گوشی‌های سامسونگ چگونه با قابلیت Dolby Atmos تجربه شنیداری شما را بهبود می‌دهند؟+ فیلم آموزشی

  چهارشنبه، 18 مرداد 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
گوشی‌های سامسونگ چگونه با قابلیت Dolby Atmos تجربه شنیداری شما را بهبود می‌دهند؟+ فیلم آموزشی
اگر صاحب یک گوشی هوشمند یا تبلت سامسونگ هستید و می‌خواهید لذت بیشتری از گوش‌دادن به موسیقی یا تماشای فیلم‌ها ببرید، می‌توانید قابلیت دالبی اتموس (Dolby Atmos) را در دستگاه خود فعال کنید. در مطلب پیش رو به نحوه فعال‌سازی این ویژگی در محصولات سامسونگ پرداخته‌ایم. همراه ساعدنیوز باشید.

اگر صاحب یک گوشی هوشمند یا تبلت سامسونگ هستید و می‌خواهید لذت بیشتری از گوش‌دادن به موسیقی یا تماشای فیلم‌ها ببرید، می‌توانید قابلیت دالبی اتموس (Dolby Atmos) را در دستگاه خود فعال کنید. در مطلب پیش رو به نحوه فعال‌سازی این ویژگی در محصولات سامسونگ پرداخته‌ایم.

قابلیت دالبی اتموس چیست؟

به‌صورت خلاصه می‌توان گفت که دالبی اتموس یک ویژگی صوتی برای فراهم‌کردن تجربه صدای سه‌بعدی فراگیر است که در اغلب گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار سال‌های اخیر سامسونگ قرار دارد. البته در برخی از دستگاه‌ها، این ویژگی تنها با اتصال هدفون یا بلندگوی جانبی در دسترس است؛ اما در بعضی دیگر از گوشی‌ها بدون نیاز به لوازم جانبی نیز می‌توان از آن بهره گرفت. برای استفاده از ویژگی دالبی اتموس نیازی به نصب برنامه اضافی وجود ندارد؛ زیرا این قابلیت به‌شکل پیش‌فرض در تنظیمات دستگاه تعبیه شده است. البته احتمال دارد که به‌صورت خودکار فعال نباشد و کاربر نیاز به فعال‌سازی دستی آن پیدا کند. در پایین به مراحل مورد‌نیاز برای انجام چنین کاری اشاره شده است.

چگونه Dolby Atmos را فعال کنیم؟

پیش از شروع کار، بهتر است از به‌روز بودن نرم‌افزار دستگاه خود اطمینان کسب کنید. به این منظور تنها کافی است تا از طریق قسمت تنظیمات گوشی به بخش Software Update بروید. اگر نسخه جدیدی برای دستگاه شما منتشر شده است، آن را دانلود و نصب نمایید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد صفحه تنظیمات (Settings) شده و به بخش Sounds and vibration بروید.

  • در ادامه گزینه Sound quality and effects را انتخاب کنید.

  • کلید قرار‌گرفته مقابل عبارت Dolby Atmos را روی حالت فعال قرار دهید.

  • با لمس عبارت دالبی اتموس می‌توانید حالت‌های مختلف را انتخاب کنید.

قابلیت دالبی اتموس

  • در حالت Auto که به‌شکل پیش‌فرض انتخاب می‌شود، دستگاه می‌تواند به‌صورت خودکار با توجه به نوع محتوا (مانند فیلم، موسیقی یا پیام صوتی) تنظیمات موردنیاز را اعمال کند. همچنین با باز‌کردن پنل تنظیمات سریع، امکان فعال یا غیرفعال کردن این قابلیت با لمس آیکن آن وجود دارد. اگر آیکن گفته‌شده را مشاهده نمی‌کنید، می‌توانید آن را به‌شکل دستی به لیست اضافه نمایید. شایان ذکر است که قادر خواهید بود در صفحه تنظیمات دالبی اتموس اقدام به فعال‌سازی آن در بازی‌ها هم کنید.

کنترل آسان پخش با مدیا پنل سامسونگ

دارندگان محصولات سامسونگ می‌توانند با استفاده از امکانات فراهم‌شده در قسمت تنظیمات سریع، به‌آسانی اقدام به کنترل پخش صدا و تصویر در سایر دستگاه‌ها از گوشی خود نمایند. البته پیش از اینکه به سراغ قابلیت گفته‌شده بروید، بهتر است اپلیکیشن‌ها و آخرین به‌روزرسانی منتشر‌شده برای سیستم‌عامل را نصب کنید.

  • از بالا یک بار به پایین اسکرول کنید تا صفحه تنظیمات سریع باز شود.

  • سپس گزینه Media output یا Media در دستگاه‌هایی با اندروید قدیمی‌تر را انتخاب کنید.

  • حالا می‌توانید به لیستی از دستگاه‌های متصل مثل هدفون بلوتوث یا بلندگوی جانبی دسترسی داشته باشید و میزان صدای آن‌ها را به‌شکل جداگانه کنترل نمایید.

قابلیت دالبی اتموس

در تنظیمات سریع دستگاه، گزینه Device Control یا Devices در اندرویدهای قدیمی‌تر نیز به‌منظور دسترسی آسان به گجت‌های هوشمند متصل در نظر گرفته شده است. پس از باز‌شدن پنجره مربوطه می‌توانید لیستی از دستگاه‌های هوشمند را در اختیار داشته باشید و تنظیمات آن‌ها را تغییر دهید. البته توجه داشته باشید که از قبل باید اقدام به برقراری اتصال به آن‌ها از طریق اپلیکیشن SmartThings سامسونگ کرده باشید.

سخن پایانی

بنابراین به‌منظور پخش صدای گوشی یا تبلت از طریق تلویزیون هم می‌توانید گزینه Smart View را از پنل تنظیمات سریع انتخاب نمایید. پس از اتصال دستگاه به تلویزیون، صدا به‌شکل خودکار منتقل می‌شود. همچنین قادر خواهید بود تلویزیون متصل‌شده را در لیست دستگاه‌های موجود در Media Output در اختیار داشته باشید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (3 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر) عرض ارادات اشکان دژاگه ستاره فوتبال در دیدار با رئیسی/ تواضع آقای فوتبالیست در حضور سید محرومان +عکس (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس تسلیت رئیس فیفا درپی شهادت رئیس‌جمهور+ عکس برخورد جالب و تحسین برانگیز سید ابراهیم رئیسی با فردی که جلوتر از ایشان منتظر رای دادن بود +ویدیو این گیاهان آپارتمانی باعث خنک شدن هوای خونه میشن {ویدئو} اینجوری گرفتگی سینک ظرفشویی رو باز کن | ساخت چاه باز کن خونگی با جوش شیرین استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود بهترین راه برای پاک کردن نخود فرنگی و فریز کردن آن گریه و بی تابی هیأت دولت در مراسم استقبال از پیکر شهدای خدمت/ خوش آمدی سید شهید+ویدیو
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد
کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی
واکنش جوادنکونام سرمربی استقلال به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه