دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

فواید زینک پلاس برای مو 

شنبه، 17 اسفند 1398
زینک را تقریبا همه یک ترکیب و داروی مناسب برای پوست و مو می‌شناسند؛ درواقع زینک ( روی ) بعد از آهن یکی از ضروری ترین مکمل ها و ویتامین های مورد نیاز بدن است؛ قطعا کمبود روی عوارض زیادی برای بدن خواهد داشت.

قرص زینک(روی) که نمونه رایج آن در ایران با نام زینک پلاس شناخته می شود، یک مکمل غذایی است که حاوی عنصر روی و برخی از ویتامین ها از قبیل گروه ب و ث می باشد. بنا بر تحقیقات و گزارشات مختلف بیش از 75% از مردم جهان دچار کمبود عنصر روی می باشند و یکی از دلایلی که امروزه بسیاری از افراد دچار ریزش مو، مشکلات پوستی، ناخن ها و غیره می باشند کمبود عنصر روی در بدن است.

قرص زینک(زینک پلاس) می تواند یک مکمل غذایی مناسب برای جبران کمبود روی باشد، نمونه های مختلفی از زینک پلاس(قرص زینک) در بازار ایران یافت می شود. به عنوان مثال قرص زینک پلاس شرکت یورو ویتال که ساخت کشور آلمان است در دوزهای 5 و 10 میلیگرم با ویتامین های ب و ث و به شکل سافت ژل، کپسول و شربت موجود است، برندهای دیگری نیز از مکمل های زینک در داروخانه ها وجود دارند که تقریبا از لحاظ کیفیت همگی مشابه هم می باشند.

کدام قرص زینک و به چه مدت و چه تعداد باید مصرف شود را پزشک شما بر اساس نتیجه آزمایشات خون تشخیص می دهد. به یاد داشته باشید همان طور که کمبود عناصر معدنی موجب بروز مشکلاتی در بدن می شوند ازدیاد آن ها نیز باعث اختلال در متابولیزم و ایجاد مشکلات جدی می گردد از اینرو توصیه اکید می کنم قبل از مصرف هر گونه مکمل غذایی و یا دارو حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

خواص زینک پلاس برای مو، پوست و ناخن

همانطور که گفتیم، زینک با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی که دارد، دوست پوست، مو و ناخن شما است؛ بگذارید این گونه بگوییم که با مصرف زینک زیبا تر خواهید شد. مکمل روی اختلال های پوستی مثل لک پوستی، جوش و آکنه و اگزما را درمان می کند و در بهبود سریع زخم های پوستی و دیابت بسیار مؤثر است.

یک مطالعه بالینی در میان مردان نشان داد که مصرف روی به طور موضعی می تواند ریزش مو و طاسی مردان را بر طرف کند. چون این منبع ویتامین، خاصیت ضد باکتری و ضد التهاب دارد و به طور مستقیم روی پوست سر تأثیر گذار است.

قرص زینک پلاس و چاقی صورت

قرص زینک پلاس به دلیل اینکه مقدار زیادی ویتامین های گروه ب و سایر املاح معدنی مفید دارد، برای بدن و همچنین برای کسانی که می خواهند صورت چاق تری داشته باشند، بسیار مفید است.

زینک؛ داروی ضد تشنج

زینک یک مکمل و داروی آرام بخش است؛ مصرف قرص یا شربت زینک می تواند بسیاری از مشکلات عصبی، بیش فعالی یا حملات ناشی از صرع را کاهش دهد.

مکمل ضد سرطان

کمبود روی می تواند خطر ابتلا به سرطان دهان، مری و معده را افزایش دهد، همچنین کمبود میزان روی در خون با سرطان های سر، گردن، ریه، پروستات، مثانه و تخمدان در ارتباط است؛ اگر یک منبع غذایی قوی و ضد تومور های سرطانی می خواهید، زینک ( روی ) را انتخاب کنید.

بهبود عملکرد غده تیروئید با زینک

طبق مطالعات دانشمندان مشخص شده است که کمبود روی با کاهش عملکرد غده تیروئید همراه است. درواقع، روی بر عملکرد غده تیروئید تأثیر مثبت دارد. در بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید، قرص زینک می تواند سطح هورمون های تیروئید را در خون بهبود بخشد.

خواص زینک برای مردان ( خواص قرص زینک پلاس)

آیا قرص زینک پلاس باعث چاقی می شود؟ بله! همانطور که گفتیم این مکمل، چاق کننده است؛ مثلا روی عضلات بدن و صورت شما تأثیر گذار است. این ویتامین و مکمل غذایی برای مردان هم بسیار مفید است؛ مکمل روی برای بدن پروتئین تولید می کند و یک ماده کلاژن ساز است که ریزش مو و طاسی سر آقایان را درمان می کند.

غلظت روی در مایع منی به طور مثبتی با تعداد اسپرم و تحرک آن ارتباط دارد؛ روی باعث افزایش قدرت جنسی در مردان، بارداری موفق زنان و سنتز صحیح هورمون های جنسی می شود و تعداد اسپرم آقایان را افزایش می دهد. مصرف زینک ( روی) می تواند از بزرگ شدن غده پروستات در آقایان جلوگیری کند. اگر مردان با کمبود روی در بدن خود مواجه شوند، اولین آسیب ها به غده پروستات آنها وارد می شود؛ درنتیجه عملکرد بیضه ها هم با اختلال مواجه خواهد شد.

مقدار نیاز روزانه بدن به روی:

زنان بالغ روزانه به 5 الی 8 میلیگرم، مردان بالغ 8 الی 11 میلیگرم و کودکان 2 الی 5 میلیگرم روی نیاز دارند. حاملگی، ورزش، استرس و بیماری های مزمن نیاز بدن به روی را افزایش می دهند.

علائم کمبود روی در بدن:

  • ضعف سیستم ایمنی و ابتلای مکرر به بیماری های عفونی و ویروسی
  • تاخیر در بهبود زخم ها
  • جوش و آکنه، خارش و آلرژی های پوستی
  • ریزش مو و نازک شدن تارهای مو
  • ناتوانی جنسی در مردان
  • از دست دادن اشتها، حس بویایی و چشایی
  • ضعف و کمبود انرژی
  • لکه های سفید رنگ زیر ناخن ها
  • تاخیر در رشد کودکان و نوجوانان

بهترین زمان مصرف قرص زینک

متخصصان بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس را بعد از صرف نهار می دانند. قرص زینک در طی روز باید یک مرتبه مصرف شود و بهتر است که بعد از وعده نهار و همراه با آب فراوان باشد. نیم ساعت بعد از نهار بهترین زمان مصرف کپسول زینک پلاس است. نکته ایی که باید به آن توجه داشت این است که بعد از مصرف قرص زینک پلاس, تحت هیچ شرایطی شیر, لبنیات و هر ماده ایی که حاوی کلسیم است استفاده نکنید. زیرا کلسیم مانع جذب روی موجود در قرص زینک پلاس می شود. همچنین مصرف مواد کافئین دار نیز جذب مواد موجود در قرص زینک پلاس را با اشکال مواجه می کنند بنابراین توصیه می شود که یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از مصرف این دارو از چای, قهوه و سایر نوشیدنی های بپرهیزید.


69 پسندیدم 23 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
2 سال پیش

سلام دوستان عالیه شب بخورید تاثیرش بیشتر پیشنهاد میکنم
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

سلام ریزش موی شدید دارم آیا مصرف قرص زینک پلاس برام خوبه موهام شوره هم داره
پاسخ
ژینا
3 سال پیش

دو دوره کامل بخورید یعنی شش ماه هفته ایی سه تا
پاسخ
ژینا
3 سال پیش

حتما پیش دکتر برین آزمایش بگیرین از ویتامیناتون استرس خودتون و حفظ کنین
پاسخ
ژینا
3 سال پیش

نه روزی یکی زیاده نباید زیاد بخوری هفته ایی سه بار تا شش ماه بین شش ماه یک ماه استراحت کن بیشترا شش ماه جواب گرفتن
پاسخ
ژینا
3 سال پیش

فقط موهارو خوش حالت میکنه به شدت چاق میکنه باید راه خیلی بری اونوقت که مثلا ماهانه یک کیلو چاق میکنه اوایل خوب بود ولی من یک هفته قطع کردم ریزش زیاد شد
پاسخ
ژینا
3 سال پیش

من فرض زنگ رو دوماه خوردم روی چاق میکنه صورت پر نمیکنه اگر یک هفته قطع کنی بیشتر میشه ولی موهارو خوش حالا میکنه
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

عالیه
پاسخ
محمد
3 سال پیش

از چه شامپویی باید استفاده کنیم
پاسخ
سارا
3 سال پیش

من۲۰روزمیشه استفاده میکنم ریزش موهام واقعاکم شده
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

سلام،وقتی قرص زینک استفاده میکنین اول ریزش موقطع میشه بعدبه مروررشدش بهترمیشه،بایه ورق فک نکنم تاثیر چندانی داشته باشه
پاسخ
kimia
3 سال پیش

بستگی به رشد موتون داره
پاسخ
kimia
3 سال پیش

عالی هست من مصرف کردم موهام در یک هفته رشد عالی داشته البته باید در کنارش یک شامپوی خوبم داشته باشید روی ناخن هام امارزیاد نه اما میشه گفت از حد معمول کمی بیشتر بلند شده
پاسخ
kimia
3 سال پیش

بهتره که روزی یدونه مصرف کنید
پاسخ
مجتبی
3 سال پیش

سلام من تازه خریداری کردم تا ببینیم خوبه یان
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

چقدر باید استفاده کنیم که مو رشد کند
پاسخ
Maryam
3 سال پیش

بنظرتون قرص زینک بهتر یا بیوتین؟
پاسخ
Azita
3 سال پیش

بعد مصرف قرص موها طی چ مدتی رشد میکنند؟
پاسخ
رها
3 سال پیش

زینک خارجی چند وقت مو بلند می شه
پاسخ
آرمان
3 سال پیش

آیا مصرف روزانه زینک پلاس عوارض ندارد؟؟
پاسخ
مشاهده همه دیدگاه ها دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی