با مدارس ایرانی در ترکیه آشنا شوید

  دوشنبه، 08 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
با مدارس ایرانی در ترکیه آشنا شوید
ترکیه این روزها به گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت در میان مردم ایران تبدیل شده است. خوشبختانه سیستم آموزشی مدارس ترکیه علاوه بر دارا بودن کیفیت بالا، گزینه‌های متفاوتی ارائه می‌دهد که می‌تواند انواع سلیقه‌ها با انواع امکانات مالی

بدون شک هنگام مهاجرت به هر کشوری از جمله ترکیه چند دغدغه ی اصلی برای خانواده ها وجود دارد که یکی از مهمترین آنها مسئله ی تحصیل فرزندانشان میباشد. که همیشه این سوال رو در ذهن ایجاد میکند که آیا مدارس ایرانی در ترکیه وجود دارد . در هنگام مهاجرت، تحصیل فرزندان یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده ها است. مهاجرت به ترکیه نیز از این قائده مستثنی نیست. خانواده ها مایلند بدانند که آیا مدارس ایرانی در ترکیه وجود دارد؟ خبر خوب این است که در ترکیه دو مدرسه کاملا ایرانی فعالیت دارند که اگر فرزندتان به زبان ترکی مسلط نیست، میتواند در مدارس ایرانی که کاملا منطبق با نظام آموزشی ایران است به تحصیل بپردازد و خود را با شرایط و محیط جدید وفق دهد. به طور کلی سه گزینه برای خانواده های ایرانی در ترکیه برای انتخاب تحصیل فرزندشان وجود دارد:تحصیل در مدارس بومی ترکیه، تحصیل در مدارس بین المللی و تحصیل در مدارس ایرانی، که هر کدام بسته به شرایط دانش آموز دارای مزایا و تسهیلاتی هستند.

عموما سه گزینه برای خانواده های ایرانی وجود دارد:

  • تحصیل در مدارس بومی ترکیه
  • تحصیل در مدارس بین المللی
  • تحصیل در مدارس ایرانی

مدارس خصوصی یا کالج ها در ترکیه

مدارس خصوصی یا کالجها ، مدارسی هستند که بسته به امکانات و خدماتی که ارائه میدهند شهریه دریافت میکنند و از مهدکودک تا دبیرستان را شامل میشوند . اکثر این مدارس دارای استخر شنا ، سالن تئاتر ، اتاق موسیقی ،آزمایشگاه و تجهیزات به روز برای تدریس هستند و ساعات حضور دانش آموز در آنها بیشتر از مدارس دولتی است . کلاسهای فوق برنامهء علمی و هنری و برگزاری اردوهای مفصل دانش آموزی از دیگر امکانات این مدارس است . باید توجه داشته باشید که لزوما” خصوصی بودن دلیل بر با کیفیت بودن یک مدرسه نیست و در بین این مدارس نیز ، مدارسی با کیفیت پایین آموزشی وجود دارند .بنابراین بهتر است که با مشاورهء درست برای انتخاب کالج تصمیم بگیرید .مشاورین a team با توجه به امکانات مدارس و خواسته های شما ، بهترین انتخاب را در اختیار شما خواهند گذاشت .

مدارس ایرانی در ترکیه

به علاوه در ترکیه و در دو شهر آنکارا و استانبول مدارس ایرانی در هرسه مقطع تحصیلی فعالیت دارند که شیوهء آموزش و دروس ،کاملا مطابق قوانین و دستورالعملهای مدارس ایران و به زبان فارسی است . این مدارس مختلط نیستند و در هر شهر فقط ۱ شعبه دارند .برای حضور در مدارس ایرانی حتما باید کارت اقامت ترکیه را داشته باشید و هزینه آن به دلار پرداخت میگردد که بسته به مقطع میباشد. معلمان و پرسنل ایرانی هستند و استفاده از حجاب برای دختران الزامی است. چنانچه مایل به استفاده از این مدارس هستید به علت محدودیت ظرفیت ، بهتر است اطلاعات ثبت نام را از سفارت دریافت کنید.

تصویر

تحصیل در مدارس دولتی و بومی ترکیه :

تحصیل در این مدارس برای همه حتی اتباع خارجی در تمامی مقاطع رایگان و بزبان ترکی میباشد. البته در سال مبلغی در حدود ۵۰۰ تا۱۰۰۰لیر به عنوان کمک به مدرسه بصورت اختیاری از والدین دریافت میگردد .

اگر فرزند شما با زبان ترکی آشناست میتوانید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به مدرسه ی مورد نظر مراجعه و ثبت نام را انجام دهید.

تحصیل در مدارس بین المللی ترکیه :

مدارس بین المللی نسبت به مدارس دیگر ترکیه از کیفیت بالاتری برخوردارند. آموزش در این مدارس تحصیل به زبان انگلیسی میباشد. و شهریه ی سالیانه چیزی حدود ده هزار دلاراست.

برای ثبت نام در مدارس بین المللی ، دانش آموز بایستی در آزمون ورودی این مدرسه شرکت کند ،اگر سطح زبان و سطح درسی دانش آموز بالا باشد ، از شرایط آسان تری برای ثبت نام برخوردار خواهد شد.

تحصیل در مدارس ایرانی در ترکیه :

مدارس ایرانی در شهر استانبول و آنکارا واقع شده است . برای خانواده هایی که تمایل دارند فرزندانشان به زبان فارسی تحصیل نماید این مدارس گزینه ی مناسبی میباشد.

  • ثبت نام در این مدارس از اوایل تیر ماه شوع میشود و نحوه ی آموزش و سیستم تدریس منطبق با سیستم آموزشی داخل ایران میباشد.
  • شهریه ی سالیانه این مدارس بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰دلار متغیر است.
  • شهریه ی سالیانه ی مقطع پیش دبستانی ۴۵۰ دلار
  • شهریه ی سالیانه ی مقطع ابتدایی ۵۰۰ دلار
  • شهریه ی سالیانه ی مقطع متوسطه ی اول ( راهنمایی ) ۶۵۰ دلار
  • شهریه ی سالیانه ی مقطع (اول دبیرستان تا پیش دانشگاهی ) ۸۵۰ دلار
  • مدارس ایرانی ۵ روز در هفته دایر میباشد. از روز دوشنبه تا جمعه و ساعات اتمام کلاسها در مقاطع مختلف بسیار متفاوت میباشد. کلاسها در شیفت صبح برگزار میشود و در شیفت بعد از ظهر کلاسهای فوق برنامه برگزار میشود.
  • مدارس به اینترنت و تخته ی هوشمند مجهز است. در تابستان روزهای دوشنبه و چهارشنبه این مدارس باز هستند.

سرویس رفت و آمد دانش آموزان:

این مدارس بر نحوه فعالیت سرویس رفت وآمد دانش اموزان نظارت دقیقی دارند. در صورتی که شما تمایل به ثبت نام سرویس داشته برای سرویس هزینه ای علاوه بر هزینه ثبت نام باید پرداخت کنید. هزینه سرویس ها با استعلام از شهرداری و بر اساس طول مسافت محاسبه می شود.

دو مدرسه ایرانی در کشور ترکیه:

  • ✔مجتمع آموزشی فجر ایرانیان در استانبول

این مدرسه در سال ۱۸۸۴ میلادی در شهر استانبول تاسیس گردید و از مدرسه ایرانی ها در ترکیه به حساب می آید . این مجتمع آموزشی از زمان تاسیس خود تاکنون بدون وقفه در آموزش و پرورش ایرانیان مقیم در ترکیه فعالیت داشته است .

دوره تحصیل در این مدرسه از پیش دبستانی تا سال چهارم دبیرستان است و کلیه مقاطع تحصیلی را پوشش می دهد . ثبت نام برای ورود به این مدرسه هر ساله از اول تیرماه آغاز می گردد .

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در مجتمع آموزشی فجر ایرانیان در استانبول

از آن جا که این مدرسه چهار مقطع پیش دبستانی ، ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم را پوشش می دهد ، هر مقطع دارای مدارک مورد نیاز خاص خود برای ثبت نام می باشد ، بنابراین در این بخش به موارد مشترک اشاره خواهیم نمود :

  1. اصل پاسپورت معتبر
  2. کارت اقامت معتبر
  3. عکس جدید
  4. اصل شناسنامه
  5. تکمیل فرم های مورد نیاز جهت ثبت نام
  6. کارنامه قبولی پایه قبلی
  7. دفترچه سلامت
  8. پرداخت هزینه ثبت نام

هزینه تحصیل در مجتمع آموزشی فجر ایرانیان در استانبول

از آن جا که این موسسه آموزشی یک موسسه آموزشی غیر دولتی است ، برای تامین هزینه های آموزشی خود از دانش آموزان شهریه دریافت می کند .

شهریه در این مجتمع آموزشی بر اساس مقطع تحصیلی متفاوت است و ولی دانش آموز ملزم به واریز شهریه مربوطه به بانک ملت شعبه استانبول می باشد . شهریه تحصیل در مقطع پیش دبستانی ۴۵۰ دلار ، در مقطع ابتدایی ۵۰۰ دلار ، در مقطع متوسطه اول ۶۵۰ دلار و در مقطع متوسطه دوم ۸۵۰ دلار می باشد . البته شهریه را می توان به دو صورت اقساطی و یا کامل پرداخت نمود .

  • ✔مجتمع آموزشی ۲۲ بهمن آنکارا

از دیگر مدرسه ایرانی ها در ترکیه می توان به مجتمع آموزشی واقع در شهر ترکیه در سه مقطع تحصیلی ابتدایی ، متوسطه و دبیرستان اشاره کرد . زمان ثبت نام در این موسسه آموزشی اول تیر ماه هر سال تحصیلی است . برای ثبت نام در این موسسه آموزشی ارائه مدارک خاص هر مقطع تحصیلی الزامی است .

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در مجتمع آموزشی ۲۲ بهمن آنکارا

  1. اصل کپی شناسنامه
  2. کارت اقامت معتبر
  3. اصل پاسپورت معتبر
  4. پرداخت هزینه ثبت نام
  5. کارنامه تحصیلی سال قبل
  6. دفترچه سلامت
  7. تکمیل فرم های ثبت نام و تعهد های انضباطی

هزینه تحصیل در مجتمع آموزشی ۲۲ بهمن آنکارا

هزینه تحصیل در ترکیه در این موسسه آموزشی بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است . هزینه تحصیلی در این موسسه به دو سبک کامل و اقساطی قابل پرداخت است . شهریه تحصیل در مقطع ابتدایی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار ، در مقطع متوسطه اول ۷۰۰ تا ۸۰۰ و در مقطع متوسطه دو ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار می باشد .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار
منتخب روز