بی‌کیفیتی خودروهای تولید داخل‌‌/ تمرکز دولت در واردات بر خودروهای اقتصادی است‌

  پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1401 ID  کد خبر 204904
بی‌کیفیتی خودروهای تولید داخل‌‌/ تمرکز دولت در واردات بر خودروهای اقتصادی است‌
ساعدنیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمرکز ما در رابطه با واردات خودرو بر خودروهای اقتصادی است.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از فارس وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه خبری شبکه یک درباره واردات خودرو اظهار داشت: از سال 97 با توجه به اینکه تراز ارزی کشور به هم ریخته بود واردات خودرو ممنوع اعلام شد آن مصوبه تا اردیبهشت ماه سال جاری مهلت داشت اما با پایان یافتن این مصوبه در دولت مساله واردات خودرو مطرح شد و کلیات آن تصویب شده است.

وی افزود: الان چند رویداد با هم اتفاق می افتد هم اینکه مهلت مصوبه پایان یافته است و منعی برای واردات وجود ندارد و از طرف دیگر تراز ارزی کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و فشار به منابع ارزی کشور وارد نمی شود.

* خودروهای اقتصادی تولیدداخل بی کیفیت هستند و تولید آنها باید متوقف شود

فاطمی امین اظهار داشت: در مصوبه که درخصوص واردات خودرو در حال نهایی شدن است اول نکته این است که تمرکز ما برای واردات خودروهای اقتصادی است، در سال های قبل از 97 عمدتا خودروهای گران قیمت، لوکس و تجملی وارد می شد و بخشی خاص از مردم از آن بهره مند می شدند اما اکنون تمرکز ما بر واردات خودروهای اقتصادی است چون خودروهای اقتصادی تولید داخلی کیفیت ندارند و باید تولید آنها متوقف شود چون عموم مردم از آنها ناراضی هستند.

وی افزود: متناسب با تنظیم بازار خودرو، تعداد خودرو وارداتی مشخص و به پنج روش توسط بخش غیر دولتی وارد می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: سال گذشته 900 هزار خودروی داخلی تولید شد اما تقاضای بازار آزاد و بازار سیاه بیش از این بود. بنابراین شکافی بین عرضه و تقاضا وجود دارد. اما امسال تا 18 اردیبهشت عرضه خودرو با 18 درصد افزایش نسبت به سال قبل همراه شد و همچنین خودروهای مانده در کف پارکینگ 50 درصد کاهش یافت و تعهدات معوق خودروسازان از 60 هزار به 10 هزار دستگاه کاهش یافت.

فاطمی امین ادامه داد: با واردات خودروهای اقتصادی عرضه خودرو افزایش خواهد یافت بنابراین دو جریان باید بتوانند همزمان اجرا شود یکی تولید داخل و یکی واردات انجام شود تا تقاضا را پوشش دهد.

وی در مورد اینکه از چه زمانی واردات انجام می شود، گفت: مصوبه واردات خودرو از هفته آینده با هماهنگی دستگاه ها نهایی می شود و در اسرع وقت نسبت به واردات خودرو به صورت کنترل شده اقدام می شود و موانع واردات برداشته می شود البته این واردات توسط بخش غیر دولتی انجام می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد اینکه چه کسانی می توانند خودرو وارد کنند، گفت: شرایط وجود دارد از جمله اینکه واردات به شرط خدمات پس از فروش باشد و از مسیر متفاوتی به پنج روش واردات خودرو طراحی شده است و باید واردکننده صلاحیت هایی داشته باشد از جمله اینکه روش های تأمین مالی متنوع انتخاب شده است که بخشی از منابع آن از منابع خارجی باشد تا تراز ارزی کشور اصلاح شود.

* برای چهار قلم کالای اساسی سقف قیمت در نظر گرفته ایم

فاطمی امین در مورد قیمت های جدید کالاهای اساسی اظهار داشت: براساس اطلاعیه شماره 2 ستاد هدفمندی یارانه ها یک بخش از یارانه معیشتی واریز شده از آخر امشب قابل برداشت می شود و تولیدکنندگان از فردا می توانند به تدریج با قیمت های جدید و هماهنگی سازمان حمایت اقدام به عرضه کنند.

وی افزود: بازار نیاز به آرامش دارد جلسات متعددی با تولیدکنندگان و اصناف برگزار کرده ایم و آمادگی لازم در تولیدکنندگان وجود دارد و کمبودی در کالاها نداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: نباید مردم رفتار هیجانی داشته باشند و ما از همکاری اصناف تشکر می کنیم و همچنین از شرکت های پخش و توزیع کالا که جریان توزیع کالا را به صورت روان ادامه دادند قدردانی می کنیم.

فاطمی امین عنوان کرد: ما برای چهار قلم کالای اساسی سقف قیمت در نظر گرفته ایم که به تولیدکننده اعلام شده و از فردا اطلاع رسانی می شود و اگر قرار است قیمت کالایی افزایش یابد طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار و با هماهنگی سازمان حمایت خواهد بود.

وی افزود: قیمت سایر محصولات در حال بررسی است که مشخص شود چه میزان از مواد اولیه در تولید آن استفاده می شود و هرگونه افزایش قیمت باید با مصوبه ستاد تنظیم بازار و هماهنگی با سازمان حمایت مصرف کننده باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: وزارت صنعت و وزارت جهاد کشاورزی و دادگستری هماهنگی لازم را دارند و در چند روز آینده در بازار حضور جدی خواهند داشت.

فاطمی امین گفت: همانطور که وزیر دادگستری هم اعلام کرد تعرفه های تعزیرات حکومتی اصلاح شده است، تعرفه های قبلی بازدارنده نبود اما اکنون برای مقابله با گران فروشی، کم فروشی و احتکار جرائم متناسبی در نظر گرفته خواهد شد و امیدوارم با همراهی اصناف و مردم کمترین چالش را در اجرای اصلاح یارانه ها داشته باشیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403
دیگران می‌خوانند   
طعنه خنده دار نیما شعبان‌نژاد به عکاسان در یک مراسم برای ژست گرفتن کنار هدیه بازوند+ویدئو/ مگه زن و شوهری اومدیم شباهت باورنکردنی و جالب نرگس محمدی به برادر چشم رنگیش در این سلفی دلنشین خواهر برادری+عکس سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری حضور رهبر معظم انقلاب در آرامگاه سعدی در شیراز+ویدیو/ رهبری فرهنگ دوست و علاقمند به شعر علت نیامدن شهاب حسینی در اکران مست عشق چه بود+ویدئو ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش! (عکس) تصاویری از ظاهر امروزی دختران مهران مدیری و فاطمه گودرزی در سریال دردسرهای والدین / چقدر بزرگ شدن ... دو وزنه‌بردار ایرانی با هم ازدواج کردند +‌ عکس تواضع و فروتنی حسن یزدانی قهرمان کشتی در حضور رئیس جمهور + عکس اولین عکسی که مهران غفوریان با دخترش هانا گرفت / تصویر جالب اولین روز بابا شدن آقای بازیگر (عکس) بازیگر «آمنهوتپ سوم» سریال یوسف پیامبر بعد 20 سال در کنار جمشید هاشم پور (فیلم) رفتار جالب جواد عزتی با کوچکترین دختر طرفدارش / محبوب و مردمی مثل جواد عزتی پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند فیلم لحظه شروع سیلاب در بلوار نماز مشهد را ببینید /آب، این‌گونه سیل شد نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش عکس‌های «یانگوم» در کنار پدر و مادر واقعی‌اش به مناسبت «روز والدین» آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان (عکس) سرگرمی جالب و جدید «دنیز دایی دختر علی دایی» در لندن مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ... ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر کشف موش‌های مومیایی شده در مقبره مصر پلیس به دنبال دزدهای وحشی مسلح خانه های تهران و کرج / گانگسترهای نقابدار تحت تعقیب! سردارسلیمانی فردای‌عروسی خود راهی جبهه شد ویدئویی دیده نشده از حضور مجتبی خامنه ای پسر رهبر انقلاب در جبهه جنگ/ دفاع از وطن و ناموس و اسلام +فیلم از فیلم جدید مدیری تا کار کردن عطاران در سوپر مارکت در حواشی داغ امروز جمعه 28 اردیبهشت 1403 تنها تصویر از پدر و مادر عرفان طهماسبی، نابغه عصر جدید/ آقای خواننده رو اون گوشه دیدین؟ دورهمی دونفره و دلنشین یوسف تیموری به همراه مادرش در رستورانی شیک+عکس/ و آقای بازیگری که کپی مامانشه امضای جهانبخش بر روی پای شکسته دختر هلندی!+ عکس قاب اختصاصی نجم الدین شریعتی و جواد نکونام در یک مکان مذهبی خوانندگی زیبا و پراحساس مرد خوش صدای روشندل با یک آهنگ عاشقانه/ همه محو اجراش شدن+ویدیو انتشار عکس پسر جوان مریم کاویانی، عمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ خیلی شبیه مامانشه+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 آخرین سلفی نرگس محمدی با برادرزاده ی نازش امیرعلی که بر اثر بیماری فوت شد +عکس/ روحش شاد نگاهی به گران ترین جشن عروسی سال با تجملات چشم نواز+تصاویر
تیتر امروز   
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش
آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم
پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم
کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر
کشف موش‌های مومیایی شده در مقبره مصر
پلیس به دنبال دزدهای وحشی مسلح خانه های تهران و کرج / گانگسترهای نقابدار تحت تعقیب!