در تولید ماسک، لوازم حفاظت فردی و ونتیلاتور به مرحله ای رسیدیم که الان صادر می کنیم بنابراین کشور ما، با تکیه بر مردم توانست در مقابل این بیماری ایستادگی کند. یکی از بزرگترین اقشاری که به ما کمک کردند، بازاریان و کسبه بودند. به فردی که یک مغازه ۱ در ۲ متر دارد و کسب روزی حلال می کند، گفتیم کسب و کارت را تعطیل کن که این کار را انجام داد. این خیلی مهم است. جرایمی که در سطح دنیا برای متخلفین وجود دارد، واقعا زیاد است و وقتی به افراد می گویند در خانه بمانید، ماهانه به عنوان نمونه دو هزار دلار پرداخت می کنند اما ما این کار را نکردیم و اتفاقا همان بازاری ها و کسبه در کار خیر هم شرکت کردند و به ما کمک کردند.

رییسی ضمن تقدیر از همکاری های گسترده دستگاه های مختلف به ویژه بسیج، هلال احمر، شهرداری، صدا و سیما، نیروی انتظامی، نیروهای مسلح خیّرین، سمن ها، اصناف، سپاه، جامعه پزشکی، ائمه جمعه و جماعت، گفت: دادستان ها در این دوره در سطح کشور خیلی به ما کمک کردند. یکی از نقاط قوت ما، همکاری بسیار خوب دادستان ها بود. گزارش های بسیار متعددی از کشور داریم که چقدر دادستان ها به خوبی با تیم های ما متشکل از بهداشت محیط، نیروی انتظامی و هلال احمر و اصناف و بسیج، همراهی کردند.

وی یادآور شد: کرونا نه ضعیف شده و نه از بین رفته است. تا زمانی که ۷۰ درصد از جمعیت، ایمن نشوند، کرونا وجود دارد. اصلا بحث ریشه کنی کرونا فعلا مطرح نیست و معنی ندارد بنابراین تا زمانی که میزان واکسیناسیون کامل نشده، با این بیماری سر و کار داریم. اگر می بینیم در جایی بیماری در حال افزایش است، باید محدودیت ها را تشدید و وقتی منحنی بیماری رو به پایین است باید بیماریابی را تقویت کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اینکه تصور کنید ویروس جهش یافته انگلیسی در مازندران وجود ندارد، اشتباه است. ویروس جهش یافته در کل کشور در گردش است. این ویروس را باید با دستگاه های NGS بسنجیم و ژنوم آن را تعیین کنیم. معلوم نیست کسی که به کووید۱۹ مبتلا شده، ویروس جهش یافته انگلیسی است بلکه ما او را کرونا مثبت می دانیم.

رییسی خاطرنشان کرد: فکر نکنید که ویروس جهش یافته انگلیسی باعث شده وضعیت خوزستان اینگونه باشد و چون در استان مازندران این ویروس وجود ندارد، منحنی بیماری رو به پایین است. اینگونه نیست. در حال حاضر باید هر بیماری را، ویروس جهش یافته فرض کنیم.

وی بیان داشت: در سه چهار هفته گذشته در استان مازندران اقدامات بسیار خوبی به ویژه بالابردن تعداد تست های تشخیصی برای مدیریت کووید۱۹ انجام شد. در رهگیری افراد در تماس با بیماران مبتلا به کووید۱۹ در قالب طرح شهید سلیمانی، استان مازندران رتبه اول کشور را دارد چون تعداد تست ها و رهگیری ها افزایش یافت. این یک نسخه اصلی برای مقابله با هر ویروسی از جمله ویروس جهش یافته انگلیسی، آفریقای جنوبی، برزیلی و هر نوع ویروس جهش یافته دیگری است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: مهمترین راه مقابله با ویروس های جهش یافته، رعایت پروتکل ها و از همه مهمتر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری و انجام تست های تشخیصی بیشتر و رهگیری بیماری است. باید به این سوال ساده پاسخ دهید که امروز ۱۰۰ بیمار مثبت داشته ایم و به ازای هر بیمار مثبت باید ۱۰ تست تشخیصی از اطرافیان و افراد در تماس با او باید انجام می شده، چند تست انجام داده اید؟ اگر ۵۰۰ تا ۶۰۰ تست انجام داده اید، کم است و اگر بالای هزار تست انجام شده، کار درست است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: باید قبول کنیم که یکی از مشکلات ما، ضعف در قرنطینه کردن بیماران است. وقتی بیماران را شناسایی و اطرافیان او را هم شناسایی می کنیم، باید یک شاخص وجود داشته باشد که نشان دهد چند درصد از افراد کرونا مثبت، ۵ روز، چند درصد از آنها ۷ روز و چند درصد ۱۴ روز قرنطینه را رعایت کرده اند؟ ایده آل ما ۱۰۰ درصد است، اما اگر قرنطینه ۵ و ۷ روز بیماران مثبت، کمتر از ۸۰ درصد باشد، این به معنی خطر است و یعنی یک فرد بیمار در جامعه، دیگران را هم آلوده می کند و تیم های حمایتی باید روی افراد در قرنطینه متمرکز شوند.

رییسی اظهار داشت: رنگ بندی مناطق کشور، دو خاصیت دارد؛ یکی برای مداخله و اعمال محدودیت های هوشمند و دیگری برای مدیریت اپیدمی است. می توانیم شهرهای نزدیک به هم را از نظر رنگ بندی، به یک شکل در نظر بگیریم با این شرط که رنگ بالاتر را برای این شهرها لحاظ کنیم. مثلا اگر یک شهر نارنجی در کنار دو شهر زرد قرار داشت، سه شهر مورد نظر باید در وضعیت نارنجی قرار گیرد. در استان مازندران به خوبی، هر روستا رنگ بندی شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی گفت: امروز که می خواستیم به مازندران بیاییم یکی از خبرنگاران با بنده تماس گرفت و این سوال را پرسید که این درست است که می گویند دولت پول ندارد و با جریمه ها می خواهد کسب درآمد کند؟ گفتم نمی دانم اما فکر نمی کنم با این پول ها بشود کشور را اداره کرد. در ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کردیم که یک ریال از جریمه ها را برای وزارت بهداشت نخواهیم گرفت.

معاون وزیر بهداشت افزود: یک ایده دارم که در برخی از شرایط به جای جریمه، باید ممنوعیت مطلق قائل شویم. اگر کسی اصرار به ورود به یک منطقه را دارد باید یکی دو روز در قرنطینه ای که آن استان تعیین می کند، بماند و با هزینه خودش تست PCR بدهد و اگر جواب تست منفی بود، اجازه تردد دارد و اگر هم تستش مثبت بود در همان قرنطینه باید ۱۴ روز بماند و نمی تواند به شهر خودش هم برگردد. اصلا دوست نداریم که مردم بخواهند اذیت شوند و از آنها تشکر می کنیم چون خیلی با ما همکاری کردند. در عید نوروز سال ۹۹ و سال قبل از آن هم که گرفتار سیل بودند، سفر و مسافرت نکردند و عید امسال هم مشخص نیست که چه اتفاقی رخ می دهد.

رییسی تاکید کرد: سند ملی واکسیناسیون کووید۱۹ را در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و مصوبه آن را گرفتیم. در این سند، اولویت بندی تزریق واکسن را تعیین کردیم و همه متعهد شدیم که بر روی این سند، ایستادگی کنیم و خارج از آن، به هیچ کس واکسن تزریق نکنیم و تا الان هم چنین کاری را نکرده ایم.

وی افزود: بر اساس اولویت بندی ها، اولین گروهی که در معرض خطر قرار دارند، کادر بهداشتی و درمانی هستند که اولویت شماره یک هستند. در حوزه درمان، نیروهای که در ICU ریفرال و مرجع بیماران کووید۱۹ کار می کنند، در اولویت قرار دارند و در مرحله اول، ۱۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی به آنها تزریق شد. در مرحله بعدی که از روز پنج شنبه هفته گذشته آغاز شد، واکسیناسیون چند اولویت دیگر از جمله سرای سالمندان، مراکز نگهداری معلولین ذهنی و جسمی، غسالخانه ها و کارکنان آرامستان ها، کادر درمانی در ICU و بستری کووید۱۹، اورژانس بیمارستانی، اورژانس پیش بیمارستانی، آزمایشگاه های تشخیص کووید۱۹ و مراکز منتخب ۱۶ ساعته را آغاز کردیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به ورود ۱۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی در هفته گذشته به کشور، گفت: خوشبختانه ساعت ۴ صبح روز ۱۰ اسفند نیز ۲۵۰ هزار دوز واکسن ساینوفارم چین وارد کشور شد که به زودی برای سایر گروه ها، تزریق را شروع می کنیم. اوایل هفته آینده، حدود ۲۰۰ هزار دوز دیگر از واکسن اسپوتنیک وی روسی وارد کشور می شود.

رییسی تاکید کرد: پیش بینی ما این است که تا هفته پایان اسفند حدود ۹۰۰ هزار دوز واکسن از سبد کوواکس به دست مان برسد و به تدریج واکسن های کوواکس به فاصله هر ۱۰ روز یکبار تا ۴.۲ میلیون دوز تا اردیبهشت ماه به کشور وارد شود. از هندوستان و شرکت بهارات حدود ۲۰۰ هزار دوز واکسن می رسد بنابراین مجموعه ای متنوع از واکسن کووید۱۹ در اختیار داریم و در فاز سه، گروه هایی مانند مطب های پزشکان، متخصصین عفونی، داخلی، اطفال، دندانپزشکان، پزشکان عمومی، سالمندان بالای ۸۰، ۷۵ و به ترتیب ۵ سال کمتر تا ۶۵ سال و گروه ۱۶ تا ۶۴ سال دارای بیماری های زمینه ای را واکسینه می کنیم.

وی یادآور شد: اولین واکسن ایرانی که به دست ما خواهد رسید، واکسن پاستور است که در هفته آخر اسفند، واکسیناسیون حدود ۵۰ هزار نفر را شروع می کنیم و از فرودین و اردیبهشت ماه، تقریبا حدود دو میلیون دوز واکسن از پاستور هر ماه به دست ما خواهد رسید. در اواخر اردیبهشت ماه، اگر مراحل واکسن کووبرکت ایران پیش برود که تا الان هم خوب پیش رفته، از اواخر اردیبهشت ماه با تولید نیمه صنعتی، حدود یک و نیم میلیون دوز به دست ما خواهد رسید اما از تیرماه، ماهانه حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون دوز، واکسن به دست ما می رسد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: پیش بینی ما این است که از تیرماه به بعد، ماهانه ۲۰ میلیون دوز واکسن تزریق کنیم و تا آذرماه، کل جمعیت مورد نظر که حدود ۵۰ تا ۵۶ میلیون نفر است و به ۱۲۰ میلیون دوز واکسن نیاز دارند را واکسینه کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: وضعیت دنیا در مورد تامین و تولید واکسن را نباید فراموش کنیم. این از افتخارات کشور است که خودمان واکسن را تولید می کنیم. فکر نکنید واکسن کووید۱۹ اینقدر زیاد است که پشت مرزها مانده و به ما التماس کنند. حدود ۷.۸ میلیارد نفر جمعیت روی کره زمین زندگی می کنند که حداقل ۵ میلیارد نفر باید واکسن تزریق کنند تا ایمنی ایجاد شود. برای این ۵ میلیارد، حداقل ۱۰ میلیارد دوز واکسن نیاز است که به هیچ عنوان در سال ۱۴۰۰ یا ۲۰۲۱ دنیا توان تولید ۱۰ میلیارد دوز واکسن را ندارد و اگر ما در سال آینده واکسیناسیون کشور را کامل کنیم، جزء معدود کشورهای موفق دنیا در این زمینه خواهیم بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) تیپ و چهره ناز لنا دختر نیوشا ضیغمی با عینک جدیدش+عکس / چقدر بهش میاد😍 (2 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (1 نظر) سفر به «اندرونی»؛ وقتی عکس‌های عادی کسالت‌آور می‌شدند!+ عکس (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) دستگیری زن تبهکار معروف به کماندو/ زایمان متهم هنگام بازجویی! (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) لحظه ورود رهبر انقلاب به مراسم بزرگداشت شهدای خدمت+ فیلم (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) سجده غم انگیز پدر شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی بر مزار پسرش / خدا بهشون آرامش بده... (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
مقایسه تشییع جنازه رضاپالان در قم و تهران با تشییع آیت‌الله بروجردی در همان زمان پهلوی +عکس فیلم‌هایی که با تماشای آن هوس سیگار می‌کنید! روایت مرحوم نادر طالب زاده: راز رئیسی شدن شهید رئیسی +ویدئو دختر خلبان بالگرد رئیس‌جمهور؛ سرتیپ طاهر مصطفوی :دخترا بابایی میشن دیگه💔+ویدئو روایت دردناک همسر و دختر مرحوم علی سلیمانی برای زنده نگهداشتن یاد عزیزشان؛ پیغام دادن از طرف همسر+ویدیو صبحانه چندگانه و فوق مفصل خانواده استخری در مسافرتشان به ترکیه+عکس/ شما هم با دیدنش گشنه شدین؟ آموزش یک تزیین خاص و بسیار ساده طالبی برای مهمانی و مجالس+ویدئو زَهرِ تَرَک شدن رویا میرعلمی در برنامه شب آهنگی+فیلم/میرعلمی: فکر کردم سرمو میکوبی به میز!! روایت عجیب علیرضا بیرانوند از نان بربری و پنیر خامه ای خریدنش با پول صدقه های مردم+ ویدیو/ فکر کردن بی خانمانه بهش پول دادن شور و شوق نوجوانی نفس بازغی و دوستانش تو حوزه امتحان نهایی +ویدئو / ویدیو رو باباش استوری کرده ابتکار هوش پَرون و خنده دار راننده پراید برای تشویق دیگر رانندگان به استفاده از راهنما/ با این هوش انیشتین تو گور لرزید! عاشقانه های ریما رامین فر، همای پایتخت با همسرش امیر جعفری، در اروپا+عکس تصویری از جوانی سیدحسن نصرالله در کنار مادرش که امروز فوت شد+عکس لحظه شکار شدن یک دختر بچه اصفهانی توسط عقاب/ پدرش از چنگ عقاب نجاتش داد+فیلم قابی از همه اعضای خانواده ستاره سادات قطبی در کنار هم/ دورهمی خانواده پر جمعیت در روز تولد مادر بازیکنی که 2 سال با تکه‌ای شیشه در پایش فوتبال بازی کرد! +عکس ویدیویی از شهربانو منصوریان درحال کارگری در خانه درحال ساخت/ میگه من که کارگرم؛ بقیه هم اوستا و بنا... رفتار شنیع یک معلم با پخش بدون سانسور فیلمی از شغل پدر دانش آموزانش/ طفلیا اشکشون دراومد مرگ عجیب پسربچه 2 ساله در تشت حمام روایت جالب حامد شاکرنژاد از تماشای برنامه محفل توسط سیدابراهیم رئیسی و شوخی با بگومگوهای بین شاکر نژاد و حسنین+ویدیو خلاقیت خنده دار اوستا بنا با عبور دادن تیر برق شهرداری از تراس خانه اش حماسه آفرید+عکس/اینجوری نه سیخ میسوزه نه کباب تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله تبریزی+عکس قتل عام سه برادر بابلی به خاطر یک گوسفند + جزئیات و عکس قربانیان نیمرو پَزون به روش حمید هیراد/ آشپزی آقای خواننده به سبک تازه +فیلم مردی به نام گربه‌ماهی؛ اولین فرعون مصر چه کسی بود؟ +عکس استوری احساسی مهدی طارمی برای خداحافظی اشکان دژاگه/ بازی کردن با شما باعث افتخار بود برادر... دکوراسیون اروپایی گوشه ای از خونه نیلوفر پارسا، بیتای سریال آوای باران با پیانو خوشگل+فیلم رهبری خواهان جفایی است که به لاریجانی شد / جهانگیری و همتی مشکلی ندارند پسر 9 ساله شهید مالک رحمتی: پدرم یک قهرمان بود+ ویدئو/مالک دل ها شدی... قربون صدقه رفتن و تبریک روز برادر به سبک فریبا نادری برای داداش یکی یدونه اش+عکس/ ماشالله چه داداش خوش تیپی داره گریه های تلخ پسر جوان شهید آیت الله آل هاشم سر خاک پدرش+ویدئو/پدر که نباشد تکیه گاهی نیست... دو پدر داغدار در یک قاب؛ یکی برای امام جمعه تبریز و دیگری فرزندان نظامش+عکس پدر دختری محسن کیایی و دخترش/ بچه ها می بینند بچه ها تکرار می کنند به روایت تصویر!😂 از کاهنان معبد آمون تا فرعونِ یکتاپرست؛ مصریان باستان چه دینی داشتند؟ آری ؛ ابراهیم اینگونه عزیز ملت شد سیاست همسایگی دولت شهید رئیسی جواب داد احترام ویژه و ستودنی رهبر معظم انقلاب به آیت‌الله آل‌هاشم پدر امام جمعه شهید تبریز +ویدیو سرود حزب الله لبنان برای رئیس جمهور شهید +ویدئو مادرانه های جورجینا و شیطنت های تمام نشدنی بچه هایش+ فیلم/چه صبر و حوصله ای داره!! صدای منتشر نشده از التماس های یک مادر برای نجات رئیس جمهور در روز سانحه
تیتر امروز   
فیلم‌هایی که با تماشای آن هوس سیگار می‌کنید!
بازیکنی که 2 سال با تکه‌ای شیشه در پایش فوتبال بازی کرد! +عکس
مرگ عجیب پسربچه 2 ساله در تشت حمام
تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله تبریزی+عکس
قتل عام سه برادر بابلی به خاطر یک گوسفند + جزئیات و عکس قربانیان
رهبری خواهان جفایی است که به لاریجانی شد / جهانگیری و همتی مشکلی ندارند
آری ؛ ابراهیم اینگونه عزیز ملت شد
سیاست همسایگی دولت شهید رئیسی جواب داد
ابراز ندامت و انتشار استوری عذرخواهی توسط بلاگر هتاک به شهدای خدمت با 6 هزار نفر فالوئر بعد از دستگیری!
سد قیز قلعه‌سی در دولت روحانی افتتاح شده بود؟/ توضیحات مهم وزارت نیرو درباره یک خبر کذب
قالیباف، اژه‌ای و مخبر می‌توانند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند؟
محمود احمدی نژاد آماده کاندیداتوری در انتخابات 1403 /قطعا کوتاهی نمی کنم /دعا کنید
جلسه علی لاریجانی با رهبر انقلاب برای حضور در انتخابات صحت دارد؟
سیدحسن نصرالله عزادار شد/ حواشی داغ امروز یکشنبه 6 خرداد 1403
جمیله علم الهدی در توصیف همسرش ابراهیم رئیسی چه گفت؟
منتخب روز   
تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله تبریزی+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخصی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو انتشار فیلم جلسه دفاع شهید رئیسی از رساله دکتری؛ چه کسی در جلسه بود؟ دعای شهادتِ شهید مالک رحمتی استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+ویدئو/آخرش هم به آرزوی دلت رسیدی قدیمی ترین عقد نامه دستنویس 133 ساله/ این عقد نامه یک سال قبل از ناصرالدین شاه نوشته شده روایت آیت الله آل هاشم از تعداد برادران و فرزندانشان بر سر مزار مادر مرحومش+ ویدیو/ با مدیریت برادرانم در سطح استان مخالفت کردم/صاحب 4 تا نوه هستم وداع تلخ همسر و دختر و خانواده شهید رحمتی با مالک آذربایجان+ویدئو/دنیا به احترام شما ایستاده... صحبت های شنیده نشده شهیدجمهور در لباس رزم در دوران دفاع مقدس/ زمین مال صالحان است+ فیلم رئیس جمهوری که با اسکورت خاص و تشریفات به دیدار مادرش میرفت!/ روایتی از اهالی محل خانه پدری رئیس جمهور شهید+ فیلم ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم