معرفی مراکز خرید و دیدنی شهر رم

  چهارشنبه، 05 تیر 1398   زمان مطالعه 9 دقیقه
معرفی مراکز خرید و دیدنی شهر رم
اگر قصد سفر به شهر رم را دارید، قبل از خرید در بین بوتیک‌ها و مغازه‌های متعدد آن بهتر است با مناطق خرید معروف شهر آشنا شوید. در ادامه به معرفی برخی از بهترین مناطق خرید شهر رم می‌پردازیم.

مرکز خرید La Rinascente

در رم فروشگاه‌هایی که شبیه به مراکز خرید آمریکا باشد وجود ندارد اما La Rinascente شبیه‌ترین مرکز خرید به فروشگاه‌های آمریکایی است. این مرکز خرید  ۴ طبقه در مرکز شهر قرار دارد و عرضه‌کننده انواع پوشاک، کفش، بدلیجات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و غیره است. همچنین برندهای مختلفی از جمله fay، swarovski، tod’s، stone island و lacoste در این مجموعه دیده می‌شود. از بهترین امکانات این مجموعه رستوران‌ها، فست فودها و کافه‌ها است که دارای منوهای متنوع و جذابی هستند.

آدرس: خیابان Corso، ۱۹۰

ساعت کار: هر روز بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۹:۳۰ شب و یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب.

تصویر
 

مرکز خرید پورتا دی روما 

گالریا پورتا دی روما بزرگ‌ترین مرکز خرید شهر است که بیش از ۲۲۰ مغازه و رستوران را در خود جای داده است. همچنین این مجموعه دارای یک سالن تئاتر با ۲۴ پرده سینمایی مختلف است. در این مرکز خرید می‌توانید پوشاک مردانه، زنانه، و بچگانه، کیف، کفش، بدلیجات، لوازم ورزشی، مبلمان و لوازم خانگی، کتاب، شکلات، جواهرات، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی یا هر وسیله مورد نیاز خود را تهیه کنید. از مغازه‌های معروف گالریا IKEA، H&M، Bata (کفش فروشی معروف ایتالیا)، Coin (فروشگاه زنجیره‌ای)، پوشاک زارا، Sandro Ferrone (طراح داخلی) و Mediaworld and Sisley است. رستوران‌های مجموعه نیز از فست فود (مک‌دونالد) گرفته تا کبابی‌ها طرفداران بسیاری دارند.

آدرس: خیابان Alberto Lionello، ۲۰۱

ساعت کار: هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

تصویر
 

ایتالی (Eataly)

ایتالی بزرگ‌ترین بازار ایتالیایی در دنیا است که شامل انواع رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، نانوایی‌ها، خرده‌فروشی‌ها و یک مدرسه آشپزی ۴ طبقه به وسعت ۱۷۰۰۰متر است. ایتری شبیه سرزمین خیالی غذاها است که ارزش دیدن را دارد.

آدرس: خیابان piazzale, 12 ottobre 1492

ساعت کار: هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب.

تصویر
 

مرکز خرید کوین (Coin)

کوین یک مرکز خرید لوکس واقع در منطقه پرلتی، در یکی از معروف‌ترین خیابان‌های (Via Cola di Rienzo) ایتالیا است. این مرکز خرید چند طبقه شامل لوازم خانگی، پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه، کیف و کفش، بدلیجات و لوازم جانبی، لوازم آرایشی، عطر و غیره با برندهای معروف داخلی و خارجی است. مرکز خرید کوین دو شعبه دیگر در نزدیکی San Giovanni و ایستگاه مرکزی قطار ایتالیا دارد.

آدرس: خیابان cala di Rienzo، ۱۷۳

ساعت کار: هر روز از ۱۰ صبح تا ۸ شب.

تصویر
 

مرکز خرید پاپیروس (Il Papiro)

امروزه با وجود پیشرفت تکنولوژی و ایمیل دیگر کسی به سراغ نوشتن نامه نمی‌رود. با این حال اگر در ایتالیا قصد نوشتن یک نامه عاشقانه را داشتید، پاپیروس در نزدیکی Pantheon بهترین مکان برای این کار است. این مرکز خرید بهترین جا برای خرید لوازمی چون کارت پستال، سرنامه، کاغذهای مخصوص و تزئین‌شده و غیره است. ابزار نویسندگی بسیار زیبا و کاغذهایی که با دست تزئین شده‌اند این مکان را به یکی از پرطرفدارترین مراکز برای گردشگران و محلی‌ها تبدیل کرده است. علاوه بر ابزار نوشتن می‌توانید کادو و سوغات نیز تهیه کنید.

آدرس: خیابان Pantheon، ۵۰

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۷:۳۰ شب.

تصویر
 

بوتیک  Dolce & Gabbana

زمانی که به آخرین مد ایتالیا فکر می‌کنیم اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسد مارک Dolce & Gabbana است. طراحان ابتدایی کار خود را در دهه ۸۰ در یک مرکز مد در میلان به عنوان دستیار آغاز کردند. خیلی زود تجربه و استعداد آن‌ها باعث شد تا در سال ۱۹۸۲ اولین مغازه خود را افتتاح کنند. از آن پس طراحان نام خود را در دنیای مد ثبت کردند و به موفق‌ترین طراحان دنیا تبدیل شدند. در مغازه Dolce & Gabbana در رم می‌توانید انواع پوشاک مردانه و زنانه، کیف، کفش، بدلیجات و جواهرات را تهیه کنید.

آدرس: Piazza di Spagna، ۹۴

تصویر
 

مرکز خرید بورسالینو (Borsalino)

درست پشت خیابان Pantheon  یکی از بهترین بوتیک‌های کلاه‌فروشی رم قرار دارد. این مغازه در سال ۱۸۵۷ افتتاح شد ستاره‌های بسیاری از کلاه‌های فدورا و پاناما استقبال کردند. برخی کلاه‌ها همچنان با کیفیت و دقت بسیار بالا، توسط ماشین‌ها و تکنیک‌هایی تولید می‌شوند که قدمت آن‌ها به ۱۰۰ می‌رسد.

آدرس: خیابان Campo Marzio

 
تصویر
 

مرکز خرید داویده چنچی (Davide Cenci)

داویده چنچی یک مرکز خرید مجلل و بسیار گران‌قیمت است که تنها افراد ثروتمند ایتالیا از آن خرید می‌کنند. در این مجموعه برندهای معروف (چون جورجیو آرمانی، ورساچه، بربری، هوگان، لاکاست و تادز) پارچه کرک کشمیری، ابریشم، کت و شلوار مردانه، دامن و شلوارهای زنانه به چشم می‌خورند. علاوه بر پوشاک، کفش‌های چرم و لباس‌های بچگانه نیز در این مجموعه به فروش می‌رسند. حتی برای دیدن آخرین مد نیز به این مرکز خرید بروید.

آدرس: خیابان Campo Marizo، ۷-۱

ساعت کار: هر روز بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۷:۳۰ شب. دوشنبه‌ها از ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر تا ۷:۳۰ شب.

تصویر
 

پلکان اسپانیایی و ویا کوندوتی

اینجا بهشت طراحان است: محوطه دور پله‌ های اسپانیایی و «ویا کوندوتی» (Via Condotti)، از منحصر به فردترین مناطق خرید رم هستند و از عینک‌های لوکس پرادا تا کیف‌های شیک گوچی را می‌توانید در بوتیک‌های با شکوه آن پیدا کنید. لوسترهای پر زرق و برق و ویترین‌های خیره کننده، عابران و رهگذران منطقه ویا کوندوتی را شگفت زده کرده و اینجا را تبدیل به یکی از بهترین نقاط برای تماشای ویترین‌ها می‌کند. چه برای معامله‌های بزرگ و خیره کننده در این شهر حضور دارید یا تماشای ویترین‌ها، به بوتیک‌های لوکس محوطه پلکان اسپانیایی سر بزنید.

تصویر
 

بازارهای موقتی رم

می‌توانید در هزارتوی غرفه‌های هنرمندان و صنعت پیشگان این شهر قدم زده و از گنجینه دست سازه‌های معروف آن دیدن کنید. بازارهای رم افسانه‌ای هستند و در بینشان می‌توانید بازار‌های عتیقه، صنایع دستی، کتاب، دست دوم و بازار غذا را پیدا کنید. مهم نیست شما چه سلیقه‌ای دارید، چون معمولاً تاجران و فروشندگان برای هر ذائقه‌ای چیزی در نظر دارند. اگر دوست داشتید می‌توانید در بازار دست دوم «بورگتو فلامینیو» (Borghetto Flaminio) به ساکنین مد روز رم بپیوندید و در بین عتیقه‌ها و اشیای قدیمی محلی‌ها به دنبال گنج خود باشید. بهترین زمان برای سر زدن به این بازار اول صبح است چون بهترین جنس‌ها در همان ابتدا به فروش می‌رسند.

تصویر
 

مارینی

هنر چرم ایتالیا در سر تا سر جهان شهرت داشته و بهترین نمونه‌ها را نیز در رم پیدا خواهید کرد. حرفه‌ای‌ترین چرم سازان، کفاشان و طراحان در این شهر مستقر هستند. اگر به دنبال قطب این بهشت هستید، بازدید از «مارینی» (Marini) اجتناب ناپذیر است. این مغازه کوچک به مدت یک قرن توسط خانواده مارینی اداره شده و لوکس‌ترین کفش‌های دست دوز را در رم تولید می‌کند. با ورود به این ساختمان خیره کننده، انگار به دورانی دیگر سفر کرده‌اید. ستارگان مشهور سینما و برخی چهره‌های شناخته شده دیگر، از مشتریان پر هیاهوی این مغازه هستند.

تصویر
 

کامپود فیوری

 اینجا یکی از مقاصد مهم عاشقان غذا به شمار رفته و بازاری متشکل از خوراکی‌های بی‌نظیر و خوشمزه است. در «کامپو د فیوری» (Campo de Fiori) بهترین پنیرهای ایتالیایی، تازه‌ترین میوه‌ها و سبزیجات و هر خوراکی دیگری که بتوانید فکرش را بکنید وجود دارد. البته جدای از محصولات غذایی، می‌توانید سوغاتی‌های جذابی هم از این بازار بخرید. روغن زیتون‌های بومی را نیز از دست ندهید!

تصویر
 

ویا دل گووِرنو وکیو

این خیابان تاریخی یکی از مسیرهای پیاده باستانی در مرکز رم قدیم بود. «ویا دل گوورنو وکیو» (Via Del Governo Vecchio) با ردیفی از درهای قدیمی زیبا پوشیده شده که اکثر به سمت مغازه‌های کوچکی با اشیای دست دوم خاک گرفته باز می‌شوند. در میان این مغازه‌های عتیقه فروشی گاه می‌توان چیزهای جذاب و ارزشمندی پیدا کرد. اکتشافاتی که می‌توان در این مغازه‌های به سبک غار علاءالدین تجربه کرد سبب شهرتش شده‌اند و امروزه این منطقه را به عنوان یکی از بهترین مناطق خرید عتیقه در رم می‌شناسند. کلاه‌های دهه ۱۹۴۰ و صفحه‌های موسیقی دهه ۱۹۸۰ تنها برخی از جذابیت‌هایی هستند که انتظار شما را می‌کشند.

تصویر
 

 ویا دی کوروناری

اینجا هم یکی دیگر از مقاصد مهم علاقه‌مندان عتیقه و اشیای قدیمی است. کفپوش سنگی این خیابان رنسانسی در نگاه اول توجه بازدیدکننده‌ را به خود جلب می‌کند. نام خیابان از «کوروناری» (Coronari) یا همان فروشندگان مهره تسبیح که در دوران قرون وسطی در این مکان فعالیت می‌کردند گرفته شد. اگر دنبال جایی برای گشت و گذار و لمس حال و هوای روم باستان در میان معماری‌های تاریخی و مغازه‌های عتیقه فروشی هستید، خیابان کوروناری بهترین مقصد برای شما به حساب می‌آید. اکثر بناهای این نواحی به دهه ۱۵۰۰ تعلق داشته و گنجینه‌هایی که در دل مغازه‌ها ممکن است پیدا کنید، در زیبایی و تاریخی بودن با این ساختمان‌ها رقابت می‌کنند.

تصویر
 

ویا دل کورسو

برای آن دسته افرادی که به دنبال خریدهای لوکس هستند بهترین مقصد خیابان دل کورسو خواهد بود. اینجا خیابان اصلی رم بوده و همواره پر از گردشگران، خریداران و عبور و مرور عادی مردم است. این خیابان مانند یک شاهرگ در قلب تپنده منطقه مرکزی رم کشیده شده و می‌توانید در آن برخی از شیک‌ترین مغازه‌های ایتالیایی را پیدا کنید که دستکش‌های با کیفیت عالی، کلاه، کراوات‌های ابریشمی و کیف‌های چرمی می‌فروشند. گالری «آلبرتو سوردی» (Alberto Sordi) یکی از مراکز خرید فوق‌العاده برای معتادان خرید در رم به شمار می‌رود.

تصویر
 

محله مونتی

وقتی پای خرید در محله‌های زیبای رم به میان می‌آید، محله «مونتی» (Monti) یکی از محبوب‌ترین مقاصد خواهد بود. در اینجا هیچ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگی پیدا نمی‌کنید و به خاطر آن که این محله تقریباً یکی از قدیمی‌ترین قسمت‌های رم به شمار می‌رود، مانند دروازه‌ای بازدیدکنندگان را به دنیایی بسیار کهن و افسونگر می‌برد. در اینجا خیابان‌های کوچک سنگفرش، کافه‌های جالب و تعداد زیادی بوتیک کوچک و دوست داشتنی را پیدا می‌کنید. بهترین خیابان‌های خرید در این محله «بوسکتو» (Boschetto)، «اوربانا» (Urbana) و «پانیسپرنا» (Panisperna) هستند.

تصویر
 

ویا کولا

«ویا کولا دی ریِنزو» (Via Cola di Rienzo) یکی از خیابان‌های پهناور و طولانی خرید است که بین واتیکان و میدان «پوپولو» (Popolo) کشیده شده و برخی برندهای بزرگ‌ را در آن می‌توان پیدا کرد. تعدادی مغازه بومی کوچک‌تر نیز در این میان به چشم می‌خورند. البته اگر به ماجراجویی خود ادامه داده و از این خیابان نیز بگذرید، به قسمتی مسکونی‌تر خواهید رسید که تعداد زیادی مغازه‌های خلاق در آن قرار دارند. محله «پراتی» (Prati) یکی از مناطق مسکونی نسبتاً گران قیمت رم به شمار رفته اما تعداد زیادی دفتر حسابداری و حقوقی را نیز در آن می‌توان دید.

تصویر

بازار هفتگی پورتو پورتسه (Porto Portese Flea Market)

یکشنبه بازار پورتو پورتسه، بزرگ ترین بازار رم و مرکز مخصوص فروش اشیاء نوی ارزان قیمت و یا اجناس دست‌دوم است. صبح روزهای یکشنبه هر هفته به این بازار بروید و اجناس مختلف از مواد غذایی تا عتیقه جات، لباس و ... را با بهترین قیمت تهیه کنید. اگر به فکر خرید سوغات ایتالیا هستید در این بازار اجناس خوبی خواهید دید و می توانید بر سر قیمت ها چانه بزنید.

 

یوروما ۲ و بازار کستل رومانو

مرکز خرید یوروما ۲ رم یک مرکز خرید اعیانی و لوکس در منطقه EUR رم است. معماری این مرکز شبیه به معبدی باشکوه با سقف گنبدی شکل شیشه ای است و چشمان شما را خیره خواهد کرد. اگر به دنبال برندهای معروف پوشاک و بهترین کافه و رستوران های رم می‌گردید اینجا نظر شما را با هر بودجه و سلیقه ای جلب خواهد کرد. شما می توانید از ایستگاه مترو EUR با یک شاتل رایگان خود را به یوروما ۲ برسانید.
بازار کستل رومانو نیز در منطقه‌ای در ۱۵ کیلومتری شهر رم قرار دارد. نمایندگی برندهای بربری (Burberry)، کلوین کلین (Calvin Klein)، روبرتو کاوالی و ... با تخفیفات ویژه و قیمت های حراجی در وجود دارند. این مرکز خرید نیز از طریق خط B مترو به آسانی قابل دسترسی است.

تصویر
 

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار
منتخب روز