بهترین نرم افزارهای حسابداری

  شنبه، 11 آذر 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
بهترین نرم افزارهای حسابداری
اگر قصد انتخاب یک نرم افزار حسابداری برای کسب و کار خود را دارید، باید با بهترین نرم افزارها و ویژگی های مربوط به هر یک آشنا شوید تا بتوانید در ادامه با توجه به نیازهای خود و کسب و کارتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی را می توان با مقایسه ویژگی های آنها انتخاب کرد؛ اما چرا باید بهترین نرم افزار حسابداری را برای کسب و کارها انتخاب شود؟ باید گفت که امروزه با توجه به افزایش حجم امور مالی شرکت ها، سازمان ها و فروشگاه های بزرگ و کوچک، انجام امور مالی به صورت دستی عملا غیر ممکن است. با توجه به ارائه انواع نرم افزار حسابداری به صورت متنوع، باید موردی را انتخاب کرد که بیشترین بازدهی را برای کسب و کار داشته باشد. در واقع بهتر است که با توجه به نوع کسب و کار، نرم افزار مناسب را به کار ببریم.

به منظور ثبت داده های مالی، انواع هزینه های ورودی و خروجی و امکان محاسبه سود و زیان، در هر زمان می توان از این نرم افزارهای استفاده کرد. کسانی که دارای یک بیزنس یا کسب و کار کوچک هستند باید با توجه به نوع آن، نرم افزار را انتخاب کنند. نرم افزارهای متعددی توسط شرکت همکاران سیستم مانند نرم افزار راهکاران ارائه شده است که دارای قابلیت های متعددی است. قبل از معرفی انواع نرم افزارهای ایرانی شرکتی و فروشگاهی پرکاربرد، بهتر است در مورد تاریخچه نرم افزارهای مربوط به حسابداری و وظایف آن مطالبی را ذکر کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

تاریخچه نرم افزارهای حسابداری

همانطور که می دانید حسابداری و امور مربوط به آن دارای سابقه ای طولانی هستند؛ اما چه زمانی از نرم افزارهای حسابداری به منظور تسریع در انجام امور مالی استفاده شد؟ باید گفت که علم حسابداری و موارد وابسته به آن روز به روز در حال پیشرفت هستند و به همین دلیل با وقوع انقلاب صنعتی در قرون گذشته، اهمیت آن نیز بیشتر از قبل شده است. در نتیجه انواع نرم افزارهای متنوع هوشمند بدین منظور طراحی شدند.

با ظهور کامپیوتر، نیاز به استفاده از نرم افزار در حیطه حسابداری نیز بیشتر از قبل شد. می توان گفت که ایده اولیه نرم افزارهای مربوط به حسابداری را می توان به آقای ویلیام باروز نسبت داد. وی به دلیل مشغول بودن در امور بانکی، متوجه خطاهای دفترچه ها می شد و در نتیجه ایده ساخت دستگاه Adding machine به ذهنش خطور کرد. این دستگاه در واقع شبیه به یک ماشین حساب بود و می توانست موجب تسریع در امور حسابداری شود.

می توانید تصور کنید که دستگاه اولیه آقای باروز چندان شباهتی به کامپیوتر و نرم افزار های امروزی نداشته است؛ اما به عنوان اولین دستگاه برای راحتی در انجام محاسبات مالی، شناخته می شود. به دلیل عدم وجود حافظه، بعدها تکمیل تر شد و همین امر تحول بزرگی در حوزه حسابداری ایجاد کرد.

شاید بتوان گفت بعد از این ایده، نرم افزارهای متعددی به بازار ارائه شده اند که هر کدام دارای مشکلات متعددی بودند. سرانجام در سال 1983 شرکت Intuit یک خط نرم افزاری را راه اندازی کرد که بیشتر برای افراد غیر متخصص طراحی شده بود. بعد از آن هر ساله نرم افزار جدیدی ارائه شد که رابط کاربری راحت تری داشته باشد و بتواند نیاز حسابداری شرکت ها و فروشگاه را برآورده کند. امروزه انواع متنوعی از بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کار های بزرگ و کوچک ارائه شده اند که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند.

وظایف بهترین نرم افزار حسابداری

قبل از معرفی بهترین نرم افزار حسابداری باید با وظایف این نرم افزارها به طور کلی آشنا شویم. مدیریت مالی و حسابداری شرکت یا فروشگاه تنها با استفاده از یک نرم افزار مناسب، قابل پوشش است. به طور کلی وظایف یک نرم افزار حسابداری عبارتند از:

  • امکان بررسی و ارزیابی وضعیت کلی امور مالی

  • مدیریت ورودی و دریافت

  • مدیریت در زمینه پرداخت ها

  • راه کار مناسب برای ثبت و پرداخت حقوق و دستمزد

  • امکان گزارش گیری کامل و جامع

با توجه به وظایف ذکر شده، باید امکانات و ابزار محاسبه نیز در نرم افزار مورد نظر وجود داشته باشد. این وظایف به صورت کلی ذکر شدند و در همه انواع نرم افزار های مربوط به حسابداری، مشابه هستند. صاحبان کسب و کارها باید بتوانند نیاز کاری و میزان مورد نیاز سرمایه اولیه را از طریق نرم افزار تعیین کنند. به عنوان مثال ثبت فاکتورهای مربوط به هزینه ماهانه کسب و کار، از این دست هستند.

هزینه های مربوط به حمل و نقل، بهای آب و برق، اجازه و حقوق پرداختی به پرسنل، همگی از طریق نرم افزار باید محاسبه شوند. در انتها نیز باید امکان گزارش گیری نهایی وجود داشته باشد تا امکان برنامه ریزی برای اهداف مالی وجود داشته باشد. در سایت حساب بین می توانید با بهترین نرم افزارهای حسابداری از شرکت همکاران سیستم آشنا شوید و در صورت نیاز با تهیه آن ها کسب و کار خود را مدیریت کنید.

دلایل نیاز به استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری کدامند؟

همانطور که گفته شد به دلیل افزایش حجم کاری فروشگاه ها و شرکت های بزرگ و نیاز به تسریع در روند انجام امور مالی، استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری به یک نیاز اساسی تبدیل شده است. همچنین پیشرفت تکنولوژی موجب شده که روز به روز، این نرم افزارها ارتقاء پیدا کنند و در نتیجه با افزایش قابلیت های آنها، روند ثبت اطلاعات مالی تند تر شود. این امر باعث می شود که در زمان صرفه جویی شود و در این راستا، استفاده از بهترین نرم افزارهای حسابداری، بی تاثیر نیستند.

با استفاده از انواع نرم افزارها با قابلیت های متعدد می توانید تاثیر بی نظیری روی رشد مالی، افزایش سود و بهره وری و ... داشته باشید. در یک شرکت یا فروشگاه، اولین عامل مهم برای موفقیت، ارائه گزارشات مالی و رفع مشکلاتی است که موجب می شوند شرکت دچار زیان شود. در نتیجه تنها راه حل برای دسترسی سریع به گزارشات مالی، استفاده از نرم افزارهای مربوط به حسابداری است. همچنین در این حالت خطاهای انسانی به صفر نزدیک می شوند و به همین دلیل اطلاعات دقیق تری برای بررسی وضعیت مالی در دسترس خواهد بود.

ویژگی و مزایای بهترین نرم افزار حسابداری چه هستند؟

ویژگی و مزایای بهترین نرم افزار حسابداری چه هستند؟

باید به این نکته توجه کنید که خرید نرم افزارهای حسابداری نیز مانند نرم افزارهایی مانند CRM بسیار اهمیت دارد. در این راستا باید با مزایا و ویژگی های این نرم افزارها آشنا باشید تا بتوانید در خرید بهترین نرم افزار حسابداری، انتخاب بهتری داشته باشید. ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری عبارتند از:

  • رابط کاربری ساده و بدون پیچیدگی به منظور دسترسی راحت کاربر

  • داشتن داشبورد جامع و کامل به منظور برآورده کردن نیاز های کاربر

  • امکان شخصی سازی کردن بر طبق نیاز سازمان مورد نظر

  • امکان بروز رسانی و آپدیت نرم افزار

  • پشتیبانی مناسب

  • پوشش فعالیت های مورد نیاز برای ثبت اطلاعات مالی شرکت

  • امکان اتصال به سیستم های مختلف

  • امنیت بالای نرم افزار و جلوگیری از هک شدن آن

  • امکان گزارش گیری هفتگی، ماهانه و سالانه

معرفی بهترین نرم افزارهای حسابداری ایرانی موجود در بازار

همانطور که گفته شد در این بخش قصد معرفی دو نرم افزار ایرانی را داریم که بسیار کاربردی هستند. خوشبختانه نرم افزارهای متعددی امروزه طراحی و ارائه شده اند که کار در حوزه حسابداری را راحت تر کرده اند. در ادامه به انواع بهترین نرم افزار حسابداری اشاره خواهیم کرد.

نرم افزار حسابداری راهکاران

یکی از نرم افزارهای کاربردی برای حسابداری، راهکاران است. فرقی ندارد که شما در چه حوزه ای فعالیت می کنید، با خرید نرم افزار راهکاران می توانید کلیه امور مربوط به فروش، تدارکات، مالی، انبار و ... را مدیریت کنید. همکاران سیستم با ارائه این نرم افزار که به صورت ابری نیز در دسترس است، توانسته که یک نرم افزار جامع و کامل برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک طراحی کند.

با پرداخت مبلغ اشتراک، می توانید یک نرم افزار حسابداری قدرتمند بدون نیاز به خرید سخت افزار، داشته باشید. محیط امن و قدرتمند این نرم افزار موجب شده است که کسب و کارهای مختلف از آن برای انجام امور مالی استفاده کنند. قیمت نرم افزار راهکاران با توجه به تعداد ماژول آن مشخص می شود. بهترین نرم افزار حسابداری باید موجب صرفه جویی در وقت و زمان شرکت شود.

نرم افزار حسابداری سپیدار

شرکت همکاران سیستم علاوه بر نرم افزار حسابداری راهکاران که به صورت ابری ارائه می شود، یک نرم افزار قدرتمند دیگر نیز برای کسب و کار های کوچک ارائه کرده است. نرم افزار سپیدار نیز به عنوان یکی از باسابقه ترین نرم افزار ها در حیطه حسابداری شناخته می شود. سیستم مالی یکپارچه آن موجب شده است که بین شرکت های کوچک و متوسط، محبوبیت زیادی داشته باشد. سپیدار به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری نیز مانند راهکاران در سایت حساب بین قابل خریداری است.

کلام آخر

انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری بستگی به عوامل متعددی دارد. به عنوان مثال نوع کسب و کار و بزرگی و کوچکی آن، می تواند در انتخاب و خرید نرم افزار مربوط به حسابداری، تاثیرگذار باشد. به همین دلیل توصیه می شود که به منظور محاسبه و ثبت امور مالی شرکت، سازمان یا فروشگاه از نرم افزار مناسب استفاده شود.

منبع: حساب بین


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 هلی کوپتر حامل رئیس جمهور در راه تبریز سقوط کرد؟ بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها! جزییات لایحه "حجاب" و بازداشت این پنج گروه توسط پلیس تعبیر خواب مدفوع در توالت فیلم دردناک از لحظه بلعیده شدن مرد مشهدی توسط زمین در سیل رونمایی شاهرخ استخری از مدل مو و استایل اروپایی جذابش در بلژیک/ مثل همیشه خوشتیپ+عکس اندازه ی باورنکردنی تگرگ هایی که در مشهد بارید با این 6 روش سریع و خانگی "تیرگی آرنج و زانو را از بین ببرید {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ مرتضی پورعلی گنجی با گل های رنگارنگ+ عکس یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب (تصاویر) تغییر چهره بازیگر نقش کودکی «سهراب» سریال از سرنوشت بعد 5 سال ترفند های طلایی برای تمیز کردن آب آکواریوم در خانه ایده خلاقانه برای تبدیل لاک براق به لاک مات روش خشک کردن گل محمدی با حفظ عطر و رنگ ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش همه چیز درباره مزوژل جالپرو: مزایا، معایب و کاربردها حرکات جالب استاندار کنگ فو کار آذربایجان غربی/ ماشالا چقدر حرفه ای 3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو (ویدئو) محمدرضا گلزار روی سکوی تماشاگران لس آنجلس لیکرز در آمریکا محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند! گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین استایل بهاری شیک و خوشرنگ مرتضی پورعلی گنجی، ستاره پرسپولیس در کنسرت مجید رضوی+ویدیو این لباس آیشواریا در جشنواره کن سوژه خنده کاربران فضای مجازی شد/ شبیه تزئینات تولد دهه شصتیه😂+عکس لحظه انتقال پیکر سبحان کوچولو از مسیر صعب العبور رودخونه+ ویدئو جگرخراش وحید شمسایی: زندگی‌ام را مدیون حضرت زهرا هستم+فیلم
تیتر امروز   
هلی کوپتر حامل رئیس جمهور در راه تبریز سقوط کرد؟
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار!
اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی
پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت!
جسد پسربچه 5ساله بعد از 27 روز پیدا شد/ ماجرای تلخ سبحان که خرسان او را بلعیده بود
دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟
از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم