نکاتی مهم درباره رفتار و برخورد با برادر شوهر

  چهارشنبه، 25 خرداد 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
نکاتی مهم درباره رفتار و برخورد با برادر شوهر
یکی از دشوار ترین ارتباطاتی که ما برقرار می کنیم، با خانواده شوهر است. در خانواده همسر، خواهر شوهر نامحرم نيست لذا عروس خانواده مي تواند با او رابطه اي صميمانه داشته باشد و او را مانند خواهر خود بداند. ولی برادر شوهر اینگونه نیست، و باید در برخوردها بايد حد و حدود را رعایت كرد. ما در ادامه نحوه برخورد با برادر شوهر را بررسی می کنیم.

ازدواج، پیوند دو نفر نیست. پیوند دو خانواده است. شما علاوه بر اینکه تصمیم به ازدواج می گیرید، باید خود را با رفتارهای خانواده شوهرتان هم تطبیق دهید. عادات و رفتارها و رسم و رسومات هر خانواده، با دیگری متفاوت است و راضی نگه داشتن همه، کار آسانی نیست. از طرفی خانم ها نسبت به آقایون در این زمینه استرس بیشتری دارند و دوست دارند بهترین عروس برای خانواده همسرشان باشند.

نکات مهم در مدیریت روابط با خانواده شوهر

  • دیدارهای مکرر و غیرضروری را با خانواده شوهر را کم کنید. این اصل مهمی در برقراری رابطه سالم با خانواده شوهر است.
  • در زمان دعوا و اختلاف ، خانواده شوهر را وارد ماجرا نکنید یا آنها را دخالت ندهید و به آن ها توهین نکنید.
  • سعی کنید وابستگی بیش از حد خود را به خانواده کمتر کنید. شما اکنون مستقل شده اید و باید بتوانید مشکلات خود را به تنهایی حل کنید.
  • تفاوت های فرهنگی و اختلاف سلیقه همیشه وجود دارد. باید راهی پیدا کرد که در اوج این تفاوت ها، ارتباطات خود را به بهترین شکل حفظ کنید. دلیلی ندارد که همه مطابق میل ما رفتار کنند یا خود را تغییر دهند و آن چیزی شوند که ما می خواهیم.
  • رفتارهای کودکانه را کنار بگذارید. شما اکنون ازدواج کرده اید و بهتر است تحمل خود را نسبت به مشکلات و صحبت ها بالا ببرید. منظور از رفتارهای کودکانه، همان حساسیت هایی است که اکثرخانم ها دارند و سریع نسبت به حرف های دیگران واکنش نشان می دهند.
  • انتظارات و توقعات خانواده شوهرتان را از خود شناسایی کنید. بعضی ازخانواده ها دوست دارند عروسشان اینگونه رفتار کند یا این سبک لباس بپوشد. سعی کنید تا حدی که برایتان مقدور است همانگونه باشید که آن ها می خواهند.
  • هر چه روابط شما با شوهرتان خوب باشد و رابطه بهتری با آن ها داشته باشید، از آنطرف بازخوردش را خواهید دید و متقابلا شوهرتانتان احترام خانواده شما را نگه خواهد داشت. از طرفی همسرتان بی شک از شما جلوی خانواده اش تعریف خواهد کرد و آن ها نیز به خاطر این موضوع از شما راضی خواهند بود و از اینکه پسرشان را خوشبخت کرده اید با شما رفتار خوبی خواهند داشت.

رفتار با برادر شوهر

از ارتباط های سخت و دشوار برای هر دختر خانمی می توان به نحوه ارتباط گرفتن با خانواده شوهر اشاره داشت. این را عروس های تازه باید در نظر داشته باشند که در خانواده شوهر، خواهر شوهر از افراد غریبه و نامحرم نیست که می تواند با او به راحتی یک رابطه گرم و صمیمی داشته باشید. همچنین در برخی از مواقع خواهر شوهر می توانند به مانند یک خواهر در خانواده شوهر برای شما به شمار آید که این به میزان ارتباط و اخلاقی که عروس خانم ها در هنگام ورود به خانه شوهر دارند، وابسته دانست. در این بین سوالی که پیش می آیند نحوه رفتار با برادر شوهر است که در ادامه به بررسی آن پرداخته ایم.

گفتنی می باشد که رابطه یک خانم با برادر شوهر از نظر اسلامی و شرعی در خط قرمز ها قرار دارد که هر عروسی باید آن را رعایت کند. همچنین برادر شوهر در گروه محارم نیست و باید او را نیز به مانند دیگر آقایان نامحرم که رابطه خود را با خطر قرمز پیش می برید، در نظر بگیرید. ایجاد هرگونه دوستی، رابطه های نامشروع جنسی و ایجاد مهر و علاقه با برادر شوهر در گروه رفتار های حرام از نظر شرعی و اسلامی است که از نظر اخلاقی نیز دارای عواقب بد و جبران نشدنی است.

این موضوع در برخی از خانواده هایی که نسبت به مسائل دینی بی توجه هستند یا این موارد را خیلی سخت نمی گیرند می توان به مراتب مشاهده کرد که در بین رابطه های آن ها مشکلاتی وجود دارد که این به دلیل رعایت نکردن افراد محرم و نامحرم است. در این بین بسیاری از حرمت ها از بین می رود که دیگر نمی توان جایگاه سابق خود را در آن خانواده داشته باشید، از این رو برای حفظ عزت نفس خود نیز که شده است از ارتباط صمیمانه با برادر شوهر باید بپرهیزید.

عروس و برادر شوهر

نکات قابل توجه در رفتار و برخورد با برادر شوهر

به طور کلی ایجاد صمیمیت بیش از حد در بین عروس و برادر شوهر از نظر اسلامی نهی شده است و هر که این کار را انجام دهد به عذاب الهی و خشم خدا مبتلا می شود.در این بین برخی نکات و توصیه هایی وجود دارد که خانم ها با رعایت آن ها می توانند در عین حفظ رابطه خود با خانواده شوهر و از مناسب ترین رفتار با برادر شوهر نیز آگاهی پیدا کنند تا در نهایت به مشکلاتی در این رابطه برنخورید.

عدم حریم شکنی ها

در این بین باید نسبت به حریم ها توجه ویژه ای داشته باشید و از شکسته شدن آن ها نیز تا حد قابل توجهی جلوگیری کنید. این را در نظر بگیرید که خدا همواره در حال نگاه کردن به شما است، از این رو باید مواظب رفتارهای خود باشید که در مقابل این نور عظیم الهی شرمنده نشوید. هر رفتاری از چارچوب منحصر به خود برخوردار می باشد که در صورت رعایت هریک از آن ها به مشکل در رابطه با خانواده شوهر خود بر نخواهید خورد.

رعایت احترام ها

همچنین نحوه رفتار با برادر شوهر باید به گونه ای باشد که منجر به بی احترامی نشود. نباید آبروی خود و شوهرتان را ببرید و کاری کنید که پشت سر شما و رفتارهایی که دارید، حرف هایی گفته شود. سعی کنید که به راحتی ناراحت نشوید و با هر حرفی از سوی خانواده شوهر جبهه نگیرید، در شرایطی که دیدید شخصی به بی احترامی و توهین به شما می پردازد، می توانید با رعایت برخی اصول و خیلی محترمانه به او تذکر دهید که در نحوه رفتار با شما توجه ویژه ای داشته باشد. در حضور خانواده شوهر غیبت نکنید و سعی نداشته باشید که صفات بد هر کسی را خیلی بزرگ از چیزی که هست جلوه دهید، در این شرایط می توانید از خوبی های دیگران یاد کنید و خود را محترم و با شخصیت نشان دهید.

ازدواج امری ضروری و بسیار پسندیده است که با انجام آن به راهی قدم می گذارید که مقدس و مطهر است. از این رو زن و شوهر باید مطابق میل یکدیگر رفتار کنند و از کارهایی که سبب زیر سوال رفتن شخصیت یکدیگر می شود، بپرهیزند. هر کاری که فکر می کنید خانواده شوهر را ناراحت می کند انجام ندهید و برای حفظ رابطه خود با آن ها از حفظ احترام غافل نشوید.

ایجاد محبت و علاقه

این امر بر کسی پوشیده نیست که انسان فردی اجتماعی است و از این رو برای برطرف کردن نیاز های خود به دیگران و رابطه های اجتماعی نیاز دارد. این را باید به نحوی برطرف کنید که موجب بروز مشکلی برای شما نشود. رفتار های خوبی داشته باشید و سعی کنید که محبوب دیگران در چارچوب مناسبی باشید. در روزهای شادی با آن ها شریک شوید و خوشحالی کنید و در مواقع ناراحتی نیز با آن ها همدردی کنید و حمایت از آن ها را فراموش نکنید.

توجه داشته باشید که افرادی مهربان و با گذشت از کینه به دل گرفتن در حذر هستند و همواره برای دیگران دعای خیر و نیکی می کنند. به راحتی عذرخواهی دیگران را قبول می کنند و حرمت شکنی نمی کنند که این موارد در ایجاد مهر و علاقه بسیار تاثیر گذار است. و در آخر با مردم به نحوی رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود و هر چیزی را که برای خود می پسندید برای دیگران نیز بپسندید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (7 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر) آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
روضه مهدی رسولی در مراسم تشییع:دورت بگردم برای درد مردم تا کجا رفتی پیدا نمیکردن سید خدا +ویدئو /منتخب ما رو خدا هم انتخاب کرد... (عکس) صندلی رئیس جمهور در هواپیما که سیاه پوش شد/ دسته گل عزای شهیدجمهور بغض ها را می ترکاند محافظت از جان و دل و ارادت سرتیم محافظ سیدابراهیم رئیسی به ایشان+ویدیو/ از مرتب کردن شال رئیس جمهور تا سایه به سایه مراقب بودن رئیس جمهور از آخرین سفر استانی خود به تهران باز می گردد روضه خوانی جگرخراش مهدی رسولی برای سیدابراهیم رئیسی در تبریز+ویدیو/ الهی دورت بگردم برا درد مردم تا کجا رفتی که پیدات نمیکردن پسر شهید امیرعبداللهیان: قرار بود پدرم در روز میلاد حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) لباس خادمی حضرت را بر تن کند که … ویدیویی دیده نشده از استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی درحال آشپزی و پخت نذری/ حیف شما شهید بزرگوار+ویدیو تعریف و تمجید مژده لواسانی از آیت الله آل هاشم امام جمعه شهید تبریز+عکس پدری که دخترش را ندید و شهید شد منزل خواهر شهید سید ابراهیم رئیسی و گریه های تلخ خواهر در سوگ برادر+عکس واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس شب یلدای متفاوت آیت الله آل هاشم سومین امام جمعه شهید تبریز در بین مردم+عکس بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس عرض ارادت خاص دانشجوی عراقی به آیت الله رئیسی در حاشیه مراسم تشییع شهیدان خدمت +فیلم چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد... نماهنگ «شهید جمهور» برای شهادت آیت‌الله رئیسی منتشر شد+ویدیو/ بَه به عروجی اینچنین واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی خاطره اینستاگرامیِ جالب شهید آیت‌الله آل‌هاشم‌ از فردی که با رفتار ایشان متحول شد+ویدیو/ از امروز خودم و خانواده ام سرباز رهبری هستیم واکنش جوادنکونام سرمربی استقلال به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه تغییر نام بزرگراه شهید سلیمانی به شهید رئیسی به پیشنهاد دختر شهید سلیمانی صحبت های علی جعفری آذر نماینده منتخب مردم در حاشیه مراسم تشییع آیت الله رئیسی و همراهانشان در تبریز+ ویدئو محبت پدرانه آیت الله رئیسی به فرزند شهید سرهنگ دوم «محمدرضا اسداللهی» +ویدئو صحبتهای قابل تامل سیدابراهیم رئیسی درباره دلایل حضورش در انتخابات+ویدیو/ به آقا گفتم منو از بهشت به جهنم آوردین موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد روایت سیدابراهیم رئیسی از نوع مدرسه 2 نوه‌ی دختری‌ِشان میز عزای الهام علی اف آخرین فردی که با آیت الله رئیسی و همراهانشان دیدار کردند/ سوگواری سفارت ایران در باکو+عکس پیام تسلیت «محمدرضا زنوزی» در پی شهادت جمعی از خدمت‌‌گزاران ملّت در سانحه سقوط بالگرد/ایران و جامعه جهانی اسلام سرمایه‌های ارزشمندی را از دست داد واکنش جگرسوز عروس سید حسین خمینی به شهادت رئیس جمهور/ نفسش سخت گرفته‌ست به آغوش بکش...+عکس صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو اختصاصی ساعدنیوز: بیعت با رهبر انقلاب در وداع با شکوه مردم تبریز با پیکر شهیدان راه خدمت +ویدیو آخرین گفتگوی کمتر دیده شده شهیدان سلیمانی و رئیسی در مضجع شریف امام رضا (ع) +ویدئو/فقط اونجایی که سردار دلها اجازه خوندن دو رکعت نماز میگیره... واکنش خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی به شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش آخرین زیارت آیت الله رئیسی در حرم امام رضا(ع) 5 روز پیش از شهادت/ دیدم مشهد چرا هی بی قراری میکند...+ویدیو آخرین نماز شهدای راه خدمت به امامت شهید آل هاشم+عکس واکنش شجاع خلیل زاده به شهادت شهدای خدمت/ ای داغ بر دل نشسته +عکس تصویری از حضور علی پروین در حضور سید ابراهیم رئیسی/ پیراهن تیم ملی فوتبال در دستان شهید خادم +عکس جزئیات تماس تلفنی آیت الله آل هاشم با رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور بعد از سقوط بالگرد+فیلم سفر بخیر شهیدی که شدی عاقبت بخیر+ویدئو ابلاغ سلام رهبری به مردم تبریز توسط رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم تشییع شهدای خدمت+ویدیو
تیتر امروز   
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد
کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی
واکنش جوادنکونام سرمربی استقلال به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه
تغییر نام بزرگراه شهید سلیمانی به شهید رئیسی به پیشنهاد دختر شهید سلیمانی
موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد
پیام تسلیت «محمدرضا زنوزی» در پی شهادت جمعی از خدمت‌‌گزاران ملّت در سانحه سقوط بالگرد/ایران و جامعه جهانی اسلام سرمایه‌های ارزشمندی را از دست داد
روایت سیدابراهیم رئیسی از نوع مدرسه 2 نوه‌ی دختری‌ِشان
واکنش خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی به شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش
آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت
واکنش قلعه‌نویی به خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور
بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور
اطلاعیه شماره یک ستاد برگزاری مراسم «شهدای خدمت»
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟