معرفی ماهی پلاتی میکی موس

  چهارشنبه، 28 دی 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی ماهی پلاتی میکی موس
ماهی پلاتی میکی موس (Mickey Mouse Platy) با نام‌های ماه ماهی و ماهی پلاتی جنوبی نیز شناخته می‌شود. این ماهی جانوری دورگه است که توسط تکثیر گزینشی به وجود آمده است. در ادامه بیشتر با این ماهی آشنا می شویم.

یکی از گونه های آکواریومی است که نگهداری و تکثیر آن به راحتی امکان پذیر است و جزء گونه هایی به حساب می آید که در آکواریوم زندگی می کنند. یکی از گونه های بسیار کم توقع و آرام به حساب می آید و رنگ های مختلف از انواع ماهی پلاتی در بازار یافت می شود. طول جنس ماده این فیش ها به ۸ سانتی متر می رسد و این آبزیان هم مانند دیگر آبزیانی که برای شما توضیحاتی در رابطه با آن ها دادیم ماده هایشان نسبت به نر ها جثه بزرگتری دارند و طول جنس نر این ماهی بیشتر از ۶ سانتی متر می باشد. فیش های بسیار صلح طلب و دوست داشتنی و جذاب هستند و یکی از آبزیانی هستند که افراد برای نگهداری در آکواریوم از این گونه استفاده می کنند زیبایی منحصر به فردی دارد و آکواریوم شما را زیبا تر می کند پس بهتر است به شما بگویم که یکی از گونه هایی است که بسیاری از افراد در آکواریوم خودشان از آن نگهداری می کنند و تکثیر این آبزی به راحتی امکان پذیر است.

ماهی پلاتی میکی موس

یکی از گونه هایی به حساب می آید که دو رگه می باشد اگر به اندام این ماهی دقت کنید و نگاه کرده باشید متوجه می شوید که نقطه های سیاه بر روی قسمت های دم و بدن این ماهی دیده می شود. این نژاد ماهی رنگ های بسیاری دارد و برای نگهداری از این نژاد توصیه می شود که به آب ماهی توجه کنید. با این که تنوع رنگی بسیار بالایی دارند اما رنگ های آبی، قرمز، نارنجی و زرد همچنین سفید در این گونه بیشتر به چشم می رسد و اگر علاقه دارید که آبزیان آکواریومی در خانه خودتان داشته باشید به شما توصیه می شود که از این ماهی بسیار صلح طلب و آرام در آکواریوم خودتان نگهداری کنید. در آکواریومی که حداقل حجم آب آن ۵۶ لیتر باشد می توان این گونه ها را نگهداری کرد.

پلاتی ماهی بسیار صلح جویی است و به همین خاطر گزینه بسیار مناسبی برای نگهداری در آکواریوم های اجتماعی به حساب می آید. دمای ۵/۱۷ تا ۲۵ درجه سانتی گراد و پی هاش ۷ تا ۲/۸ برای این ماهی مناسب است.پلاتی از دسته ماهیان زنده زا محسوب می شود. جفت ماهی در سن ۳ تا ۴ ماهگی قادر به تولیدمثل خواهند بود. ماهی نر دارای اندازه کوچک تر و رنگ روشن تری نسبت به ماهی ماده است. همچنین عضو جفت گیری در زیر شکم ماهی نر کاملاً مشخص است. نوزادان این ماهی نسبت به نوزادان سایر ماهی های زنده زا قوی تر هستند و در صورت متولد شدن در آکواریوم اصلی و در کنار سایر ماهی ها از شانس بیشتری برای زنده ماندن نسبت به نوزادان سایر ماهی های زنده زا برخوردار هستند.پلاتی را می توان با انواع غذاهای خشک همچون پولکی تغذیه نمود.پلاتی با ماهی هایی همچون گوپی، مولی، دم شمشیری، انواع تترا، رازبورا، دانیو، ماهی رنگین کمانی، آنجل و گورامی سازگاری دارد.

معرفی ماهی پلاتی میکی موس

ماهی پلاتی چند روزه زایمان می کند؟

ماهی پلاتی در دمای ۲۷ درجه سانتی گراد در شرایط بسیار عالی به سر می برند اما این نکته را نباید فراموش کرد که پلاتی ها بعد از گذشت ۳۰ الی ۴۰ روز می توانند زایمان کنند بعد از جفت گیری باید حدوداً یک ماه بگذرد تا پلاتی ها تخم های خودشان را در آب رها کنند.نکته ای که حائز اهمیت این است که تعداد تخم های این آبزی بر اساس جثه مادر مشخص می شود و هر چقدر جسته گونه ماده بزرگ تر باشد تعداد تخم های ماهی بیشتر و هر چقدر جثه ماده کوچک تر باشد تعداد تخم ها کم تر است.

تکثیر ماهی پلاتی به چه صورت است؟

اگر دقت کرده باشید ماهی های ماده در هنگامی که باردار می شوند علایم به خصوصی در اندام آن ها دیده می شود. یکی از آن علایم بر آمدگی شکم می باشد. ان ها علاقه بسیاری دارند که در زمان بارداری در تنهایی به سر ببرند و در میان گیاهان و وسایل آکواریوم پنهان شوند. اگر به موارد بسیاری دقت نکنید ممکن است که تخم های این آبزی توسط دیگر آبزیان خورده شود در رابطه با این آبزی باید گفت که در هر بار زایش حدود ۱۰۰ تخم از شکم گونه ماده پلاتی ها خارج می شود.

یکی از گونه های بسیار قوی به حساب می آید رشد تخم های این فیش ها بسیار کم است پس باید دقت های بیشتری نسبت به دیگر آبزیان به آن ها شود زیرا اگر مراقبت های لازم در رابطه با رشد تخم های این آبزیان نشود آسیب های جدی به نوزادان پلاتی ها وارد می شود. پلاتی های ماده معمولاً تخم های خودشان را در میان گیاهان و سنگ ها رها می کنند تا توسط دیگر گونه های آبزی خورده نشود. زمان زایمان ماهی پلاتی حدود ۳۰ تا ۴۰ روز بعد از جفت گیری می باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص
دیگران می‌خوانند   
هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست پست عاشقانه علی سرابی برای همسرش مارال بنی آدم و کامنت معنادار سحر دولتشاهی+عکس آموزش کشیدن مرحله به مرحله خط چشم برای تازه کارها واکنش های جالب کودک یک ساله ای که برای اولین بار دنیا را دید! از ذوقش بغضم ترکید+ ویدئو تصویری زیرخاکی از مهدی قایدی در سال 1386 سکانس خاطره انگیزی که مادر لیلا حاتمی نقش همسر امیر کبیر را ایفا کرد/ روحش شاد+فیلم رونمایی شاهرخ استخری از چهره جدید و سبیل دارش+عکس/ و سبیلی که اصلا به آقای بازیگر نمیاد! رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست ماجرای هانیه غلامی و علیرضا طلیسچی/ دختران جوان با فحش سرازیر شدند! گریه های بهنوش طباطبایی به یاد پدرش آتیلا پسیانی: من بعد رفتنش یتیم شدم+فیلم حمل بار دریایی و هوایی: پرکاربرد ترین روش های حمل و نقل بین المللی خرید میز جلو مبلی چوبی جدید در سایت دکورال تصویر جالب از کودکی مهدی طارمی در زنگ ورزش مدرسه+ عکس چرا لباس فرم می پوشیم؟ جدید ترین و ترسناک ترین تصویر از سیاهی آسمان مشهد در نیمه روز/ سیل هولناک در راه است محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ میدونستید کسی که کاشت ناخن رو مد کرد یه آقا بوده؟ وقتی سالهاست مردی ولی ناخنکارا از ایده تو پول درمیارن+فیلم آهنگ جدید و البته خیابانی بنیامین‌به نام فاتح‌ شدم+ویدئو رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد! غالب بودن رنگ سفید در دکوراسیون خانه آرامش بخش و دلنشین لیلا حاتمی+عکس/ چقدر خاص و متفاوته👌 درگیری شدید حامد بهداد برای گرفتن سلفی بی‌موقع یک هوادار در مراسم ختم زری خوشکام/ لیلا حاتمی پا درمیانی کرد! عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس استایل و شلوار عجیب محمدرضا گلزار در حین اجرای مسابقه!+ عکس ترانه خوانی عجیب بنیامین بهادری در کوچه های تاریک تهران/ بنیامین بهادری از ماتریکس خارج شد😂+فیلم میز غذای خوشمزه جورجینا با استیک و میگو/ از رژیم هم خبری نیست+عکس میز غذای مفصل و رنگارنگ همایون شجریان و دخترش و سحر دولتشاهی در رستورانی خارج از ایران+عکس/ این همه غذا برا 3 نفر!؟ میز کار شلوغ و پلوغ مریم معصومی با خوراکی های خوشمزه+عکس سکوت ارسطو درباره حذف سارا نیکا از پایتخت 7 شکست! +عکس
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس
جورجینا رودریگز با جدایی از رونالدو صاحب این چیزها می‌شود!!
پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس
(ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی...
این زن در آذربایجان غربی پسر 7 ماهه و دختر 6 ساله اش را به قتل رساند +عکس
تنبیه بدنی ؛ زخم‌های عمیق بزرگسالان دیروز بر روان بزرگسالان امروز
چرا نمایندگان موافقت رهبر انقلاب و مراجع تقلید را با مصوبه تعطیلی شنبه اعلام کردند؟ / دور زدن قانون یا تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان؟!
بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟
گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت
نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم
متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران
قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند
منتخب روز