زیبایی خیره کننده مسن ترین زن دنیای مد و فشن/ کارمن دلورفیس 92 ساله محبوب ترین مدل جهان است

  دوشنبه، 20 شهریور 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
زیبایی خیره کننده مسن ترین زن دنیای مد و فشن/ کارمن دلورفیس 92 ساله محبوب ترین مدل جهان است
ساعد نیوز: کارمن بازیگر و مدل ایتالیایی‌تبار اهل ایالات متحده آمریکا است. عکس او در سن 15 سالگی بر روی جلدِ مجلهٔ «وُگ» چاپ شد و تا تابستان 2021 میلادی، مسن‌ترین مانکنِ فعال در صنعت مُد و پوشاک بوده‌است.

کارمن در یک خانواده چندملیتی متولد شد. پدر او ایتالیایی و مادر وی مجارستانی بود. او در مهد دنیای مد و فشن، یعنی آمریکای شمالی متولد شد و همین سبب شد که از کودکی با این صنعت آشنایی پیدا کند.

وی در خانواده ای فقیر متولد شد و سوء تغذیه سبب شد که او اندامی بسیار لاغر داشته باشد، البته همین باعث شد که راحت تر وارد عرصه مدلینگ شود اما گاهی هم لباس ها آن طور که باید بر تن او نمی نشستند و عکاسان مجبور می شدند که لباس را از پشت سنجاق بزنند و یا با دستمال و پنبه برخی قسمت ها مثل کمر را پر تر کنند.

در سال 1946 پدرخوانده وی بسیار تلاش کرد تا توانست او را به یک مجله معروف معرفی کند، سرانجام وی در 15 سالگی نخستین قرارداد خود را با این نشریه به ازای هر ساعت کار 7 دلار، منعقد کند. البته کار او به حدی مطلوب بود که چند سال بعد دستمزد وی چندین برابر شد. یکی از دلایل موفقیت وی قد بلند او و دیگری موهای نقره ای بود. چیزی که موجب شهرت او شد، همکاری با عکاسان مشهور صنعت تبلیغات نظیر ملوین سوکولسکی است.

اوج فعالیت کارمن را در دهه های 60 و 70 میلادی مشاهده می کنیم که او برای برندهای مطرح مد مثل موسسه تبلیغات فورد کار می کرد.

وی در زندگی شخصی خود سه بار ازدواج کرد. به گفته خودش او فردی احساساتی و رمانتیک است. اولین ازدواجش در سن 16 سالگی با فردی به نام بیل مایلز بود، اما نتیجه این ازدواج، یک فرزند دختر و سپس جدایی بود. مایلز از کارمن سوء استفاده مالی فراوان می کرد و خود علاقه مند به زنی دیگر بود. میلز 26 سال از او بزرگتر بود. دومین ازدواجش با ریچارد هیمن بود. او از عکاسان به نام مدلینگ بود. این ازدواج فقط چند سال به طول انجامید. در آن زمان کارمن تصمیم داشت که از صنعت مد و فشن کناره گیری کند، به همین دلیل ریچارد وی را ترک کرد. سومین بار با یک معمار جوان به نام ریچارد کاپلان ازدواج کرد که فقط 10 سال با هم زندگی کردند. او برای چهارمین بار قصد داشت که با دیوید ساسکایند ازدواج کند اما قبل از برگزاری مراسم ازدواجشان، نامزدش درگذشت.

به دلیل 50 سال فعالیت در دنیای مد، حضور تأثیرگذار او در این عرصه و تربیت افرادی موفق در این راه، دانشگاه هنر لندن در جولای 2011 دکترای افتخاری خود را به وی اعطا کرد. پس از آن این دانشگاه نمایشگاهی از کلکسیون عکس ها و طرح های وی برگزار کرد که با استقبال خوبی مواجه شد.

از جدیدترین فعالیت وی می توان به توسعه مغازه «پالاسیو دی هیررو پولانکو» در سال 2015 اشاره کرد. این مغازه به فروش برندهای لوکس دنیای مد مشغول است و یک نمایشگاه دائمی برای برندهای لوکسی نظیر دولچه اند گابانا می باشد.

او اکنون 85 سال سن دارد و در نیویورک به طراحی لباس و تربیت فعالان دنیای مد مشغول است. اوهنوز هم به عنوان مدل در حیطه پوشاک و زیورآلات کهنسالان فعال است.

به دلیل نیم قرن فعالیت گسترده در دنیای مد و لباس جهان و حضوری تاثیر گذار در این عرصه، دانشگاه هنر لندن، در جولای 2011 میلادی،‌ درجه دکترای افتخاری خود را به کارمن دلورفیس اعطا کرد. این دانشگاه با همکاری دیوید دان تاون، کلکسیونی از تصاویر مد و لباس این فعال مد بانوان را در نمایشگاهی رونمایی کرد که با استقبال عمومی همراه شد.

در سال 2015 میلادی، کارمن دلورفیس با افراد سرشناسی در دنیای مد مانند David Gandy و Isabel Fontana همکاری کرد تا مغازه Palacio d Hierro Polanco را توسعه دهد که در فروش برندهای لوکس دنیای مد فعالیت داشت و نمایشگاهی دائمی برای برندهایی همچون لویی ویتون، هرمس، مون بلان و امثالهم بود.

صنعت مد و لباس امروز جهان، بی شک مدیون نام داوران بزرگی است که فعالیت آنان، الهام بخش طراحان و خانه های مد در سراسر دنیا بوده است. کارمن، یکی از نام آوران این عرصه است که در خانواده ای چند ملیتی به دنیا آمد. پدری ایتالیایی و مادری مجارستانی و تولدی در پایتخت مد و آمریکای شمالی، سبب شد تا فضا برای آشنایی کارمن با سنت ها و فرهنگ های مختلف به خصوص در عرصه مد و لباس فراهم شود.

ریشه ایتالیایی وی کافی بود تا ایشان با دنیای مزون های تاثیر گذار میلان و رم در عرصه ارائه نقش های خاص الهام بخش بر فشن اروپا آشنا شده و به این زمینه جذاب علاقه نشان دهد.

یکی از صحبت های جالب کارمن را باید در نظرش درباره فناوری دیجیتالی امروز دانست. او که هم از Ipad و Imac استفاده می کند، اما به خاطر بیماری آرتروز، قادر به استفاده راحت از این ابزار نیست و عقیده دارد که اکنون انسان در خدمت فناوری قرار گرفته و معتاد دیجیتال شده است.

نوه کارمن، اکنون 63 سال دارد ولی از فعالان دنیای فشن محسوب نمی شود. کارمن در زندگی شخصی خود بر روی چند چیز تاکید می کند

یکی اینکه فقر و تنگدستی در دوران کودکی سبب شد تا با استایل خوب، وارد عرصه مدلینگ شود.

دوم اینکه عرصه مدلینگ باعث شد تا کارمن، بسیاری از نقاط جهان را ببیند.

سوم، به گفته او، اهمیت عشق در ازدواج است و خود را فردی رمانتیک می داند و نخستین ازدواجش، در سن شانزده سالگی با مردی بود که بیست و شش سال از وی بزرگتر بود و او نیز عاشق زن دیگری بود.

چهارم، کارمن می گوید که چهل و پنج سال است که برای مراقبت پوستی به پزشک زیبایی مراجعه می کند و قصد دارد به دنیا نشان دهد که مراقبت از پوست، چه راز و رمزهایی دارد.

او در جایی گفته بود که مردم از وی درباره راز زیبایی پوستش می پرسند. او گفت: کاری که من انجام می دهم دیگر برای عموم مردم در دسترس نیست. من از ماسک یا لیفت استفاده نمی کنم. بلکه پزشک من، از یک نوع برس ظریف فلزی استفاده می کرد و از پوست من لایه برداری انجام می شد. این عمل سبب لطیف شدن پوست شده ولی لایه از پوست دیگر ساخته نمی شد.

کارمن در زمان خواب نیز همانطور که پزشکان زیبایی توصیه می کنند، از کرم ضد آفتاب استفاده می کند تا صبح پس از بیدار شدن در صورت فراموش کردن ضد آفتاب زدن، مشکلی برای پوستش ایجاد نشود. نشریه گاردین در سال 2008 میلادی و فشنیستا در 2012 میلادی، به رازهای مراقبت از پوست ایشان اشاره کرد.

او از هر وسیله ای برای مرطوب کردن پوست استفاده می کند. شست و شو با آب و آب لیموی تازه، بخشی از فعالیت های روزانه سبک زندگی کارمن است که برای تمیز کردن صورت از آن استفاده می کند.

نوشیدن آب لیمو یا شکر کم و خوردن ماست های پروبیوتیک، از جمله رژیم های غذایی طبیعی کارمن برای زیبایی پوست عنوان شده است. جهت بررسی رازهای سلامت پوست (Skincare) و سلامت خانم کارمن، تا کنون مقالات و کتابهای متعددی چاپ و منتشر شده است.

کارمن در سال 1985 میلادی در کتابی تحت عنوان: زیبا بودن: گرایش ها و رازهای زیبایی از زبان مدلی با 40 سال سابقه که با همکاری آلفرد لوئیس توسط انتشارات Harrpercollins منتشر شد، به قلم خود درباره اصول بهداشتی و زیبایی و سبک زندگی خود برای حفظ شادابی پوست و مو توضیح داد که مطالعه آن می تواند برای خانم های جوان و حتی افراد میانسال، جذاب باشد.


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
ریحانه
9 ماه پیش

فوق العاده هست من عاشقشم
بازدیدکننده
10 ماه پیش

خدایش خوشکله
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (391 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (66 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (51 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس