ساعدنیوز
ساعدنیوز

با رشته ورزشی وزنه برداری بیشتر آشنا بشید

  یکشنبه، 27 مهر 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
با رشته ورزشی وزنه برداری بیشتر آشنا بشید
وزنه‌برداری ورزشی است که شامل بلند کردن وزنه‌های مختلف است. در شکل مدرن آن ورزشکار باید دارای قدرت، سرعت، تکنیک، تعادل و هماهنگی در هنگام برداشتن وزنه باشد.

وزنه برداری ورزشی است که در آن ورزشکار هالتری با سنگین ترین وزن ممکن را بالای سر می برد. مسابقات وزنه برداری در دو رقابت یک ضرب و دوضرب انجام می شود و در هر بخش وزنه بردار حق انجام سه حرکت را دارد. موفقیت در وزنه برداری فقط به قدرت بدنی بستگی ندارد. توانایی های پرتابی بدن (قدرت انفجاری) برای اجرای سریع حرکت در موفقیت وزنه برداران نقش دارد و حرکات وزنه برداری در مقایسه با حرکات قدرتی دیگر از جابجایی بیشتر و دامنه حرکتی وسیعتری تشکیل می شوند. این ورزش از نخستین دوره بازی های المپیک (۱۸۹۶) جزو رشته های المپیکی بود اما وزنه برداری زنان از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی وارد برنامه المپیک شد. اکنون وزنه برداری در بخش مردان در هشت وزن و در زنان در هفت وزن برگزار می شود.

تصویر

تاریخچه وزنه برداری

بشر برای حفاظت خود در غارها، ناگزیر به جابجایی سنگ های بزرگ برای قرار دادن در مقابل ورودی آنها بوده است. مصریها برای ساختن مجسمه های عظیم فراعنه و اهرام ثلاثه، مردانقوی آن روز جهان را در کنار نیل گرد آوردند و آنها را به ساختن مجسمه های سنگی وا داشتند. کاوش های باستان شناسی نشان می دهد وزنه برداری و وزنه پرانی به همراه دو و میدانی و ژیمناستیک در یونان باستان تمرین می شده است. همچنین وزنه برداری و وزنه پرانی جزئی از بازیهای تیلی تیان ایرلندی ها در 4000 سال قبل بوده است. “میلو” از اهالی “کورتونا” سالهای سال قهرمان المپیک باستان بود و مدت 28 سال مقام خود را حفظ کرد. او اولین وزنه بردار علمی در دنیاست که پیشرفت و ترقی و قدرت خود را بطور مرتب و کم کم بدست آورد. بدین ترتیب که گوساله ای را هر روز از زمین بلند می کرد و روی دو دست قرار می داد و تا هنگامی که گاو تنومندی شد آن را بر سر دست می برد. تاریخ این کار را 684 سال قبل از میلاد نوشته اند و در حقیقت وزنه برداری جدید از اساس کار میلو پیروی می کند. اولین آثار بوجود آمدن این ورزش زمانیست که در یونان باستان ورزشکاران به وزنه پرانی (پرتاب دیسک و وزنه) عادت داشته اند و لغت یونانی “هالترس” (پرتاب صفحه یا دیسک هالتر) ریشه وزنه برداری امروزی است. وزنه برداری جدید در اروپا توسط اروپاییان پایه گذاری شد و به نظر می رسد که در وهله نخست جوانان روستایی بدین کار دست زدند تا قدرت و برتری خود را نسبت به هم سالان خود نشان دهند و با قدرت خود توجه دوشیزگان را جلب نمایند. کار نمایش جوانان در بلند کردن وزنه کم کم آنقدر بالا گرفت که مسابقه هایی ترتیب داده می شد و در آن زنان و مردان بی شماری برای تماشا گرد هم می آمدند و این مسابقات، محک قدرت و نیرومندی جوانان بود.

وزنه برداری در ایران

از زمانیکه ورزش زورخانه ای در ایران متداول گردید، کشتی گیران برای آماده ساختن بدن و تقویت و پرورش عضلات خود از سنگ و وزنه هایی به شکل گلوله های توپ به وزنه های 25، 42 و 66 کیلوگرم استفاده می کردند. پیشکسوتان ورزش باستانی حکایت می کنند برخی از پهلوانان قدیم مانند حسام علاقه مفرطی برای بلند کردن وزنه های سنگین از خود ابراز می داشتند، بطوریکه وزن این گلوله ها تا 120 کیلو هم می رسید. در سال 1302 آقای امان پادگورنی که تحصیلات خود را در اوکراین به پایان رسانده بود، به ایران آمد و طی مدت 8 سال اقامت در شهر تبریز به تعلیم در مدارس و ارتش پرداخت. پارگورنی از قطعات دیفرانسیل اتومبیل هالتری ساخت و آن را برای تمرین وزنه بردارها به کار گرفت. در سال 1310 پارگونی به تهران آمد و در دانشکده افسری به تعلیم ورزش مشغول شد. در همان زمان نخستین هالتر صفحه ای به سفارش پارگونی در تهران ساخته شد و مورد استفاده دانشجویان دانشکده افسری قرار گرفت.
بعد ازآن به توصیه آقای اسحاقی، عبدالله نادری به اتفاق دوستان، میله ای سفارش دادند که می چرخید. این میله را نیز همان چدن کار خیابان منوچهری درست کرده بود و تا مدتها مورد استفاده قهرمانان بود. اولین دستگاه هالتر هم توسط عبدالله نادری به وزن 110 پوند از هندوستان وارد ایران شد و به این ترتیب ورزش وزنه برداری به تدریج در ایران شکل گرفت و گسترش یافت. فدراسیون وزنه برداری ایران با تلاشهای عبدالله نادری در سال 1318 تأسیس شد و ایشان از سال 1321 تا 1325، سرپرست فدراسیون بودند؛ اولین اردوی وزنه برداری درسال 1319 با حضور امیر شرفی، طباطبایی، حیات غیب ، افشارطوس و نادری تشکیل گردید.
مسابقات اولیه وزنه برداری در این دوره به این شکل بود که روز اول کلیه شرکت کنندگان حرکات پرس را انجام می دادند. روز دوم یک ضرب و روز سوم دو ضرب. مسابقات هم تنها با یک داور انجام می شد و طرز اضافه کردن به صفحه های هالترکه امروز مطابق مقررات انجام می شود ، باب نبوده و طرز احظار شدن بر روی صحنه نیز از روی ترتیب نوبت بر مبنای وزنه درخواستی نبود و اگر وزنه برداری در نوبت خود 80 کیلو بلند می کرد و وزنه بردار بعدی 60 کیلو تقاضا می کرد، از وزن صفحه ها کاسته می شد (امروزه به هالتر اضافه می شود و ابدا" کاسته نمی شود). اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور را خود آقای پادگورنی و سپس آقای نادری قضاوت می کردند. در نخستین مسابقاتی که در ایران برای وزنه برداری ترتیب می یافت، مسئله وزن شرکت کننده ها مطرح نبود و هر وزنه برداری که می توانست وزنه سنگین تری را بلند کند ، اول می شد. اما هنگامیکه نتایج وزنه برداری المپیک برلین (1936) به ایران رسید، دریافتند که هر وزنه برداری باید در دسته مخصوص خود به رقابت بپردازد. پس از آن، مسابقات رسمی با وزنهای مختلف ترتیب یافت و در بازیهای المپیک لندن (1948) تیم ملی وزنه برداری ایران حضور یافت و جعفرسلماسی در دسته دوم (60 کیلو گرم) برنده یک مدال برنزالمپیک شد ، که این اولین مدالی است که ایران در بازیهای المپیک به دست آورده است. ایران در اواخر سال 1946 به عضویت فدراسیون جهانی وزنه برداری پذیرفته شد و در سال 1952 در کنگره هلسینکی مهندس صادق به سمت نایب رئیس فدراسیون جهانی انتخاب گردید.
از آن زمان تا کنون، وزنه برداری ایران در دوره های مختلف صاحب قهرمانان بزرگی بوده است که صاحب عناوین جهانی و المپیک شده اند. شادروان محمود نامجوی، که شاید استثنایی ترین ورزشکار تاریخ ایران باشد ، سه بار پیاپی قهرمان جهان شد و مدالهای نقره و برنز را در دو المپیک بدست آورد. محمد نصیری که در میان 10 وزنه بردار برتر تاریخ وزنه برداری جهان قرار دارد، سالها بر سکوی جهانی ایستاد و در سه المپیک به سه مدال طلا ، نقره و برنز رسید. هر چند وزنه برداری ایران سالها دوران رکود را سپری کرد ولی در زمان ریاست علی مرادی ، با برنامه ریزی و استخدام مربی درجه اول (ایوانف) ، باز هم وزنه برداران ایران برسکوی قهرمانی جهان و المپیک قرار گرفتند. حسین توکلی و حسین رضازاده در المپیک سیدنی به مدال طلا رسیدند. رضازاده قویترین مرد جهان در قرن بیست و یکم ، یک طلای دیگر هم در آتن کسب کرد تا نسل گذشته وزنه برداران بزرگ ایران، جانشین شایسته دیگری داشته باشد.

داوری ورزش وزنه برداری

.هر ورزشکار امکان سه تلاش برای هر وزن انتخاب شده را دارد. سه داور بلند کردن وزنه ها را قضاوت می کنند.

اگر بلند کردن وزنه موفقیت آمیز باشد داور بلافاصله دکمۀ سفید را فشار داده و چراغ سفید را روشن می کند و این نشان می دهد که بلند کردن وزنه موفقیت آمیز بوده است.

در این مورد امتیاز به حساب می آید. اگر بلند کردن وزنه موفقیت آمیز نباشد و نامعتبر فرض شود، در این حالت داور دکمۀ قرمز را فشار داده و چراغ قرمز روشن می شود.

هنگامیکه بالاترین امتیازات برای هر حرکت محاسبه می شود، وزن کل بلند شده در حرکت یک ضرب به وزن کل بلند شده در حرکت دو ضرب اضافه می شود.

وزنه بردار با بالاترین وزن بلند کرده قهرمان می شود. در زمان برابری وزنه بردار با وزن بدنی کمتر قهرمان خواهد بود..

تجهیزات ورزش وزنه برداری

.لوازمی که در ورزش وزنه برداری sports-weightlifting استفاده می شود را می توان به دو گروه تقسیم کرد.

الف- گروهی که توسط ورزشکار بلند می شود

ب- گروهی که برای کمک در بلند کردن و ایمنی استفاده می شود.

1- هالتر Barbell

تجهیزاتی شامل یک میلۀ فولادی که وزنه های مختلف به شکل دیسک با پوشش لاستیکی به روی آن نصب می شود. در رقابت های وزنه برداری، شرکت کنندگان باید هالترهای دارای وزن مشخص را تحت شرایط ذکر شده در بالا بلند کنند. در رقابت ها وزن هالتر ها با افزایش وزنه های یک کیلویی افزایش می یابد.

2- صفحات وزن استوانه ای پوشش داده شده با لاستیک

این ها وزنه های صفحه ای بر روی میله هستند. این وزنه های صفحه ای از 0.5 کیلوگرم تا 25 کیلوگرم در دسترس می باشند. میلۀ المپیکی با استفاده از تعداد یکسانی از وزنه صفحه در دو طرف آن برای رسیدن به وزن مورد درخواست ورزشکار بارگذاری می شود.

3- محکم کنندۀ وزنه ها ( Collar )

یک استوانۀ فلزی با وزن 2.5 کیلو گرم که وزنه ها را در محل خود نگه می دارد.

لوازم ورزش وزنه برداری

1- لباس وزنه برداری

رقابت کنندگان از یک لباس که یک تکه و چسبان بوده با یک تی شرت و یا بدون تی شرت در زیر آن استفاده می کنند.

2- کفش وزنه برداری

کفش برای وزنه برداری sports-weightlifting باید به گونه ای انتخاب شود که ثبات کامل را در طول بلند کردن وزنه برای پا فراهم کند.

3- کمربند وزنه برداری

یک کمربند با ماکزیمم عرض 120 میلیمتر برای حمایت از تنه در طول بلند کردن وزنه ممکن است استفاده شود.

4- مچ بند وزنه برداری

از نوارهای کش محکم برای بستن و ساپورت مفاصل در طول بلند کردن وزنه استفاده می شود.

5- زانو بند وزنه برداری

به جای بانداژ کردن مفاصل می توان از پوشش های الاستیک طبی (مانند محصولات ال پی ساپورت) استفاده نمود.

قوانین وزنه برداری:

  • وقتی وزنه بردار موفق شود هالتر را بالای سر ببرد، باید آن را سر جای خود نگهدارد.
  • اگر هنگام بالا بردن هالتر دست های وزنه بردار خم شود و دو مرتبه راست شود خطا است.
  • اگر وزنه بردار توانست هالتر را در بالای سرخود ثابت نگهدارد، باید یک لحظه کوتاه مکث کند و وقتی داوران اجازه دادند آن را پایین بیاورد، پایین آوردن هالتر بدون فرمان داوران خطاست.
  • وزنه بردار اگر هالتر را از تخته بیرون بیندازد خطاست. حتی اگر وزنه را به خوبی مهار کند، ولی اگر هنگام پایین آوردن هالتر را بیرون از تخته بگذارد باز هم خطاست.
  • انداختن وزنه از بالای سر به پایین خطا است.
  • مجموع حرکت یک ضرب و دو ضرب به عنوان رده بندی نهایی در نظر گرفته می شود.

وزن صفحات فلزی: قرمز 25 کیلوگرم، زرد 15 کیلوگرم، آبی 20 کیلوگرم، سبز 10 کیلوگرم، سیاه 5/2 کیلوگرم و قفل های دو طرف میله به عنوان وزنه 5 کیلوگرمی حساب می شود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (376 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (123 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (57 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (48 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (27 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (16 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (14 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) خلاقیت خنده دار اسباب بازی فروش اهوازی در کشاندن بچه ها به مغازه حماسه آفرید+عکس/ مغز تورو باید طلا نه الماس گرفت😂 (12 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (12 نظر) شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تمرینات سنگین هادی چوپان در باشگاهش/ خشته نباشی پهلوون+ فیلم ظاهر متفاوت ریما رامین فر، همای پایتخت در 26 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس رونمایی از نوزادان دوقلوی ساره بیات/ آخ که دکوری هاش چقدر خوشگله😍+عکس به رخ کشیدن هنر گل آرایی به سبک نگار فرهمند همسر پژمان جمشیدی در خانه لوکسشان +عکس/چه سلیقه ای داره! (فیلم) پدیده ای باورنکردنی از بارش ماهی در آسمان یاسوج / ماجرا چیست؟! یادی بکنیم از سکانس خنده دار کل کل عروس و خواهر شوهری سریال "پژمان" 🤣 واکنش آقای رفیعی، معلم عربی سوم راهنمایی محمد بحرانی، به خاطره‌ای که او در برنامه صداتو تعریف کرد/ ظریفت و شعور بالای معلم + فیلم نظر عجیب احمدی نژاد در مورد حفاظت از قوچ های ارمنی دریاچه ارومیه+ویدیو/ 40 هزار هکتار! اونم برای قوچ ارمنی؟! (عکس) راهکار هوشمندانه پادشاه هند برای تمسخر ماشین های گران قیمت رولز رویس در سال 1920/ حیثیت کارخانه رولز رویس رو به فنا داده، عجب انتقام سختی! (فیلم) بزرگترین خانواده دنیا با 39 همسر، 94 فرزند و 33 نوه، ناصرالدین شاه کنونی / دولت هند براشون شهرک مجزا ساخته اجرای تم تولد در تهران (عکس) خانه نقلی و با صفای فریبا کوثری بازیگر سریال مختارنامه /چه خونه شیک و پر از آرامشی دارن! پخش اذان از گوشی کارشناس شبکه BBC وسط پخش برنامه زنده+ویدئو (فیلم) خطرناکترین و ترسناکترین روستای دنیا که هر ساله 150 نفر در مسیر این روستا میمیرند! دکوراسیون شیک خانه پر از آرامش همایون شجریان روزی که میزبان استاد شجریان بودند/ مهربونی خاص استاد با نوه شون واقعا تحسین بر انگیزه نگاهی به همکاری‌های مشترک محسن تنابنده و احمد مهرانفر؛ زوج همیشه جذاب و دوست داشتنی+عکس بازگشت دلار به کانال 59هزار/ دلار تلگرامی خریدار ندارد (عکس) شوخ طبعی یک راننده ایرانی برای اینکه کسی ماشینش رو چشم نزنه همه رو به خنده واداشت/ احتمالا الان بامزگی خودش بیشتر چشم بخوره😂 (فیلم) آیا می دانید چند ثانیه قبل از مرگ چه اتفاقی برای بدن می افتد؟! / احتمال عبور خاطرات زندگی‌ از جلوی چشم ظاهر متفاوت ژیلا صادقی در خارج از کشور خبرساز شد/ همه از تعجب انگشت به دهان ماندند!! +عکس دانلود آهنگ جدید "خط قرمز» سهراب پاکزاد +فیلم/ انگار اصلا بی تو یجوریه تنها برم توی جمعا میره توهم اخمام... ویدئویی که هر انسان حتما باید آن را تماشا کند! / حقیقت دنیا تا چه حد فراتر از دانش ماست؟! (عکس) علیرضا جهانبخش، فوتبالیست ایرانی، در کنار خانواده جدیدش در هلند/ چه خونه شیکی! قشنگ معلومه خونه یک ایرانیه! (ویدئو) عظیم ترین سونامی هایی که تاکنون زمین به خودش دیده! / مو به تن آدم سیخ میشه😱 (ویدئو) بازگشت مجموعه طلای پادشاهی آسانته به غنا پس از 150 سال (تصاویر) دکوراسیون شیک و مدرن خانه هانده ارچل، دختر پارسا پیروزفر در فیلم "مست عشق"/ چه تابلوی خاص و قشنگی! واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی (عکس) استوری جدیدی که ستاره سادات قطبی از پسر بانمکش در تراس با صفاشون منتشر کرد!/چه عینک بامزه ای زده آقاکوچولو (تصاویر) کشف کمیاب‌ترین «رنگ» دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گران‌تر از طلا نگاهی به خونه و زندگی اروپایی و با صفای سردار آزمون، فوتبالیست محبوب کشورمان و همسرش/ آناهیتا خانم چه عکسایی هم گرفتن👌 حقیقت باورنکردنی در مورد تاریخچه توری عروس که از شنیدنش شاخ در می آوردید/ اصلا میدنین چی باعث شد که توری عروس بخشی از لباس مراسم ازدواج باشه؟ اطلاعیه مهم برج میلاد در مورد ادعای جنجالی استخدام دو ماهه در این مجموعه! رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 زرنگ بازی میوه فروش برای گران فروختن گوجه سبز، نوبرانه محبوب بهاری با زندن مارک خارجی +عکس/ مرد حسابی برچسب هندونه رو زدی روی بسته بندی آلوچه! دلتنگی های نیما شعبان نژاد برای رضا داوود نژاد/تو که گفتی زود خوب میشی پس چی شد.... +عکس (ویدئو) خواننده خوش صدای برنامه "صداتو" که داوران ناامید برنامه را وادار به گریه شوق کرد/ خود برنده جایزه اندازه محسن کیایی ذوق نکردا! تکلیف جدا شدن فیروزکوه و دماوند و ری از تهران مشخص شد وقتی یسنا را دیدم گریه کردم!+ویدئو/ صفر تا صد گمشدن یسنا و ناگفته هایی که مو به تن سیخ می کند عاشقانه های مونا فائزپور همسر احمد مهرانفر ارسطوی سریال پایتخت/ همیشه شاد و خوشحال+ عکس بیوه شدن دختر 23 ساله در شب عروسیش / 20 بار مچ شوهرم را با زن‌های غریبه گرفتم
تیتر امروز   
(تصویر) با عجیب‌ترین میوه‌ی دنیا آشنا شوید! بازگشت دلار به کانال 59هزار/ دلار تلگرامی خریدار ندارد دانلود آهنگ جدید "خط قرمز» سهراب پاکزاد +فیلم/ انگار اصلا بی تو یجوریه تنها برم توی جمعا میره توهم اخمام... واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی حقیقت باورنکردنی در مورد تاریخچه توری عروس که از شنیدنش شاخ در می آوردید/ اصلا میدنین چی باعث شد که توری عروس بخشی از لباس مراسم ازدواج باشه؟ اطلاعیه مهم برج میلاد در مورد ادعای جنجالی استخدام دو ماهه در این مجموعه! تکلیف جدا شدن فیروزکوه و دماوند و ری از تهران مشخص شد بیوه شدن دختر 23 ساله در شب عروسیش / 20 بار مچ شوهرم را با زن‌های غریبه گرفتم از حضور با استایل صدام در استادیوم آزادی تا اعلام تعداد شرکای جنسی مردان ترکیه ای در حواشی داغ امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 خواب هولناک و عجیبی که آیت الله هاشمی 6 ماه قبل از فوتش دید!/ از خداوند برای رفع شرم استمداد کردم و صدقه ای در نظر گرفتم و پس از نماز مجدد خوابیدم فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...