خیز کرونا در سایه بی‌تفاوتی شهروندان زنجانی

  سه شنبه، 27 خرداد 1399 ID  کد خبر 84788
خیز کرونا در سایه بی‌تفاوتی شهروندان زنجانی
ساعد نیوز: چند ماهی از ورود ویروس ناشناخته و شوم کرونا به کشورمان می‌گذرد و هرچند در اوایل شیوع این بیماری، آحاد مختلف مردم نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی جهت جلوگیری از ابتلا به آن حساسیت و توجه بسیار بالایی داشتند اما هرچه زمان می‌گذرد، این حساسیت‌ها با تصور تمام شدن این بیماری، کمرنگ‌تر می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا، میهمان ناخوانده ای که از اسفند سال گذشته در کشورمان و به تدریج در سطح جهانی لنگر انداخت اتفاقاتی را در ابعاد مختلف برای تک تک افراد رقم زد، که شاید تصور آن هم بسیار سخت بود، بسیاری از افراد، دوستان، آشنایان و حتی بستگان و عزیزان خود را بر اثر ابتلای به این بیماری از دست دادند و بسیاری از حوزه ها به ویژه معیشت مردم تحت تاثیر قرار گرفت و آن چیزی که پیش از این بسیار دور از انتظار بود به وضوح لمس شد.

در این میان متخصصان امر نیز بارها و به طور مستمر به واسطه کانال های مختلف رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش، به ویژه شستشوی مستمر دست ها را گوشزد می کردند، زمان که گذشت و به قولی اوضاع کمی بهتر شد، انگار عده ای از هموطنان فراموش کردند که بیماری کرونا هست و با بی خیالی هر تمام به کارهای عادی و رومزه خود مشغول شدند، بی آنکه بدانند همین ویروس عجیب و غریب می تواند به راحتی آنان را گرفتار خود کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندی پیش در این خصوص گفت: مردم دچار خوش باوری نسبت به تمام شدن بحران کرونا نشوند زیرا با رعایت نکردن مسایل بهداشتی و در اثر بی توجهی، این ویروس می تواند با موج سنگین تر بازگردد.

دکتر سعید نمکی این مهم را اضافه کرد که شرایط در مورد ویروس کرونا به هیچ وجه عادی نیست، ۲ احتمال وجود دارد یا حذف ویروس از طبیعت یا فعال شدن آن، هیچ شواهدی برای مسیر اول نداریم، بنابراین به احتمال زیاد به سمت فعال شدن ویروس می رویم و با ویروس پیچیده ای مواجه هستیم که مدام باید منتظر اتفاقات جدید باشیم.

این در حالی است که زنجان که بیش از ۲ هفته دیرتر از سایر نقاط کشور درگیر این بیماری شد و تا حدود یک ماه قبل با رعایت نکات بهداشتی با روزانه سه تا چهار ابتلا، می رفت که به مرحله مهار این بیماری برسد، اما به یکباره با کاهش محدودیت ها و آغاز به کار بسیاری از مشاغل که به واسطه این بیماری تعطیل شده بودند، مردم این استان نیز نسبت به شیوع این ویروس بی خیال و بی توجه شدند و با انجام سفرها، حضور در اجتماعات و دیگر امور عادی زندگی، امروز شاهد افزایش چشمگیر مبتلایان به این بیماری و وضعیت قرمز به لحاظ این بیماری هستیم.

درحالیکه بسیاری بر این باورند که کرونا رخت بر بسته، اما آمارهای دست اندرکاران امر در این استان تصویری دیگری را نشان می دهند و اینکه شاهد خیز کرونا در سایه بی تفاوتی شهرندان زنجانی هستیم و این بیماری شوخی بردار نیست، چرا که ادامه این وضعیت شمار مبتلایان را به مراتب افزایش خواهد داد.

از طرفی نباید از شلوغی مراکز عمومی همانند خیابان ها، مراکز خرید و دفاتر پیشخوان خدمات پستی نیز غافل شد که در ساعاتی، حضور افراد در کنار هم بدون توجه به مسائل بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی بسیار به چشم می زند.

طبق اعلام متولیان بهداشتی این استان شهرهای زنجان و خرمدره به لحاظ بیماری کرونایی در وضعیت قرمز قرار گرفته اند و این موضوع یک پیام روشن برای شهروندان زنجانی دارد و اینکه کرونا با هیچ فردی شوخی ندارد، و پشت پا زدن به نکات بهداشتی می تواند به راحتی زمینه ابتلای فرد به این بیماری مهلک را فراهم کند.

مهدی ۳۶ ساله که کارمند یکی ادارات شهر زنجان است، در خصوص وضعیت کرونایی کشور و این استان گفت: متاسفانه شرایط همانند گذشته نیست، حساسیت ها بسیار کمتر شده است و چیزی که کمتر دیده می شود استفاده کردن عموم از اقلام پیشگیرانه به ویژه ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی اضافه کرد: نبود اطلاع رسانی مستمر و از طرفی مسائل اقتصادی و معیشتی موجب شده، افراد نسبت به این ویروس بی خیال شوند و با آسودگی و اطمینان از اینکه این ویروس دیگر به سراغشان نمی آید، به روند زندگی عادی خود برگردند.

مینا، دیگر شهروند زنجانی نیز معتقد است، که اطلاع رسانی ها تاثیر چندانی ندارد و باید اقدامات جدی تری در این خصوص انجام شود.

وی اظهار داشت: بر این مبنا پیشنهاد می کنم که استفاده از ماسک در مکان های شلوغ و دارای ریسک بالا برای عموم اجباری و نظارتهایی در این خصوص اعمال شود که با انجام چنین کاری می توان شمار مبتلایان را به مراتب کاهش داد.

کم توجهی به نکات بهداشتی به افزایش بیماران کرونایی در زنجان منجر شد

استاندار زنجان در خصوص آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: کم توجهی به نکات بهداشتی موجب افزایش شمار بیماران کرونایی سرپایی شد و تداوم این امر وضعیت ناخوشایندی را برای استان رقم زده و در واقع خدمات رسانی را با چالش جدی مواجه می کند.

فتح الله حقیقی افزود: مرام مسؤولان استانی در ارتباط با این بیماری صداقت با عموم مردم است بطوریکه تا به امروز ۲۱ هزارو ۶۸۱ تست از مبتلایان به کرونا در استان گرفته شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع تست های گرفته شده بیش از ۱۷ هزار مورد به تست های سرپایی بیماری اختصاص دارد و این موضوع به معنای آن است که با انجام تست های سرپایی از ورود بیش از چهار برابر افرادی که در بیمارستان ها بستری شده اند، به مراکز بیمارستانی جلوگیری شده است.

این مسؤول ادامه داد: از تست های انجام گرفته به تعداد یکهزار و ۲۷۱ نفر شامل افرادی است که در بیمارستان ها بستری شده اند و سه هزارو ۵۶۲ نفر را تست های سرپایی مثبت تشکیل می دهند که از این تعداد فقط ۶۵ نفر در بیمارستانها بستری شدند و این کارها بیانگر حجم بزرگی از اقداماتدر این استان است.

وی اظهار داشت: اگر تست های سرپایی کرونا انجام نمی گرفت، ۵۰ درصد کل این تعداد باید در مراکز بیمارستانی استان بستری می شدند و بخش های زیادی به این امر مهم اختصاص می یافت.

استاندار زنجان ادامه داد: اینکه گفته می شود آمار درستی از وضعیت کرونایی های این استان ارائه نمی شود، حرف درستی نیست، چرا که بزرگترین هنر و کار انجام گرفته همان، تست سرپایی گروه های هدف بوده که نباید از آن غافل شد و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: با تست سرپایی بیماران کرونایی در این استان فقط ۳۰ درصد تخت های بیمارستانی اشغال شد که در غیر اینصورت این رقم به ۲۰۰ درصد می رسید و خدمات رسانی را با مشکل و چالش جدی مواجه می کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تا ۲۰ روز گذشته با تست سرپایی فقط ۲۰ درصد افراد مثبت بودند، اما اکنون این رقم به ۳۰ درصد رسیده است، ادامه داد: در این کار نزدیکان فرد آلوده نیز تست شدند و در پایش ها مشخص شد که ۴۱ درصد افراد نزدیک به این بیماران دچار شده اند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر شدت شیوع ویروس افزایش یافته و عموم مردم به این توجه داشته باشند که با بازگشایی کسب و کارها بیماری به پایان نرسیده و همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

بی دقتی مسؤولان در مداخلات بیماری کرونا به تشدید مشکلات مردم منتهی می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: میهمانان ناخوانده کرونا مشکلات ذهنی، اقتصادی و اجتماعی زیادی را فراهم کرد که در این ارتباط بی دقتی مسؤولان متولی امر و عدم مداخله بهنگام به تشدید مشکلات مردم در حوزه سلامت منتهی خواهد شد.

خدابخش مرادی نافچی افزود: اعضای اداری، حوزه فرهنگی، اجتماعی و بهداشت در ارتباط با بیماری کرونا باید زمینه ای را در جامعه فراهم کنند تا زندگی عموم مردم با این بیماری عادی سازی نشود.

وی اضافه کرد: این موضوع به عنوان یک اولویت در کشور و این استان مطرح است و امروز نیز همه دستگاه های اجرایی به ویژه اعضای کارگروه این جلسه باید برنامه مداخله ای سازمان مربوطه خود را پس از هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی تهیه و اعلام کنند.

این مسؤول ادامه داد: باید پذیرفت محور پایداری بر مبنای سلامت قرار دارد و نمی توان با این مقوله مهم مماشات داشت که در این میان با تامین سلامت عموم مردم باید هزینه سبد خانوار در حوزه بیماری ها را کاهش داد.

وی اظهار داشت: بر این اساس طی روز گذشته نیز در جلسه ستاد استانی کرونا موضوع بیماری وبا به دلیل تقارن آن با فصل تابستان در دستور کار قرار گرفت که فرمانداری های مناطق نیز نسبت به برگزاری جلسات شهرستانی خود در این خصوص اقدام کنند.

بیماری کرونا در زنجان روند افزایشی یافته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز در خصوص وضعیت بیماری کرونایی استان گفت: تاکنون تست کرونای یک هزارو ۲۵۲ بیمار بستری مثبت بوده که بیش ازیک هزار نفر از آنان معادل ۸۲ درصد مبتلایان، بهبود یافته اند و از مجموعه بستری ها نیز، ۸۷۷ نفر از سرویس آی. سی. یو استفاده کردند که ۵۰۰ نفر بیمار بد حال بودند.

دکتر پرویز قزلباش افزود: این استان، با اقدامات مناسب، پایلوت کشور در طرح غربالگری شناخته شد به طوریکه بیش از ۱۶ هزار نفر غربالگری شدند که از این تعداد سه هزار و ۲۵۴ نفر مثبت بودند که سه نفر از نزدیکان آن ها نیز مورد آزمایش قرار گرفتند و نمونه یک هزار و ۶۲۰ نفر از آن ها مثبت اعلام شد.

وی، با بیان اینکه اکیپ های اورژانس نیز اطرافیان مبتلایان را بررسی می کنند ادامه داد: ۴۱ درصد افرادی که با آن ها تماس داشتند موارد مثبت بودند که باید مورد پیگیری قرار گیرند که بیماران شناسایی شده تحت درمان دارویی، یا در نقاهتگاه ها تحت پرستاری هستند.

این مسؤول ادامه داد: وضعیت استان در چند روز گذشته به سمت افزایش بیماران بستری و سرپایی کرونایی رفته، بطوریکه متوسط بیماران بستری در ۲ هفته گذشته، ۳۰ نفر بوده اما در روزهای اخیر به بالای ۴۰ نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که هر فرد در صورت نیاز حدود ۶ روز باید در بیمارستان بستری شود، این موضوع روندی را فراهم می کند که در روزهای آتی به صدها تخت برای بستری نیاز باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه بیماریابی سرپایی نیز در روزهای اخیر افزایش ناگهانی داشته است گفت: در بیماریابی ها به طور متوسط ۵۶ نفر نمونه مثبت گزارش شده که در روزهای اخیر این تعداد بالای ۱۶۰ نفر رسیده و منجر به افزایش ۱۸۵ درصدی موارد مثبت در بیماران سرپایی شده است.

وی اظهار داشت: بازگشایی ها، بازگشت به کسب و کارها باید با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد، هرچند که در ضمانت های اجرایی پروتکل ها مشکلاتی وجود دارد.

قزلباش افزود: بررسی های میدانی حاکی از آن است که در برخی اماکن عمومی به ویژه در آرامستان ها و مراکز خرید و بازارها، این چارچوب ها رعایت نمی شود، به طوریکه در یک عروسی ۸ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند، که در این راستا، آگاه سازی مردم و تشدید نظارت ها مهم است.

علایم بیماری کرونا متغیر است

یک متخصص بیماری های عفونی نیز در این خصوص گفت: هر چند شمار بیماران کرونا از اردیبهشت در کشور و زنجان رو به کاهش بود اما و در روزهای اخیر تعداد بیماران افزایش پیدا کرده است.

دکتر افسانه کرمی افزود: متاسفانه با ایام تعطیلات، مسافرت ها شروع و احتیاطات و قرنطینه ها برداشته شد که طی روزهای گذشته تعداد بیماران افزایش پیدا کرده است و این مهم در بخش ها و اورژانس بیمارستان نمود عینی دارد.

وی اضافه کرد: در عفونت های مختلف ۲ حالت وجود دارد که در آنفلوانزا هم گاهی این اتفاق می افتد و ویروس با تغییر ژنتیکی موجب می شود تعداد زیادی به این بیماری مبتلا شوند.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: حالت دوم این است که با رعایت نکردن نکات بهداشتی و قرنطینه دوباره ویروس پخش شود که در این نوع ویروس اثبات نشده که این جهش هایی که دارد و موج هایی که می زند به دلیل تغییر ژنتیکی باشد و در این میان بیشتر به نظر می آید که به دلیل نداشتن احتیاطات بهداشتی و برداشته شدن قرنطینه بروز کرده است.

وی اظهار داشت: غالب ویروس ها فصلی هستند اما کرونا، ویروس جدیدی است که اطلاعات کافی در خصوص ماهیت آن وجود ندارد و چیزی که مشاهده می شود این است که این ویروس فصلی نیست و احتمال دارد شیوع آن طولانی مدت باشد.

کرمی در ارتباط با راه های انتقال این بیماری نیز افزود: در مورد انتقال، ۲ راه وجود دارد و اینکه از راه تنفسی و مخاط فردی که آلوده است در صورت رعایت نکردن موراد بهداشتی می تواند منتقل شود و دیگری از طریق عطسه، سرفه و صحبت کردن است.

وی اضافه کرد: در عفونت ها و ویروس ها انتظار بر این است وقتی به فرد بعدی منتقل می شود ویروس ضعیف تر شود اما این عملکرد در مورد ویروس کرونا متفاوت است، بستری ها و بیماران بد حال تر شده اند.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده است کسانیکه بدون علامت بودند بیماری را انتقال داده اند ولی انتقال کمتر از ذهنیتی است که قبلا بوده، انتقال بیشتر از کسی است که علامت دار بوده رخ می دهد و باید توجه کنیم که مسایل بهداشتی رعایت شود و استفاده همه افراد در اماکن عمومی از دستکش و ماسک الزامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه علایم این ویروس متغیر شده و تغییر دوره ای در آن دیده می شود، در زمانی تب و سرفه بود و در مقطعی اختلال در حس بویایی و چشایی و حتی مشکلات گوارشی نیز دیده شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز دوشنبه گفت: تاکنون ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸۹۵۰ نفر رسیده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو
دیگران می‌خوانند   
قاب اختصاصی نجم الدین شریعتی و جواد نکونام در یک مکان مذهبی خوانندگی زیبا و پراحساس مرد خوش صدای روشندل با یک آهنگ عاشقانه/ همه محو اجراش شدن+ویدیو انتشار عکس پسر جوان مریم کاویانی، عمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ خیلی شبیه مامانشه+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 آخرین سلفی نرگس محمدی با برادرزاده ی نازش امیرعلی که بر اثر بیماری فوت شد +عکس/ روحش شاد نگاهی به گران ترین جشن عروسی سال با تجملات چشم نواز+تصاویر نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد پسری که شاگرد باباش بود ماشین سنگین میخره و تو جاده پدرش و میبینه+ ویدئو/فقط واکنششو ببین... هیجان و خوشحالی نصف شبی مجید صالحی با شنیدن جواب مثبت زیبا بروفه به خواستگاریش+ ویدئو/ من با واکنش پدرش 2 ساعت خندیدم😂 استایل جذاب نوید محمدزاده و صدرای پوست شیر در عروسی شلوغ حسین سلیمانی/ فریبرز نون خ هم دعوت بود!+عکس 2 کودک جانباخته در حادثه سیل مشهد+عکس/ خدا به خانواده هاشون صبر بده عشق و حال جورجینا همراه با شازده پسر و پرنسس های نازش در دنیای جادویی دیزنی‌لند/ کودک درونشم فعال شد+عکس برگردان هندی دیالوگ ماندگار الناز شاکردوست و نوید محمدزاده از زبان هانیه غلامی! +ویدئو مراسم باشکوه ازدواج دو میمون بامزه با لباس عروس و کت وشلوار در باغ وحش تهران+عکس عکس جالب بدل پارسا پیروزفر درحال کمک به سیل‌زدگان در مشهد سوژه داغ رسانه ها شد روایت رهبر معظم انقلاب از تجربه نزدیک به مرگ +ویدئو/ در مرز عالم برزخ خودم را احساس کردم فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم واکنش خنده دار حامد آهنگی به حرف مهران مدیری: چیزی مصرف نمیکنم! والا شواهد چیز دیگه ای رو نشون میده😂+فیلم فاجعه در شهربازی؛ لحظه کشیدن مردم روی شاخه‌های درخت و زمین آسفالت!+ فیلم بهترین کار بعد از ریختن شیر روی فرش پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار نگاهی به تسبیح،کلاه و لباس های شخصی باقی مانده از مولانا در موزه شهر قونیه ترکیه+عکس 3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند 8 اشتباه رایج در چیدمان منزل که باید از همین حالا اصلاح کنید گرد و خاک تماشایی مرد ایرانی با آهنگ جیپسی کینگ+ ویدئو/ روسفیدمون کردی مرد با این صدا لحظه دلهره‌آور از حضور یک جوان روی پل‌هوایی برای خودکشی در لاهیجان+ فیلم خاص ترین و شیک ترین مدل های دیزاین بالکن دنج و راحت تمرینات عاشقانه اکرم بانو با همسرش علیرضا بیرانوند در ویلای باصفا و لوکسشون+عکس سنگ کلیه: علل و راه‌های پیشگیری تهران قدیم/ این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود+ عکس فرار از کلافگی گرمای تابستان در هنگام خواب به سبکِ خنده دار و خلاقانه این جوان با پنکه زمینی و شیلنگ آب+ویدیو/ اینجوری که سرِ ماه روماتیسم میگیری و فاتحه😂 بذر ریحان و خواص شگفت انگیز آن برای پوست و مو نوشابه رو ترک کنید به جاش این نوشیدنی ها را بخورید تبریک تولد جالب و احساسی مهران غفوریان به همسر جوان و باکلاسش+عکس گیر افتادن مهدی ماهانی بازیگر مشهور سینما در سیل مشهد + فیلم بفرمایید کباب رایگان + عکس
تیتر امروز   
نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد
فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار
فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
چرا ایرانی‌ها «بچه دار» نمی‌شوند؟
به بهانه انتصاب معاون جدید امور مجلس ریاست جمهوری / همه معاونان پارلمانی در یک نگاه
چهره رهبر انقلاب بعد از سه ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب+عکس /به تبسم به تکلم به دل آرایی تو...
عادت‌های عجیب رونالدو در زمین فوتبال
4 ترفند طلایی برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر +عکس/خانم ها با دقت بخوانید
جزئیات جدید پرونده مسمومیت پزشکان شیرازی با مشروبات الکلی / ساقی همان صاحب باغ است
ماجرای زن پتوپیچ در خیابان مطهری چه بود؟ +ویدئو /اعتراف به پاشیدن نسکافه به سمت ماموران تا اقدام به فرار...