چگونه می توان دکوراسیون زیبا داشت؟

  پنجشنبه، 18 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه می توان دکوراسیون زیبا داشت؟
 داشتن خانه ی زیبا تقریبا یکی از خواسته های مشترک بین تمام افراد جهان است و همه ی ما زمان و هزینه ی زیادی را برای این منظور خرج می کنیم. اما گاهی با چند ترفند ساده و استفاده از طراحی های کم هزینه می توان خانه ای زیبا و شیک داشته باشید. به همین منظور در این مطلب می خواهیم به شما پاسخ سوال " چگونه با کمترین هزینه خانه ای زیبا داشته باشیم؟ "

رنگ بندی و تناسب رنگ ها با یکدیگر ، کیفیت و نوع جنس لوازم خانگی و مدل چیدمان آنها بسیار مهم است . اما در خانه هایی که انرژی مثبت را احساس میکنیم و آرامش بیشتری داریم و یا لوکس بودن خانه توجه ما را جلب میکند جزئیاتی در دکوراسیون وجود دارد که گاهی ما از آن غافلیم .

تعریف دکوراسیون زیبا

ما تعریف خود را از دکوراسیون زیبا طرح می کنیم و شما عزیزان ببینید که آیا با آن موافق هستید یا نه؟ اگر کمابیش نظرها موافق باشند، بنابراین امکان ارایه تعریف واحد برای زیبایی دکوراسیون خانه هست. به نظر ما دکوراسیون زیبا برای خانه بر 6 محور تعریف می شود که ما فرمول 6 بندی خود را نیز بر مبنای همین 6 محور شکل داده ایم:

  • معماری داخلی و اجزای دکوراسیون خانه از یک هارمونی و هماهنگی چشم نواز برخوردار باشند.
  • خانه القا کننده حس آرامش و گرما و دنجی ای باشد که نیاز یک خانه برای تبدیل شدن به مأمن اعضای خانواده است.
  • ما انسانها بخشی از طبیعت هستیم و در ذات خود نمی پسندیم که زندگیمان در حصار دیوارها سپری شود. بنابراین خانه ای را زیبا می دانیم که در آن احساس کنیم که به مادر طبیعت نزدیک تر شده ایم. عواملی همچون برخورداری خانه از نور طبیعی و گردش هوای مناسب و استفاده از گیاه در داخل خانه می تواند تا حد قابل توجهی حس نزدیکی به طبیعت را تامین نماید.
  • حال و هوای درونی انسان ها و نیازها و اقتضائات زندگی آنها در زمان های متفاوت و دوره های مختلف زندگی متفاوت است و دکوراسیون زیبا دکوراسیونی است که آنقدر انعطاف پذیری داشته باشد که بتواند با نیازهای گوناگون روانی افراد هماهنگ شود و آن را نوازش دهد.
  • دکوراسیون زیبا به گونه ای است که می تواند رفاه و دسترسی کافی را برای اعضای خانواده فراهم نماید.
  • حس نو بودن و به روز بودن در یک دکوراسیون زیبا پوشش داده می شود.

داشتن خانه ی زیبا تقریبا یکی از خواسته های مشترک بین تمام افراد جهان است و همه ی ما زمان و هزینه ی زیادی را برای این منظور خرج می کنیم. اما گاهی با چند ترفند ساده و استفاده از طراحی های کم هزینه می توان خانه ای زیبا و شیک داشته باشید. به همین منظور در این مطلب می خواهیم به شما پاسخ سوال " چگونه با کمترین هزینه خانه ای زیبا داشته باشیم؟ "

فضای خانه را شلوغ نکنید.

برای زیباتر کردن فضای خانه پیش از هر کاری باید اقدام به حفظ لوازم اضافی منزل تان کنید. توجه داشته باشید که لوازم زیاد و خانه ی شلوغ با ایجاد اغتشاش بصری در فضا مانع زیباتر به نظر رسیدن فضای خانه ی شما می شود. با کمک ترفندهای خانه داری می توانید فضای خانه ی خود را همواره مرتب نگه دارید مطلب چگونه خانه دار خوبی باشیم، ۷ ویژگی خانه دارهای حرفه ای! می تواند در این زمینه به شما کمک نماید.

تعمیرات را عقب نیاندازید.

یکی از پاسخ های مهمی که می توانیم به سوال " چگونه اتاقمان را زیبا کنیم " می توان داد، تعمییرات است. در محله ی اول زیباتر کردن فضای خانه باید بخش های معدوم شده ی فضای خانه تان را تعمیر کنید. برای این کار کافی است خودتان دست به کار می شوید و در طول این فرایند کاری مهارت های زیادی یاد می گیرید. مطلب تعمیرات کوچک برای تغییرات بزرگ در دکوراسیون منزل! می تواند در این زمینه به شما کمک بسیاری کند.

از گیاهان گلدار استفاده کنید.

وجود گیاهان گلدار در فضای خانه می تواند زیبایی خانه ی شما را دو چندان کند. علاوه بر آن باعث خوشبو شدن فضای خانه ی شما می شود و همین موضوع تاثیر مثبتی در فضای داخلی خانه ی شما خواهد داشت. مطلب گیاهان آپارتمانی گلدار، با این ۲۰ گل به خانه رنگ دهید! شما را با این گیاهان و روش های نگهداری آن ها آشنا می کند به سادگی می توانید گیاهان گلدار مناسب فضای داخلی تان را انتخاب کنید و خانه ی زیباتری داشته باشید.

در چیدمان خانه تقارن داشته باشید.

داشتن تقارن و تعادل در فضای خانه یکی از المان هایی است که با کمک آن می توانید خانه ی زیباتری داشته باشید همچنین چیدمان متقارن به شما کمک می کند فضای خانه ی شما منظم تر از قبل به نظر برسد. یکی از سبک های دکوراسیونی که تقارن در آن ها به خوبی دیده می شود سبک کلاسیک است. دکوراسیون کلاسیک ایرانی، زندگی سبز این زوج خوشبخت! نمونه ی مناسبی از سبک کلاسیک در طراحی داخلی است که می توانید از اده های آن برای چیدمان فضای داخلی تان کمک بگیرید.

از ترکیب رنگی مناسب استفاده کنید.

بهترین مبلمان، بهترین چیدمان و یا حتی بهترین لباس ها اگر رنگ نامناسبی داشته باشند هیچ جلوه و ارزش تحسینی نخواهند داشند. برای داشتن خانه ی زیباتر و جلوگیری از هزینه های اضافی باید رنگ های خوش ترکیب را بشناسید و از ترکیب رنگ های مناسب برای فضای داخلی تان استفاده کنید. با این کار تا حد زیادی از میزان هزینه های اضافی در فضای خانه ی شما جلوگیری می شود در عین حال خانه ی زیباتری نیز خواهید داشت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
استایل دامادی و گران قیمت مرتضی پورعلی گنجی ستاره تیم ملی/ آقای فوتبالیست کراوات بست +عکس اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی زیباترین زنجیره انسانی برای نجات پاکبان گیر افتاده در سیل مشهد+ ویدئو/یک روزی باران می بارد آرام آرام میشورد غم ها را... حکم تتلو اعلام شد/ توبه تتلو چه تاثیری بر مجازاتش داشت؟ جزئیات حکم را ببینید اولین عکس دونفره و عاشقانه « شبنم قربانی» سارا در سریال ملکه گدایان و همسرش در یک مراسم لحظه پیدا شدن جسد سبحان 5 ساله در محل احداث سد خراسان+ ویدئو دلخراش امضای کریستیانو رونالدو روی پیراهن جورجینا/ عاشقانه های آقای فوتبالیست و همسرش جشن تولد ساده و خلوت خانم بازیگر معروف ایرانی در کافه شیک و زیبای المیرا شریفی مقدم+عکس پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت! کیف ضد گلوله در دست محافظ رهبر معظم انقلاب +عکس جسد پسربچه 5ساله بعد از 27 روز پیدا شد/ ماجرای تلخ سبحان که خرسان او را بلعیده بود خلوت و تنهایی ماهور الوند در یک کافه شیک و دنج و ژست قشنگش برای عکاسی+عکس سفره رنگین و خوشمزه مینا مختاری با غذاهای سنتی یزدی/ مشخصه خیلی خوشمزه ست/ نوش جونتون+عکس دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟ پاسخ جنجالی سیروان خسروی برای دختر مورد علاقه برای ازدواج؛ با اخلاق یا خوشگل؟+ویدئو از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس آرزوهای ناصرالدین شاه برای ایران از زبان خودش کولاک جدید مهران مدیری با برنامه جذاب دیگر/ آقای بازیگر درحال گُل یا پوچ!+عکس اولین تصویر از مراسم ازدواج مهدی کوشکی با بازیگر تئاتر؛ عروس خانم کیست؟ جدیدترین ژست و تغییرچهره مازیار لرستانی/ از زمین تا آسمون فرق کرد+عکس شکوه ایران باستان در شهر ممنوعه چین خوانندگی بینظیر جوان نگهبان با آهنگ محمد علیزاده در صداتو+ویدیو/ زمونه عمر ما رو میگیره برادر از برادرش سیره اسراف و تجمل گرایی این زن ایرانی زبانزد بود + عکس و سند سوال خنده دار و چالشی مهران مدیری از نعیمه نظام دوست؛ پشه چند تا قلب داره؟+ ویدیو/ فقط جواب خانوم بازیگر مراسم ازدواج 2 میمون در باغ وحش تهران! +عکس حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو
منتخب روز