ساعدنیوز
ساعدنیوز

10 حرکت ورزشی شگفت انگیز برای تقویت عضلات داخل و خارج ران

  شنبه، 18 دی 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
10 حرکت ورزشی شگفت انگیز برای تقویت عضلات داخل و خارج ران
اغلب افراد با چالش چربی های اضافی اطراف ران روبه رو هستند و شما تنها نیستید. به همین دلیل در این مقاله به موضوع ورزش برای تقویت و از بین بردن چربی های داخل و خارج ران ها میپردازیم.

چربی ها به عنوان محافظت کننده ارگان های بدن، بخش ضروری زندگی ما به شمار می آیند. اما اینکه بدن شما چربی ها را کجا ذخیره می کند بستگی به ساختار ژنتیک شما دارد. در اغلب خانمها چربی ها بیشتر در ناحیه زیر شکم، باسن و پهلو ها، داخل و خارج ران ذخیره میشوند. اما برای آقایان چربی ها به طور عمده در ناحیه شکم انباشته می شوند.

برای تقویت پاها به غیر از اسکات حرکات تاثیر گذار دیگری هم وجود دارد. اگر از اسکات زدن خسته شدید امروز روز شانستان است. با اینکه می دانیم راهی برای کاهش حجم بخش خاصی از بدن وجود ندارد اما با این حرکات می توانید روی داخل و خارج ران ها کار کنید تا عضلاتشان قدرتمند شود. این حرکات توسط یکی از مربیان ورزشی حرفه ای به نام کتیا پرایس طراحی شده اند، شکل حرکات شاید در بعضی مواقع مشکل به نظر برسد اما انجامشان برایتان ساده است. تعداد تکرارها برای هر حرکت بالا در نظر گرفته شده، تا حسابی عضلات را خسته کند ( به همین دلیل بعد از هر حرکت نمی توانید روی سمت دیگر کار کنید ) تمام حرکات را می توانید با وزن بدن انجام داد، اما برای اینکه از درست منقبض شدن پاها، باسن، و عضلات شکم اطمینان حاصل کنید باید از باند مقاومتی استفاده کنید.

چگونه چربی های داخل و خارج ران را از بین ببریم؟

ترکیبی از رژیم غذایی سالم و کم چرب و تمرینات ورزشی می تواند باعث چربی سوزی اطراف ران ها شود. توجه داشته باشید در درجه اول این تمرینات کاردیو و رژیم غذایی مناسب هستند که استارت اولیه را برای از بین بردن چربی های ران می زنند. این نکته برای سایر قسمتهای بدن نیز صادق است.

تمرینات کاردیو یا ایروبیک مانند دویدن یا پیاده روی تند، دوچرخه و … که ضربان قلب، تعریق و دمای بدن را افزایش میدهند، برای چربی سوزی و خوش فرم شدن ران ها حائز اهمیت هستند.

نقش حرکات ورزشی برای تقویت داخل و خارج ران ها چیست؟

حتی اگر امکان انجام تمرینات ایروبیک و سرعتی را ندارید با استفاده از رژیم غذایی سالم و حرکات ورزشی زیر نیز می توانید به هدف خود برسید. تمرینات زیر را به طور منظم و مداوم انجام دهید. برای چربی سوزی ران ها، حداقل ۳ بار در هفته و در تکرارهای بالا انجام دهید و پس از مدتی خود متوجه سفت شدن، تقویت و لاغری ران ها خواهید شد. سعی کنید در صورت امکان از ابزار جانبی ورزشی مانند دمبل، صفحه، انواع کش و مچ بند پا برای تاثیر بهتر تمرینات ورزشی نیز استفاده کنید.

۱- ورزش برای گودی بغل ران

این حرکت علاوه فرم دهی و تقویت خارج ران ها، برای پر کردن گودی بغل ران ،ورزشی موثر است. این حرکت را به آرامی انجام دهید.

می توانید از مچ بند پا استفاده کنید و و یا یک صفحه در قسمت بغل ران خود نگاه دارید. در این صورت این ورزش برای پر شدن گودی بغل ران بسیار مناسب است. به پهلوی چپ خود و روی زیرانداز تان دراز بکشید. دست چپ خود را پشت گوش تان قرار دهید تا به عضلات گردن آسیبی نرسد. پای چپ تان را خم کرده به عقب ببرید. در حالی که پای دیگر صاف و کشیده است آن را با حرکاتی ریتمیک به بالا و پایین حرکت دهید. تمرکز اصلی خود را بر عضلات خارج ران قرار دهید.

توجه داشته باشید انجام سریع تمرینات ورزشی با تکرار های بالا منجر به چربی سوزی و لاغری داخل و خارج ران ها می شود.

۲- ورزش برای تقویت خارج ران ها با کش - Outer Thigh Lift with Band

مشابه با تمرین قبلی اما این بار خارج ران ها با کش حرکت می کنند. کش ها مقاومت بیشتری در اندام های بدن ایجاد میکنند. آنها باعث میشوند تا حرکات چالشی تر و موثرتر اجرا شوند.

ورزش ران با کش

۳- تقویت عضلات بغل ران با کش - Seated Abduction with Band

روی لبه نیمکت و یا صندلی بدون پشتی بنشینید. کش را دور ران ها قرار دهید. خود را کمی به عقب متمایل کنید. در حالیکه کناره های نیمکت را گرفته اید ران ها را از هم دور کنید. به حرکت دور کردن ران ها از یکدیگر اَبداکشن گویند.

توجه داشته باشید ران ها را بیش از حد از یکدیگر دور نکنید زیرا باعث آسیب دیدن مفاصل لگن می شود.

ورزش بغل ران با کش

۴- تقویت عضلات خارج ران با حرکت صدف - Side Lying Clamshell

گونه پیشرفته تری از حرکات خارج ران با کش که این بار به تعادل بیشتری نیاز دارد. برای این تمرین از کش پهن استفاده کنید. در این حرکت مطمئن شوید که به هنگام حرکت ران ها، پاشنه پاها با یکدیگر تماس داشته باشند. تا جایی پا را به بالا حرکت دهید که بتوانید کشش خارج ران ها را احساس کنید.

۵- ورزش برای تقویت عضلات خارج ران با کش - Side Kick with Band

در این تمرین می توانید از کش های متصل شونده به در استفاده کنید. طرز استفاده از آنها بسیار ساده و در عین حال پرکاربرد و موثر هستند. قلاب یک سر کش را پشت در متصل کنید و سر دیگر آن را دور مچ پای خود قرار دهید. آن را تا حدی بالا ببرید که کشش و فشار را در عضلات خارج ران احساس کنید. برای حفظ تعادل بهتر است یک دست خود را به در تکیه دهید. این تمرین را برای پای دیگر نیز تکرار کنید.

ورزش پا با کش

ورزش بغل ران با سیم کش - Standing Cable Abduction

این حرکت دقیقا مشابه تمرین قبل است. با این تفاوت که با دستگاه سیم کش انجام می شود. ضمن اینکه می توانید وزنه ها را نیز تنظیم کنید تا فشار مناسب به عضلات خارج ران وارد شود.

  1. در هر دوی این تمارین، بدن خود را به سمت چپ یا راست تاب ندهید. خود را صاف و در مرکز به حالت تعادل نگاه دارید. تنها یکی از پاها به سمت بیرون حرکت می کند.
  2. زاویه بین پاها را بیش از حد کم یا زیاد کردن باعث می شود تا بر پشت ران ها آنطور که باید تاثیر نگذارد. مطمئن شوید که با تنظیم وزنه های دستگاه، فشار لازم بر عضلات خارج ران به درستی اعمال می شود.

۶- حرکت خیاطه خارج ران - Seated Abduction Machine

از این دستگاه هم برای عضلات داخل ران و هم خارج ران استفاده می شود. به منظور تقویت و فرم دهی عضلات خارج ران، اهرم ها را پشت پاها تنظیم کنید.

حرکت خیاطه خارج ران

۷- ورزش خیاطه داخل ران - Seated Adduction Machine

برای تمرین داخل ران، اهرم ها را در قسمت جلوی پاها تنظیم کنید. همواره به حالت نشستن خود روی این دستگاه توجه داشته باشید. با بدنی صاف و کشیده به پشت تکیه دهید. سینه ها را رو به جلو و بیرون نگاه دارید.

 ورزش خیاطه داخل ران

۸- تقویت عضلات داخل و خارج ران با پلانک لغزنده - Glider Plank

این حرکت را روی سطح سرامیکی و یا لغزنده انجام دهید. برای چرخش پاها بهتر است از یک حوله دولا شده برای زیر پای خود استفاده کنید.

به حالت پلانک روی زمین قرار بگیرید. سپس با فشار به عضلات شکم، یکی از پاهای خود را چرخانده و تا نزدیک دست موافق خود بالا ببرید. برای افرادی که در این حرکت مبتدی هستند و یا فشار زیادی به آنها وارد میشود بهتر است به هنگام حرکت، زاویه چرخش پاها را کمتر کنند. تا جایی پا را به بالا بچرخانید که فشار و کشش موثری را در ناحیه داخل ران ها احساس کنید. این حرکت را برای پای دیگر خود نیز انجام دهید.

۹- ورزش داخل ران برای تقویت عضلات ران – Inner Thigh Fly

به پشت روی زمین دراز بکشید. دستها را صاف کنار خود قرار دهید. پاها را کشیده و کنار یکدیگر قرار دهید و رو به بالا نگاه دارید. (حالت شروع). سپس آنها را تا می توانید از یکدیگر دور کنید و مجددا به مرکز بازگردانید. برای انجام این حرکت و کشش داخل ران ها حتما از شلوارهای کش دار و یا کوتاه استفاده کنید.

تقویت عضلات داخل ران | تک پا - Single Leg

حرکت فوق را می توانید به صورت تناوبی برای هر یک از پاها نیز اجرا کنید. به دلیل اجرای این حرکت روی یک پا تمرکز بیشتری روی عضلات داخل ران انجام میشود.

۱۰- تقویت عضلات داخل ران با سومو اسکوات - Sumo Squat Inner Thigh

این تمرین یکی از بهترین حرکات برای سفت شدن و تقویت عضلات داخل ران به شمار می رود. پاها را تقریبا دو برابر عرض شانه ها فاصله دهید. پنجه پاها را رو به بیرون نگاه دارید. در حالی که پشت خود را صاف و کشیده نگاه داشته اید، بدن خود را به حالت اسکوات پایین آورید.

سومو اسکوات

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (114 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (85 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (85 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (42 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (40 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (38 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (36 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (33 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (32 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (31 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (27 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (27 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (26 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (26 نظر)
دیگران می‌خوانند   
عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس بدرقه مهدی هاشمی برای رفتن به اوین توسط پدرش هاشمی رفسنجانی +ویدئو (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز دفاع جانانه محمدحسین میثاقی از بانوان پرسپولیسی هتک حرمت شده / از اون سربندت خجالت بکش ... پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش از اهتزاز پرچم ایران در کالیفرنیای امریکا تا بازداشت لیدر سپاهان در حواشی داغ امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 شباهت بی حد و اندازه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی به مادرش+عکس رونمایی از یک عکس نایاب و تاریخی از خلاقیت مردم دوران قاجار برای حمل جنازه/ بیچاره مُرده تا دفن بشه چی به سرش میومد!+عکس عکس تاریخی از یک دبیرستان پسرانه در تهران 90 سال پیش/ چه قوانین جالبی برای امتحان گرفتن داشتند! کولاک ژست های جذاب و جدید علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی در صنعت مدلینگ/ چه استایل تابستونی خفنی+ویدیو (ویدئو)سکانس فراموش نشدنی از پشت صحنه در حاشیه/ترکیب جواد رضویان و مهران مدیری یعنی بمب خنده نگاهی به تابلوفرش وَاِن یَکاد المیرا شریفی مقدم در خانه اش/ هم اصالت هم دیانت +عکس خلاقیت خنده دار یک مادر در تبدیل نوزادش به تِی برای تمیز کردن خانه حماسه آفرین شد+ویدئو/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! رونمایی از مادر واقعی ریما رامین فر، همای پایتخت +عکس/چه مامان زیبایی😍 خانه شیک و امروزی بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها به سبک اروپایی/ دکوراسیون لوکس و باسلیقه خانم بازیگر+عکس
تیتر امروز   
محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش از اهتزاز پرچم ایران در کالیفرنیای امریکا تا بازداشت لیدر سپاهان در حواشی داغ امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...