آشنایی با نکات آرایشی زمستان

  دوشنبه، 14 تیر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
آشنایی با نکات آرایشی زمستان
زمستان مانند سایر فصول سال آرایش سبک خودش را دارد. چون در این فصل سرد و خاص  بارش‌ و دمای هوا سبک لباس پوشیدن ما را عوض می‌کند.یک قانون کلی درباره آرایش فصل زمستان وجود دارد و آن اینکه برای این فصل باید از رنگ‌های براق استفاده کرد.

زمستان مانند سایر فصول سال آرایش سبک خودش را دارد. چون در این فصل سرد و خاص بارش و دمای هوا سبک لباس پوشیدن ما را عوض می کند.یک قانون کلی درباره آرایش فصل زمستان وجود دارد و آن اینکه برای این فصل باید از رنگ های براق استفاده کرد.زمستان فصل سردی است و به طور طبیعی سرمای هوا باعث می شود پوست صورت حالت مات به خودش بگیرد. بنابراین برای کم کردن حالت ماتی صورت باید از لوازم آرایش براق استفاده کرد.

برای آرایش چشم از خط چشم براق و ریمل پرحجم استفاده کنید. توجه داشته باشید چشم ها در این فصل به دلیل سرما بی حال شوند بنابراین هرچه بیشتر با رنگ های گرم آنها را آرایش کنید از بی حالی خارج می شوند. سایه های اکلیلی، سفید، کرم، عسلی از بهترین رنگ ها برای سایه چشم است.برای رژ گونه هم می توانید از رژ گونه های براق استفاده کنید. هرچه رژ گونه شما به سمت قرمز نزدیک باشد زیبایی بیشتری به صورت شما می دهد زیرا سرخ شدن گونه ها در زمستان امری طبیعی است اما باید جذابیت آن را بیشتر کنید. بنابراین رژ گونه های براق خیلی مناسب است اگر رژ گونه پررنگی استفاده می کنید سایه چشم را هم به تناسب همان پررنگ کنید.

سایه های براق و تیره هم برای فصل زمستان بسیار مناسب است اگر چشم هایتان رنگ روشن (سبز و آبی ) است می توانید چشمهایتان را با سایه ای به رنگ چشمتان یا سایه های تیره مانند قهوه ای تیره براق آرایش کنید.آرایش لبهایتان هم می تواند تیره باشد، رژهای زرشکی براق ، قرمز گوجه ای براق ،صورتی براق را می توانید استفاده کنید. البته به ست بودن آرایش چشم و گونه ها هم توجه داشته باشید.آرایش ناخن ها هم می تواند رنگ های زرشکی، قهوه ای و رنگ هایی با توناژ قهوه ای و قرمز و براق باشد.زمستان را با رنگ های براق آرایشی برای خودتان زیبا کنید و از بی حالی که ممکن است سرما روی صورت شما بگذارد بکاهید.

نکات آرایشی روزهای زمستانی :

ماسک صورت بزنید :

آرایش کردن روی پوستی که به خوبی مرطوب است، بسیار آسان تر است. برای مقابله با پوسته پوسته شدن پوست تان، یک ماسک آبرسان خامه ای قدرتمند تهیه کنید. سعی کنید آبرسانی عمیقی انجام دهید. در مرحله اول بهتر است 1 بار در هفته ار آبرسان استفاده کنید. و اجازه دهید تا به مدت 15 دقیقه روی پوست باقی بماند. پس از مدتی متوجه می شوید که پوست شما به چه مقدار آبرسانی، احتیاج دارد.

مرطوب کننده ها :

حتماً قبل از آرایش کردن از مرطوب کننده مناسب پوست تان استفاده کنید، این کار هم از پوست شما مراقبت می کند و هم این که منجر می شود تا آرایش تان، زیباتر شود و ماندگاری بالاتری داشته باشد. پس از پاک کردن آرایش تان نیز، توصیه می شود از مرطوب کننده استفاده کنید. هنگامی که قبل از آرایش، مرطوب کننده روی پوست تان میزنید، لازم است مطمئن شوید که مرطوب کننده به پوست شما جذب شده است.

مراقبت از چشم ها :

یکی از مهم ترین مراقبت ها در فصل زمستان، مراقبت از چشم هاست. چشمان شما می تواند به لطف وزش باد شدید، بارش برف و هوای سرد، خشک و آسیب پذیر شوند. این خشکی می تواند باعث شود که آرایش چشم تان شلخته و نامناسب به نظر برسد. توصیه می شود پوست اطراف چشم ها را مرطوب کنید. برای جلوگیری از لکه ناشی از ریزش ریمل نیز، بهتر است از ریمل های ضد آب استفاده کنید.

انتخاب پاک کننده های مناسب :

اگر از پاک کننده ای بسیار خشن استفاده می کنید، ممکن است پوست خشن، قرمز و خشک شود. بهترین گزینه پاک کننده ها، پاک کننده های ملایم است، چرا که پاک کننده مناسب، سلول های سالم پوست یا روغن های طبیعی پوست را از بین نمی برد. همچنین کمک می کند تا بتوانید صورت تان را از آرایش، روغن های اضافی و آلودگی پاک کنید.

به طور معمول، اگر پوستی خشک و معمولی دارید، برای کمک به مرطوب نگه داشتن پوست، یک شستشوی خامه ای یا لوسیون پاک کننده آبرسان (که دارای مواد پاک کنندگی پوست است) تهیه کنید. اگر پوستی ترکیبی یا روغنی دارید از ژل یا شوینده کف کننده استفاده کنید. اگر پوستی مستعد آکنه دارید، شستشو با اسید سالیسیلیک را انتخاب کنید ، که به درمان بیماری های پوستی نیز کمک می کند. همچنین بهتر است به دنبال پاک کننده ای باشید که فاقد سولفات باشد. همچنین توصیه می شود برای انتخاب شوینده مناسب، از پزشک متخصص پوست مشورت بگیرید.

لب های تان را چرب کنید :

لب ها به راحتی خشک می شوند به خصوص اگر در فصل سرد زمستان باشید. زیرا لب ها فاقد غدد چربی هستند و در صورت قرار گرفتن در معرض هوای سرد، پوسته پوسته می شوند و این باعث می شود رژ لب لکه دار شود. به همین دلیل مهم است که به یاد داشته باشید که برای از بین بردن خشکی لب ها، لب های خود را لایه برداری کنید و به بهبود رنگ و بافت آن ها کمک کنید. می توانید از وازلین یا بالم های لب استفاده کنید. همچنین قبل از استفاده از رژ لب نیز بهتر است لب ها را مرطوب کنید.

رژ گونه مناسب :

از رژگونه استفاده کنید. رژگونه می تواند چهره شما را شاد و سرحال نشان دهد. اگر پوست روشن و یا خیلی تیره ای دارید، یک رنگ ملایم هلویی می تواند بهترین انتخاب رژ گونه برای شما باشد.

آرایش را در جای خود حفظ کنید :

اگر آرایش شما اغلب به روسری و یا شال شما مالیده می شود، بهتر است این ترفند را برای کمک به ثابت ماندن آرایش تان امتحان کنید. توصیه می شود یک لایه پودر فشرده شفاف بزنید، این عمل به حفظ آرایش صورت کمک می کند، و در نهایت باعث می شود تا آرایش تان به روسری و شال اثری نگذارد.

رژلب های زمستانی

رژ لب یکی از مهم ترین اجزای لوازم آرایش است که تاثیر بسیاری در زیبایی صورت تان دارد. وقتی شما رنگ رژ لب تان را مطابق با فصل و مد روز انتخاب کنید مطمئن باشید زیبایی صورت و آرایش تان چند برابر می شود.

زمستان رنگ های سرد و بی روح را برای ما تداعی می کند اما همین رنگ های سرد وقتی به صورت براق به عنوان رژلب مورد استفاده قرار گیرند شما را متعجب خواهند کرد. آن ها بسیار جذاب تر از زمانی به چشم می آیند که به صورت مات مورد استفاده قرار گرفته اند. صورتی براق رنگ دلچسبی خواهد بود اگر مقداری قهوه ای هم به آن اضافه شود. رنگ هایی با تم بنفش تیره مایل به بژ نیز رنگ های فوق العاده ای برای این فصل هستند.

نکات آرایشی زمستان

یکی از نکات اصلی در این آرایش سایه چشم می باشد. شما می توانید هم از سایه مایع و هم پودری استفاده کنید. ابتدا با یک برس سایه حالت ضربه ای به پلکتان سایه را بزنید، این کار برای پوست های چروک لازم است، سپس می توانید سایه را تا برجستگی استخوان پلک ادامه دهید و مقداری هم برای جلوه بیشتر به پایین چشم بزنید.

دراین مرحله برای جلوه بیشتر چشم ها، با یک فر مژه، مژه هایتان را فر دهید و یا با استفاده از حرکت چرخشی ریمل مژه ها را فردار کنید.

در پایان کار با یک ریمل سیاه رنگ بر روی مژه هایتان از درخشش سایه بکاهید تا چهره تان طبیعی تر به نظر برسد.
البته میزان رنگ سایه باید مناسب با رنگ پوست شما باشد اما نقره ای مرواریدی برای هر پوست مناسب است و اگر این سایه ها تیره تر از حد باشند چهره را مصنوعی و نازیبا می سازد.از دیگر رنگ های سایه که می توانید بر حسب علاقه در این مدل به کار ببرید رنگ های صورتی سرد و آبی یخی و بنفش کم رنگ می باشد که هر کدام به یک اندازه جالب و زیبا می باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (12 نظر) اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (10 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (4 نظر) تیپ و چهره ناز لنا دختر نیوشا ضیغمی با عینک جدیدش+عکس / چقدر بهش میاد😍 (2 نظر) فال انبیاء روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403 (2 نظر) سفر به «اندرونی»؛ وقتی عکس‌های عادی کسالت‌آور می‌شدند!+ عکس (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) دستگیری زن تبهکار معروف به کماندو/ زایمان متهم هنگام بازجویی! (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) لحظه ورود رهبر انقلاب به مراسم بزرگداشت شهدای خدمت+ فیلم (1 نظر) سجده غم انگیز پدر شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی بر مزار پسرش / خدا بهشون آرامش بده... (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم اشک های جگرسوز دوقلوهای شهید دریانوش، کادر پرواز بالگرد رئیس جمهور حضور سعید جلیلی در منزل سیدابراهیم رئیسی+ عکس /میزبانی علم الهدی در غیاب داماد شهیدش تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست شهید امیرعبدالهیان به روایت همسر؛ خاطرات 30 سال زندگی مشترک با آقای وزیر! عکسی که بهرام افشاری برای روز تولدش منتشر کرد/ بدون کیک و حتی بدون خنده خاطره رهبر معظم انقلاب از سفر روسیه تا کرج آیت الله رئیسی در دیدار خصوصی با خانواده ایشان+فیلم سبک متفاوت دست دادن سردار رادان و قالیباف در صحن مجلس مقابل چشمان فرماندهان سپاه+ عکس نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا و پسرش در حرم امام علی در نجف اشرف +عکس ناگفته هایی از سانحه بالگرد رئیس جمهور/به بنیامین گفتم هلی کوپتر رئیسی را بزن!+فیلم رونمایی از دختر متین زهرا سادات خلیلى مجری خبر تلویزیون+عکس/ مثل خانم مجری محجبه و باکلاس تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از همسرشان؛ همسرم نعمت بزرگی است، خدا را شکر می‌کنم تفریحات لاکچری مهدی کوشکی تازه داماد سینما در یک مکان خاص/همیشه به تفریح و گردش آقای بازیگر+ عکس تذکر جدی رهبر انقلاب به رهبر کره شمالی که مترجم نتوانست آن را ترجمه کند! نگاهی به اتاق خواب رویایی و لاکچری پسر علیرام نورایی بازیگر سریال گاندو+ویدیو/ خوش به حال نویان خان😍 مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو حضور همسر جوان و داغ دیده امیر عبدالهیان در افتتاحیه مجلس دوازدهم+عکس قابی 3 نفره از اولین روزی که سپهر حیدری و آرام جوینده طعم شیرین پدر و مادر شدن را تجربه کردند+عکس/ پسرشون خیلی نازه استوری عاشقانه امید عالیشاه ستاره پرسپولیس برای همسرش/ مرا عهدیست با جانان.... +عکس آخرین ویدیو از حامد سلطانی و همسر اولش در پمپ بنزین قبل از تصادف مرگبارشان+ویدیو/ روحش شاد خیلی جوون بود قتل خانوادگی در سیرجان؛ انگیزه اصلی قاتل چه بود؟ حرکت ابتکاری یک مرد در بیرون کشیدن رئیس جمهور جنجالی از پاچه شلوارش/فقط شونه کردن وموهای زردش دیدن داره😂!!! حامد سلطانی بازهم دلبری کرد؛ عشق یعنی این+عکس نگاهی به لندکروز آخرین مدل امین حیایی بازیگر فیلم اخراجی ها/ نصف ایران آرزوی داشتن این ماشینو دارن+ فیلم تزیین صندلی شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان با گل های سفید در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس سفر لاکچری مهران غفوریان همراه با خانواده اش به کره جنوبی / لباس کره ای دخترشو نگا کن😍 صف نمایندگان مجلس دوازدهم برای کارت‌زنی در اولین روز کاری+ عکس/ چهره خندان و خوشحال منادی نماینده تبریز روایتی تاریخی از اولین سانحه هوایی برای رئیس جمهور ایران + تصاویر و جزئیات / مردم روستای محل سقوط خیلی شادی کردند! مدل زیبای آینه و آباژور خانه مینا مختاری با دلنوشته پر از انرژی مثبت +عکس شوخی های دلنشین سیدابراهیم رئیسی با مجری برنامه بدون تعارف درباره ازدواج کردنش+ویدیو گریه های سوزناک مسئولان با دیدن ویدئویی از رئیس جمهور شهید/ مجلس دوازدهم در فراق او گریست+فیلم یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر دستنوشته حلالیت عاجزانه یک شهروند گیلانی از رئیس جمهور شهید/ پشت سرت خیلی بد گفتم...+عکس مدیرعامل ایرنا دربرنامه زنده تلویزیونی: مهرعلیزاده از سیدابراهیم رئیسی بخاطر تهمتش حلالیت خواست!+ویدیو اقدام قابل تحسین شهرداری اصفهان در اصلاح بنرهای شهدای خدمت بشقاب غذای باکلاس مینا مختاری همسر بهرام رادان در یک رستوران شیک/ چه تازه مامان خوش سلیقه و خاص پسندی+ عکس تصویری تلخ از قاب عکس سیاه شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم +عکس (عکس) خلاقیت جالب و عاشقانه پریا پرتوی‌فر، همسر بابک جهانبخش برای سالگرد ازدواجشان / چه کیک خوشگلی ... نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... شادی دیوانه‌وار مهدی طارمی پس از گلزنی+ فیلم
تیتر امروز   
دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم
شهید امیرعبدالهیان به روایت همسر؛ خاطرات 30 سال زندگی مشترک با آقای وزیر!
تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از همسرشان؛ همسرم نعمت بزرگی است، خدا را شکر می‌کنم
تذکر جدی رهبر انقلاب به رهبر کره شمالی که مترجم نتوانست آن را ترجمه کند!
قتل خانوادگی در سیرجان؛ انگیزه اصلی قاتل چه بود؟
روایتی تاریخی از اولین سانحه هوایی برای رئیس جمهور ایران + تصاویر و جزئیات / مردم روستای محل سقوط خیلی شادی کردند!
یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر
سینا ولی‌الله به ایستگاه آخر رسید؟!
جزئیات یک گزارش نیمه محرمانه در مورد گیاهان دارویی! / واکنش یک مقام سابق به تخلف عطاری‌ها
گزینه جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری کیست؟ / پایداری ها پشت جلیلی درنیامدند
بازار داغ میوه های لوکس ؛ میوه 3 میلیون تومانی در تهران
اطلاعیه مهم قوه قضاییه درباره نامزدی اژه ای در انتخابات ریاست جمهوری
روایت سانحه، روایتی کامل از سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش + تصاویر دیده‌نشده
حس ناب مادر ملکانی بعد از زایمان 5 قلوهای پسر در حواشی داغ امروز دوشنبه 7 خرداد 1403
راز سر به مهر و گفته نشده شهید رئیسی از زبان دخترش / محال است باورتان شود!
منتخب روز   
تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله تبریزی+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو انتشار فیلم جلسه دفاع شهید رئیسی از رساله دکتری؛ چه کسی در جلسه بود؟ دعای شهادتِ شهید مالک رحمتی استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+ویدئو/آخرش هم به آرزوی دلت رسیدی قدیمی ترین عقد نامه دستنویس 133 ساله/ این عقد نامه یک سال قبل از ناصرالدین شاه نوشته شده روایت آیت الله آل هاشم از تعداد برادران و فرزندانشان بر سر مزار مادر مرحومش+ ویدیو/ با مدیریت برادرانم در سطح استان مخالفت کردم/صاحب 4 تا نوه هستم وداع تلخ همسر و دختر و خانواده شهید رحمتی با مالک آذربایجان+ویدئو/دنیا به احترام شما ایستاده... صحبت های شنیده نشده شهیدجمهور در لباس رزم در دوران دفاع مقدس/ زمین مال صالحان است+ فیلم