داوری: در مورد تیم ملی بسکتبال تصمیمی با کمترین آسیب می گیریم

  چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ID  کد خبر 199381
داوری: در مورد تیم ملی بسکتبال تصمیمی با کمترین آسیب می گیریم
ساعدنیوز: رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه اولویت در رابطه با تیم ملی تعیین تکلیف کادر فنی است، گفت:تصمیمی اتخاذ می شود که نتیجه آن رقم خوردن بهترین اتفاق ممکن با کمترین آسیب برای تیم ملی باشد.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، رقابت های باشگاهی بسکتبال در حالی از فردا پنجشنبه با برگزاری دیدارهای مرحله نیمه نهایی از سر گرفته می شود که بعد از ماه ها برای تماشاگران هم مجوز لازم صادر شده است تا از روی سکوهای تالار بسکتبال آزادی بتوانند تماشاچی دیدار تیم های حاضر در این مرحله از رقابت ها باشند.

به گفته جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال، بازگشت تماشاگران بسکتبال به آزادی نتیجه رایزنی هایی است که از چندماه پیش آغاز شد و به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی به نتیجه رسیده است. وی با تاکید بر حضور حداقلی تماشاگران برای دیدارهای ابتدایی مرحله نیمه نهایی لیگ برتر، گفت که در صورت عدم بروز مشکل، این حضور برای دیدارهای آتی افزایش خواهد داشت.

وی همچنین در رابطه با عملکرد تیم های بسکتبال سه نفره مردان و بانوان در رقابت های مقدماتی جام جهانی که با عدم کسب سهمیه همراه بود و تعیین وضعیت کادر فنی تیم ملی توضیح داد.

درخواست باشگاه ها برای حضور تماشاگران در دیدارهای لیگ برتر

جواد داوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رایزنی های صورت گرفته برای کسب مجوز ورود تماشاگران به تالار آزادی گفت: در بدو ورودم به فدراسیون بسکتبال با درخواست تعداد زیادی از باشگاه ها برای مهیا شدن شرایط حضور تماشاگران در سالن مواجه شدم به خصوص که ماه ها بود دیدارهای باشگاهی در غیاب آنها برگزار می شود. به همین دلیل رایزنی با ارگان های مربوطه برای کسب مجوز لازم یکی از اولویت هایی بود که پیش از ایام نوروز و در همان روزهای آغازین کار در برنامه داشتم.

برگزاری هر دیدار نیمه نهایی با ۱۰۰ تماشاگر

وی با اشاره به متغیر بودن شرایط کرونا ادامه داد: مجوز لازم برای حضور تماشاگران با لحاظ کردن شرایط و تدابیر خاص همراه با تاکید بر عمل به پروتکل های بهداشتی صادر شده است. طبقه همکف تالار بسکتبال آزادی ویژه پیشکسوتان، خبرنگاران و نمایندگان تیم هاست. بنابراین تماشاگران می توانند در طبقه دوم سالن مستقر شوند. ضمن اینکه ورود تماشاگران به سالن به صورت محدود و بر اساس ثبت نام در سامانه ملی و از طریق پنل اختصاصی هر باشگاه انجام خواهد شد. در واقع هر باشگاه باید از طریق پنل اختصاصی، هواداران خود را برای هر بازی ثبت تا بلیط الکترونیکی صادر شود. تعداد تماشاگران برای هر تیم در هر بازی ۵۰ نفر است یعنی برای هر بازی ۱۰۰ تماشاگر خواهیم داشت.

مجوز افرایش تعداد تماشاگران را گرفته ایم

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید دوباره بر اینکه سهم هر تیم در مرحله نیمه نهایی برخورداری از ۵۰ تماشاگر است، گفت: البته حضور تماشاگران، بازیکنان تیم ملی و نفرات مدعو جدا از این سهمیه تعیین شده است ضمن اینکه مجوز لازم برای افزایش تماشاگران را هم گرفته ایم. در صورتیکه در دیدارهای اول نیمه نهایی حضور تماشاگران با مشکل خاصی همراه نباشد این امکان مهیا خواهد بود که برای دیدارهای آتی تعداد تماشاگران هر تیم را افزایش دهیم. در این زمینه هم مکاتبات و هماهنگی های لازم با نهادهای مربوطه مانند حراست و فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شده است.

به مسائل فنی مهرام و دیگر تیم ها ورود نمی کنم

داوری همچین در رابطه با برگزاری مرحله نیمه نهایی لیگ برتر با حضور چهار تیم شیمیدر قم، شهرداری گرگان، ذوب آهن اصفهان و نظم آوران سیرجان و اینکه تیمی مانند مهرام که سرمربی تیم ملی هدایت آن را بر عهده دارد از صعود به این مرحله بازمانده است، گفت: برد و باخت خاصیت بازی های بسکتبال است. شخصا به مسائل فنی مهرام و دیگر تیم ها ورود نمی کنم چون در حیطه کاری من نیست. مهرام از تیم های حرفه ای لیگ است، از زمانی که به عنوان بازیکن در مسابقات شرکت داشتم به یاد داریم که این تیم در زمینه پایه و بزرگسال فعال بوده است.

چهار تیم نیمه نهایی بدون هیچ حاشیه ای مشخص شدند

وی در این رابطه ادامه داد: فراز و نشیب در عملکرد تیم ها طبیعی است. برای من و فدراسیون مسئله مهم این است تلاش داشتیم تیم های راه یافته به مرحله نیمه نهایی بدون حاشیه و مسائل داوری مشخص شوند، در این زمینه جلسات زیادی هم برگزار کردیم و خوشبختانه بدون هیچ مشکل و حاشیه ای حتی از حیث قضاوت، وضعیت تیم ها برای حضور در مرحله نیمه نهایی مشخص شد.

اعزام تیم های سه نفره آقایان و بانوان با دو هدف انجام شد

رئیس فدراسیون بسکتبال در ادامه در رابطه با حضور تیم های سه به سه آقایان و بانوان در رقابت های انتخابی جام جهانی همراه بود، گفت: زمانی که وارد فدراسیون شدم یکی از مهمترین برنامه های اعزام برای همین دو تیم بود. البته که همزمان مشکلات زیادی هم وجود داشت اما در نهایت طی صحبت ها و رایزنی هایی که با آقای کسایی پور انجام شد، قرار بر این شد با هدف با هدف آینده نگری و کسب مقام در بازی های آسیایی،تیم های ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی شرکت داشته باشند.

برای اعزام مشکلات زیادی داشتیم

وی در پاسخ به این پرسش که «در واقع این پیش بینی شده بود که این اعزام به کسب سهمیه منجر نخواهد شد؟»، خاطرنشان کرد: همان طور که گفتم که برای اعزام با مشکلات زیادی مواجه بودیم به خصوص در بخش مردان که بازیکنان تا ۲۷ اسفندماه درگیر رقابت های لیگ هم بودند. در کل با توجه به شرایط و فرصت تقریبا یک هفته ای که برای تمرین وجود داشت، کار مشکلی برای حضور داشتیم اما به هر حال با همین شرایط تیم دختران ایران در مسابقات سوم شد و تیم پسران هم در رده دوم قرار گرفت.

زمین بسکتبال جای بحث با داور نیست

داوری با تاکید بر فرهنگ سازی تصریح کرد: تیم سه نفره آقایان در دیدار نهایی با یک اختلاف امتیاز باخت و نتوانست سهمیه بگیرد. شاید اگر خیلی از مسائل داوری نبود، می توانستیم با همان تیم سهمیه بگیریم اما یکی از مسائل مهمی که دنبال می کنیم فرهنگ سازی است و این است که بازیکنان و مربیان بدانند زمین بازی جای بحث با داور نیست. این مسئله مهمی است که در رقابت های باشگاهی و ملی باید جا بیفتد.

تاکید بر حمایت از بسکتبال بانوان

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین بر حمایت از بانوان تاکید کرد و یادآور شد: فعالیت در بخش بانوان و حمایت از آنها از اولویت های فدراسیون است. البته که برنامه ریزی در این زمینه و به خصوص اعزام های آنها حضور در عرصه بین الملل هزینه دارد اما با توجه به شناختی که از بسکتبال بانوان و تیم ها و بازیکنان این بخش دارم، می دانم که حرف های زیادی بر گفتن وجود دارد. بنابراین حمایت از بسکتبال بانوان با جدیت دنبال می شود.

تغییر در کادر فنی تیم های سه به سه

«با توجه به درپیش بودن بازی های آسیایی و اعزام تیم های سه نفره به این بازی ها امکان تغییر کادر فنی این دو تیم وجود دارد؟»، وی در پاسخ به این پرسش گفت: قطعا تغییراتی خواهیم داشت اما اینکه چگونه و در چه سطحی انجام شود بعد از بررسی های لازم مشخص می شود.

ایده آل گرا هستم

داوری همچنین در رابطه با کادر فنی تیم ملی بسکتبال و تغییرات احتمالی در این ترکیب توضیح داد و گفت: زمانی که به عنوان بازیکن در بسکتبال فعالیت داشتم، ایده آل گرا بودم. الان هم به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال همین ویژگی را دارم و بر اساس آن تصمیم می گیرم و برنامه ریزی می کنم چون می خواهم بهترین شرایط حاکم باشد. در مورد تیم ملی و کادر فنی آن هم به شرایط واقف هستم. به فرصت کوتاهی نیاز است تا شرایط بررسی و تصمیم گیری شود.

تصمیم می گیریم که تیم ملی کمترین آسیب را متحمل شود

وی در عین حال گفت: آقای مصطفی هاشمی از مربیان زحمتکش بسکتبال است، خودم هم از شاگردان این مربی بوده ام. یک جلسه با او داشته ام و صحبت هایی مطرح شده است. در نهایت تصمیمی اتخاذ می شود که نتیجه آن رقم خوردن بهترین اتفاق ممکن با کمترین آسیب برای تیم ملی باشد.

اولویت تعیین تکلیف کادر فنی است

رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان در مورد تیم ملی و برنامه های آماده سازی برای آن طی ماه های آینده تاکید کر: مهمترین مسئله در رابطه با تیم ملی تعیین تکلیف کادر فنی آن است. بعد از آن هم اولویت با اعضای کادر فنی است. هر برنامه ای که مربیان بدهند مورد حمایت خواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ... (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
تلاش بامزه سردار آزمون برای سوار کردن سفیدبرفی ناز و خوشگلش روی اسب خاص+عکس آوازخوانی بی‌نظیر و حال خوب کن پارسا خائف، پسر خوش صدای اردبیلی/ صداش بهشتی و محشره+ویدیو عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست! (فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم