ساعدنیوز
ساعدنیوز

25 خاصیت فندق افسونگر و مضرات آن

  دوشنبه، 24 تیر 1398   زمان مطالعه 10 دقیقه
25 خاصیت فندق افسونگر و مضرات آن
از جمله خواص فندق افسونگر می توان به درمان آکنه، جوانسازی پوست، آفتاب سوختگی، اگزما و پسوریازیس، درمان گلودرد، بواسیر، سردرد، درمان فوری زخم ها، تسکین درد، عفونت گوش و کاهش علائم واریس اشاره کرد. با ما همراه باشید تا با خواص بیشمار فندق افسونگر آشنا شویم.

جالب است بدانید که فندق افسونگر به دلیل خواص فراوانی که دارد می تواند در کیت کمک های اولیه شما جای داشته باشد. خواص فندق افسونگر برای پوست و حل مشکلات مختلف به اثبات رسیده است. پوست، شاخه و برگ های فندق افسونگر معمولا در طب سنتی استفاده می شود. این گیاه علاوه بر داشتن رطوبت طبیعی، دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد ویروسی است. امروزه از پوست و برگ این گیاه محصولات زیادی را برای مراقبت از پوست و مو تهیه می کنند. این محصولات حاوی مقدار زیادی تانن، فلاونوئید و روغن های فرار هستند. این عصاره ها به عنوان یک عنصر در انواع مختلفی از محصولات مراقبت از پوست با نام های تجاری مختلف استفاده می شود. حتما شما هم با اطلاع از خواص فندق افسونگر ترجیح می دهید که یک بطری از عصاره این گیاه را برای مواقع اضطراری در کابینت آشپزخانه نگهداری کنید.

تصویر

1. آکنه و جوش صورت

فندق افسونگر دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی قوی است که می تواند به درمان سریع آکنه و جوش صورت کمک کند؛ فندق افسونگر به دلیل مقادیر بالای تانن که دارد به کاهش چربی و پاک سازی پوست صورت کمک کرده و با کاهش منافذ آن خطر ابتلا به آکنه و جوش صورت را کاهش می دهد. علاوه بر این به دلیل خواص ضد باکتری قوی که دارد به پاک سازی پوست صورت از باکتری های ایجاد کننده جوش کمک کرده و آکنه و جوش صورت را درمان می کند.
خواص ضد التهابی فندق افسونگرباعث می شود که قرمزی، تورم و التهاب پوست ناشی از جوش صورت درمان شود.
ماسک فندق افسونگر برای جوش: 1/4 فنجان عصاره فندق افسونگر را با 1/4 فنجان آب و 4 قطره روغن درخت چای ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم خوب بشویید.

2. جوان سازی پوست صورت

فندق جادوگر حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هاست که پوست را در برابر اشعه ماورا بنفش نور خورشید محافظت کرده و با کاهش چین و چروک به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

3. پاک کننده طبیعی آرایش

برای پاک کردن آرایش از روی پوست صورت به شما پیشنهاد می کنیم که از عصاره یا روغن فندق افسونگر استفاده کنید. فندق افسونگر به پاک سازی بهتر پوست کمک می کند، منافذ پوست را کاهش داده و باعث درخشان تر شدن پوست صورت می شود.

4. لایه بردار طبیعی پوست

فندق افسونگر یکی از بهترین لایه بردار های طبیعی پوست است که به تمیز شدن پوست از آلودگی ها و چربی ها کمک کرده و به دلیل خواص ضد میکروبی که دارد، باکتری های سطح پوست را از بین می برد.
ماسک لایه بردار طبیعی با فندق افسونگر: در یک بطری 50 گرم عصاره یا روغن فندق افسونگر را با 1/2 قاشق چای خوری پودر ویتامین C، حدود 6 قطره روغن درخت چای و 6 قطره روغن اسطوخودوس ترکیب کنید. یک بار در هفته مقداری از این ترکیب را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند سپس با آب ولرم خوب بشویید.

5. درمان خارش و التهاب پوست پس از اصلاح

فندق جادوگر به دلیل ترکیبات ضد التهابی که دارد، یکی از بهترین روش ها برای درمان التهاب، خارش و دون دون شدن پوست پس از اصلاح صورت می باشد.

ماسک پس از اصلاح

5 قاشق غذا خوری روغن فندق افسونگر را با 2 قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا، 2 قاشق غذا خوری گلیسیرین و 1 قاشق غذا خوری روغن آرگان با هم ترکیب کنید و پس از هر اصلاح بر روی پوست صورت بمالید.

6. درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون

فندق افسونگر خواص ضد التهابی قوی دارد که می تواند به کاهش التهاب، قرمزی و جوش زدن پس از اپیلاسیون کمک کند. متخصصان زیبایی معتقدند که از فندق افسونگر حتی برای مناطق حساس از جمله زیر بغل و بیکینی یا اندام تناسلی هم می تواند استفاده کرد. بعد از هر بار اپیلاسیون، چای فندق افسونگر سرد شده را به یک پد پنبه ای بر روی پوست بمالید.

7. درمان سریع آفتاب سوختگی

فندق افسونگر به دلیل خواص ضد التهابی و مرطوب کنندگی که دارد به درمان سریع آفتاب سوختگی و قرمزی، تورم و التهاب ناشی از آن کمک می کند.

تصویر

8. درمان ترک های پوست بارداری

اگر در دوران بارداری دچار ترک های پوستی شده اید اصلا نگران نباشید، فندق افسونگر حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است که به سفت شدن پوست کمک کرده و ترک های پوست دوران بارداری را درمان می کند. گفته می شود که فندق افسونگر به رفع تیرگی های ناشی از ترک های پوست دوران بارداری هم کمک می کند. هر روز مقداری دمنوش سرد شده فندق افسونگر را به آرامی با یک پد پنبه ای بر روی شکم و سینه ها بمالید تا ترک ها درمان شوند.

9. درمان اگزما و پسوریازیس

اگزما و پسوریازیس از بیماری های التهابی پوستی هستند، تحقیقات نشان می دهد که فندق افسونگر به دلیل مقادیر بالای ترکیبات ضد التهابی که دارد به درمان این بیماری ها کمک می کند.

10. دئودورانت طبیعی پوست

فندق افسونگر چربی پوست را کنترل می کند، باکتری های ایجاد کننده بوی بد بر روی پوست را از بین می برد و به عنوان یک دئودورانت و ضد عرق طبیعی باعث رفع بوی بد عرق بدن می شود.

11. درمان کبودی پوست بر اثر ضربه

خواص ضد التهابی فندق افسونگر آن را به یک درمان عالی برای کبودی و ورم پوست بر اثر ضربه تبدیل کرده است. روزی 3 بار روغن فندق افسونگر را بر روی منطقه آسیب دیده بمالید تا کبودی ها سریع تر درمان شوند.

12. درمان شوره سر

فندق افسونگر خواص ضد التهابی دارد که به درمان خارش پوست سر کمک کرده و شوره سر را درمان می کند.
ماسک مو فندق افسونگر: یک فنجان دمنوش فندق افسونگر سرد شده را قبل از حمام بر روی مو ها بریزید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

13. رفع مو های زائد بدن

مردم بومی از عصاره ی فندق افسونگر برای رفع مو های زائد بدن به صورت طبیعی استفاده می کنند.

14. درمان پف و سیاهی زیر چشم

فندق افسونگر به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به درمان پف و سیاهی دور چشم کمک می کند. علاوه بر این فندق افسونگر یک آبرسان طبیعی است و با افزایش رطوبت در پوست زیر چشم به درمان سیاهی دور چشم کمک می کند. هر شب 2 تا 3 قطره دمنوش سرد شده فندق جادوگر را بر روی دو پد پنبه ای بریزید و در حالی که دراز می کشید و چشم ها را می بندید، به آرامی بر روی چشم ها بگذارید. اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

15. دهان و دندان

فندق افسونگر دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است که به از بین رفتن میکروب های بیماری زای موجود در دهان کمک کرده و علاوه بر رفع بوی بد دهان باعث درمان زخم های لثه ها، لب ها و دهان هم می شود. توصیه می شود که بعد از مسواک زدن، مقداری دمنوش فندق افسونگر را در دهان غرغره کنید و سپس بیرون بریزید.

16. درمان گلو درد و لارنژیت

فندق افسونگر دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی قوی است که گلودرد و لارنژیت را سریع درمان می کند. هر روی یک فنجان دمنوش فندق افسونگر را با یک قطره روغن گل میخک ترکیب کنید و بنوشید تا گلودرد شما درمان شود.

17. آسم

آسم یک واکنش آلرژیک است، فندق افسونگر به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به پیشگیری و درمان آسم کمک می کند.

18. هموروئید یا بواسیر

فندق افسونگر به کاهش التهاب رگ های خونی موجود در انتهای روده کمک می کند، خارش و سوزش ناشی از بواسیر را کاهش می دهد، برای درمان خونریزی ناشی از هموروئید مفید می باشد. پماد یا عصاره فندق افسونگر را در یخچال بگذارید تا سرد شود، روزی 3 بار یک پد پنبه ای را به آن آغشته کنید و بر روی مقعد نگه دارید.

19. درمان طبیعی واریس

فندق افسونگر خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی دارد که به درمان رگ های واریسی پا کمک کرده و درد آن ها را کاهش می دهد. مقداری روغن فندق افسونگر را بر روی ساق پا و کف پا بمالید و خوب ماساژ دهید. حالا دراز بکشید و پا ها را بالاتر از سطح بدن قرار دهید. (می توانید پا ها را به دیوار تکیه دهید)

20. درمان جای نیش حشرات

فندق افسونگر دارای خواص ضد خارش و ضد التهابی طبیعی است و به درمان خارش، سوزش و التهاب ناشی از نیش حشرات کمک می کند.

21. درمان آبله مرغان

خواص ضد التهابی و ضد خارش طبیعی فندق افسونگر باعث می شود که به درمان سریع تر آبله مرغان و رفع خارش آن کمک کند. در یک بطری بزرگ مقدار های مساوی آب و دمنوش فندق افسونگر را با هم ترکیب کنید و بر روی جوش های آبله مرغان اسپری کنید تا خارش آن ها کاهش یابد.

تصویر

22. سرطان

محققان دانشگاه بارسلونا مطالعه ای را انجام داده اند که نشان می دهد عصاره ی فندق افسونگر به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد تکثیر سلول های سرطانی را کاهش داده و باعث افزایش باعث مرگ سلول های سرطانی می شود.

23. درمان عفونت گوش شناگر

گوش شناگر یک عفونت باکتریایی و التهاب گوش است که معمولا پس از مدت های طولانی شنا کردن ایجاد می شود؛ فندق افسونگر به دلیل خواص ضد میکروبی که دارد مانع از رشد باکتری ها در کانال گوش شده و این بیماری را درمان می کند. روزی 3 بار و هر بار 2 تا 4 قطره عصاره فندق افسونگر را داخل گوش بریزید و 2 قطره هم با سوآپ بر روی قسمت بیرونی کانال گوش بمالید تا بیماری عفونت گوش شناگر زودتر درمان شود.

24. آلرژی و حساسیت

فندق جادوگر دارای خواص ضد التهابی است که واکنش های آلرژیک و حساسیت های پوستی را کاهش داده و به درمان خارش، بثورات پوستی و التهاب ناشی از آن کمک می کند. مقداری عصاره فندق جادوگر را با یک پد پنبه ای بر روی پوست بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند تا خشک شود.

25. بهبود خلق و خو

گفته می شود که بوییدن روغن فندق افسونگر به دلیل خواص آرام بخش طبیعی که دارد به آرامش افراد کمک کرده و با کاهش استرس و اضطراب باعث ببهود خلق و خو می شود.

عوارض جانبی و مضرات فندق افسونگر

اگرچه اعمال موضعی فندق افسونگر عوارض جانبی خاصی ندارد اما برخی مردم ممکن است دچار واکنش های آلرژیک شوند.
مصرف خوراکی فندق افسونگر در برخی افراد باعث مشکلات معده می شود.
مصرف بیش از حد فندق افسونگر با عوارضی همچون سرگیجه و تهوع همراه است. توصیه می شود پس از مشورت با پزشک، در روز بیش از 2 یا 3 قاشق چایخوری مصرف نکنید.
از مصرف زیاد فندق افسونگر اجتناب کنید زیرا حاوی سیفرول (یک ماده شیمیایی عامل سرطان) و تانن ( ترکیبی سمی) است و ممکن است باعث بروز مشکلات کبدی و تشدید آن شود.
زنان باردار و مادران شیرده قبل از استفاده موضعی و خوراکی از فندق افسونگر حتما با پزشک مشورت کنند.
عصاره تقطیر شده فندق افسونگر حاوی مواد الکلی است و برای مصرف خوراکی قابل استفاده نمی باشد.
فندق افسونگر و محصولات آن با برخی داروها مانند آسپرین تداخل دارویی دارد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (78 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (26 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (22 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل عقرب سیاه/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...