معرفی و بررسی خودروی زامیاد زاگرس

  سه شنبه، 30 خرداد 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی زامیاد زاگرس
در این مطلب از ساعد نیوز به بررسی مشخصات فنی زامیاد زاگرس می‌پردازیم تا با ویژگی‌ها و مزایا و معایب آن آشنا شوید.

بازار خودرو ایران این روزها میزبان پیکاپ‌های مختلف است، پیکاپ‌هایی که در اشکال گوناگون به بازار عرضه می‌شوند و اصلا مشخص نیست مشتری ایرانی تا چه حد به تنوع پیکاپ‌ها علاقه نشان می‌دهد یا اصلا قدرت خرید آن‌ها را دارد! پیکاپ زاگرس محصول جدید زامیاد در این بخش از بازار است، خودرویی که پس از زامیاد کارون به دومین پیکاپ فودای از زیرمجموعه سایپا در بازار ایران تبدیل خواهد شد.

مشخصات کلی زامیاد زاگرس

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

حجم موتور

2.4 لیتر

سیلندر / سوپاپ

4 / 16

تنفس موتور

تنفس طبیعی

قدرت

131 اسب بخار

گشتاور

200 نیوتن.متر

گیربکس

5 سرعته دستی

محور محرک

دو دیفرانسیل

شتاب

17 ثانیه

سرعت

140 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

11.3 لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

فرمان

هیدرولیک

بدنه

وانت پیکاپ متوسط

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های زامیاد زاگرس

طول

5330 میلیمتر

عرض

1870 میلیمتر

ارتفاع

1864 میلیمتر

فاصله محورها

3100 میلیمتر

وزن خالص

1830 کیلوگرم

تعداد سرنشین

5 نفر

وزن بار قابل حمل

750 کیلوگرم

حجم مخزن سوخت

72 لیتر

قطر رینگ

17 اینچ

آپشن ها و امکانات زامیاد زاگرس

کروز کنترل

ندارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

ندارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

ندارد

کنترل پایداری

ندارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

ندارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

ندارد

اتوهلد

ندارد

پدال شیفتر

ندارد

اتولایت

ندارد

چراغ روز

ندارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین 360 درجه

ندارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

ندارد

استارت بدون کلید

ندارد

تهویه اتوماتیک

ندارد

صندلی برقی راننده

ندارد

صندلی برقی سرنشین جلو

ندارد

گرم‌کن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

ماساژور صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

ندارد

طراحی ظاهری زامیاد زاگرس

زامیاد زاگرس از نظر پلتفرم و طراحی کاملا شبیه به مکث کلوت (دایون V5) است. در نمای جلو چراغ های اصلی نسبت به ابعاد کلی خودرو طراحی نسبتا باریک، کشیده و کوچکی دارند. جلوپنجره اما ظاهری پهن و بزرگ دارد که متصل به چراغ های اصلی است و با خطوط افقی تزئین شده است. سپر خودرو به دور از حجم دهی های متعدد و با ظاهری نسبتا ساده طراحی شده که تنها میزبان دو چراغ دایره‌ای شکل مه شکن داخل یک قاب مشکی رنگ و یک دیفیوزر ساده و مشکی است. کاپوت زاگرس هم با خطوطی نسبتا برجسته طراحی شده و حس عضلانی بودن را بیشتر به این خودرو القا می کند.

زامیاد زاگرس

در نمای جانبی باز هم سادگی الگوی طراحی این قسمت بوده است. در این بخش از خطوط و حجم دهی های بسیار کمی استفاده شده و بر روی درب ها نیز یک زه نسبتا بزرگ مشکی رنگ قرار گرفته‌. رینگ های خودرو طراحی مناسب و سایز قابل قبولی دارند و همچنین فاق لاستیک ها نیز مناسب است. در نسخه دوکابین فضای بار به مراتب کمتر شده اما فضای کابین به لطف فاصله محوری نسبتا زیاد مناسب است.

زامیاد زاگرس

در نمای عقب چراغ های اصلی ظاهری ساده و ستونی دارند که بخشی از آنها تا کنار خودرو کشیده شده است. درب صندوق هم نسبتا ساده طراحی شده و به غیر از دستگیره و لوگو خودرو مورد دیگه‌ای بر روی آن قرار ندارد. سپر عقب در نسخه چینی این خودرو به صورت دو قسمتی طراحی شده که در دو طرف یک قسمت استیلی قرار گرفته است. مه شکن های عقب نیز بر روی این قسمت بکار رفته‌اند.

طراحی داخلی زامیاد زاگرس

کابین پیکاپ زاگرس به خوبی نمایان‌گر یک خودرو با اصول طراحی یک دهه پیش است که البته نمی‌توان در مقایسه با وانت بارهای قدیمی بازار، آن را زیبا قلمداد نکرد. ویژگی‌های اصلی کابین پیکاپ زاگرس شامل این موارد هستند: نمایشگر کوچک سیستم سرگرمی، دکمه‌ها و کنترلرهای فیزیکی فراوان، فرمان بزرگ و گرد و طرح V شکل داشبورد. تریم داخلی فودای F22 دو رنگ است اما مشخص نیست که زامیاد زاگرس با همین تریم به تولید خواهد رسید یا خیر.

زامیاد زاگرس

همچنین فرمان خودرو محلی برای دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی و کروز کنترل دارد اما فاقد این دکمه‌ها است. انتظار داریم در صورت تولید این پیکاپ توسط زامیاد، چند دکمه کنترلی به فرمان ساده خودرو اضافه شود. در تصاویری که اخیرا از پیکاپ F22 منتشر شدند، شاهد اعمال چند تغییر از سوی فودای در این پیکاپ هستیم. از جمله این تغییرات می‌توان به جایگزینی کنترلرهای سیستم صوتی و سیستم تهویه با یک پنل لمسی اشاره کرد که دکمه‌های دیجیتالی دارد. همچنین فرمان خودرو نیز به دکمه‌های کنترلی مجهز شده است. با این حال نمایشگر سیستم صوتی در پیکاپ زاگرس همچنان کوچک خواهد بود.

سخن نهایی

پیکاپ زامیاد زاگرس با تاخیر بسیار به بازار ایران وارد شد و اکنون باید با انبوهی از رقبا دست و پنجه نرم کند. رقبای این پیکاپ پرشمار هستند، از کاپرا 2 نیوفیس بهمن موتور گرفته تا آمیکو آسنا، فوتون نیوفیس دیزلی و مکث کلوت همگی زامیاد زاگرس را به چالش می‌کشند. با این حال عمده توجهات مصرف کننده در بازار پیکاپ‌های ایران به کی ام سی T8 معطوف شده است. سایپا و زامیاد برای آن‌که بتوانند سهمی از این بازار داشته باشند، باید پیکاپ زاگرس را با قیمتی رقابتی به بازار عرضه کنند. در صورتی که قیمت پیکاپ زاگرس در محدوده کاپرا 2 قرار گیرد و با تیراژ مناسبی روی خط تولید قرار داشته باشد، می‌توان به موفقیت این پیکاپ در بازار ایران امیدوار بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
(فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها!
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم