روش تهیه ویفر شکلاتی لذیذ

  شنبه، 22 آبان 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه ویفر شکلاتی لذیذ
بیسکویت ویفر یکی از خوشمزه‌ترین نوستالژی‌های دوران کودکی بچه‌های دهه ۵۰ و ۶۰ ایران است. ویفر موزی یا وانیلی، پرتقالی، توت فرنگی، کاکائویی و شکلاتی و … همیشه پای ثابت کیف مدرسه بچه‌ها بود و طعم لذیذ و تردش همیشه زیر دندان است.

ویفر شکلاتی یکی از انواع بیسکوییت های خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود. این بیسکوییت به طور کلی به دو صورت تهیه می شود، روش اول استفاده از کرم شکلاتی برای لایه های بین نان میکادو است و روش دوم به این صورت است که علاوه بر اینکه کرم بین بیسکوییت شکلاتی است، روکش بیسکوییت نیز از شکلات است و برای کسانی که به شکلات علاقمند هستنید گزینه مناسبی است. تصویه می کنم کسانی که فرزند کوچک دارند و دنبال یک میان وعده سالم و خوشمزه برای فرزند خود هستند حتما این بیسکوییت خوشمزه را به صورت کاملا سالم در منزل تهیه کنند، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ویفر شکلاتی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ویفر شکلاتی

  • 300 گرم شیر خشک قنادی
  • 400 گرم کره نرم شده در دمای اتاق
  • 120 گرم شکر
  • 10 قاشق غذاخوری شیر
  • 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • 4 عدد ورق ویفر بزرگ
  • 2 عدد شکلات تخته ای (اختیاری)
  • پسته، بادام یا فندق ریز خرد شده به مقدار دلخواه (اختیاری)

طرز تهیه ویفر شکلاتی

شیر را در یک قابلمه بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. شیر و شکر را روی شعله متوسط گاز گرم کنید تا شکر کاملا در شیر حل شود. وقتی شکر حل شد ترکیب را از روی گاز بردارید تا سرد شود.

کره را با سرعت بالای همزن یا غذاساز بزنید تا حسابی همزده و یکدست شود و سپس ترکیب شیر و شکر سرد شده را به آن اضافه کنید. این کار را کم کم انجام دهید و همزمان با میکسر ترکیب را هم بزنید. سرعت میکسر یا همزن را کم کنید و پودر شیر خشک را هم کم کم اضافه کنید. وقتی مایه یکدستی درست شد آن را به دو قسمت تقسیم کنید و به یک قسمت پودر کاکائو اضافه کنید و دوباره با قسمت ساده مایه ویفر ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. در صورت تمایل مقداری مغزیجات مثل پسته، فندق یا بادام خرد شده هم به این مایه ویفر اضافه کنید.

در یک سینی مستطیل شد یک ورق ویفر بگذارید و مایه ویفر را روی آن بریزید و با لیسک صاف و یکدست کنید. سپس ورقه دیگر ویفر را روی آن بگذارید و خوب با دست فشار دهید. یک ورقه دیگر ویفر را روی آن قرار دهید، باقی مانده مایه ویفر را بریزید و صاف کنید و ورقه چهارم ویفر را روی آن بگذاید و دوباره با دست خوب فشار دهید. مراقب باشید که ویفر خرد نشود.

می توانید به جای پودر کاکائو می توانید به این مقدار مواد مایه ویفر 2 الی 3 قطره اسانس موز، پرتقال یا توت فرنگی اضافه کنید و خوب هم بزنید و ویفر را با آن درست کنید. در صورت تمایل و اگر دوست دارید ویفر شکلاتی در طعم های مختلف داشته باشید بعد از درست کردن هر نوع ویفر با هر طعمی، شکلات تخته ای با روش بنماری آب کنید و روی ویفرها بریزید.ویفرها را به مدت 3 الی 4 ساعت در یخچال بگذارید و سپس با یک چاقوی تیز به شکل مستطیل یا مربع برش بزنید. این شیرینی خانگی بدون فر را می توانید در ظرف در بسته به مدت 2 هفته در یخچال نگهداری کنید.

مواد لازم برای ویفر شکلاتی روش دوم

  • آرد سفید 1و نیم لیوان دسته دار فرانسوی منهای دو قاشق غذاخوری
  • روغن مایع 1 لیوان دسته دار فرانسوی
  • پودر قند 1 و نیم لیوان دسته دار فرانسوی سرخالی
  • نان میکادو 4 ورق
  • پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ویفر شکلاتی روش دوم

برای درست کردن ویفر شکلاتی ابتدا آرد رو اداخل تابه با حرارت کم به مدت ده دقیقه تفت میدهیم تا بوی خامی آن از بین برود، بعد داخل تابه ی دیگر آرد را الک می نماییم و به همراه پودر قند الک شده و روغن دوباره تفت می دهیم تا پودر قند کاملا ذوب شود، اکنون دو قاشق روغن را با دو قاشق پودر کاکائو مخلوط نموده و به مواد اضافه می نماییم و با قاشق چوبی خوب مخلوط می نماییم.
بعد مقداری از مواد را روی نان میکادو می ریزیم به صورتی که یک لایه روش پخش شود، بعد دوباره یک ورق نان میکادو قرار می دهیم و با فشار دست لایه ها را بهم ثابت می کنیم، و بعد دوباره مرحله ی قبل را تکرار می کنیم ،در لایه ی آخر فقط نان میکادو باید قرار بگیرد. بعد یک جسم سنگین روی ویفر ها گذاشته و به مدت دو ساعت داخل یخچال قرار می دهيم تا لایه ها بهم بچسبند.( به دلخواه لایه های ویفر شکلاتی را می توانید بیشتر کنید ) سپس به کمک چاقوی اره ای آن برش داده و با شکلات ذوب شده کاور میکنیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! (1 نظر) سرگرمی بی پرده نوجوانان ایرانی با داستان های جنسی و پورن شخصیت های کره ای و بی تی اس/ پدر و مادرا خبر دارین؟+فیلم (1 نظر) صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ماجرای دستور رئیس جمهور به سخنگوی دولت برای معذرت خواهی از مردم درباره کمبود این اقلام+ویدیو آخرین نامه به رئیس جمهور شهید فال روزانه امروز جمعه 4 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 4 خرداد 1403 خاطره جالب محافظت از امام جمعه محبوب و شهید تبریز با اسلحه پلاستیکی!+عکس ناگفته های کارگردان اخراجی ها از رئیس جمهور، شهید سید ابراهیم رئیسی ساخت خانه با بطری های پلاستیکی نوشابه/ ابتکار جالب این جوان رو ببینید!+ویدیو نجابت و اصالت ستودنی پدر آیت الله آل هاشم وقتی از صندلی خودشان بلند شدند تا مهمانان بنشینند+ویدئو این خبر دروغ درباره بالگرد رئیس جمهور 40 میلیون بازدید گرفت/ فردی که دروغ‌پراکنی کرده بود احضار شد گل آرایی محل دفن و مزار شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع)+عکس پیام تسلیت علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی برای رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس حضور پسر رهبر معظم انقلاب در مراسم تدفین شهید رئیسی+عکس گزارش تصویری از مراسم تشییع و تدفین امام جمعه معتبر، شهید آل هاشم در تبریز اولین تصاویر از مزار شهید آیت الله رئیسی/ آسمان بار امانت نتوانست کشید، کوه اینبار تو را سخت در آغوش گرفت دست نوشته متفاوت بانوی عزادار برای شهید جمهور: آری شش کلاس! و قسم به آسمانی که در سوگ رئیس جمهور گریست+فیلم علت به وجود آمدن لکه‌ی سفید روی ناخن و روش‌های درمان آن فال ابجد روزانه جمعه 4 خرداد 1403 آیا می‌توان سیب‌زمینی جوانه‌زده را مصرف کرد فال قهوه با نشان روز جمعه 4 خرداد ماه 1403 فال انبیاء روزانه جمعه 3 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 4 خرداد 1403 + فیلم اولین تصویر از محل دفن‌ شهید رئیسی در حرم‌ امام‌رضا(ع)+عکس استقبال مادر رئیس جمهور شهید از پیکر فرزندش در فرودگاه مشهد راه‌های مهاجرت به اسپانیا در سال 2024 + نکات مهم رسول خطیبی فوتبالیست سابق در مراسم تشییع پیکر شهید آل هاشم/ علی وار زندگی کرد و علی وار شهید شد+ فیلم ماکان آریا پارسا به کمک فرزاد فرزین می آید – بررسی سریال قطب شمال از قسمت اول تا چهارم ماجرای کیش و مات شدن امانوئل مکرون در برابر سخنان سید ابراهیم رئیسی از زبان رئیس جمهور شهید کشور+ویدیو بهترین گزینه برای سفر به ترکیه کدام شهر است؟ عبور پدر آیت الله آل هاشم از میان سیل انبوه مردم برای رفتن به مزار فرزندش +فیلم بی تابی شدید و جگرخراش خواهر و فرزندان شهید دریانوش قبل از خاکسپاری بر سر قبر خالی برادرش+ویدیو پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم در وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد گریه های جگرسوز پدر شهید آل هاشم/حضور پرشور مردم تبریز در وادی رحمت +فیلم حضور همسر و پسر شهید امیرعبداللهیان در مراسم وداع با پیکر شهید + فیلم حضور دلی بانوان جوان تبریزی در مراسم وداع با پیکر شهید آیت الله آل هاشم از دید لنز ساعد نیوز دور نماند+فیلم اهدای انگشتر حاج قاسم توسط دخترش برای تدفین همراه با پیکر شهید امیرعبداللهیان+ویدئو ناگفته‌های زندگی شهیدموسوی؛ سرتیم حفاظت رئیس جمهور/ بیقراری دختر سردار شهید+عکس نوای حیدر حیدر مردم تبریز در وادی رحمت در مراسم بدرقه آیت الله آل هاشم+فیلم میز عزایی که مادر سید ابراهیم رئیسی برای پسر شهیدش در خانه چیده است+عکس/ ساده و بی ریاترین چیدمان! خداحافظی آخر و سوگواری پدر شهید آیت‌الله آل‌ هاشم برای پسرش+ویدیو