چگونه بهترین هارد موجود بازار را تهیه کنیم؟+ 7 نکته طلایی و بسیار مهم

  سه شنبه، 20 تیر 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
چگونه بهترین هارد موجود بازار را تهیه کنیم؟+ 7 نکته طلایی و بسیار مهم
با بالا رفتن حجم اطلاعات و نیاز روز افزون به اطلاعات شخصی ، بهترین وسیله برای در دسترس بودن اطلاعات در هر زمان و مکانی هارد اکسترنال میباشد. اگر می خواهید برای خرید هارد اکسترنال اقدام کنید پیشنهاد میکنیم که قبل از خرید حتما نکات مهم برای خرید هارد اکسترنال را مطالعه کنید تا با اطلاعات کافی محصول خود را انتخاب کنید.

در بازار ده‌ها مدل هارد دیسک در اندازه‌ها و طراحی‌هایی مختلفی عرضه شده‌اند. این تنوع انتخاب را برای بیشتر کاربران مشکل می‌کند. بسیاری در میان ویژگی‌های مهمی که باید یک هارد دیسک داشته باشد، تنها ظرفیت و قیمت آن را در نظر می‌گیرند و بعد از این که خرید خود را انجام دادند، تازه متوجه سایر مشخصات مهمی می‌شوند که از قلم افتاده‌اند. در این مقاله راهنمای خرید هارد اکسترنال خوب، به مهم‌ترین نکاتی خواهیم پرداخت که باید در هنگام خرید این لوازم جانبی به یاد داشته باشید.

1- نوع هارد اکسترنال؛ هارد اکسترنال ssd یا hdd؟

قبل از هر چیز باید بدانید که هارد اکسترنال‌ها از نظر تکنولوژی در دو نوع مختلف تولید می‌شوند که آشنایی با آن‌ها قبل از خرید ضروری است.

هارد اکسترنال SSD

در این نوع از هاردها به جای استفاده از هدها، چیپ‌های حافظه و ترانزستورها به کار گرفته شده‌اند که یک تکنولوژی غیرمکانیکی و جدید به شمار می‌رود. همین موضوع باعث شده که از نظر سرعت، قدرت، کیفیت، طول عمر و غیره بهتر از هاردهای HDD باشند. البته در عوض قیمت‌های به مراتب بالاتری هم دارند. هاردهای SSD در برابر ضربه مقاومت بیشتری دارند و کمتر دچار آسیب می‌شوند؛ اما قبل از به پایان رسیدن عمر خود هیچ علائمی نشان نمی‌دهند و اگر غفلت کنید، ممکن است تمام اطلاعات خود را به یک باره از دست بدهید. هم‌چنین باید بدانید اطلاعات ذخیره شده روی هاردهای اکسترنال SSD در صورتی که برای مدت طولانی (بسته به مدل هارد بین سه ماه تا یکسال) مورد استفاده قرار نگیرند، آسیب خواهند دید.

هارد اکسترنال HDD

حافظه‌های HDD از صفحه دیسک‌ها به منظور ذخیره اطلاعات استفاده می‌کنند که یک تکنولوژی مکانیکی و قدیمی‌تر است. طول عمر، سرعت، کیفیت و قدرت کمتری در مقایسه با هاردهای SSD دارند. با این وجود به دلیل داشتن قیمت مناسب، بسیاری از کاربران که تنها قصد ذخیره اطلاعات خود روی هاردهای اکسترنال را دارند و سرعت و کیفیت چندان تفاوتی به حال آن‌ها نمی‌کند، همچنان هاردهای HDD را ترجیح می‌دهند. به ویژه که این هاردها قبل از تمام شدن عمر مفید خود به مرور زمان کارایی خود را از دست می‌دهند و تمام اطلاعات ذخیره شده روی آن‌ها به یک باره از دست نمی‌رود. هم‌چنین، باید بدانید که نوع هارد هم نباید به مدت طولانی بدون استفاده بماند و اگرچه کمتر از هاردهای SSD در برابر این موضوع حساس است؛ اما کنار گذاشتن آن‌ها به مدت طولانی ممکن است باعث از دست رفتن بخشی از اطلاعات ذخیره شده روی آن‌ها شود.

استفاده از هارد اکسترنال

2- ظرفیت هارد اکسترنال؛ مهم‌ترین ویژگی هارد اکسترنال خوب

قطعا شما هم اطلاع دارید که در هنگام خرید هارد اکسترنال مهم‌ترین ویژگی که باید در نظر بگیرند، همین ظرفیت است؛ اما باید این ظرفیت را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که هرچه ظرفیت هارد اکسترنال بیشتر باشد، قیمت بالاتری هم پیدا می‌کند، پس به جای رفتن به سراغ هاردهای پرظرفیت، نیاز خود را بسنجید. فراموش نکنید که این حافظه جانبی را برای حداقل چندین سال آینده مورد استفاده قرار خواهید داد، پس نیاز خود را در طی این سال‌ها در نظر بگیرید.

3- قابلیت جابه‌جایی هارد خارجی

باید بدانید که هاردهای اکسترنال براساس کاربرد هم به دو نوع متفاوت تقسیم بندی می‌شوند. نوع اول که همان هاردهای معمولی و قابل حمل هستند که با ابعاد کوچکی تولید می‌شوند. داخل این هاردها درایوهای 2.5 اینچی قرار داده می‌شوند. این نوع از هاردها برای تامین انرژی خود از همان کابل USB استفاده می‌کنند که به منظور اتصال آن‌ها به دستگاه‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع دوم این هاردها در ابعاد بزرگتری و به صورت رومیزی تولید می‌شوند. این هاردها که به نام هاردهای آرشیوی هم معروف هستند، با داشتن درایوهای 3.5 اینچی برای ذخیره سازی اطلاعات کاربرد دارند و حمل آن‌ها کار راحتی نیست. به علاوه، ناگفته نماند که این هاردهای آرشیوی به صورت مستقیم به منبع برق متصل می‌شوند تا انرژی موردنیاز خود را تامین کنند.

جالب است بدانید که روش‌های تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال هم وجود دارد و با کمک آن‌ها می‌توانید هاردهای قدیمی خود را بازیابی کنید. البته این روش‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند

هارد اکسترنال

4- سرعت انتقال داده؛ از ویژگی‌ های یک هارد اکسترنال خوب

از دیگر موارد مهمی که باید در راهنمای خرید هارد اکسترنال خوب به آن اشاره کنیم، سرعت انتقال داده است. فراموش نکنید که حتی اگر ظرفیت هارد خارجی شما خیلی عالی باشد؛ اما نتواند در مدت زمان مناسب فایل‌ها را انتقال دهد، مشکل ساز خواهد شد. به ویژه که امکان اتصال این هاردها به گوشی، تبلت، تلویزیون و غیره وجود دارد. به طور کلی هاردهای SSD سرعت انتقال بالایی در حدود 300 MB/s دارند. سرعت هاردهای HHD هم در مدل‌های معمولی به صورت تقریبی 5400 دور بر دقیقه است و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

در نظر داشته باشید که علاوه بر سرعت تکنولوژی هارد اکسترنال، نوع پورت دستگاه هم روی سرعت انتقال داده آن اثر می‌گذارد. معمولا هاردهای اکسترنال از طریق درگاه‌های USB به سایر دستگاه‌ها متصل شده و به انتقال اطلاعات می‌پردازند. اگر این درگاه‌ها در کامپیوتر یا هارد شما همخوانی نداشته باشند، حتی در صورت بالا بودن سرعت تکنولوژی نباید انتظار بالا بودن سرعت انتقال داده را در میان داشته باشید. درگاه‌های USB 2.0 قدیمی‌ترند و با کم‌ترین سرعت یعنی حداکثر 6 مگابیت بر ثانیه داده‌ها را انتقال می‌دهند. درگاه‌های USB 3.0 و USB 3.1 جدیدتر هستند و سرعت انتقال بالاتری دارند. این درگاه‌ها تا 10 گیگابیت بر ثانیه می‌توانند داده‌ها را جابه‌جا کنند؛ اما باز هم به پای درگاه‌های تاندربولت 3 نمی‌رسند که تا 40 گیگا بیت بر ثانیه اطلاعات را منتقل می‌کنند. پس حتما در کنار سرعت هارد، به درگاه‌های آن و کامپیوتر خود، هم توجه داشته باشید. به علاوه، تنها از مبدل و کابل هاردهای استاندارد استفاده کنید.

5- رمز گذاری اطلاعات؛ مشخصات هارد اکسترنال خوب

با این که اطلاعات خود را می‌توانید به صورت نرم افزاری و با کمک برنامه‌های مخصوص در همه هاردهای اکسترنال رمز گذاری کنید؛ اما تنها برخی از هاردهای اکسترنال این امکان را فراهم می‌کنند که به صورت سخت افزاری روی اطلاعات خود رمز بگذارید یا از حسگرهای اثرانگشت یا سایر گزینه‌های امنیتی برای محافظت هرچه بیشتر از اطلاعات خود استفاده کنید. پس اگر می‌خواهید اطلاعات بسیار مهمی را روی هارد خود ذخیره کنید، می‌توانید به فکر خرید هارد اکسترنال با این قابلیت باشید.

6- مقاومت در برابر ضربه و آب؛ ویژگی لازم برای خرید هارد اکسترنال خوب

اگر از آن دسته کاربران هستید که هارد را همراه خود به هرکجا می‌برید و از آن در مکان‌های مختلف استفاده می‌کنید، بد نیست برای مقاوم بودن آن در برابر ضربه و آب هم هزینه‌ای را در نظر بگیرید. از این لحاظ هم بد نیست بدانید که هاردهای SSD مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارند؛ در مقابل هاردهای HDD باید با محافظ و کیف هارد اکسترنال پوشش داده شوند تا بتوانند در هنگام ضربه کمتر آسیب ببینند.

7- گارانتی؛ تضمین هارد اکسترنال خوب

روی هاردهای اکسترنال اطلاعات ارزشمند و شخصی ذخیره می‌شوند که حفظ آن‌ها برای بیشتر افراد اهمیت بسیاری دارد. بنابراین، در راهنمای خرید هارد اکسترنال خوب یادآوری می‌کنیم که هارد خود را از برندهای معتبر تهیه کنید. برندهایی که تضمین کیفیت یا گارانتی داشته باشد و در مواقع ضروری بتوانید با کمک پشتیبانی شرکت مربوطه آن اطلاعات خود را بازیابی کنید یا حتی در صورت مشکل دار بودن دستگاه خود را تعویض کنید.

بهترین هارد اکسترنال برای بازی

انتخاب بهترین هارد اکسترنال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گیمرهایی است که به دنبال فضایی برای ذخیره اطلاعات اضافی بازی‌های خود هستند. به ویژه که این هاردها می‌توانند روی سرعت و عملکرد گیمرها تاثیر زیادی بگذارند. اگر شما هم یک گیمر هستید، توصیه می‌کنیم که حتما هاردهای SSD را به این منظور انتخاب کنید. این هاردها سرعت بالاتری دارند و کمک می‌کنند تا از بازی کردن نهایت لذت را ببرید. اگر هم به دنبال خرید بهترین هارد اکسترنال برای PS4 هستید، باید دقت داشته باشید که دستگاه شما حتما از USB 3.0 پشتیبانی کند.

سخن پایانی

بنابراین در این مقاله به7 نکته‌ای که باید در هنگام خرید هارد اکسترنال در نظر بگیرید، اشاره کردیم. این نکات شامل: نوع هارد اکسترنال، ظرفیت، سرعت، گارانتی، قابلیت رمزگذاری، مقاومت در برابر ضربه و آب و غیره می‌شوند. در آخر برای تکمیل مقاله راهنمای خرید هارد اکسترنال خوب یادآور می‌شویم که هاردهای اکسترنال برای حفظ اطلاعات مهم، شخصی یا کاری شما کاربرد دارند، پس آن‌ها را تنها از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید که تمام محصولات خود را از نظر کیفیت تضمین می‌کنند. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان
دیگران می‌خوانند   
روایت مریم مومن از طلاق پدر و مادرش و قول پدرش برای برگشت مجدد که عملی نشد+ویدیو نگاهی به کیک تولد ساده و سفید رنگ شجاع خلیل زاده ستاره تیم ملی/ بعد ازدواجش آب رفته زیر پوستش جذاب تر شده هزارماشالله+ عکس اتاق خواب اروپایی و امروزی مینا مختاری، همسر بهرام رادان با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! حلقه نامزدی ظریف و تک تاش شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران/ مدرن، شیک و باکلاس+عکس شیراز گردی محمود پاک نیت تقی خان سریال گیلدخت و همسرش واقعی اش در روز شیراز بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم حیرت داوران برنامه صداتو از خوانندگی بینظیر و متفاوت این جوان خوش تیپ+ویدیو/ ساده بگم ساده بگم دهاتی‌ام! اولین تصاویر از مراسم عروسی شیدا خلیق و بازیگر پوست شیر / دیزاین ورودی عمارت با گلهای طبیعی تبریک تولد عاشقانه تازه داماد سینمای ایران به همسرش شیدا خلیق/ چه مرد جنتلمنی+عکس تلاش تحسین‌برانگیز در یزد برای زنده نگه داشتن یک درخت در حین دیوارکشی!+ عکس استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟ تشکر سپند امیرسلیمانی از مردم بابت تبریکاتشان بخاطر ازدواجش و بیان دلیل منتشر نکردن عکسهای بیشتر از مراسم عقدشان+ویدیو واکنش خنده دار محسن کیایی به ماجرای مهدکودک رفتن شبنم مقدمی+ویدیو/ ما توی جوب بزرگ شدیم بعد رفتیم اول ابتدایی😂 کشف آثار تاریخی 700 ساله در خیابان باباطاهر همدان +ویدئو قابی دیده نشده از حسن روحانی در کنار برادر بزرگتر و حقوقدان رهبر معظم انقلاب+عکس اینجا نخستین محل زندگی ارامنه در تهران است+عکس گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم درخشش بازیگر فیلم «مست عشق» بر روی فرش قرمز کن وقتی جواب سوالو بلد نیستی ولی نمی‌خوای ورقه رو سفید تحویل بدی...../ به روایت تصویر نگاهی به خونه زندگی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران+عکس/ چقدر ویترینشون خاص و متفاوته😍 متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران اقدام خلاقانه مغز متفکر ایرانی برای دزدیده نشدن وسایل صندق عقب ماشینش+ویدیو/ پیشگیری و مدیریت بحران 10 از 10😂 افشاگری های داور سابق فوتبال از پیشنهاد رشوه و فساد در فوتبال+ فیلم قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف تا خاکسپاری مادر لیلا حاتمی در حواشی داغ امروز جمعه 29 اردیبهشت 1403 امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌ مخالفت کرد فوتبالیست ها و بازیگران مشتری این خودروی تاریخی هستند شوخی های بامزه و دیدنی امباپه با مجسمه اش/ وقتی با مجسمه ات مو نمی زنی +عکس رونمایی از تغییرچهره جالب و دیدنی سپیده بزمی پور و شاهرخ استخری در پیری/ بازم عین قالی کرمون میمونن+عکس چالش بطری دیدنی سعید عزت اللهی ستاره تیم ملی و خوشحالی زیبای او +فیلم در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس دیالوگ عاشقانه ایمان صفا برای قند روزهای تلخش در سریال کمدی اکازیون/ اشک همه دراومد+ویدیو
تیتر امروز   
چرا نمایندگان موافقت رهبر انقلاب و مراجع تقلید را با مصوبه تعطیلی شنبه اعلام کردند؟ / دور زدن قانون یا تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان؟!
بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟
گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت
نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم
متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران
قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند
از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف تا خاکسپاری مادر لیلا حاتمی در حواشی داغ امروز جمعه 29 اردیبهشت 1403
امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌ مخالفت کرد
فوتبالیست ها و بازیگران مشتری این خودروی تاریخی هستند
در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته
اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم
خبرنگاری که نصف کبدش را بخشید / انسان زنده هم می‌تواند اهدای عضو کند
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...