بورس امروز چه رنگی خواهد بود؟

  شنبه، 06 آذر 1400 ID  کد خبر 180065
بورس امروز چه رنگی خواهد بود؟
ساعد نیوز: در ابتدای هفته اول آذر شاخص لباس قرمز بر تن کرد و به کانال 1.3 میلیونی سقوط کرد، دو روز را در این محدوده به سر برد و پس از آن، در روز دوشنبه، لباس سبز پوشید و تغییر کانال داد. دو روز را در کانال 1.4 میلیونی پشت سر گذاشت و در آخرین روز معاملاتی هفته بار دیگر قرمزپوش شد و به کانال 1.3 میلیونی سقوط کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از اقتصادنیوز، برای پیش بینی بورس امروز – شنبه 6 آذر- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می کنیم. شاخص در هفته اخیر در یک بازی رفت و برگشتی میان دو کانال 1.3 میلیون و 1.4 میلیونی در نوسان بود. در حالی که در ابتدای هفته به کانال یک میلیون و 300 هزار واحد سقوط کرده بود، روز دوشنبه به کانال 1.4 میلیونی برگشت اما روز چهارشنبه شاخص کل بورس 10 هزار و 447 واحد ریزش کرد و به کانال یک میلیون و 300 هزار واحد برگشت. شاخص هم وزن نیز افت هزار و 571 واحدی داشت. شاخص کل فرابورس نیز کاهش 181 واحدی را پشت سر گذاشت.

در پایان معاملات روز چهارشنبه، 137 نماد رشد قیمت و 346 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 28 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 70 درصد بازار افت قیمت داشتند.

سهم های صعودی

روز چهارشنبه در بورس شرکت دوده صنعتی پارس (شدوص)، پارس الکتریک (لپارس) و تولید محور خودرو (خمحور) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا)، سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان (سدبیر) و کشت و صنعت شریف آباد (زشریف) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم های نزولی

در بورس شرکت سایپا شیشه (کساپا)، پارس مینو (غپینو) و صنایع جوشکاب یزد (بکاب) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، توکا ریل (توریل) و سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا ی 15 میلیارد تومانی بسته شد.

در پایان معاملات چهارشنبه تنها 32 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 32 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف های فروش پایانی بازار نسبت به روز گذشته 26 درصد کاهش یافت و 110 میلیارد تومان شد. ارزش صف های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 53 درصد افت کرد و در رقم 125 میلیارد تومان ایستاد.

تصویر

سهم های پُرتقاضا

روز چهارشنبه نماد لپارس (شرکت پارس الکتریک) با صف خرید 18 میلیارد تومانی برای دومین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لپارس، نمادهای خمحور (شرکت تولید محور خودرو) و بورس (شرکت بورس اوراق بهادار تهران) بیشترین صف خرید را داشتند.

سهم های صف فروش

روز چهارشنبه بیشترین صف فروش نیز به وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 34 میلیارد تومانی داشت. پس از وسخوز، نمادهای وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) و زکشت (شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت) بیشترین صف فروش داشتند.

تصویر

پیش بینی بورس امروز

در ابتدای هفته اول آذر شاخص لباس قرمز بر تن کرد و به کانال 1.3 میلیونی سقوط کرد، دو روز را در این محدوده به سر برد و پس از آن، در روز دوشنبه، لباس سبز پوشید و تغییر کانال داد. دو روز را در کانال 1.4 میلیونی پشت سر گذاشت و در آخرین روز معاملاتی هفته بار دیگر قرمزپوش شد و به کانال 1.3 میلیونی سقوط کرد.

اما روز چهارشنبه ورود پول حقیقی ادامه داشت و حتی افزایش نیز داشت. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار 238 میلیارد تومان بود که بخش اعظمی از آن به حق تقدم سهام تجلی (شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات) اختصاص داشت.

علاوه بر این روز چهارشنبه برای چهارمین روز متوالی معاملات بازار با مازاد تقاضا بسته شد و ارزش صف های خرید در پایان معاملات 125 میلیارد تومان بود. صف هایی که می توانند به بازار روز شنبه سرریز شوند و قیمت ها را بالا بکشند.

تداوم ورود پول حقیقی و وجود مازاد تقاضا در بازار دو نشانه مثبت برای سهامدارن است و سومین نشانه رشد ارزش معاملات خرد بازار است. ارزش معاملات خرد سهام در روز چهارشنبه با رشد 17 درصدی به 4 هزار و 996 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در دو هفته گذشته است.

تحلیل گران تکنیکی معتقدند شاخص در سطح یک میلیون و 400 هزار واحد از حمایت قدرتمندی برخوردار است و با توجه با فاصله 6 هزار واحدی شاخص تا این سطح، شاخص می تواند در روز شنبه به بازی رفت و برگشتی خود ادامه دهد و بار دیگر به کانال 1.4 میلیونی برگردد. از سوی دیگر همچنان که پیش از این در مطلبی با عنوان پیش بینی هفته گفته شد، تلاطمات و نوسانات بازارها در ایران متأثر از تحولات دیپلماتیک و گفت وگوهای برجامی است. پس از آن که روز چهارشنبه رافائل گروسی سفر خود به ایران را بدون دستاورد اعلام کرد، بازارها دچار نوسان شد. روز جمعه نیز در نشست شورای حکام، ایالات متحده بیانیه ای تهدیدآمیز علیه ایران صادر کرد که می توان تأثیر آن را تغییرات قیمت ارز در معاملات امروز دید. رشد قیمت دلار می تواند بازار سهام را دچار نوسان کند. انتظارات برای رشد قیمت دلار دو تأثیر متضاد بر بازار سهام خواهد داشت، از سویی موجب خروج نقدینگی حقیقی از بورس و رشد تقاضای ارز و سکه می شود و از سوی دیگر انتظارات تورمی را افزایش می دهد که می تواند موجب رشد قیمت ها در بازار سهام شود. برای روشن شدن این تأثیر و تأثرات باید در انتظار تحولات سیاسی روزهای آتی و واکنش معامله گران در بازارهای ایران بمانیم.

تصویر

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) تلخ ترین بوسه تاریخ روی تابوت آیت الله رئیسی+فیلم (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور+ویدئو/ برای مردم این منطقه دوستی و محبت آوردی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) عصبانیت شدید شبکه اینترنشنال از حضور گسترده مردم در تشییع پیکر رئیس‌ جمهور؛ ما داریم دست و پا می‌زنیم! (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
معرفی قهوه اتیوپی و دلایل محبوبیت آن شستشوی فرش با موادا نانو در قالیشویی چگونه است؟ تاثیر اینترنت اشیاء بر نگهداری و بهره‌وری آسانسورها دختری که در صف استقبال از رئیس جمهور شهید در فرودگاه بیرجند ایستاده کیست؟+ویدیو آموزش صفر تا صد سئو رایگان + [ویدئو دوره] استوری غم انگیز نجم الدین شریعتی برای رئیس جمهور/ جسمم را به خاک روحم را.......+ عکس مدارک بین المللی تحلیل کسب و کار نهایت تواضع و مردمی بودن یک رئیس جمهور در این عکس خلاصه می شود خانه پدری شهید آیت الله آل‌هاشم +ویدئو/تبریز انسان بزرگی را از دست داد... صحبت های دلنشین یار 30 ساله آیت الله آل هاشم در حاشیه مراسم تشییع: شهادت زیبنده وجود ایشون بود+فیلم پیدا شدن دختر ربوده شده ارومیه ای بعد از 36 سال/ لحظه در آغوش کشیدن مادر توسط دخترش+ویدیو روایت قابل تامل سید ابراهیم رئیسی از اوقات فراغتش در زندگی+ویدیو مادرانه های جورجینا همسر رونالدو برای فرزندش/ از بازی کردن تا آشپزی +عکس هنرمندان از رئیس جمهور شهید می‌گویند روایت وزیر ارشاد ابراهیم رئیسی از محبوس شدنش به همراه رئیس جمهور شهید در هتلی در کاظمین 2 قاب متفاوت از آخرین سفرهای رئیسی به بیرجند قابی تلخ از فرزند شهید رئیسی تا فرزندان شهید مالک رحمتی+عکس/یادگارهایی از شهدای خدمت... حضور 90 تن از سران کشورها در مراسم گرامیداشت رئیس جمهور شهید صحبت های دلخراش پدر شهید آل هاشم: الهی هیچکس داغ جوان نبیند مالک رحمتی؛ از جنوب شهر مراغه تا استانداری آذربایجان شرقی /تلخ ترین دیزی زندگی «آقا اسکندر» در شام غریبانِ «پسر» صدایی که تا ابد در گوشمان خواهد پیچید « حاج آقا هارداسان؟!» سالار عقیلی و محمد معتمدی در سوگ رئیس‌جمهور شهید خواندند+ویدیو برای دُردانه به دنیا نیامده استاندار جوان، مالک رحمتی/ لالایی خواندن باباها خیلی فرق می‌کند جزئیات جدید از لحظات ابتدایی سانحه بالگرد/تلفن کدام همراهان رئیسی زنگ می‌خورد؟ /بذرپاش: برای شناسایی مکان دقیق با موبایل حداقل 3 بی‌تی‌اس نیاز است شهادت رییس‌جمهوری روح اخلاقی و معنوی را به جامعه برگرداند+ویدئو انتشار برای اولین بار؛ حضور سیدابراهیم رئیسی در بین رزمندگان حزب‌الله لبنان+عکس عصبانیت شدید شبکه اینترنشنال از حضور گسترده مردم در تشییع پیکر رئیس‌ جمهور؛ ما داریم دست و پا می‌زنیم! لباس خادمی شهید حسین امیرعبداللهیان+عکس لحظاتی احساسی از صحبت‌های رهبر انقلاب با خانواده شهید رئیسی + فیلم استوری غم انگیز یک بانوی شطرنج باز برای شهادت رئیس جمهور/ شما مرحم زخم های ورزش بودید+عکس مردم داری و خوش اخلاقی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی/ از دست دادن با مرد پاکبان تا روبوسی با مردم عادی +فیلم تصویر حکم خادمی شهید امیر عبداللهیان+عکس از دیدار شبانه رهبر انقلاب با خانواده شهید جمهور تا تشییع پیکر شهدای خدمت در حواشی داغ امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 تصاویر دیده نشده از حضور شهید ابراهیم رئیسی در چایخانه حرم امام رضا(ع)+ویدئو تصویری پربازدید از سنگ قبر پدر ابراهیم رئیسی+ویدئو واکنش رهبر انقلاب به بی تابی خانواده رئیسی حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! شاید باور نکنید اما اینجا خانه مادری رئیس‌جمهور شهید است+ویدئو/فقط بیتابی مادرش که می گوید بیا ابراهیم‌‌‌... تصویری از حضور رهبر معظم انقلاب در منزل رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
تیتر امروز   
هنرمندان از رئیس جمهور شهید می‌گویند
روایت وزیر ارشاد ابراهیم رئیسی از محبوس شدنش به همراه رئیس جمهور شهید در هتلی در کاظمین
حضور 90 تن از سران کشورها در مراسم گرامیداشت رئیس جمهور شهید
مالک رحمتی؛ از جنوب شهر مراغه تا استانداری آذربایجان شرقی /تلخ ترین دیزی زندگی «آقا اسکندر» در شام غریبانِ «پسر»
صدایی که تا ابد در گوشمان خواهد پیچید « حاج آقا هارداسان؟!»
برای دُردانه به دنیا نیامده استاندار جوان، مالک رحمتی/ لالایی خواندن باباها خیلی فرق می‌کند
از دیدار شبانه رهبر انقلاب با خانواده شهید جمهور تا تشییع پیکر شهدای خدمت در حواشی داغ امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403
واکنش رهبر انقلاب به بی تابی خانواده رئیسی
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
پوشش کامل مراسم ادای احترام سران کشورهای مختلف به پیکر شهید رئیسی و همراهانش
جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی
فال روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403
رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403