معرفی و بررسی خودروی مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴

  دوشنبه، 16 آبان 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴
مرسدس بنز C63 AMG که در سال ۲۰۰۸ و با پیشرانه ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر به طرفداران خودرو معرفی شد را می‌­توان نقطه عطفی مهم در تاریخ این خودروساز آلمانی دانست، مرسدس در آن زمان از یک پیشرانه‌‌ بزرگ در یک سدان نسبتا کوچک استفاده کرده بود. در ادامه مدل جدید این خودرو را بررسی می کنیم.

ماشین های آمریکایی مثل شورولت کامارو و فورد موستانگ به خودرو عضلانی یا ماسل کار معروف اند. در فهرست محصولات خودروسازان آلمانی هم می توان ماشین هایی را دید که جزو ماسل کارها قرار می گیرند، مثل بی ام و M3 و مرسدس AMG C63. مرسدس بنز جدیدترین مدل AMG C63 را معرفی کرده و سطح رقابت را بالاتر برده است.مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴ به جای موتور V8، از پیشرانه ۲ لیتری توربو پلاگین هیبرید استفاده می کند. این خودرو رده بالاترین مرسدس بنز کلاس C است و یک تیپ آن به نام C 63 S E پرفورمنس به بازار خواهد آمد. محصول جدید آلمانی ها بر اساس نسل W206 کلاس C و روی پلتفرم MRA II ساخته شده و به پیشرفته ترین فناوری های برقی سازی فرمول ۱ مجهز است.

مشخصات فنی مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ AMG C63 با کد M139، به تنهایی ۴۷۶ اسب­ بخار قدرت تولید کرده و لقب قدرتمندترین پیشرانه ۴ سیلندر جهان را به دست آورده است. یک موتور برقی کوچک که در فاصله توربین خروجی و چرخ کمپرسور قرار گرفته، تاخیر توربوشارژر را کاهش می­ دهد. این فناوری از خودروهای فرمول یک برگرفته شده است.پیشرانه برقی خودرو که در کنار باتری ۶.۱ کیلووات ساعت قرار گرفته است توانایی تولید ۲۰۴ اسب بخار قدرت را خواهد داشت. به علت ظرفیت بسیار کم باتری، C63 مدل ۲۰۲۴ می­ تواند تنها ۱۲.۸ کیلومتر را در حالت کاملاً برقی طی کند. البته براساس اعلام مرسدس بنز، در ساخت این محصول تمرکز اصلی بر تولید خودرویی سریع بوده است. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت C63 مدل ۲۰۲۴ به ترتیب ۳.۳ ثانیه و ۲۷۸ کیلومتر (به صورت محدود شده) برساعت اعلام شده است.

نیروی پیشرانه از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک دوکلاچه با پاسخگویی سریع تر از نمونه­ های مشابه، به چرخ ها منتقل می­ شود. نکته جالب اینکه موتور برقی، از جعبه دنده دو سرعته مجزا برخوردار شده که در سرعت بالا، فشار بوست را افزایش می­ دهد.در C63 جدید موتور الکتریکی فقط به محور عقب نیرو می دهد اما پیشرانهٔ بنزینی هم می تواند از طریق سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic نیروی خود را به عقب بفرستد. انتقال نیرو هم توسط همان گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک آشنا صورت می گیرد که البته حالا بجای مبدل گشتاور به کلاچ تر مجهز شده است. C63 همچنین در این نسل برای اولین بار به سیستم فرمان گیری چرخ های عقب مجهز شده و ترمزهای کربنی و کمک فنرهای تطبیقی هم در لیست تجهیزات استاندارد آن قرار دارند.

مشخصات کلی مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی پلاگین هیبرید

حجم موتور

۲ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربو

قدرت

۶۷۱ اسب بخار

گشتاور

۱۰۲۰ نیوتن.متر

گیربکس

۹ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دو دیفرانسیل

شتاب

۳.۳ ثانیه

سرعت

۲۵۰ – ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۱۱.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

سدان

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴

طول

۴۷۵۵ میلیمتر

عرض

۱۸۳۹ میلیمتر

ارتفاع

۱۴۲۵ میلیمتر

فاصله محورها

۲۸۴۰ میلیمتر

وزن خالص

۱۷۵۷ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۳۵۷ لیتر

حجم مخزن سوخت

۶۶ لیتر

قطر رینگ

۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

ندارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

دارد

دوربین عقب

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴

برعکس بی ام و که تغییرات زیادی را در ظاهر مدل جدید M3 اعمال کرده، بنز کمتر در طراحی AMG C63 جدید دست برده است. جلوپنجره پانامریکانا، گلگیرهای پهن و سراگزوزهای چهارتایی ذوزنقه ای همچنان وجود دارد، اما المان های جدیدی هم دیده می شود.سپرهای جلو و عقب حالت تهاجمی پیدا کرده، دریچه هایی بالای گلگیرهای جلو تعبیه شده و در قسمت عقب خودرو، اسپویلر جدید دم اردکی روی در صندوق نصب شده است. با این حال جدیدترین المان ها در قسمت جلوی خودرو دیده می شود.در بین خطوط روی کاپوت دریچه خروج هوا برای خارج شدن هوای گرم موتور قرار گرفته و نشان AMG به جای ستاره مرسدس بنز روی کاپوت نصب شده است. حروف روی در صندوق به رنگ قرمز است و کلمات «Turbo» و «E Performance» روی گلگیرها دیده می شود.

مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴

طراحی داخلی مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴

مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴ با داشتن پنج صندلی، می تواند خودرو خانوادگی هم محسوب شود، اما صندلی های AMG Performance با کیفیت و طراحی بهتر فقط برای سرنشینان جلو کار گذاشته شده است.کابین این خودرو از بنز کلاس C گرفته شده که یک نمایشگر ۱۱.۹ اینچی به صورت عمودی قرار گرفته و آخرین ورژن MBUX روی آن نصب شده است. جلوی راننده پنل دیجیتال ۱۲.۳ اینچی نصب شده که مخصوص مرسدس AMG پلاگین است و هدآپ دیسپلی هم اطلاعات خودرو را نمایش می دهد.

فرمان دارای کنترل های چرخشی AMG Drive Unit است که با استفاده از آنها می توان حالت های رانندگی را تنظیم کرد و رودری ها و صندلی ها با چرم و آلکانتارا روکش شده است.مرسدس بنز گنجایش صندوق عقب C63 را اعلام نکرده، مدل های کلاس C بنز ۳۵۷ لیتر ظرفیت دارند، اما با توجه به اینکه باتری و موتور برقی مرسدس AMG C63 در قسمت عقب قرار گرفته، گنجایش آن کمی کمتر باشد.

مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴

قیمت و زمان عرضه مرسدس AMG C63

مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴، با موتور ۲ لیتر بنزینی توربو و سیستم پلاگین هیبرید ۶۷۱ اسب بخار نیرو تولید می کند و قوی ترین ماسل کار آلمانی خواهد بود. فروش جهانی مرسدس AMG C63 S E پرفورمنس از اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد. نسل فعلی C63 در نسخه S با قیمت پایه ۷۷,۲۵۰ دلار به فروش می­ رسد، ولی با توجه به مشخصات فنی و فناوری های موجود، می­توان انتظار داشت که این خودرو با قیمت بیشتر از ۸۵ هزار دلار وارد آمریکا شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
(فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها!
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم