معرفی موزه های معروف لندن

  دوشنبه، 10 تیر 1398   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی موزه های معروف لندن
موزه‌های انگلیس برای گردشگران از مکان‌های دیدنی مهم است. لیستی از بهترین موزه‌های لندن را تهیه کرده‌ایم. به علاوه ورودی اکثرشان رایگان است و نیازی به هزینه‌ی آنچنانی ندارند.

 موزه بریتانیا

موزه بریتانیا (British Museum) که در سال ۱۷۵۳ تأسیس شد، مجموعه‌ای بی‌نظیر از تاریخ دو میلیون ساله‌ی تاریخ بشریت را به معرض نمایش گذاشته است. مرمر نماهای پارتنون (Parthenon sculptures)، سنگ روزتا (Rosetta Stone) و مومیایی‌های مصری از اشیاء معروف دنیا هستند که هرساله ۶ میلیون نفر از آن‌ها بازدید می‌کنند. علاوه بر این، نمایشگاه‌ها و رویدادهای ویژه‌ای در موزه بریتانیا برگزار می‌شود که به گسترش درک مردم از فرهنگ و تاریخ این مجموعه‌ی خاص کمک می‌کند.

تصویر
 

موزه طراحی

جدیدترین ایده‌های طراحی در دنیای مد، معماری، اسباب منزل، گرافیک، حمل و نقل و طراحی دیجیتالی در موزه‌ی طراحی (Design Museum) رونمایی می‌شود. در کنار نمایشگاه‌هایی که با برنامه‌ای معین در طول سال اجرا می‌گردند، موزه طراحی از سخنرانی‌های مختلف و فعالیت‌های خانوادگی میزبانی می‌کند. این موزه در خیابان کنزینگتون در نوامبر ۲۰۱۶ بازگشایی شد که ورود به آن رایگان است.

تصویر
 

موزه سلطنتی جنگ

مجموعه‌هایی که در موزه سلطنتی جنگ (Imperial War Museum) نگهداری می‌شوند بازگوکننده‌ی داستان افرادی است که زندگی‌شان همواره تحت تأثیر جنگ قرار داشت. این داستان‌ها با اسناد و فیلم و عکس‌های مرتبط، روایت کننده‌ی جنگ‌های مختلف از جنگ جهانی اول تا درگیری‌های امروزی هستند که دنیای‌ ما را شکل داده‌اند. نمایشگاه هلوکاست، یادبودهای جنگ جهانی دوم، گالری «لرد اَشکِرَفت» (Lord Ashcroft Gallery) و چندین گالری دیگر این موزه را به گنجینه‌ای ارزشمند تبدیل کرده است.

تصویر
 

موزه حمل و نقل لندن

موزه حمل و نقل لندن (London Transport Museum) محل نمایشگاه‌هایی‌ است که ارتباط حمل و نقل با تاریخ اجتماعی و فرهنگی لندن را نشان می‌دهد. در داخل این موزه بیش ۸۰ وسیله‌ی نقلیه خواهید یافت که تأثیرگذار بخشی از تاریخ لندن بوده‌اند، از جمله اتوبوس‌های قرمز لندن و اولین قطار بخار زیرزمینی دنیا. وجود پوسترها، آثار هنری مرتبط و شبیه‌ساز رانندگی با قطار و اتوبوس از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های این موزه اند. اگرچه ورودی موزه از ۱۶ پوند شروع می‌شود، اما در مقابل دیدن آن ارزش بسیاری بالایی دارد.

تصویر
 

 موزه لندن

اگر به دنبال یک سفر فراموش نشدنی هستید، به موزه لندن (Museum of London) بروید تا گذشته‌ی پرفراز و نشیب پایتخت انگلستان را کشف کنید. در این موزه می‌توانید شاهد تغییر شهر لندن از زمان سلطه‌ی رومی‌ها و ساکسون‌ها باشید، لندنِ قرون وسطی را ببینید و اثر جنگ‌های داخلی، آتش سوزی و طاعون بر این شهر را از نزدیک لمس کنید. در قسمت «گالری لندن مدرن» تجربه‌ی خاصی منتظر بازدیدکنندگان است: قدم زدن در لندن ویکتوریایی و باغ‌های باشکوه آن دوره!

تصویر
 

موزه تاریخ طبیعی

موزه تاریخ طبیعی (Natural History Museum) برنامه‌ها و نمایشگاه‌های گسترده‌ای در سراسر سال برگزار می‌کند که الهام‌بخشِ عشق به طبیعت و قدرت آن است. اسکلت ۲۵ متری یک والِ آبیِ ماده در وسط این موزه و صدها جاندار دیگر در سه طبقه‌ی دیگر، داستان تکامل و گوناگونی موجودات را در جهان روایت می‌کند و نشان می‌دهد چقدر در آینده‌ی کره‌ی زمین تأثیرگذارند. فسیل دایناسورها، عکس‌های برگزیده‌ی حیات وحش و مرکز یافته‌های داروین (the Darwin Centre) از بخش‌های دیگر این موزه هستند.

تصویر
 

موزه‌ های سلطنتی گرینویچ

موزه سلطنتی گرینویچ نه تنها از جاذبه‌های مهم لندن است، بلکه جز میراث جهانی یونسکو نیز محسوب می‌شود. رصدخانه سلطنتی گرینویچ، کشتی کاتی سارک (Cutty Sark)، موزه ملی نیروی دریایی و گالری هنری در خانه‌ی ملکه (the Queen's House) در گرینویچ جمع شده‌اند. با وسایل نقلیه مدرن سریع و هزینه‌ی کم، به راحتی می‌توانید از موزه‌های گرینویچ دیدن کنید.

تصویر
 

موزه علوم

موزه‌ی علوم (Science Museum) پربازدیدترین موزه‌ی علم و تکنولوژی در اروپا به شمار می‌آید. بیش از ۱۵,۰۰۰ هزار شیء برای بازدید در این موزه وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها بدنه‌ی اصلی سفینه‌ی آپولو ۱۱ و موشک استیونسون (Stephenson’s Rocket) است. همواره تازه‌ترین دستاورد‌ها و سخنرانی‌های مربوط به علم و تکنولوژی در این موزه به نمایش گذاشته می‌شوند. به علاوه، می‌توانید پرواز با هواپیماهای قرمز نمایشی (the Red Arrows) یا رفتن به فضا در یک سفینه ی فضایی به صورت چهار و سه بعدی یا دیدن فیلم‌ در سینماهای سه بعدی آی‌مکس (IMAX) را تجربه کنید.

تصویر
 

 موزه ویکتوریا و آلبرت

نمایش خلاقیت سه هزارساله‌ی انسان در کنار کلکسیون‌های بی رقیب، موزه‌ ویکتوریا و آلبرت (Victoria and Albert Museum) را تبدیل به یکی از بهترین موزه‌های هنر و طراحی کرده است. اخیراً برنامه‌های جدیدی در این موزه اجرا شد که شامل رونمایی از آثار دوران رنسانس، جواهرات سلطنتی، تاریخ مصور بریتانیا بوده است.

تصویر
 

موزه بانک ملی انگلیس

در میان ساختمان بانک لندن، موزه‌ای قرار دارد که شما را در سیر تاریخ این بانک از ابتدای سال ۱۶۹۴ تا به امروز همراهی می‌کند. شمش‌های طلا، سکه‌ها، دست‌نوشته‌های بانکی از دوران باستان تا زمان حال در موزه بانک ملی انگلیس برای بازدید جمع آوری شده‌اند. ممکن است چیزهایی که انتظارشان را ندارید در اینجا ببینید، مثل: نیزه و تفنگ‌هایی که در گذشته برای محافظت از بانک استفاده می‌شد، کوزه‌ها و موزاییک‌های رومی، اسناد و مدارک مشتریان معروف مثل جرج واشنگتن.

تصویر
 

موزه بریتیش 

انگلستان موزه‌های بسیاری دارد و بیشتر آن‌ها رایگان هستند اما بزرگ‌ترین و شاید گفت بهترین آن‌ها، موزه بریتیش است که کلاس جهانی دارد. بیشتر گردشگران به دلیل دیدن روزتا استون (Rosetta stone) یا همان سنگ رشید به آن‌جا می‌روند. این کتیبه سنگی متعلق به دوران بطلمیوسی است و دو زبان مصری و یک یونانی قدیمی روی آن هک شده است.

تصویر
 

موزه مادام توسو لندن

طرفدار سلبریتی‌ها و چهره‌های‌ معروف هستید؟ اهل فیلم‌ و‌ سریال هستید و می‌خواهید شخصیت‌های‌شان را در اندازه واقعی ببینید و با آن‌ها عکس بگیرید؟ موزه مادام توسو لندن مخصوص شماست. مجسمه مومی هرکسی که بشناسید در اینجا پیدا می‌شود از سیاستمدارهایی مانند اوباما وترامپ و خانواده سلطنتی انگلیس، خوانندگانی مانند ادل، ریحانا، کویین و گروه بیتلز، ورزشکارانی مانندکریستیانو رونالدو و یوسین بولت و بازیگران هالیوودی و بالیوودی مانند آنجلینا جولی، برد پیت،مورگان فریمن، جورج کولونی و…

تصویر
 

موزه شرلوک هولمز

بیایید از دنیای فیلم و تخیل بیرون نرویم. خانه پلاک 221b در خیابان بیکرز، خانه‌ی شرلوک هولمز افسانه‌ای‌ست که امروزه به یک موزه تبدیل شده است. طرفداران داستان‌های شرلوک هولمز عاشق این موزه هستند. تمام وسایلی که شرلوک با آن‌ها کار می‌کرده است در این موزه برای نمایش گذاشته شده‌اند. این موزه از ساعت 9:30 تا 18:00 بعدازظهر باز است و باید 15 پوند برای ورودیه بپردازید.

تصویر
 

 اتاق جنگ چرچیل

به جنگ‌جهانی علاقه دارید؟ اتاق جنگ چرچیل در زیرزمین می‌تواند نظرتان را جلب کند. این اتاق جنگ امروزه به موزه تبدیل شده است. وینستون چرچیل نخست‌وزیر سابق بریتانیا برای مکالمات خصوصی، کشیدن نقشه‌ی جنگ علیه هیتلر و حتی پناهگاه از این اتاق استفاده کرده است. دونالد ترامپ به این موزه علاقه‌ی خاصی دارد. موزه اتاق‌های بسیاری دارد و به راحتی بازدید از آن‌ها 2 ساعت از وقت شما را خواهد گرفت.

تصویر
 

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
سوال خنده دار و چالشی مهران مدیری از نعیمه نظام دوست؛ پشه چند تا قلب داره؟+ ویدیو/ فقط جواب خانوم بازیگر مراسم ازدواج 2 میمون در باغ وحش تهران! +عکس حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا
منتخب روز