چرا بعضی از دخترها نمیتوانند ازدواج کنند؟!

  شنبه، 26 بهمن 1398   زمان مطالعه 6 دقیقه
چرا بعضی از دخترها نمیتوانند ازدواج کنند؟!
خود کفا بودن خصوصیت بسیار خوبی است، اما اگر بیش از حد مستقل باشید، ممکن هر کسی که پتانسیل ازدواج دارد را از خود دور کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از سلام دنیا، شاید شما هم از زمان کودکی آرزوی عروسی داشته اید و آن روز با لباس سفید، سالن زیبا و اتاقی پر از خانواده و دوستان شما هنوز نیامده است. اگر شبیه به بسیاری از زنان دیگر باشید، می دانید که آشنا شدن با یک شخص ایده آل چقدر مشکل است. و حتی دشوارتر از آن، پیدا کردن شخص مناسبی است که بقیه عمر را با او بگذرانید. اگر از آن دسته افرادی هستید که به دوستان خود می گویید که برای همیشه مجرد می مانید، اما در واقع علاقه به ازدواج دارید، تنها نیستید و افراد زیادی شبیه به شما وجود دارند. وقت آن است که نگاهی دقیق تر بیندازیم تا ببینیم شخصیت شما چه ارتباطی با آن دارد. در اینجا خصوصیاتی که ممکن است صاحب آن یک زندگی بدون ازدواج داشته باشد را بیان می کنیم.

7 خصوصیت که باعث می شود هرگز ازدواج نکنید

1. شما یک آدم خانه نشین هستید که به دنبال مشارکت با دیگران نیست

همانطور که پزشک روانشناس فردریک نومان خاطر نشان کرد، شما برای وارد شدن به یک رابطه منجر به ازدواج، باید افراد مختلف را ملاقات کنید. نومان می گوید اولین قدم برای ازدواج، قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی است که در آن با دیگران روبرو خواهید شد. نباید شخصی منزوی به نظر برسید و مهم است که شخصیتی خودمانی و دوستانه داشته باشید، حتی اگر عصبی هستید. نومان می گوید: "اگر فردی به لحاظ اجتماعی فعال باشد، قرار ملاقات های منجر به ازدواج خیلی بیشتر می شود." در خانه ماندن هر آخر هفته، شما را از بوجود آمدن روابط صمیمی با افراد دور می کند.

آینده: اگر این نوع رفتارها را نشان دهید، کسی برای ازدواج با شما پیش قدم نخواهد شد.

2. افرادی را که ملاقات می کنید را مورد قضاوت قرار می دهید، از جمله شخصی که می تواند همسر آینده شما باشد

ما می دانیم که شما چه فکری می کنید: همه افراد همدیگر را تا حدی قضاوت می کنند. و در حالی که شما اجازه دارید نظر خود را درباره پیراهن زشت همکار خود داشته باشید، نقد کردن دیگران بدون اینکه به آنها فرصتی بدهید، یک راه مطمئن برای هرگز ازدواج نکردن است. در حقیقت، هیچ کس عاشق یک فرد انتقاد کننده نمی شود. هافینگتون پست می گوید اگر دائماً بخواهید دیگران را اصلاح کنید یا به شکلی قضاوت کننده به آنها نگاه کنید، آنها احساس نزدیکی به شما نمی کنند. و اگر قصد ازدواج دارید این خبر بدی برای شما است.

آینده: ممکن است فکر کنید این رفتار نشان دهنده اهمیت شما نسبت به او است، اما در واقعیت، این رفتار شما را مجرد نگه می دارد.

3. اگر شخصیت حسودی دارید و دیگران را به خاطر این صفت از خود دور می کنید

حسادت همیشه چیز بدی نیست و لزوماً نابود کننده رابطه نخواهد بود. دکتر رابرت لی روانشناس می گوید که احساس حسادت جهانی است، اما اگر بر اساس آن رفتار کنید رابطه شما به خطر می افتد. اگر دائماً به دنبال اطمینان از دیگران هستید یا در طول آشنایی اتهاماتی را به طرف مقابل خود می زنید که ممکن است صحت داشته باشد یا نه، مجرد ماندن شما قطعی است. به جای اینکه تحت تاثیر احساسات خود عمل کنید، روی آن کار کنید. این به شما کمک می کند رابطه موفقیت آمیزتری داشته باشید.

آینده: شما باید از طرز رفتار پارتنر خود خوشحال باشد. در غیر این صورت نمی توانید با هم ازدواج کنید.

4. وقتی با کسی قرار می گذارید، همه حالت هایی که می خواهید در او تغییر بدهید را تجسم می کنید

شاید شما با افراد زیادی که گزینه ازدواج بودند ملاقات داشته اید، اما می خواهید سرگرمی ها، دوستان، خانواده و شغل آنها را تغییر دهید تا با سطح خواسته های شما همتراز شوند. با این حال وقتی صحبت از ازدواج می شود بیشتر باید سازش کنید به جای اینکه سعی کنید طرف مقابل را به قالبی دربیاورید که با آیده آل شما همخوانی داشته باشد. هافینگتون پست همه جوانب زندگی شخصی که نباید سعی کنید آن را تغییر دهید، ذکر کرده است. اگر به دنبال شخصی برون گران هستید اما با یک شخص درون گران قرار می گذارید، بدانید این چیزی نیست که بتوانید آن را اصلاح کنید. اینکه از شخصی بخواهید شخصیت خود را به خاطر شما به طور کامل تغییر دهد، قطعاً منتهی به یک ازدواج شاد نمی شود.

آینده: این یکی از ویژگی های شخصیتی است که سرنوشت کسی که قصد ازدواج دارد را طلسم می کند و فرد همیشه مجرد خواهد ماند.

5. هرگز درباره آنچه می خواهید، با پارتنر خود صریح صحبت نمی کنید

برخی از زوج ها در طول دوره نامزدی با هم زندگی می کنند، اما پیشنهاد ازدواج چه می شود؟ جان مولی نویسنده کتاب "چرا مردان با بعضی از زنان ازدواج می کنند و با برخی دیگر نه"، می گوید که بسیاری از زنان مجرد می مانند برای اینکه ایده ازدواج را مطرح نمی کنند. در حالی که عده دیگر از زنان که ازدواج کرده اند، منتظر انجام حرکتی از جانب مرد نمانده اند و ابتدا این مسئله را مطرح کرده اند. راهکار این است که اگر شخصی را پیدا کرده که واقعاً دوست دارید با او ازدواج کنید، اطمینان یابید که او این موضوع را می داند.

آینده: این ویژگی شخصیتی تا حدی خوب است، اما اگر زیاد بشود باعث می شود طرف مقابل طفره برود.

6. شما آنقدر مستقل هستید که به کسی اجازه نمی دهید نزدیک شود

خود کفا بودن خصوصیت بسیار خوبی است، اما اگر بیش از حد مستقل باشید، ممکن هر کسی که پتانسیل ازدواج دارد را از خود دور کنید. در حالی که تکیه نکردن به پارتنر خود برای همه خواسته ها و نیاز هایی که دارید یک ویژگی مطلوب محسوب می شود، اما بیش از حد مستقل بودن فضای کمی برای ابراز وجود طرف مقابل باقی می گذارد. اگر شخصیتی کاملاً مستقل دارید، به شما پیشنهاد می شود نگاهی صادقانه به احساسات خود بیندازید. آیا این سبک شخصیت شما است یا از صمیمیت می ترسید؟ آیا استقلال شما ناشی از ترس عمیق از تعهد است؟ شاید این ذات خودکفای شما نیست که مشکل ساز شده است، بلکه ترس شما از رها شدن است.

آینده: ممکن است فکر کنید شریک زندگیتان دوست داشته باشد شخصیت مستقلی داشته باشید، اما تحقیقات چیز دیگری می گوید.

7. شما ترجیح می دهید رفتار بسیار طنازانه ای داشته باشید

بله، تمایلات جنسی و معاشقه اغلب بخشی جالب برای آشنایی است. اما وقتی صحبت از ازدواج می آید، بسیاری از افراد به دنبال معاشقه نیستند. دکتر جین مک کارنی می گوید: مردان به دنبال همسران خیلی سکسی نمی گردند، زیرا آنها می خواهند مطمئن باشند بچه های خودشان را بزرگ می کنند! علاوه بر این، جان مولی بیان کرده است که بیش از 30% از مردان گفته اند که نظر خانواده آنها درباره عروس آینده شان بی نهایت مهم است. و والدین به دنبال جذابیت های ظاهری در عروس احتمالی خود نیستند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
زیباترین زنجیره انسانی برای نجات پاکبان گیر افتاده در سیل مشهد+ ویدئو/یک روزی باران می بارد آرام آرام میشورد غم ها را... حکم تتلو اعلام شد/ توبه تتلو چه تاثیری بر مجازاتش داشت؟ جزئیات حکم را ببینید اولین عکس دونفره و عاشقانه « شبنم قربانی» سارا در سریال ملکه گدایان و همسرش در یک مراسم لحظه پیدا شدن جسد سبحان 5 ساله در محل احداث سد خراسان+ ویدئو دلخراش امضای کریستیانو رونالدو روی پیراهن جورجینا/ عاشقانه های آقای فوتبالیست و همسرش جشن تولد ساده و خلوت خانم بازیگر معروف ایرانی در کافه شیک و زیبای المیرا شریفی مقدم+عکس پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت! کیف ضد گلوله در دست محافظ رهبر معظم انقلاب +عکس جسد پسربچه 5ساله بعد از 27 روز پیدا شد/ ماجرای تلخ سبحان که خرسان او را بلعیده بود خلوت و تنهایی ماهور الوند در یک کافه شیک و دنج و ژست قشنگش برای عکاسی+عکس سفره رنگین و خوشمزه مینا مختاری با غذاهای سنتی یزدی/ مشخصه خیلی خوشمزه ست/ نوش جونتون+عکس دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟ پاسخ جنجالی سیروان خسروی برای دختر مورد علاقه برای ازدواج؛ با اخلاق یا خوشگل؟+ویدئو از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس آرزوهای ناصرالدین شاه برای ایران از زبان خودش کولاک جدید مهران مدیری با برنامه جذاب دیگر/ آقای بازیگر درحال گُل یا پوچ!+عکس اولین تصویر از مراسم ازدواج مهدی کوشکی با بازیگر تئاتر؛ عروس خانم کیست؟ جدیدترین ژست و تغییرچهره مازیار لرستانی/ از زمین تا آسمون فرق کرد+عکس شکوه ایران باستان در شهر ممنوعه چین خوانندگی بینظیر جوان نگهبان با آهنگ محمد علیزاده در صداتو+ویدیو/ زمونه عمر ما رو میگیره برادر از برادرش سیره اسراف و تجمل گرایی این زن ایرانی زبانزد بود + عکس و سند سوال خنده دار و چالشی مهران مدیری از نعیمه نظام دوست؛ پشه چند تا قلب داره؟+ ویدیو/ فقط جواب خانوم بازیگر مراسم ازدواج 2 میمون در باغ وحش تهران! +عکس حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس
منتخب روز