آشنایی با ارز دیجیتال اییاس EOS

  دوشنبه، 19 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال اییاس EOS
ایوس (EOS) یک بستر بلاک چینی است که مانند اتریوم برای توسعه اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (dapps) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هدف اییاس ساخت بلاک چین غیرمتمرکزی است که بتواند تراکنش ها را به سرعت و با کارمزد پایین پردازش کند. همچنین اجازه می دهد تا قراردادهای هوشمند بر روی آن ساخته شود که این امکان را فراهم می کند تا توسعه دهندگان، برنامه های غیرمتمرکز خود را منتشر کنند. علاوه بر این اییاس می خواهد پلتفرمی بسازد تا مانند یک سیستم عامل عمل کند که استفاده از آن را واقعا آسان می کند.

برنامه های کاربردی غیرمتمرکز آینده اینترنت هستند. در حال حاضر هزاران برنامه کاربردی بر روی سایر بلاک چین ها ساخته شده اند. یک مثال برای برنامه های کاربردی غیرمتمرکز که می تواند در بلاک چین غیرمتمرکز اییاس استفاده شود، می توان به نسخه غیرمتمرکز فیسبوک اشاره کرد که شبکه آن تحت کنترل هیچ کس نیست و هیچ کس نمی تواند به اطلاعات حساب کاربری شما دسترسی داشته باشد.

نکته: نامتمرکز به این معنا خواهد بود که تحت کنترل هیچ شخص یا نهادی نیست.

هدف دیگر اییاس توانایی پردازش میلیون ها تراکنش در هر ثانیه است. این یک مشکل بزرگ است. سایر بلاک چین ها نیز می توانند قراردادهای هوشمند را تشخیص دهند، اما هیچ یک از آنها در انجام آن سریع نیستند. به عنوان مثال حتی اتریوم که محبوب ترین بلاک چین قراردادهای هوشمند است، می تواند 15 تراکنش را در هر ثانیه انجام دهد.

اییاس EOS.IO یک پروتکل بلاکچین است که توسط ارز EOS (ای او اس, ایوس, ایاس) ساخته شده است.
ایوس (EOS) یک بستر بلاک چینی است که مانند اتریوم برای توسعه اپلیکیشن های غیر متمرکز (dapps) مورد استفاده قرار می گیرد.

EOS ایوس یا اییاس چیست؟

نوع: توکن
الگوریتم: ERC20
وبسایت رسمی اییاس: eos.io

شبکه اییاس EOS ترکیبی از توانایی بالای بیت شیرز و گرافن و کاربرد قراردادهای هوشمند اتریوم است.

شرکت اییاس Block.one، توسعه بلاک چین EOS را برعهده دارد. این شرکت املاک سابق، از سال ۲۰۱۴ وارد حوزه بلاک چین شد. مدیریت این شرکت بر عهده براندن بلومر است. توسعه دهنده اصلی EOS دانیل لاریمر، است. او مدیر پروژه های بزرگی مثل بیت شیر (Bitshares) و استیم (Steem) هم است.

بسیاری از کاربران حوزه ارزهای دیجیتال گمان می کنند که EOS برنامه ای روی اتریوم است اما به هیچ عنوان اینگونه نیست. در واقع فقط توکن های EOS به طور موقت روی شبکه اتریوم قرار دارند. این شبکه پلتفرم و بلاک چین اختصاصی EOS برای رقابت با اتریوم یا هر شبکه ی دیگری دارد.

به گفته خود سایت eos.io ایوس قوی ترین زیرساخت برای برنامه های غیر متمرکز است.

تاریخچه ای او اس یا اییاس

ای او اس توسط Dan Larimer بنیانگذار و خالق Bitshares و همچنین Steem آغاز شده است. Steem و Bitshares دو پلت فرم موفق در ارز های دیجیتال هستند و هنوز هم اجرا می شوند، به این معنی که این بنیانگذار در حال حاضر دو مورد مطالعات موردی را انجام داده است. ای او اس برای اولین بار توسط Dan در Consensus 2017 با راه اندازی ICO اعلام شد.

ویژگی های اییاس EOS

پردازش موازی:

با استفاده از این ویژگی عملیات به صورت موازی انجام می شوند و این عامل موجب می شود که تراکنش ها با سرعت بیشتری توسط این ارز انجام شود.

قوانین ساختار یافته:

برای استفاده از این ارز قوانین رسمی و جدی وجود دارد به این معنا که هر کس بخواهد از ارز دیجیتال EOS استفاده کند باید با آن ها موافق باشد تا بتواند به بلوک های این ارز متصل شود.

سیستم عامل غیر متمرکز:

این ویژگی از این ارز مشابه با سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین است. بنابراین سازمان خاصی از این ارز حمایت نمی کند و به راحتی توسط همه قابل توسعه است البته به شرطی که فرد توسعه دهنده ارز دیجیتال EOS را دارا باشد.

عدم پرداخت کارمزد:

یکی از تفاوت های این ارز با ارز دیجیتال اتریوم این است که برای انجام امور مالی نیاز به پرداخت کارمزد نیست و همین موضوع باعث محبوبیت این ارز می شود.

کاربرد ایوس یا اییاس EOS:

  • با استفاده از سیستم ای او اس می توان هویت اشخاص را به صورت های گوناگون بررسی کرد و به بازیابی حساب های دزدیده شده پرداخت.
  • قابلیت دیگر سیستم اییاس EOS ایجاد فضای ذخیره سازی ابری
  • اجرای اپلیکیشن ها روی سرورها و استفاده از ترافیک EOS
  • هزینه سرورها به وسیله شبکه EOS پرداخت می شوند.
  • ای او اس مشکل تاخیر در عملکرد را برطرف می کند و عملکرد سیستم را افزایش می دهد.

هدف اییاس:

هدف اییاس EOS این است که بستر بلاک چین اپلیکیشن های غیرمتمرکز را به صورت امن و با قابلیت مقیاس پذیری برای انجام هزاران تراکنش در ثانیه بسازد، در عین حال بتواند تجربه ای خوشایند برای توسعه دهندگان، کارآفرین ها و کاربران این سرویس ها فراهم کند.در واقع هدف آن ها این است که سیستم عامل اپلیکیشن های غیرمتمرکز را تکمیل کنند. این بستر با تمرکز روی وب، در حال فراهم کردن سرویس هایی مثل تایید هویت کاربری، فضای ذخیره سازی و میزبانی وب است.

سرعت عملکرد EOS:

در اکوسیستم EOS به دلیل سرعت زیاد عملکرد سیستم ای او اس، ساختن هر بلاک و اضافه کردن آن به زنجیره بلاک ها با سرعت بالا انجام می گیرد. تراکنش ها و پیامک ها از طریق این بلاک های زنجیره ای ایجاد شده ارسال می شوند.

خرید و فروش EOS

برای خرید و فروش توکن های EOS صرافی های زیادی قابل استفاده هستند و تقریبا تمام صرافی های دنیا این ارز دیجیتال را معامله می کنند.

به طور کلی برای کاربران دو راه برای خرید و فروش EOS وجود دارد:

  1. خرید مستقیم با ارزهای سنتی مانند ریال یا دلار
  2. تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به EOS

متداول ترین بهترین روش برای خرید EOS برای ایرانیان خرید بیت کوین و اتریوم و تبدیل آن به ایوس یا اییاس است. در این روش شما باید از سایت های ایرانی یا سایت معتبر LocalBitcoins.com با استفاده از ریال اقدام به خرید بیت کوین یا اتریوم کنید و سپس این بیت کوین یا اتریوم را به صرافی های معتبر منتقل و آن را تبدیل به EOS کنید.

همچنین برای این کار می توانید از سایتهای زیر استفاده کنید:

  • چنجلی (Changelly)
  • ShapeShift
  • Binance
  • Hitbtc

کیف پول اییاس اییاس

توکن های اییاس EOS، فعلا مبتنی بر اتریوم هستند. برای ذخیره توکن های EOS، می توانید از کیف پول های رسمی اتریوم مانند مای اترولت (MyEtherWallet) و متامسک (MetaMask) استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
سوال خنده دار و چالشی مهران مدیری از نعیمه نظام دوست؛ پشه چند تا قلب داره؟+ ویدیو/ فقط جواب خانوم بازیگر مراسم ازدواج 2 میمون در باغ وحش تهران! +عکس حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا
منتخب روز